Sivuja: 1 ... 716 717 [718] 719 720 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5619004 kertaa)
0 jäsentä ja 23 vierasta katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #10755 : 02.03.2010 13:39:26 »



tuossakin asiassa kannattaa välttää luokitteluja: ei yksi piirre sulje pois toista. vaikka esimerkiksi mun identiteetti on 'perinteinen heteronainen'...niin samalla olen liiaksikin asti erikoinen ja juuri tästä kärsinyt....tosin en enää niin paljon kärsi...minusta usein ajatellaan että 'ei tuollaista olekaan' Undecided Cry Grin


jokainen yksilö kun on niin laaja kokonaisuus (ja täynnä erilaisia mahdollisuuksia), ja mahdollisia on hyvinkin erilaiset yhteenliittymät psykologisesti.


esim. mun mies on just tälläinen  tapaus, hänen ystävättärensä joka myös oli opiskellut elokuva-alaa, sanoi hänestä, että 'tuollaista hahmoa kuin sinä ei kertakaikkiaan voisi käsikirjoittaa' smitten


that's why i love him Wink
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 13:44:03 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #10756 : 02.03.2010 13:44:46 »


mä taidan olla nyt liikaa rakastunut tähän meijän yhteiseen mac-läppäriin ja mun on niin vaikee taas saada lähdettyä liikkeelle crazy2 crazy2 crazy2 smitten
tallennettu

Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #10757 : 02.03.2010 13:52:19 »

kumppari.... 2funny kumppani siis...

Jooh...

Mutta vielä; mulle parisuhde on jotain ihan megasuurta rakkautta, ystävyyttä, molemminpuolista huomioimista ja kunnioitusta ja kaikkea niitä arvoja mitä ihannoin... Kumppani on ihminen kenen kanssa mä hengitän samaa ilmaa ja katson samaan suuntaan, selvitän asioita, puhun tunteista, kuuntelen, ymmärrän, teen kompromisseja, tasapainoilen KOKO AJAN.. Se on tiivistä yhteistyötä.. me siivotaan yhdessä, me käydään kaupassa yhdessä, me lenkkeillään yhdessä.... Mutta silti molemmat menee viikottain myös omia menojaan eikä tarvii mitään lupia kysellä, eikä olla mustasukkasia..

Parisuhde... Se on sitä että mulle tulee kahvikuppi käteen kuin tyhjästä just kun mietin että haluaisin kahvia.. Smiley Koska mun kumppanini osaa lukea mun toiveet ja ennakoida mitä haluan.. Ja se toimii molempiin suuntiin. Tuntuu että se kehittää molempien intuitiota ja rakkautta koko maailmaa kohtaan... 2funny

Me yllätetään toisemme päivittäin jollain pienellä ja palvellaan toisiamme. Mä en ole ennen tavannut miestä joka ymmärtää rakkauden ja yhdessäolon näin samantyylisesti kuin minä. Kuukalana se on äärimmäisen empaattinen ja pehmeä ja nousuleijonana osaa ilmaista tunteensa suuresti ja on tosi suojeleva mua kohtaan.. Smiley Skorpioni tulee esiin siinä suuressa intohimossa... Mutta kaikesta tästä huolimatta tunnen olevani vapaampi kuin koskaan...

Oon vapaa olemaan oma itseni, voin olla oma itseni, ei tarvii olla yhtä hymyä koko aikaa ja miellyttää - me molemmat ilmaistaan suoraan milloin ärsyttää ja väitellään ja tapellaan ja sovitaan aina saman päivän aikana...
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #10758 : 02.03.2010 14:00:02 »

Mulla on parisuhde itseni kanssa ollut vähän niinko jäissä tässä viime päivinä. Kai se taas tästä, kun saa avaimet itselle käteen itseen  idiot2

Poikaystäväni kaveri opetti eilen mua soittamaan kitaraa. Aika hurjaa, opinkin jotain. Mulla on jokin sykli menossa. 10 sitten sain kitaran, enkä ole ikinä opetellut. 10 vuotta sitten mulla oli myös allergia-astmaepäily, niin kuin on nyttenkin. Nyt opettelen kitaraa ja otan astmasta selvää. Ympäri käydään, yhteen tullaan. Niin kauan nää lävähtää mun naamalle, kun en tee niille mitään.   Tongue

Kaipaisin jotain piristystä. Ehkä aurinkoa. Oon käynyt niin ahkerasti liikkumassakin viime aikoina, ettei endorfiinien juoksetuksestakaan voi oloani syyttää.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #10759 : 02.03.2010 14:40:51 »

minua on aina kiinnostanut tietää, ketä ja millaista ihmistä voidaan määritellä 'idiootiksi'


sana on muuten hyvin loukkaava ja kantaa 'pahaa voimaa'


en tarkoita mitään new-agea tai 'energiaa' enkä saatanallisuutta, vaan puhtaasti suomen kielellä, sanana, joka suomalaisen kielenkäyttäjän suussa aiheuttaa pahoja värähtelyitä.


minähän tämän tiedän, koska jos haluaisin, osaisin olla hyvin julma ja tuhoava sanankäyttäjä, kun kieli on aina ollut terävä kuin veitsi...tosin nykyään nuolen tikkareita mieluummin smitten




edit. olen kiinnostunut vastauksista, mutta palaan tsekkaamaan ne mahdolliset sellaiset myöhemmin...
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 14:42:43 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Päivi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482



Profiili
« Vastaus #10760 : 02.03.2010 15:35:47 »

no minä oon välillä kyä idiootti.
mutta se siitä.
siskot(ja veljet)
äänestetään mun jälkikasvuni finaaliin  Cool
http://koululainen.fi/tahti-2010/esitykset/taru-laulu-linnavuori
tallennettu

Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #10761 : 02.03.2010 16:51:47 »

siis, olen minäkin välillä typerä, ja mokailen, kompuroin, törmäilen ja muuta...ja olen haavoittuva, eli en loukkaantumaton ja haavoittumaton, koitan vaan oppia käsittelemään näitä loukkaantumisen tunteita silloin kun niitä tulee...


mutta 'idiootti' kai alunperin tarkoitti henkilöä, jolla on tietynasteinen älyllinen kehitysvamma. suhde kehitysvammaisiin kanssasisariin ja veljiin on sitten jokaisen määriteltävä itse....


joo,  kuu neitsyt on pilkun##%//sija kielellisissä asioissa, mutta onneksi mulle siitä tulee ammatti, niin olen ihan oikeella alalla ja voin tehdä sitä suuremmin muita vahingoittamatta. Smiley


edit. mulle on vaan kanssa elämän varrella sanottu niin rumia asioita minusta, että olen nuollut haavojani kauan, mutta ehkäpä tämä on oikeasti myös heijastanut itsessäni olevia rumia puolia Wink mutta onpa minusta sanottu kauniitakin asioita.

mutta nyt tekeen ruokaa.
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 16:58:22 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #10762 : 02.03.2010 21:21:30 »

Tiigris, Onnea uuteen kotiin!  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #10763 : 02.03.2010 21:42:37 »


Tigrulle Onnea!  smitten

Ja tuo idiootti tosiaan on vanhaa perua kuvaamaan kehitysvammaista ihmistä, kuten imbesilli, tylsämielinen ja vajaamielinen, ja tilaa idiotismi.
Nyt meillä päädytty kehitysvammaisuus termiin, joka toki ei ole niin "Julma", vai onko?
Englannissa taitaa termi olla tänä päivänä vapaasti suomennettuna "ihminen jolla on erityistarpeita", mutta kertooko se sitten taas niistä erityistarpeista enää mitään? Tarvitseekokaan?

Minä jollaintasolla pidän siitä, että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Siksi pidän henk.koht meidän vallitsevasta termistä enemmän kuin esim. tuosta Englannin.
Negatiivista mielikuvaa saadaan aikaan enemmän käyttämällä näitä termejä arkikielessä toisten haukkumiseen ja leimaamiseen. Toisinaan tuntuu, että tuolla "vamma" termilläkin on jo negatiivinen kaiku ja se on surullista.  Undecided

Surullisintahan kuitenkin on erilaisuuden pelko.  Smiley




tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #10764 : 02.03.2010 22:11:47 »

ajattelepa tätä : invalidi

in valid  =  epä kelvollinen
 
:Smiley


not good.


no näitä on paljon....


edit. minä olen tässä elämässä vammautunut usein, etenkin sielullisesti, mutta myös parantunut...


minua ärsyttää se, jos määritteistä tehdään staattisia, muuttumattomia ja pysyviä.


sairaudesta voi parantua terveeksi, samoin kuin vammoistakin.


onko kehitysvammaisuus sittenkin vaan jonkinlaista erilaisuutta.....

joidenkin kehitystaso on vaan erilainen.


ja erilaisuuttakin on niin paljon...heh...erilaista laatua crazy2 buck2 Grin

« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 22:16:24 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #10765 : 02.03.2010 22:20:54 »


On ja Todella paljon!

Tärkeintä olisi kuitenkin miten näemme minkäkin asian.
Onhan "normaliudestakin" tehty ongelma, tavis, jota kukaan ei nykyään halua olla.
Jotenkin tuntuu, että Kaikessa on jokin negatiivinen leima.

Tylsää  Angry

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #10766 : 02.03.2010 22:25:15 »


*nyökkäilee*


muutes, TV 2 on just nyt keskustelupaneeli miesten ja naisten väkivallasta.

täällä miehen kanssa turistaan just siitä....


minusta on kiva, kun suomalaiset alkaa tekemään näitä keskustelupaneeleita, kuten esim ranskalaisessa kulttuurissa on yleistä.


tuokin on muute aihe, jossa ei pidä olla 'yksisilmäinen'. kyllä sitä väkivaltaa osaa nainenkin harrastaa, se on vaan erilaista...nainen verbaaliärsyttää ja psykologisesti manipuloi ja mies vetää turpaan...molempi käyttää erilaisia vahvuuksiaan, jos ei osaa aggressiotaan paremmin kanavoida....


ehkä :Smiley
« Viimeksi muokattu: 02.03.2010 22:28:39 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #10767 : 02.03.2010 22:32:10 »

on tämä sitten koominen sivu kun ajattelee.. ihmiset jotka eivät tunne toisiaan, saavat ihmeellisiä tunnepurkauksia toisistaan, ja kuitenkin kaikki lähtee heistä itsestään.. ehkä teillä on joku syy nyt hyökätä esim Kaarinaa vastaan..

ja hän jostain syystä haluaa olla leikissä mukana, miksi?

noh, se astrosta sitten suoralta kädeltä..

kaipa terapiapalstalla on aina paikkansa, vaikka noloa lukea juttuja, kun itsellä asiat ok.

tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #10768 : 02.03.2010 22:37:15 »



no mitäs Sinä sitten haluat tuoda tälle palstalle ?

tuo sitä, niin palsta muuttuu sellaiseksi kuin itse haluat ja vähemmän noloksi Wink


silleen se menee.... Smiley


ja ainahan voi nolot kirjoittajat blokata, eikö olekin hieno ominaisuus?
tallennettu

Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #10769 : 02.03.2010 22:40:51 »

Whii, tuo nyt kuuluu jokaiselle foorumille. Itse en jaksa aina tuollaista riitelyä ja kinastelua ottaa niin vakavasti. Konflikteillakin on aina tarkoituksensa mielestäni ja erilaisuuden kautta opimme. Enkä nyt itsekään ole mitenkään täydellinen yksilö, kaukana siitä, joten lähinnä mielestäni kiistoja on ihan viihdyttävää seurata, kunhan eivät liian pitkään jatku. Eiliset kärhämät olivat kyllä jokseenkin tarpeettomia, sillä kaikilla osapuolilla on ne omat elämät, eikä toisten tekoja voi pahemmin lähteä arvostelemaan foorumikirjoittelun perusteella. Itselleni kaikkien osapuolien kirjoituksissa oli asiaa ja mietittävää, osa lähempänä omaa elämää, osa kauempana. Olen itse kyllä aika bitch, että parempi aina pitää turpansa kiinni kun riidat on käynnissä =D
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Sivuja: 1 ... 716 717 [718] 719 720 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: