Sivuja: 1 ... 898 899 [900] 901 902 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5619106 kertaa)
0 jäsentä ja 14 vierasta katselee tätä aihetta.
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #13485 : 09.05.2011 14:01:39 »

Mä vedän oman itaruuteni syyksi skottisukujuuret. Skotit on saitoja.  Grin Ja minä myös, jos sattuu olemaan paljon rahaa. Jos rahaa on vähän, niin mitäs sitä säästelemään... no ei vaan..   Grin
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13486 : 09.05.2011 14:17:16 »

Jousimiehen merkki on tulkittu vähän väärin, jos sanotaan tuhlariksi. Tuhlari sana sopii enemmän veden elementtiin, jousimies on juurikin se joka käyttää kyllä rahaa elämän nautintoihin, mutta ei silti turhaan sitä levittele. Siis ei pihtaile, mutta ei tuhlailekaan. Jos kutsuu sen tyylistä ihmistä pihiksi, ei ole pihiä ihmistä nähnytkään.  Cool Grin
Suvussa löytyy mulla monella eri tavalla pihejä ihmisiä, sieltä se tulee verenperintönä mullekin.

Ja.. jousimiehet varmaan käyttävät hyväksi toteamansa vaatteet puhki asti sen takia, että arvostavat mukavia vaatteita jotka eivät ahdista päällä.  Wink
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13487 : 09.05.2011 14:26:13 »

Mulla on esimerkiksi  merkurius jousimies ystävä, joka osaa olla tosi pidättyväinen kommunikoinnissaan. Hänellä onkin saturnus 3. huoneessa ja merkkari tekee myös neliötä ascille.
Mutta tuo saturnus on kyllä pahin...

Paljonhan ihmisen ulosannissa on merkitystä nousumerkillä. Olen huomannut että merkurius vaikuttaa eniten siihen minkätyyppisiä sanoja ja lauserankenteita valitsee, ja merkurius jousimiehen se tyypillisin piirre on ne kummalliset töksäytykset aina välillä. Sen olen huomannut kyllä eräässä kaverissanikin joka on merkuriusjousimies, mietein sitten vain että taidan olla itse samanlainen kun sama sijainti mullakin.  Grin Enkä minäkään mikään suupaltti ole todellakaan jonka puhetta ei saa pysäytetyksi (vaikka mulla jopa keskitaivaalla tuo planeetta), sanoisin että merkurius tulee enemmän esille sitten kun ollaan sen verran tuttavallisia että se todellinen kommunikointitapa tulee esille, sitten kun on vähemmän kuoria edessä päällä.
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #13488 : 09.05.2011 15:38:52 »

Multa on ihan puhti pois, ja nyt rupesin miettimään, että johtuukohan se tästä karppauksesta? Tuntuu että aivot huutaa: SOKERIA!

tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #13489 : 09.05.2011 16:26:15 »

Lainaus
Multa on ihan puhti pois, ja nyt rupesin miettimään, että johtuukohan se tästä karppauksesta? Tuntuu että aivot huutaa: SOKERIA!

Aivot saattavat huutaa sekä sokeria, että myös gluteeniviljoja. Sokeri ja gluteeni tuottavat ohutsuolessa exorfiineja, jotka siis ovat kuten nimestä voi päätellä, opiaatteja. Ne aiheuttavat riippuvuutta siinä kuin mikä tahansa opiaatti - vaikkapa heroiini - syötynä aiheuttaa. (Syötynä heikompi riippuvuus, poltetut päihteeti 'kolahtavat' nopeammin ja aiheuttaa sen vuoksi huomattavasti vaikeamman riippuvuuden.)

Vierottautuminen sokerista ja gluteenista on siis oikeastaan opiaateista vierottumista, mutta oireet ovat yleensä hermostuneisuutta ja unettomuutta pikemminkin kuin väsymystä. Niin ja tietysti sitten järjetön himo sokeriin ja/tai gluteeniviljoihin. Gluteenivierotus voi saada pienen lapsen lakkaamaan kokonaan syömästä ja nukkumasta jopa pariksi vuorokaudeksi (tämän luin allergiaklinikan sivuilta, joissa puhuttiin vilja-allergikkolapsen gluteenivierotuksesta).

Väsymys ei kuulosta sokerivierotuksen oireelta vaan äkilliseltä verensokerin laskulta, joka on useimmin seurausta hiilihydraateista, erityisesti nopeista sellaisista. Oliko edellinen ateria varmasti riittävän vähähiilihydraattinen? Maitotuotteet voivat yllättää, niissä voi olla melkoisesti hiilareita. Tai sitten se on se paljon puhuttu kevätväsymys, minuakin on haukotuttanut ihan hirveästi koko iltapäivän. (Miksei meillä ole valikoimassa yhtään unista hymiötä? Sellainen sopisi tähän...)

Toisaalta aivan karppauksen alkuvaiheessa voi olla ihan vaikka mitä kokemuksia, kun elimistö tottuu uuteen systeemiin energiantuotannossa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13490 : 09.05.2011 16:39:07 »

Mulla oli myös aluksi tiukemmalla karppauksella sellaista tietynlaista nuutuneisuutta. Se korjaantui kun aloin syömään päivittäin marjoja. Olisiko sitten ihan c-vitamiini, söin kyllä muuten paljon kasviksia.  Huh

Nyt olen sitten lisännyt joitakin hedelmiä ja perunaakin ruokavalioon, koska en saa painonpudotusta pysähtymään. Geeneiltäni taidan siis olla sellainen luuviulu (moninkertainen kauris), myös äitini on todella laiha, mutta en todellakaan viihdy sen näköisenä ja kokoisena. Pakko saada muotoja!

edit. Tähän nyt siis vielä tiedoksi niille, jotka eivät jo tienneet, eli karppaus normalisoi painoa. Eli sitten kun se luonnollinen tila löytyy, paino jää paikoilleen, eli ei pudotus jatku lopullisesti. Joillakin voi toimia myös alipainoisuuden hoitoon.  Wink Se miten musta on sitten niin pyöreä tullut, johtui juuri tuosta herkkyydestä sokereille. Voisi puhua insuliiniresistenssistä.
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011 16:45:53 kirjoittanut Casperiina » tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #13491 : 09.05.2011 16:49:14 »

Jos karppauksen suhteen kaipaa asiantuntevia neuvoja, suosittelen keskustelufoorumia karppaus-sivustolla. (löytyy  kun googlaa sanalla karppaus)

Siellä on paljon porukkaa joista joillain on useamman vuosikymmenen kokemus asiasta ja eräitä keskustelunaiheita onkin juuri se, miten se sopiva hiilarimäärä vaihtelee per henkilö: Toiset voivat jopa lihota jos hiilareita on aivan liian vähän, vaikka niitä olisikiin vain 'karppausmääriä.' Ja toiset sitten laihtuvat liikaakin, elleivät hieman lisää hiilareita.

Ehkä sinä Casperiina kuulut tähän joukkoon, joka tarvitsee hieman enemmän niitä hiilareita, vaikka edelleen määrät ovatkin pienempiä kuin VT ruokavaliolla (VT = virallisterveellinen ala Puska, THL ja Leipätiedotus ry)

Kuuluuko luuviuluus Kauriin ominaisuuksiin? Tuota en tiennytkään, mutta se selittää jotakin osaltani. Tosin minä lihon tosi nopeasti VT:llä, mutta kauris onkin vain aurinkomerkkinä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13492 : 09.05.2011 17:02:49 »

Kuuluuko luuviuluus Kauriin ominaisuuksiin? Tuota en tiennytkään, mutta se selittää jotakin osaltani. Tosin minä lihon tosi nopeasti VT:llä, mutta kauris onkin vain aurinkomerkkinä.

Kauris yhdistetään luihin, niveliin ja luuston rakenteeseen ja saturnus suosii niukkuutta. Laihat luut, törröttävät nivelet, ne näkisin juuri tyypillisenä ominaisuutena kauriille.
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13493 : 09.05.2011 17:18:30 »

Mulla on taas vissiin endometrioosi. Nyt kun olen luopunut hormonaalisesta ehkäisystä on tullut aivan sairaita kipuja ovulaatioiden aikaan. Sen lisäksi, että menkkojen aikaan tietenkin myös joutuu kärsimään.

Lääketieteellisesti tuohon se paras hoito olisi raskaaksi tuleminen, mutta en pidä sitä vaihtoehtona. Mun vauvakuume meni jo 18-vuotiaana, tiktaktiktak, ei enää edes kiinnosta lisääntyä.  Tongue
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13494 : 09.05.2011 17:27:00 »

Kammo jäi kun ensimmäisellä gynekerralla tohtori tokaisi että "jaa, sinä se et vissiin lapsia tule saamaankaan". Yhtään ei valmistellut asiaa. Että kiitti hitosti.
Ei yhtään hienotunteisuutta sitten.  Tongue


Mä olen taas lähes koko ikäni tiennyt, että jos olen perinyt äitini, kovin kauaa aikaa minulla ei ole sen perheen perustamiseen. Sitten aina törmää näihin ihmisiin joille kun erehtyy siitä mainitsemaan, niin vähättelevät vain että olet vielä nuori nainen jne. Tuon jos sanoisivat äidilleni, se olisi todella loukkaavaa.
No, onneksi on viime vuoden aikana konkreettisesti alkanut tuntua siltä että sen perheen haluaakin nyt.  smitten Tai no nyt ja nyt, mutta kuitenkin. Sitten kun oikea mies kävelee vastaan.


Niin, ja eipä muuten auttanut fiiliksiä tuossa yhtään kun isä halusi että eroaisin tuosta miehestä ja heitteli joka kerta kun kävin kotona että vanhapiika musta sitten tulee. No, nyt on erottu sitten. Että niin.  Tongue Smiley Nyt on isä ollut taas kiltisti. Lähinnä kyselee että joko olen löytänyt sen miehen joka on Mies.  Grin
« Viimeksi muokattu: 09.05.2011 17:31:10 kirjoittanut Ave^^ » tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13495 : 09.05.2011 17:36:26 »

Mä muuten voisin hyvin kuvitella adoptiota, jos joskus haluankin lapsia. Mä olen myös kuulemma eräässä aiemmassa elämässä adoptoinut lapsen, siksi se varmaankin tuntuu niin luonnolliselta ajatukselta. Siitäkin huolimatta, että en tällä hetkellä välitä hankkia perhettä.
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13496 : 09.05.2011 17:36:44 »

Mun vauvakuume meni jo 18-vuotiaana, tiktaktiktak, ei enää edes kiinnosta lisääntyä.  Tongue

Yksi mahdollisuus on, että kun se oikea mies kävelee elämääsi, niin yhtäkkiä kiinnostaakin taas lisääntyä.  Wink
tallennettu
Casperiina
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 688



Profiili
« Vastaus #13497 : 09.05.2011 17:41:26 »

Mun vauvakuume meni jo 18-vuotiaana, tiktaktiktak, ei enää edes kiinnosta lisääntyä.  Tongue

Yksi mahdollisuus on, että kun se oikea mies kävelee elämääsi, niin yhtäkkiä kiinnostaakin taas lisääntyä.  Wink

Ei sitä voi koskaan tietää. Astrologisesti mulle kyllä näyttäisi tulevan lapsia... mutta pitääkö niiden mun vatsasta syntyä?  Huh
tallennettu

aurinko venus merkurius neptunus kauris 5. huone
askendentti leijona
kuu jupiter vesimies 6.huone aspect_opp askendentti
uranus saturnus jousimies 4.huone
mars skorpioni 4.huone
pluto skorpioni 3.huone aspect_opp keskitaivas
chiron 10.huone
Ave^^
Vieras
« Vastaus #13498 : 09.05.2011 17:47:27 »

Mun vauvakuume meni jo 18-vuotiaana, tiktaktiktak, ei enää edes kiinnosta lisääntyä.  Tongue

Yksi mahdollisuus on, että kun se oikea mies kävelee elämääsi, niin yhtäkkiä kiinnostaakin taas lisääntyä.  Wink

Ei sitä voi koskaan tietää. Astrologisesti mulle kyllä näyttäisi tulevan lapsia... mutta pitääkö niiden mun vatsasta syntyä?  Huh

Niin eihän sen välttämättä tarvitse niin mennä.  Smiley

Hitsit, todella iso ampiainen eksyi sisälle kun mulla on tässä ikkuna ja ovi auki..
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #13499 : 09.05.2011 18:23:43 »

Mulla vajaan viikon karppaus on tuntunut pelkästään hyvältä.  Ehkä sata grammaa on painostakin lähtenyt.   Grin  Ja mahan turvotus tiessään.

Mutta ei väsyä, ei nuutuneisuutta, ei univaikeuksia.  Eikä pieretä!   Cheesy  Tuntuu todella hyvältä.  Ja mikä suurin ihme, ei tee yhtään mieli leipää, ei pastaa eikä perunaa eikä mitään makeaa.  Kummallinen ruokavalio.  Pari karjalanpiirakkaa meinaan silti vielä tänään syödä, niitä en raaski heittää menemään. Ne on mun herkkua.  Laitan päälle paljon voita ja juustoa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Sivuja: 1 ... 898 899 [900] 901 902 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: