Sivuja: 1 ... 415 416 [417] 418 419 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5618593 kertaa)
0 jäsentä ja 14 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #6240 : 21.03.2009 20:23:25 »


Viiden tähden gourmet-herkkuja voi kaukaa ihailla mutta silloin kun on oikein kova nälkä niin näkkärikin kelpaa. Roskaruokakin maistuu välillä hyvältä :Smiley

 Grin Wink

Kerropas joku samantyylinen juttu niin ei varmasti skorpparia näy hetkeen 2funny

 Cheesy Grin





tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #6241 : 21.03.2009 20:50:41 »


Iltaa tupaan!  smitten

Onko se Sasha nyt niin, että kun olet tuota  skorpioni miestä pitänyt niin pitkään matkassa, muttet ihan mukana niin nyt kun sinut saa sinut "itselleen" menee asioiden edelle .....hiukan.  Grin

Sehän on niin, että kun nainen on saavuttamaton hän saa kaikki ne piirteet joita mies on ikinä toivonut naiselta. Sinusta Sasha ei nyt löydy mitään heikkoutta ja hän HALUAA sinut. Eikä hänelle tietenkää tule mieleen, ettet sinä halua häntä ja hänen poikaa ja hänelle lasta jne. Koska se täydellinen nainen tietenkin haluaa kaikki nämä.  Grin

Tuota, onnea nyt vaan matkalle  2funny
Ei vaan, kyllähän sinä nyt yhdestä  skorpioni miehestä selviät  Cool


tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #6242 : 21.03.2009 20:53:19 »

Mun ajatukset lentää taas lujaa....

Katsoin että nikki on ollut täällä viimeksi 1.3. ja ihmettelen, että miten se on pysynyt niin kauan poissa ... Sitten olen myös kiinnittänyt huomiota uuteen jäseneen rhodaan, joka vaikuttaa kovin astrologiatietoiselta ja jotenkin salaperäiseltä ja aloitti tuon transiittiketjun joka on vähän kuin kuunkierto.. :Smiley Katsoin että hän on rekisteröitynyt tänne 4.3. Sitten päättelin että rhoda on naamiotunut uusi nikki... 2funny

Ahei anteeks vaan teille molemmille, (älkää loukkaantuko tästä!! smittenGrin kyl mä tiiän että te ootte kyllä kaks eri tyyppiä, mutta tällanen salaliittoteoria mun päässä lähti liikkelle, koska se oli hauskaa. Ja niin en mä kyllä oikeesti yleensä kyylää silmät kiiluen koska joku on täällä viimeks käynyt tai rekisteröitynyt... Yritin vaan huvittaa itseäni tällasella salapoliisileikillä... Cheesy Cool
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6243 : 21.03.2009 22:22:20 »

tuo sormella osoittaminen...itse tulin ainakin siihen tulokseen että osoitettuani omaa äitiäni syyttävällä sormella muutaman vuoden, tajusin, että minä olin jokatapauksessa minä, enkä voi syyttää äitiäni siitä millainen persoonallisuus minulla on, jos se ei ollutkaan sellainen kuin halusin....olin liian herkkä, en ollut tarpeeksi sosiaalisesti älykäs (kilpailusta en tajunnut mitään)....sitä vaan että kuitenkin jokaisella lapsella on oma persoonallisuutensa joka on myös tavallaan riippumaton äidistä...ei kasvatus kaikkea tee! en voi esimerkiksi syyttää äitiäni siitä missä olen mielestäni epäonnistunut aikuisena sen takia, kun MINULLA ei vaan ollut niitä piirteitä...joskus tuntuu että äitiä/kasvatusta syytetään kaikesta ikäänkuin ihmisillä ei olisi äideistä riippumattomia omia persoonallisuuksia.
Juuri näin  police Jokaisella on vastuu omasta itsestään loppujen lopuksi. Lapsuuden ongelmat voivat olla syvät ja traumaattiset, mutta niistä pitäisi pyrkiä ulos kuin perhonen kotelostaan. Jos tietää jonkin piirteen olevan hankala ym., sille voi /pitää silloin itse tehdä jotakin. Eikä syyttää mennyttä kovalla vimmalla... mihin se siitä sitten muka sillä muuttuisi?
Tunnustan kuitenkin, itsekkin sortuneeni moiseen  Embarrassed Kaippa sekin kuuluu eheytymisprosesiin? Joku vain jää kiinni ja jotkut menee eteenpäin.

Tuosta voin aukaista sen verran lisää, että oma tieni kulki tietyn kaavan mukaan oman yksityisyyden ja raja-aitojen uudelleen määrittelyn kautta nyt tilanteeseen jonka päätös syntyi tänään. Mietin ukkoni kanssa, jotta kaipaammeko elämäämme ihmistä joka säännöllisesti haukkuu takanapäin kaikki ja pahasti, silti edessä on niin lipevää ja hyvää. Ihminen joka ei näe itsessään mitään vikaa missään kohtaa, eikä mikään ongelma voi olla millään tavalla hitustakaan lähtöisin hänestä. Surullista  Cry Lähipiiri pitää yllää mielenkiintoista todellisuutta ja jokainen oireilee. Olen aika-ajoin ravisuttanut olla irrallaanolollani tätä "idylliä" ja saanut aikaan paljon negaatioita. Minuun ne eivät tartu enään, mutta moni rakas läheiseni saa kärsiä marttyyri diktatuurin kourissa. Päätin irroittautua kokonaan... teen selväksi, että olen olemassa niille, jotka tahtovat. Olen läsnä, jos joku kaipaa... mutta tuota yhden ihmisen todellisuuden ylläpitoa en aio enään jatkaa millään tasolla, se on nyt loppu  Smiley

Erikoista koko päätöksessä on, ettei se tunnu muuta kuin vatsataudin kourissa oksentamisen loputtua jäävältä tyhjyydeltä. Suru vain muiden taakasta, joka kasvaa... vaan se on heidän, minä en enään ole roskanjakotoveri. Jokaisen tuli siis ottaa itse vastuu omasta elämästä ja nje.  Cool
Sääli, mutta näin tämä nyt menee...  angel
tallennettu
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #6244 : 22.03.2009 11:28:00 »


Aurinkoista Huomenta Tupaan!  smitten

Täällä on tuosta kotiäitiydestä puhuttu, minusta ei ollut siihen tai en edes harkinnut moista aikanaan.
Mutta työelämässä kiipimiseen ei ole myöskään (enää) mitään haluja. Jos talous antaisi myöten jäisin pois työelämästä kokonaan. Kyllä vaan keksisin vaikka mitä tekemistä ja voisin jopa ryhtyä vapaaehtoistyöhön, omalla aikataulullani.
Vaan syötävä on ja laskut maksettava.  Tongue
Ei minun edes tarvitsisi rikas olla, kun tulisi perusasioilta toimeen ilman ainaista työntekoa  knuppel2
Mutten halua heittäytyä yhteiskunnan (eli siis muiden joiden töissä täytyy käydä) elätettäväksi, koska mitään estettä minulla ei ole työtekoon ja työttömyys ei todellakaan uhkaa.  Wink

Mutta tänään on vapaata ja aurinko paistaa, joten nautin tästä päivästä!  smitten

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6245 : 22.03.2009 13:02:20 »

Niin tuosta kotiäitiydestä vielä voisin sanoa, että se joko sopii tai sitten ei sovi itselle. Minä kuuluin heihin joille se sopi, tosin se 6 vuotta oli ihan tarpeeksi, en kokisi sitä enää järkeväksi kun lapset jo isompia... Sitten kun molemmat lapset olisivat koulussa niin mitä minä tekisin kotona, pyörittelisin peukaloitani vai mitä?  Grin Kun ei sitä ruuan laittoa, siivousta, kaupassa käyntiä yms. ihan koko ajan tarvitse tehdä ja muutenkin pitäisi olla sitä rahaakin että se kotiin jääminen pidemmällä aikavälillä onnistuisi...

Minussa on niin suuri palo auttaa ja tehdä jotain tämän yhteiskunnan (ja koko maailman) hyväksi, tiedän tehtäväni elämäntarkoitukseni, että siksi tuo sosionomi-diakoniksi opiskelu ja sitten taas sen jälkeen töihin ryhtyminen tuntuu hyvin mielekkäältä ja oikealta juuri nyt. Kaikella on aikansa ja paikkansa.  angel

Kuitenkin tuo aika jonka kotiäitinä vietin on ollut yksi elämäni ikimuistoisempia ja tärkeimpiä asioita mitä olen tehnyt. Päivääkään en vaihtaisi pois, vaikka välillä oli rankkaakin.  buck2 Minulla oli unelma ja visio, että tulevat lapseni haluan hoitaa kotona siihen asti kunnes täyttävät kolme ja ovat psyykkisesti täysin kypsiä päivähoitoon yms. Onneksi tämä unelmani toteutui ja minulla oli mahdollista olla kotona. Kaikille se ei välttämättä ole mahdollista vaikka haluaisivatkin, juuri lähinnä taloudellisesti. Toisaalta se on kyllä yleensä enemmänkin mielestäni kiinni siitä, mihin tärkeysjärjestykseen asiat elämässään laittaa, mistä on valmis tinkimään ja luopumaan, minkälainen arvomaailma on jne. Jokainen kuitenkin tavallaan ja itse tekee omat ratkaisunsa...

Yleensä ottaen kotiäitiyttä arvostetaan kuitenkin aivan liian vähän. Itse olen ollut 3kk iästä lähtien ensin perhepäivähoidossa ja sitten päiväkodissa, että kai sekin on yksi suuri syy mikä on vaikuttanut siihen, että omille lapsilleni olen tahtonut tehdä toisin. Ei siinä ettenkö olisi usein viihtynytkin päiväkodissa, minulla on kyllä hyviäkin muistoja, mutta kuitenkin... Lisäksi se on vaikuttanut, kun itse päiväkodissa useamman vuoden työskennelleenä tiedän hyvin raadollisenkin puolen kun resursseja vain leikataan, on liian vähän henkilökuntaa, sijaisia ei saada yms. että kuinka siinä lapsen yksilöllinen huomioiminen on aika tuskan ja työn takana ja usein jopa mahdotonta.  Undecided


tässä yhteiskunnassa yhden normaaliduunarin palkalla ei kyetä kotiäitiyteen ihan niin ruusuisin kuvin.

Ei, mutta kyetään kuitenkin...

Lainaus
Naisen duuni on kotona, jos hän tahtoo ja hyvä niin. Mutta se kun on sula hullu yhtälö tässä veroparatiisissa ja varsinkaan, jos hiemankaan tahdot elää muuta kuin kädestä suuhun ajatuksella  Angry

Totta.

Lainaus
Lapset antaa paljon, ottavat vielä enemmän.

Tästä olen eri mieltä. Toki he "ottavat" paljon, mutta mitäpä ei lastensa vuoksi tekisi ja muutenkin itse ainakin olen kokenut saavani paljon enemmän. Se rakkaus, se aitous ja ilo mikä lapsissa on, sen voimin jaksaa ne todella rankatkin hetket kun lapset ovat mahdottomia ja kaikkea muuta kuin ihania. Plussan puolelle se saldo aina jää.  smitten


Lainaus
joka asiassa joutuu kompromissien kanssa tekemisiin ja yleensä se on sinä itse joka joutuu luopumaan, mm.yöunista.

Niin lapset luonnollisesti tuovat mukanaan totaalisen elämänmuutoksen ja suuren vastuun. Kuitenkin kun tämän jollain tasolla jo tiedostaa ja siihen valmistautuu ennenkuin lapsia edes hankkii, vaikka sitä muutosta ei voikaan täysin tajuta ennen kuin se pikku nyytti ihan oikeasti on siinä, että kuinka paljon se vaatii. Silti kun tiedostaa sen suuren vastuun mikä lasten myötä tulee, että olet konkreettisesti vastuussa heidän elämästään jne. nuo kompromissien tekemisetkään eivät tunnu niin pahoilta kun tietää ettei sitä edes jatku ikuisesti. Lapset ovat kuitenkin pieniä niin vähän aikaa ja aika lasten kanssa lentää kuin siivillä, että huomaa aina ihmettelevänsä, että joko tuo noin iso on, vastahan sille vaippoja piti vaihtaa...  Grin


Lainaus
Yhteiskuntaa minä ainakin osoitan sormella, miksi on näin ettei kotiäitiys ole arvokas ura  uglystupid2

Minä myös.  knuppel2

Lapset ovat todella suuri lahja, varsinkin kun tietää ettei kaikki edes niitä syystä taikka toisesta koskaan voi saada.  smitten Eivätkä kaikki toki edes haluakaan. Jokaisella omanlaisensa tie kuljettavanaan. Itse tiesin jo pienenä, että jonain päivänä minusta tulee vielä äiti.  smitten Tärkein, mutta samalla myös vaikein ja vastuullisin tehtävä elämässäni.  angel
« Viimeksi muokattu: 22.03.2009 13:13:47 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #6246 : 22.03.2009 14:45:22 »


Iltaa tupaan!  smitten

Onko se Sasha nyt niin, että kun olet tuota  skorpioni miestä pitänyt niin pitkään matkassa, muttet ihan mukana niin nyt kun sinut saa sinut "itselleen" menee asioiden edelle .....hiukan.  Grin

Sehän on niin, että kun nainen on saavuttamaton hän saa kaikki ne piirteet joita mies on ikinä toivonut naiselta. Sinusta Sasha ei nyt löydy mitään heikkoutta ja hän HALUAA sinut. Eikä hänelle tietenkää tule mieleen, ettet sinä halua häntä ja hänen poikaa ja hänelle lasta jne. Koska se täydellinen nainen tietenkin haluaa kaikki nämä.  Grin

Tuota, onnea nyt vaan matkalle  2funny
Ei vaan, kyllähän sinä nyt yhdestä  skorpioni miehestä selviät  Cool




Mikään ei kuullosta kauheammalle, kuin mies joka on jo yhdestä kahvikupista
menemässä naimisiin ja lisääntymässä. Hirvittävä ajatus! buck2

Tässä odotellan lähtöä kentälle. Wienin taivas aurinkoistui tänään ensimmäistä kertaa
piiiiiiiiiiitkääääääään aikaan ja lämmintäkin on jo ihan mukavasti.
Murphyn laki.. buck2

No toisaalta aika vapauttavaa mennä lomalle jonkun kanssa,
kun tietää, että tulee olemaan yksi pahimmista persrei'istä,
mitä se on koskaan tavannut. Grin 2funny angel

tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6247 : 22.03.2009 15:21:40 »


Lainaus
Lapset antaa paljon, ottavat vielä enemmän.
Tästä olen eri mieltä. Toki he "ottavat" paljon, mutta mitäpä ei lastensa vuoksi tekisi ja muutenkin itse ainakin olen kokenut saavani paljon enemmän. Se rakkaus, se aitous ja ilo mikä lapsissa on, sen voimin jaksaa ne todella rankatkin hetket kun lapset ovat mahdottomia ja kaikkea muuta kuin ihania. Plussan puolelle se saldo aina jää.  smitten
Tuota juuri tarkoitin, sanat eivät vain aina solju  Huh Todellakaan en koe joutuvani miinukselle, vaikka kroppa venytty ja vanuttu, jäljelle jäi nahkaa, silmien alle mustaa ja bilettämään pääsi todellakin yhden käden sormilla laskien vuodessa  Grin Ah, mutta sitähän tuo on ja siihen kasvaa, sopeutuu ihan mieli hyvin  smitten
Ajoin lähinnä takaa ajatusta, että vanhempien tehtävä on auttaa lapsi maailmaan mahdollisimman hyvillä eväillä. Eikä lapsen täydentää tai tukea vanhempaa... eli silloin lapset ns.ottavat enemmän kuin antavat. Vaikka he antavat aivan hurjasti myös... onko ihanampaa kun murkku huokaa;" mutsi oot sitten ihana!" tai pienet ryömii illalla sohvalla kainaloon ja kasvoista loistaa onnellisuus, kun saa /pääsee olemaan sylissä... vaikka kokoa on melkein kuin äidillä itsellään  Cheesy
tallennettu
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #6248 : 22.03.2009 15:52:33 »

Onpas täällä ehditty pulista paljon mun matkan aikana, 15 sivun verran!

Kumma juttu, yhtä tärkeää kuin maailman tapahtumien ajan tasalle pääseminen on lueskella täällä Astrossa mitä kaikkea teille kuuluu ja mitä teille on tapahtunut!  smitten

Tänään on vielä lepopäivä tukka pystyssä, huomenna sitten taas alkaa arki, yök  buck2
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #6249 : 22.03.2009 18:28:14 »

Voi tsiisus mitä ihanaa tää elämä järjesteleekään!

Noh eilen kahdeksan aikaan tuli puhelu eräältä  jousimies -mieheltä (ex-säätö, ystävä, nykyisin ehkä enemmänkin vain kaveri) "oon ihan kauheessa pulassa ja tarvisin yöpaikkaa, kun kotiin ei pääse".....
Tässä sitten vietettiin mukava "koti-ilta" ja oli kerrassaan miellyttävää jakaa puoliparisänky tuollaisen 185cm/95kg korston kanssa (not!).... Noh sain aamulla hyvät naurut siitä kun olin kuulemma kolme kertaa yön aikana huitassut häntä kyynärpäällä silmän viereen, sen jälkeen käännähtänyt ja vienyt kaikki peitot... 2funny

Tossa sitten äsken pääsin siitä eroon, onneks se sai hoidettua asiansa, enkä joutunut majottaan kuin vain tämän yön.. Alkoi jo olla sellanen sarvi otsassa itselläkin, kun ainoo vapaapäivä menee siihen että pitää täällä vieraana jotain tyyppiä, kenen seura ei pahemmin jaksa innostaa...

Ei vaan, ihan mukava tyyppi se on. Oon vaan tottunut oleen yksin kotona ja rauhassa...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6250 : 22.03.2009 19:05:41 »

Ajoin lähinnä takaa ajatusta, että vanhempien tehtävä on auttaa lapsi maailmaan mahdollisimman hyvillä eväillä.

Kyllä.  smitten

Lainaus
Eikä lapsen täydentää tai tukea vanhempaa...

Niinpä
« Viimeksi muokattu: 22.03.2009 19:08:16 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #6251 : 22.03.2009 19:15:18 »

Onko teistä muka "väärin" jos lapsi täydentää/tukee omaa vanhempaansa?

Minä olen tietyllä tavalla riippuvainen äidistäni, mutta niin on hänkin minusta.. Kyllä me lapset kannoimme häntä ne vuodet kun hän oli masentunut kun olimme pieniä.. Ei hänellä varmaan ollut paljon muuta kuin me lapset tukena.

En silti koe siinä mitään väärää tai tunne katkeruutta.

Ei ihmisen tarvitse olla täydellinen, olkoon lapsi tai aikuinen.

Kaikilla meillä on joku tietty syy syntyä tietyille vanhemmille - uskoisin. Joissakin käsitellään menneiden elämien karmoja pois. Mielestäni ei ole olemassa mitään ainoaa oikeaa tapaa, miten vanhempien ja lapsien suhde tulisi olla, koska se on ihan jokaisen oma asia... Elämää.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6252 : 22.03.2009 19:42:07 »

Olet oikeassa Tiigris ja täydentäähän meistä jokainen toinen toisiamme jollain tavalla kuitenkin, mutta lähinnä tarkoitamme sitä (tai minä ainakin) että lapsen ei ole kuitenkaan hyvä joutua ns. paikkaamaan vanhempien puutteita, olemaankin itseasiassa se huoltaja/vanhempi omille vanhemmilleen, vaan sen pitäisi olla päinvastoin. Valitettavasti tällaistakin tapahtuu, että lapsi joutuu kantamaan liian suurta vastuuta eikä saa olla lapsi... Mutta silläkin kyllä tarkoituksensa.
tallennettu
Lionheart
Astroholisti
*****
Viestejä: 1015


Mää olen jellona ja helekutin ylypee siitä!


Profiili WWW
« Vastaus #6253 : 22.03.2009 23:34:19 »

Noniiiiiiin naiset ja menninkäiset  coolsmiley


Lionheartin elämä on taas raiteillaan.


Vapise maailma. Muahahhahaa *evil grin*


(Just another needless message. Only thing it says is "I still do exist!")

Hyvää yötä  smitten
tallennettu

aurinko, merkurius in leijona
askendentti in jousimies
kuu in oinas
venus, jupiter in neitsyt
mars in kaksoset
saturnus in vesimies
uranus, neptunus in kauris
pluto, keskitaivas in skorpioni
Punainen Solaarinen Lohikäärme
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #6254 : 23.03.2009 08:58:43 »

Mitä upeinta maanantai aamua  smitten
...naiset ja menninkäiset...  2funny ihana  smitten

Rakkaudenvalo puki ajatukseni taas sanoiksi hienosti, kiitos  angel
Dawnchild - sinä olet silloin toiminut minun mielestäni oikein, kun olet kaihtanut sellaista mistä nousee ikäviä fiiliksiä vaikka paine on ollut varmasti kova... Ihmisellä on onneksi kaksi vaihtoehtoa -toteuttaa mallikaavaa tai luoda oma. Helppoa on antaa alitajunnan viedä ja toimia sen mukaan, kuin omat vanhemmat. Mutta jos niissä malleissa näkee jotakin "ongelmaa" tai "ristiriitaa", miksi muuttuminen on niin vaikeaa?
Tuota muuten pohdin ankarasti viime alkuyönä  Angry
Ajatus lähti tästä; tyttären tradegia on alkaa muistuttaan omaa äitiään.
Kuka allekirjoittaa ja hyväksyy? Jos muistuttaminen sisältää asioista joita ei voi sietää, eikö tietoisuus luo keinon muuttaa ja muuttua? Vai onko kaikki kamppailu turhaa, kun loppujen lopuksi olemme kasa geenejen määräämää biologista mössöä  2funny
 idiot2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 415 416 [417] 418 419 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: