Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Heikit?  (Luettu 17769 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« : 29.03.2012 12:42:42 »

Olisi kiva tietää, onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia / näkemyksiä Heikeistä kuin
minulla.

Mielestäni Heikit ovat usein hämmästyttävän herkkänahkasia, eivätkä tahdo sietää
juuri minkäänlaista kritiikkiä.

Viimeisen esimerkki on Heikki "Pedro" Hietanen, joka Puoliseiskassa väitti, että autotuunatut
idolit putoavat yleensä nopeasti pois suosion kelkasta. Toimittaja otti vasta-argumenttina
esiin Matti Nykäsen, jonka tallenteita hän siis ilmeisesti - ja kaiketi hyvällä syyllä epäili autotuunatuiksi
(virettä korjataan digitaalisesti?).

Vai tarkoittiko Juha-toimittaja mahdollisesti sitä, että Matti on pysynyt suosion
huipulla vaikka häntä ei olekaan "tuunailtu"?


Pedro tuntui jopa tuollaisesta mitättömästä kritiikistä närkästyvän kun hän totesi hieman
kärsimättömällä sävyllä "Em minä tiedä!"  (mitenkä Nykänen on pysynyt suosittuna heikohkosta
laulutaidostaan huolimatta?).

http://areena.yle.fi/video/1332866564348

Kohdasta noin 16:00 alkaen...

Muoks: Noh, Pedro taisi tuottajana ottaa itseensä jo siitä, että Mikko-toimittaja käytti
tuottamisesta sanaa "huijaus"...
« Viimeksi muokattu: 29.03.2012 13:11:51 kirjoittanut sideman » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #1 : 29.03.2012 13:46:57 »

Muusikot  buck2
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #2 : 29.03.2012 18:25:36 »

Ne Heikit, jotka tiedän, ovat aika herkkähipiäisiä, herkkiä ja fyysiseti heikkoja. Hmm...
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #3 : 30.03.2012 19:41:13 »

Entäs sitten häntäheikit??? 2funny
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Yep
Vieras
« Vastaus #4 : 31.03.2012 12:08:42 »

Eikö ketään muuta häiritse tämä yleistyksen taso? Ei herrajestas nimi ole kohtalo. A rose by any other name would still hold its fragrance, vai miten se oli.

*A*

Yllättävä kysymys astrologiasta kiinnostuneelta ihmiseltä. Kyllähän ihmisiä tyypitetään horoskooppimerkinkin mukaan. Vaikka moni muu asia kartalla vaikuttaa myös. Usein saa lukea, että jouskari teki sitä ja tätä... Onpa ketjuja tyyliin, kuka kestää skorpparia?

Erään näkemyksen mukaan lapsen sielu valitsee nimensä sen mukaan, mitä haasteita se ilmentää. Numerologiassa ihmiselle saatetaan jopa valita uusi nimi sen mukaan, mihin suuntaan haluaa elämäänsä ohjata.

Olen usein huomannut, että tietyn nimiset ihmiset ovat jotenkin samantyyppisiä. Tietysti poikkeus vahvistaa säännön, kuten astrologiassakin.
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #5 : 31.03.2012 17:16:05 »

Huoh. Onneksi mulla on niin vähän kaimoja, että tämmöset yleistykset mun kohdalla kärsii aineiston puutteesta. Saan kattella sivusta kun toiset lokeroi toisiaan.

Tosin miksei se nyt kiva olisi, jos mut miellettäisiin vaikka omalaatuiseksi taiteilijaksi, jollainen ainakin yks mun kuuluisampi kaima on.  :Smiley Mutta toisaalta, en mä ehkä nyt ala haluamaan semmosia suorituspaineita. uglystupid2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #6 : 31.03.2012 18:09:09 »

Mä kyllä väitän, että vaikka kaikki Samit jotka tunnen, on tietyllä tavalla samanmoisia, vaikka ovatkin ihan erimoisia ihmisiä  Smiley
Totuusarvoa on kovin paha mennä mittaamaan, mutta en siitä niin välitäkään, kun mummiälestä on kiva ajatus, että saman nimiset ihmiset muistuttaa jossain määrin toisiaan, ja voishan sitä miettiä vaikka tuolta numerologiasta tosiaan, että miten on, ja monesta muusta paikasta että miten ei ole, mutta ainahan voi spekuloida kaikella, koska se on kivaa, ei sen nyt niin tarvii olla tosissaan.
 Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #7 : 31.03.2012 19:47:22 »

Se että jonkun mielestä koulukaveri Kristiina on ärsyttävä, ei tietenkään tee hänestä oikeasti ärsyttävää akkaa muuten, kuin vain tämän esimerkkihenkilön mielestä, eikä näin ollen muistakaan Kristiinoista joita hän kohtaa, ja se jonkinlainen samankaltaisuus, mitä minusta usein saman nimiset ihmiset ilmentävät, voi olla siinä toisessa Kristiinassa vaikka jotenkin erilaisessa paketissa.

Hmmm. Tuo, että äiti antaa tosinimen lapselle, joka jää viavn hänen tietoonsa, vois mun mielestä kuitenkin vaikuttaa sen ädin - mahdollisesti hyvinkin voimallisten- ajatusten myötä siihen lapseen, vaikkei hälle sitä koskaan kukaan kerrokaan, että sun tosinimi on se ja se Smiley

Ja sielu valitsee itse nimensä, ennenkö tulee tänne  tallustamaan. Tulokkaat kertovat sen itse vanhemmilleen, tai sille taholle, kuka nyt nimen antamisessa vastuussa onkaan. En jaksa uskoa, että se  olisi ihan sama, minkälainen kirjainjono siihen ihmiseen liitetään ja hän liittää itseensä. Onhan sanoissa tunnetta ja voimaa, kirjaimissa, äänteissä ja minusta erityisesti ihmisten nimissä.

minä itse en oikein kosaan oo tuntenut nimeäni omakseni  idiot2 Olen mielestäni ihan toisen moinen, kun stereotypia tästä supisuomalaisesta ja ihan nätistäkin nimestä...jotenkin olen ihan toisenmoinen.
Mutta, tälläkin saattaa olla tarkoitusensa...mulle tosiaan on ollu haasteellista selvittää, että mikä tahi kuka mä olenkaan?  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 31.03.2012 19:52:16 kirjoittanut Kuuhilda » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #8 : 01.04.2012 00:30:24 »

Eikös olekkin muuten aika "haaskaa", että sanskrit'iksi nimi on 'naama' (vrt. enkun 'name', saksan 'Nahme', latinan 'nomen', jne)!?

 :Smiley

Muuten tuli juuri mieleen, että onko kukaan kokeillut nimenvaihtoleikkiä? Vaihdatte (mieluiten kaiketi
samaa sukupuolta edustavan) kaverin kanssa päittäin
nimiänne joksikin aikaa vaikkapa illanistujaisissa. Siten voi olla helpompi ymmärtää toisen "omituisuuksia".

Kokeilin kerran yhden kaverin kanssa tuota. En ollut uskoa silmiäni, kun alta aikayksikön hän muuttui
ihan toiseksi ihmiseksi puhuteltuani häntä omalla nimelläni!

Muoks: tulipa vielä yksi nimiin liittyvä "kuriositeetti" mieleen. Antero lienee ensimmäisenä nimenä suht.
harvinainen. Kakkosnimenä se sensijaan lienee melko yleinen. "Kuitenkin" kolme tunnettua tv:n
urheiluselostajaa on tuonnimisiä: Antero Viherkenttä (Jorma Antero V.), Antero Karapalo ja
Antero Mertaranta (Lauri Antero Johannes M.). Huomaa lisäksi, että kaikkien sukunimi on yhdyssana!
(Tosin Karapalosta en ole satavarma, mutta itse miellän sen kuitenkin lähinnä yhdyssanaksi...)

 skorpioni
« Viimeksi muokattu: 01.04.2012 01:03:19 kirjoittanut sideman » tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #9 : 01.04.2012 10:11:36 »

Mun huokailuni ei sitten tarkottanut että oon teitä viisaampi ku en ite hirveen hyvin lokeroidu. Cheesy

Ja voin kyllä sen verran omasta nimestäni kans mainita, että mua on melkein koko elämäni ajan rieponut miten mun etunimi ei yhtään sovi mun sukunimeen, ja se oli joskus teininä mun yksi suuri syy haikailla että pääsen joskus naimisiin. (Joo, teinit, jne.)
Sinänsä voi siis ajatella, että mun fiilikset mun omaa nimeä kohtaan vain natsaa kaikkien mun elämäni muiden konfliktien sekaan kuin nyrkki silmään. buck2
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #10 : 01.04.2012 10:33:51 »

Mun tämänpäivänen koko nimi sointuu kyllä kauniisti, ja se sopii mulle kun nenä päähän, vaikka etunimi ei sinänsä istukaan  Smiley
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #11 : 01.04.2012 12:06:04 »

Eräs kokenut numerologi kertoi huomanneensa, että avoliitossa onnellisesti eläneiden parien suhde ja elämä muuttui parin avioiduttua,kun vaimo otti miehen nimen. Ei tietenkään aina, joskus voi käydä toisinkin päin.
Kaikki on värähtelyä, miksei nimen värähtelyllä olisi vaikutusta?

Otan tämän asian aika rennosti, enkä ole edes harkinnut nimen muuttamista. Toisaalta...   
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #12 : 01.04.2012 13:18:03 »

En tiedä mistä sana "häntäheikki" on tullut kuvaamaan miestä, joka on no... Ei mitään sitoutuvaa tyyppiä lennellen kukasta kukkaan. Olette varmaan kuulleet? Itse olen kerran törmännyt tällaiseen ihan oikealta nimeltään Heikki.  Grin
tallennettu
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #13 : 01.04.2012 15:38:53 »

Ei nimi miestä pahenna, vai miten se meni...

No, itselläni on aikas harvinainen naisen nimi. Meitä on Suomessa vain noin parisataa. Lapsena en tykännyt nimestäni lainkaan, nyt taas pidän siitä, vaikka sitä saa tavata joka paikassa, että kirjoittaan oikein.  Smiley
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #14 : 01.04.2012 18:25:04 »

Itse kannatan perisuomalaisia nimiä. Oma nimeni on ehkä viime reilut satavuotta vanha (uustuotantoa Cheesy) ja kuulostaa suomelta...Lasteni nimet perinteisiä nimiä myöskin, tosin johdettu tietenkin pidemmästä ulkolaisesta muodosta.
Nämä on niitä mielipidejuttuja, mutta jos sukunimi kuulostaa ruotsalaiselta tai muuten ulkomaiselta, niin tietysti ulkolainen etunimi sopii....no niin nyt mä eksyin näistä Heikeistä...
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: