Sivuja: 1 ... 921 922 [923] 924 925 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5618829 kertaa)
0 jäsentä ja 22 vierasta katselee tätä aihetta.
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13830 : 18.06.2011 10:18:32 »

Onhan ne lääkkeet hyväksi jos ne äänet ja näyt ahdistavat ihmistä, niin että saa ne sitten pois. Ja vaikka kuinka suhtautumiset muuttuisivat, silti olisi vaikea erottaa mitkä näyt sitten oikeasti olisivat henkiä, ja mitkä henkilön itse kehittämiä. Onhan tautiluokituksina aina kriteerinä se, että jos ne asiat ahdistavat itseä tai häiritsevät normaalia elämää, silloin ne luokitellaan sairaudeksi.

Sitten taas se, että kaikkeen tungetaan parannuskeinoksi vain lääkkeitä, on se mitä kyllä vastustan. Moniinhan ne lääkkeet eivät edes lopulta auta, siis poista sitä perimmäistä syytä, ja sitä sitten vain saa kemikaaleja naamansa heittää loputtomasti. Kyllä se ensisijainen hoitomuoto saisi aina olla se keskustelu ja terapia jne. Mutta ei kai ne resurssit vain riitä, kun ei terveydenhuoltoonkaan riitä rahaa, niin ei sitten mielenterveyden hoitoonkaan. Vaikka nämähän olisivat niitä tärkeimpiä tekijöitä millä kansa saadaan pysymään työkykyisenä. Mutta en silti ihan kokonaan hauku, kyllä on paljon järjestöjä ja muita jotka tarttuvat jo nuorten ongelmiin ja auttavat elämän alkuun. Lisää sellaista vain saisi olla, ja tukea myös aikuisille.  Smiley
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13831 : 18.06.2011 10:33:53 »

Me saatiin uus allergiamaito kokeiluun (neocate) tultiin yöks kotiin ja tänään mennään vielä katsoon tohtorisetää keskussairaalalle... luojan kiitos et mentiin, saadaan ehkä meneen tää hoito kunnallisella puolella toivomaamme suuntaan niin säästyy vähän..toi yksityinen setä on piraun kallis, vaikkakin hyvä  Tongue
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #13832 : 18.06.2011 11:16:26 »

mulla, kun en oo hyperaktiivinen, ei auta kyllä ruokavaliot eikä e-epat. mutanen luennoi. että kun menee mettään käveleen ja syä kalammaksaöljyä ni eio adhdta. mä en saa yhtää sen enempää persettäni ylös vaikka seisosin mettässä koko päivän. ehkä hypereillä saa ylimääräsen energian mutta ei meillä inattentiiveilla.

lääkkeen myötä en ostele heräteostoja (esim kahet newrockit, melkeen 600€), en suutu/hermostu = lapset on rauhallisempia, en hukkaa lompakkoo ja avaimia sataa kertaa päivässä, en tuskastu liikenteessä enkä jonottaessa, pystyn keskittyyn koulupäivänä koulunkäyntiin, saan mentyä ulos enkä jumi tietokoneella koko päivää, saan siivottua (muutoin mene polkuja vaan ristiinrastiin kämpässä eikä o puhtaita astioita) jnejne,

eli kaikenkaikkiaan elämänhallinta on omissa käsissä sen sijaan että teksin noi ylläolevat asiat ko päätön kana päivvastoin.
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #13833 : 18.06.2011 12:32:10 »

Mulla on muuten sama kuin ironialla, mutta syön kyllä noita öljyjä kapseleina. Lähinnä kyllä nivelten, sidekudosten ja verisuonten sekä ihon hyvinvointiin. Siinä sivussa ne sitten antaa tietty lisäapua lääkkeelle.
Mutta kuten ironiakin kirjoitti, ei paljoa ruokavalio auta epävilkkaaseen adhd:hen. Ja kuitenkin jokaisella adhd-ihmisellä on omanlaisensa metabolia, joten ei voi antaa suoraa yleistystä miten tulisi syödä. Jollekin sopii vhh-dieetti toisille ei. Mun kropalle vhh ei sopinut. Paino alkoi siitä rasvamäärästä nousta, koska metabolia on jo muutenkin hidas.

Opin tuolla käytännönjaksolla sellaisen, että vastasyntyneen matalat sokeriarvot aiheuttavat dopamiiniaineenvaihdunnan häiriöitä aivojen hapenpuutteen ohella. Puhumattakaan perinnöllisyystekijöistä. Ja dopamiini aineenvaihdunnanhäiriö aiheuttaa nimenomaan sitä add:ta ja adhd:ta.

Edelleenkään en ymmärrä tätä kädenvääntöä näistä lääkkeistä. Joku pärjää ilman lääkettä ja toinen ei. Miksi sitä pitää vatvoa? Kumpikin ihminen on kuitenkin saman arvoinen, elleivät he itse tai muut koe heitä epätasa-arvoisiksi.
Ei kai niitä lääkkeitä muuten annettaisi, ellei niiden avulla yritettäisi auttaa.

Ja jos ei muuten saa selkeyttä tähän hommaan niin pitänee sitten lukea ihmisen anatomiaa ja fysiologiaa, sisätaudeista ja kirurgiasta sekä syöpätaudeista kertovia opuksia ja lisätä arsenaaliin vielä lääkehoidon materiaalia. Silloin oppii ymmärtämään mistä johtuen niitä lääkkeitä oikein määrätään. Kunnon pohja kunnossa, voi sille rakentaa erityisosaamista esim. pehmeämpien hoitomuotojen osalta.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #13834 : 18.06.2011 13:13:22 »

Ohhoh. Osuma.

"en ostele heräteostoja (esim kahet newrockit, melkeen 600€), en suutu/hermostu = lapset on rauhallisempia, en hukkaa lompakkoo ja avaimia sataa kertaa päivässä, en tuskastu liikenteessä enkä jonottaessa, pystyn keskittyyn koulupäivänä koulunkäyntiin, saan mentyä ulos enkä jumi tietokoneella koko päivää, saan siivottua (muutoin mene polkuja vaan ristiinrastiin kämpässä eikä o puhtaita astioita) jnejne,"

Mä oon justiinsa tuommonen, aina ollu. Oon kyllä epäilly ihan ittekseni adhdta, joskus, mutta antanu olla ssi.
Elikkä siis epäaktiivinen adhd? Öh?
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13835 : 18.06.2011 20:59:22 »

Edelleenkään en ymmärrä tätä kädenvääntöä näistä lääkkeistä. Joku pärjää ilman lääkettä ja toinen ei. Miksi sitä pitää vatvoa? Kumpikin ihminen on kuitenkin saman arvoinen, elleivät he itse tai muut koe heitä epätasa-arvoisiksi.
Ei kai niitä lääkkeitä muuten annettaisi, ellei niiden avulla yritettäisi auttaa.

Ja jos ei muuten saa selkeyttä tähän hommaan niin pitänee sitten lukea ihmisen anatomiaa ja fysiologiaa, sisätaudeista ja kirurgiasta sekä syöpätaudeista kertovia opuksia ja lisätä arsenaaliin vielä lääkehoidon materiaalia. Silloin oppii ymmärtämään mistä johtuen niitä lääkkeitä oikein määrätään. Kunnon pohja kunnossa, voi sille rakentaa erityisosaamista esim. pehmeämpien hoitomuotojen osalta.

Kyllä se on ongelma, jos muunlaista apua hakiessaan saa kouraansa vain lääkereseptin.

Lääkkeet on aina aineita, jotka toki auttavat lääketieteellisiin häiriöihin, mutta sitä ei voi poistaa että ne samalla vaikuttavat aina jollain muullakin tavalla. En usko että on olemassa mitään kemikaalia, jolla olisi hyvin spesifi ja vain hyvä vaikutus. Reseptien määräämisessä pitäisi siis siksi noudattaa harkintaa, eikä pitää niitä vain ensihoitona (akuutit tilanteet totta kai erikseen) tai varmuuden vuoksi, jonka jälkeen vasta mietitään että mistä tässä tosiasiassa onkaan kysymys.

Minä kyllä jaksan lääkkeistä aina vääntää kättä, kun en edes antibiootteja halua heittää naamaan ellei pakko ole. Grin En koskaan ole ymmärtänyt ihmisiä jotka ottavat särkylääkkeitä "varmuuden vuoksi". Heikkeneehän niiden vaikutuskin niin ja pitää alkaa todellisen kivun tullessa todella vahvoja lääkkeitä syödä.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2011 21:01:00 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #13836 : 18.06.2011 23:37:24 »

innostuin  kutistemuavista..
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/251055_2051526935277_1457628161_4248158_2572817_n.jpg
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13837 : 19.06.2011 08:13:41 »

huomenta..täällä yks huonoiten nukuttu yö ikinä...vauva on nyt sairaalassa ja meidät "häädettiin kotiin lepäämään"...no mitä tekevät yliväsyneet vanhemmat, kun pääsevät kotiin?pyykkikone päälle, imuri päälle, tiskejä koneesta ulos ja koneeseen, lattialta keräiltiin kaikki mikä sinne ei kuulu ja ohjattiin oikeeseen paikkaan (tää on nykyään oikeesti aika mahdoton ongelma kun tulee kiireessä heitettyä kaikki lattialle tai sohvalle tai laitettua vaan pöydälle...pöydällä oli varmaan metrin levyinen ja korkuinen röykkiö erilaisia papereita, kuten vakuutuspapruja, lapsen lääkäritietoja, laskuja, yms oikeesti tärkeetä, kaiken ei niin tärkeen sälän seassa)...

siinä sit parin tunnin hullun siivouksen jälkeen saunaan, yks olut, ruokaa, nukkumaan...

Nyt pääsen kohta katsoon mun iki-ihanaa pikku Seveä... <3 Ikävä oli yöllä niin suuri, kuulin mielessäni vaan vauvan itkun ja mietin, et itkeekö se siellä..Pitäisikö mun soittaa osastolle vai menisinkö sinne sittenkin takaisin..mut kai hän on siellä hyvin pärjännyt...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #13838 : 19.06.2011 09:05:45 »

Paremmin se pallero pärjää siellä kun äiti ilman palleroa smitten

Meillä on hyvin usein tommonen kuvailemas kaltanen sotku, sikinsokin hujan hajan, ja minä yritän sitä sitten siivota, mutten pääse voitolle kun hyvin harvoin Cheesy Ja kun yhden paikan saa siivoon, niin on toinen jo kaaoksessa Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13839 : 19.06.2011 12:17:12 »

Mitä on kutistemuovi?  :Smiley
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #13840 : 19.06.2011 12:44:22 »

son vähä niiku kalvoo, siihe piirretää puuväreillä / vedenkestävillä tusseilla. sitte ko sen pistää 3min uunii, 175 asteesee se kutistuu johki 1/4 osaan alkuperäsestä ja tulee n. 2mm paksuks. voi tehä kännykkäkoruja, nappeja, korviksia, avaimenperiä ymym
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13841 : 19.06.2011 15:51:25 »

Jupiterin transiitti meni ja yhtäkkiä mun itsetunto alkaa olemaan taas ihan pohjalukemissa. Ei vaikuta positiivisesti tuohon orastavaan suhteeseen. Olen yrittänyt olla näyttämättä riittämättömyyden tunteitani, mutta tämän leijonan tekisi mieli vetää pussi päähänsä ja pitää suu kiinni, kun ei sieltä mitään järkevää tule kuitenkaan. Mistä näitä heikkoja hetkiä tulee...  Embarrassed

Mä olen manifestoinut niin mahtavia asioita elämääni, mihin se usko taas meinaa kadota.  idiot2
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #13842 : 19.06.2011 18:31:00 »

me palauduttiin jo sairaalareissulta...
äiti on nyt kyl hyvin hyvin väsynyt. vauva taitaa kyllä voida paremmin.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #13843 : 19.06.2011 20:09:53 »

me palauduttiin jo sairaalareissulta...
äiti on nyt kyl hyvin hyvin väsynyt. vauva taitaa kyllä voida paremmin.

Kuvastakin näen/aistin, että poloinen on kokenut kovia...  Undecided Parempia aikoja, voimia, valoa ja rakkautta toivottelen teille kaikille.  smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #13844 : 19.06.2011 20:39:38 »

hyvä että vauveli voi paremmi. sitä kautta koko perhe jaksaa Smiley

mä innostuin noista muavihommeleista nii että meni yällä yhteen niitä vääntäessä.
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/259875_2053121935151_1457628161_4250144_1099077_n.jpg

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/262163_2051530175358_1457628161_4248162_4501909_n.jpg
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
Sivuja: 1 ... 921 922 [923] 924 925 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: