Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millä eroon "syöpöttelystä"?  (Luettu 12436 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Neilikka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« : 06.08.2007 23:08:06 »

En tiedä,kuuluuko tämä nyt oikeastaan tänne vaihtoehtohoitoihin,mutta olisiko kellään neuvoja,millä pääsisi eroon "syöpöttelystä"?  :Smiley
Yleensä olen syönyt suht terveellisest ja liikkunut aika paljon,mutta nyt on tullut "totaalirepsahdus"
Painoa on tullut viime syksystä kymmenisen kiloa lisää  Angry ja olo on väsynyt ja makea,roskaruoka jne maistuu..
Olisiko jotain luontaistuotetta,kukkatippoja tms,jolla saisi "syöpöttelyn" laantumaan vai onko se vaan "korvien välissä" Löytyykö kohtalotovereita?
tallennettu
astraali
Vieras
« Vastaus #1 : 07.08.2007 07:54:36 »

Minkä verran liikut? Tai harrastatko mitään aerobista urheilua?

Minulla itsellani on tämä sama tilanne, jos en liiku; repsahdan täysin ja itsekurini herkkujen suhteen laskee pohjalukemiin.

Itseltään kieltäminen -ainakin- minulla, aiheuttaa sen, että alan uhmata jopa itseäni. Sopivassa määrin herkuttelukaan ei lihota, jos muistaa liikkua sen vastapainoksi.

Samoin tuo väsymys jne. saattaa johtua ihan siitä liikunnan puutteesta.

Aloittaminen on aina vaikeaa mutta jos sinnikkäästi jaksaa harrastaa jotain vaikka 2-3 krt viikko parin viikon ajan -huomaa eron ja jollain tavalla addiktoituu siihen liikunnan tuomaan hyvään oloon. Se saattaa nyt tuntua niin absurdille mutta kokeile vaikka!  :Smiley
Minulla liikunnan lisääminen vaikutti suoraan tuohon syömiseen; herkut eivät maistuneet enää ja ruoan tarve väheni. Täytin siis itsessäni olevaa tyhjiötä muulla kuin sillä ruoalla.

Minunkin pitäisi taas ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa....
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #2 : 07.08.2007 10:39:26 »

Alkuun pääsee myös sillä, että vaihtaa napostelun keveämpään! Paloittele lempikasviksiasi, esim. porkkanaa, kurkkua, paprikaa, parsa- tai kukkakaalia ja dippaa niitä. Dipiksi käy esim. vähärasvainen kevytlevite tai kevytkermaviili, johon sekoitat valmiin dippipussin (sipseille tarkoitetun).
Kannattaa myös tietoisesti kiinnittää huomiota siihen, että käsi on nyt viemässä herkkua suuhun ja miettiä, mihen sitä herkkua siinä hetkessä tarvitsee - onko oikeasti nälkäinen vai syökö tunteisiinsa. Jos huomaa syövänsä tunteisiinsa, kannattaa yrittää löytää niille toinen purkautumiskanava, esim. kirjoittaminen, maalaaminen, tanssi jne.
Jääkaapin (tai muun herkkukaapin oveen) voi kiinnittää peilin tai jääkaappiin voi laittaa possun, joka röhkii aina, kun jääkaappiin syttyy valo  :Smiley (en ole koskaan nähnyt moista vekotinta, mutta niitä kuulemma on olemassa).
Ole myös itsellesi armollinen - itseäsi soimaamalla tunnet itsesi vaan entistäkin huonommaksi ja kierre pahenee. Usko pois - been there, done that.  Wink
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 07.08.2007 13:28:28 »

Katsoin juuri ohjelmaa jossa puhuttiin mässäilystä. Siinä sanottiin että esim. stressi saa ihmisen himoitsemaan rasvaisia herkkuja jne.. Olen huomannut saman.
Itse olen lohtusyöjä. Kun on kurja päivä niin illalla herkuttelen suklaalla, pizzalla tai milloin milläkin. Pitäisi oppia kohentamaan mielialaa muillatavoin kuin syömällä.
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #4 : 08.08.2007 16:14:07 »

Minulla on hyviä kokemuksia myös kromivalmisteesta (olisikohan ollut tohtori Tolosen); kromi hillitsee makeanhimoa.
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Milan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #5 : 11.08.2007 10:58:05 »

Kokeile kromikuuria  Smiley
Ainakin mulla pullanmussutus ja karkin syönti loppui kuin seinään. Yks kaks huomasin ettei enää kertakaikkiaan tee mieli, vaikka ennen en olisi voinut kuvitellakaan vastustavani herkkuja. Ennen olisin voinut elää pelkällä pullalla, niin hyvää kun se oli. Nykyään herkut jää kaupan hyllylle kun ei yksinkertaisesti vaan maistu  smitten
tallennettu
härätär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #6 : 11.08.2007 19:57:51 »

Taidan lähteä kromin ostoon minäkin, sillä olen armoton karkin mussuttaja. Alkaa kertyä vyötärölle ja hampaat menee huonoon kuntoon harjaamisesta huolimatta.

Minkä verran niitä Tolosen kromipillereitä syödään, ohjeen mukaan vai toteutatteko omia annostuksia?
tallennettu

Annetaan kaikkien kukkien kukkia
mammamma
Vieras
« Vastaus #7 : 11.08.2007 21:58:12 »

Mä suosittelen totaalikieltäytymistä sokerista. Karppausta siis. Hyvä / keto, mikä itsellesi sopii. Itse olen jopa tummasta suklaasta päässyt jo irti 2kk karppauksen jälkeen  Smiley Ja entinen sokerihiiri olen  Cheesy Toki tuota juhlissa tulee syötyä makeaa, mut ei lähellekään niin paljon kun ennen. Sokeri kun maistuu niin ällömakealta  Tongue
tallennettu
härätär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #8 : 12.08.2007 13:37:10 »

Pitäisi tutustua tuohon karppauseen enemmän, jotta pystyisi kokeilemaan veisikö se karkin mussuttelun tarpeeni. Ymmärrän, että hiilihydraatit mahdollisimman paljon pois. Peruna, pasta ja valkoinen leipä ei varmaankaan tee vaikeeta, mutta ettei ruisleipää?! Kaikenlaisista kasviksista pidän kypsennettynä ja siltään. Onko eroa kummin syö? Kalasta olen aina pitänyt ja kuulun varmaankin siihen harvinaiseen ryhmään suomalaisia, jotka syövät enemmän kalaa kuin lihaa.

Täytyy varmaan netistä kaivella lisää tietoa. Mutta millaiset eväät otatte mukaan töihin, vai saatteko sopivaa syötävää työpaikkaruokalasta tms?
tallennettu

Annetaan kaikkien kukkien kukkia
mammamma
Vieras
« Vastaus #9 : 12.08.2007 19:02:42 »

Peruna, pasta ja valkoinen leipä ei varmaankaan tee vaikeeta, mutta ettei ruisleipää?! Kaikenlaisista kasviksista pidän kypsennettynä ja siltään. Onko eroa kummin syö? Kalasta olen aina pitänyt ja kuulun varmaankin siihen harvinaiseen ryhmään suomalaisia, jotka syövät enemmän kalaa kuin lihaa.

Täytyy varmaan netistä kaivella lisää tietoa. Mutta millaiset eväät otatte mukaan töihin, vai saatteko sopivaa syötävää työpaikkaruokalasta tms?

Ruisleipää voi syödä, kunhan se on 100% ruista. Mm. South Beach ja Montignac pyrkivät mahdollisimman "normaaliin" ruokavalioon, mutta ovat kuitenkin karppeja. Kasviksia voi syödä ihan miten haluaa Smiley Meillä ei ole mitään työpaikkaruokalaa, joten otan aina evääksi edellisen päivän päivällistä, jota teen tarkoituksella sen verran enemmän, että riittää lounaaksi. Ruokalassa vois ajatella syövänsä perunoiden sun muiden tilalla salaattia, mut kaikenmaailman kastikkeet ovatkin sitten hankalia.
tallennettu
härätär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 53



Profiili
« Vastaus #10 : 12.08.2007 19:49:08 »

Kiitos,
ruisleipä ratkaisi.
Tulen mukaan karppaamaan, opiskelen vielä lisää  Smiley

Jospa karkinsyönti loppuisi ...
tallennettu

Annetaan kaikkien kukkien kukkia
mammamma
Vieras
« Vastaus #11 : 13.08.2007 16:42:40 »

Kiitos,
ruisleipä ratkaisi.
Tulen mukaan karppaamaan, opiskelen vielä lisää  Smiley

Jospa karkinsyönti loppuisi ...

Ei se lopu, mut vähenee huomattavasti, ku lähimmät syöntikelpoiset karkit saa Haaparannasta  Grin
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #12 : 14.08.2007 13:37:57 »

Minkä verran niitä Tolosen kromipillereitä syödään, ohjeen mukaan vai toteutatteko omia annostuksia?

Tuote jota käytin oli nimeltään Kilo-Stop ja ihan ohjeen mukaisesti käytin.
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #13 : 20.08.2007 10:33:41 »

Hyviä vinkkejä teillä... kiitos, taidan minäkin hankkia kromia.
Oma syöpöttelyn kohde on vaan ne riisikakut ja kuivatut hedelmät, hieman mehua vielä päälle niin kyllä on hiilihydraatteja ja sokeria kroppa täynnä... kumma kun nukkuminen ei luonaa.
Tämä kesä (vaikka kaikki kunnia oleilun tärkeydelle yms, pois en vaihtais näin jälkeenpäin aateltuna) on vaan saanut vatsalleni ilmestymään kummaa pehmeää ainesta!? Kohta puoleen pitäis mahtua työvaatteisiin mummon, ans kattoo kui käy!:( Kyl se siitä karisee, kun siis mm. liikun työkseni, mutta HÄVETTÄÄ mennä tämmösen pötsin kanssa treenivaatteilla keekoileen. Hyvä olla siinä sitten niin hyvää ja erinomaista... arg... pitääpä höllentää korvien välistä sitä "pakko olla" vieteriä Wink
tallennettu
Neilikka
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 65



Profiili
« Vastaus #14 : 20.08.2007 11:13:22 »

Kiitoksia vastauksista..
Ostin nyt detox-puhdistuskuurin ja koetan lisätä liikuntaa ja kromia ajattelin myös kokeilla. Otatteko kromia normiannoksella vai "extra-annoksella"?
Lenkkiseura,tsemppiseura jne myös kelpaisi,mutta löytyiskö ketään Hartolan lähistöltä? Lahden ja Heinolan suunnalla käyn myös usein,joten jos joku sieltä päin samoissa aatoksissa,laitapa yksäriä tai "ilmoittaudu" täällä..
tallennettu
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: