Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Piikkimatto kokemuksia  (Luettu 30164 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« : 09.01.2010 12:40:37 »

En tiedä onko tämä teille muille kovin tuttu ja tiedetty mutta itselleni uusi tuttavuus, piikkimatto!

Se tuntui olevan kovin trendikäs joululahja tänä vuonna ja kuulin monen sen hankkineeen. Päätin sitten kokeilla itsekin ja ostin sen.

Olen ollut pitkään selkäkipuinen joten ostin sen lähinnä sen takia.
Olen nyt parina päivänä sitä kokeillut ennen nukkumaan menoa ja pidän kovasti  Smiley
Se tuntuu aluksi kovin pistelevältä selässä, mutta kun on muutaman minuutin siinä kellotellut, alkaa olo muuttumaan. Se rentouttaa lihaksia ja ainakin itselleni takaa makeat yöunet! Se tuntuu kuin olisi syönyt lihasrentouttavia pillereitä. Siitä tulee hyvä olo!

Eli ihmiset jotka kärsitte selkäkivuista, huonosta aineenvaihdunnasta (kuulemma auttaa) ja unettomuudesta, koittakaa. Ei ole kovin kallis investointi, vain 30-50 euroa, riippuu mistä hankkii  Smiley
tallennettu
*T*
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 43



Profiili
« Vastaus #1 : 09.01.2010 12:57:20 »

En tiedä onko tämä teille muille kovin tuttu ja tiedetty mutta itselleni uusi tuttavuus, piikkimatto!

Se tuntui olevan kovin trendikäs joululahja tänä vuonna ja kuulin monen sen hankkineeen. Päätin sitten kokeilla itsekin ja ostin sen.

Olen ollut pitkään selkäkipuinen joten ostin sen lähinnä sen takia.
Olen nyt parina päivänä sitä kokeillut ennen nukkumaan menoa ja pidän kovasti  Smiley
Se tuntuu aluksi kovin pistelevältä selässä, mutta kun on muutaman minuutin siinä kellotellut, alkaa olo muuttumaan. Se rentouttaa lihaksia ja ainakin itselleni takaa makeat yöunet! Se tuntuu kuin olisi syönyt lihasrentouttavia pillereitä. Siitä tulee hyvä olo!

Eli ihmiset jotka kärsitte selkäkivuista, huonosta aineenvaihdunnasta (kuulemma auttaa) ja unettomuudesta, koittakaa. Ei ole kovin kallis investointi, vain 30-50 euroa, riippuu mistä hankkii  Smiley

Totta  Smiley, mäkin ostin sen tossa joulun alla ja ihanasti se rentouttaa lihakset. Tietysti eihän se noihin selkärangan/lannerangan -lukkoihin/jumituksiin (meikäläinen kun on näitä joilla on almost suora ranka eli jos ei harrasteta liikuntaa/ei huvita joka päivä/viikko niin jumiin mennään ja ollaan jäykkiä ku mitkä Smiley)  auta mutta onneks mulla on vakkaripaikka jossa nekin saadaan aina kohdilleen  Smiley
tallennettu

Everything happens for a reason
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #2 : 09.01.2010 14:02:58 »

Olin ihan ihmeissäni miten nopea vaikutus matolla on  Smiley
Se todella antaa rentouttavan olon. Idea vissiin on että piikit jollain tapaa manipuloi akupisteitä. Eräs ystävätär joka kärsii unettomuudesta on saanut avun tästä.
Itselläni on todella rento olo ja selänlihaksisto tuntuu pitkästä aikaa rennolta  Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 09.01.2010 14:17:07 »

Minulle ainakin auttoi täysikuun unettomuudessa äidin piikkimatto. Nyt pitäisi bongata alennusmyynti että saisi itsellekin maton  Cool

annaelen

Life-kaupoista saa maton about 50 eurolla, Gigantista 35 eurolla.

Tässä muita:

http://www.terapiamatto.fi/

https://www.budgetsport.fi/PublishedService?pageID=3&action=view&groupID=1014&OpenGroups=1014&gclid=CLSTy56Wl58CFReBzAoddkuzNA

http://www.halens.fi/ProductPage.aspx?pid=043052&mid=277&sort=0&dir=1&tm=84&gclid=CNfP36qWl58CFdSCzAod7CJPMA&cn=at.session_55930315&cv=FwhgMb4foqaQMgaCPZBISP%2BW%2BRrgrsWU5xeIUF2UMN2wdoN5cHbJA0qGDnXUsKma&cma=45

http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=32517&nimi=Piikkimatto+FLEX&gclid=CPCag7OWl58CFQeQzAodtV5kMQ
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #4 : 09.01.2010 14:30:49 »

 Ostin piikkimaton syksyllä miehen selkävaivoihin ja ihan mielenkiinnosta muutenkin. Olemme kumpikin pitäneet siitä, matto auttoi myös lapsen korvatulehdukseen ja lievitti kipua, lapsi nukahti matolle. Välissä oli tuolloin tyynyliina Smiley.
 Rentouttava ja esim kohdallani kuukautiskipuja lievittävä. Vaikutus säilyy myös jonkun aikaa piikkimatolta nousemisen jälkeen, eikä katoa heti.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 09.01.2010 14:33:07 »

Juu, kyllä. Itselläni kestää tuo raukea olo ihan aamuun asti kun ennen nukkumaan menoa loikoilen sillä  Smiley
Jännä kuulla että apua oli myös lapsen korvatulehdukseen! Akupisteitä tosin on ympäri kehoa joten varmasti sieltä selästä löytyy esim. korvan pistekin. Aikoinaan vyöhyketerapeutti minulle hoitoa tehdessään puhui niistä.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #6 : 09.01.2010 15:59:39 »

http://www.piikkimatot.fi/piikkimaton-terveysvaikutukset/

Tuolta löytyy kanssa infoa.

http://www.terapiamatto.fi/mika-piikkimatto-i-56.html
tallennettu
Liekku
Astroholisti
*****
Viestejä: 1174



Profiili
« Vastaus #7 : 09.01.2010 18:57:11 »


 On auttanut rentoutumaan, ja olen nukahtanut matolle muutamaksi tunniksi,

 vaihdan välillä maton paikkaa jalkoihin jne, - jos hiljentyy voi tuntea kuinka alkaa

 säkenöidä,-- en voisi elää enää ilman piikkiystävääni. smitten smitten
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #8 : 10.01.2010 13:00:23 »

Siirsin maton eilen sillä lailla että piikit ovat takaraivoani vasten ja voi että teki hyvää jumiutuneille kallonpohjan lihaksille! Nukuin 13 tuntia putkeen.

Ainoa negatiivinen juttu piikkimatosta on se että sen jälkeen selkä näyttää jauhelihalta tai piikkinuijitulta pihviltä  Grin
tallennettu
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #9 : 10.01.2010 19:19:08 »

Olen kokeillut jostain halpakaupasta ostettua piikkimattoa, mutta sen ongelmana on se että piikit ovat liian matalat eikä tehoa näin ollen ole tarpeeksi. Tahtoisin kokeilla sellaista oikeaa shakti-mattoa, jossa ne piikit ovat korkeammat ja kunnolla terävät. Suosittelen kiinnittämään huomiota maton laatuun.
tallennettu
*T*
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 43



Profiili
« Vastaus #10 : 10.01.2010 19:37:16 »

Olen kokeillut jostain halpakaupasta ostettua piikkimattoa, mutta sen ongelmana on se että piikit ovat liian matalat eikä tehoa näin ollen ole tarpeeksi. Tahtoisin kokeilla sellaista oikeaa shakti-mattoa, jossa ne piikit ovat korkeammat ja kunnolla terävät. Suosittelen kiinnittämään huomiota maton laatuun.

Näin on; ei kannata ihan niitä halpismattoja ostaa tyyliin Tarjoustalosta; mulla on tämmönen musta shanti-matto:

http://images.tradera.com/477/87144477_1.jpg

ja ite ainakin olen ihan tykänny; piikit on kunnolla esillä. Ajattelin ensin, että ostetaan tämmönen vähän halvempi (oli tarjouksessa 30e) ja testataan ja jos on huono niin ei kaduta niin paljon kun maksaa vähemmän mutta: hyvä ostos coolsmiley
tallennettu

Everything happens for a reason
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 11.01.2010 10:47:28 »

Totta, ja ilmeisesti piikkien määrässäkin on eroja. Toisissa matoissa on vähemmän kuin toisissa!

Lihasjännitys on totta tosiaan vähentynyt itselläni lantion alueella nyt. Minulla oli taipumusta iskiaskipuun ja lonkankoukistajalihakset ovat olleet todella kireinä. Eipä ole enää Smiley Kerrassaan uskomatonta! Niitä on hierojat yrittäneet avata ja saaneetkin osittain auki mutta ei tällä tavoin.
tallennettu
Missymammi
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 1


Profiili
« Vastaus #12 : 14.01.2010 11:38:32 »

Heippa vaan!
Ite ajattelin kokeilla kans... ja ostin vaan ton halpismaton 18 € n.6500 piikkiä ja ihan uskomattoman hyvin on "toiminu", eka kerralla nukahdin siihen päikkäreillä ja sittemmin olen makoillut siinä n.kolmevarttia jokatoinen päivä ja on helpottanut hartiaseudun kireyttä ja vihlontaa... aijon jatkaa.
Hiukan epäilen noiden kalliiden mattojen paremmuutta... mutta kukin tavallaan, joka tapauksessa suosittelen kyllä tutustumaan tuotteeseen.
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #13 : 14.01.2010 20:05:10 »

 Paljas iho mattoa vasten olisi tarkoituksena, jos alussa tuntuu inhottavalle voi pitää jotain vaatetta välissä ja siten totutella, mutta eihän piikkimatto satu kuitenkaan. Lapsilla on herkempi iho tietty.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #14 : 15.01.2010 08:38:07 »



Kokeilin mattoa salilla käydessä, juoksin ensin vähän matolla, tein vatsalihaksia ym, tuli hiki kunnolla pintaan otin sitten maton ja lekottelin siinä noin 10 min. Siinä en ehtinyt kauheasti rentoutumaan kun ihmiset rehki ympärillä, siellä oli siis semmoinen halpisversiomatto.

En oikein saanut kunnon asentoa kovalla lattialla, eikä piikit oikeen tuntuneet paidan läpi. Pitäisikö siis olla paljas iho mattoa vasten?? Jatkoin vielä vähän aikaa käsilihaksia ym, en tiedä oliko se kuinka fiksua, mutta illalla olinkin sitten aivan superväsynyt. Olin ihan pöppörössä jo ennen yhdeksää, nukuin kuin tukki ja olo oli tosi lämmin (yleensä palelen öisin). Osittain tuo saattoi siis johtua pelkästään salilla käynnistä.

Pekästään ihmisten kokemusten perusteella voisin ostaakin, jos lötyisi alesta. Narskuttelen hampaitani öisin ja kaula/olkapään lihakset menee siitä ihan jumiin, jos vaikka tästä olisi apua..

Sama täällä, puren hampaita usein yhteen ja se johtuu siitä että kaulan lihakset ovat jumissa.
Kiinnitä huomiota myös hengittämiseesi. Hengitätkö pintahengitystä kaulalla vai kulkeeko henki ihan vatsaan saakka. Minulle hierojat sanoivat että kaulalihakseni ottavat kaiken hengityksen ja siksi on jännittynyt, että hengitän pinnallisesti.
Tuli vaan mieleen  Smiley
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: