Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko vanha sielu syntynyt useampaan kertaan tänne maan päälle?  (Luettu 123982 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #90 : 25.12.2005 15:04:27 »

Oi - päättelykykyni petti pahemman kerran: pidin itseäni puhtaasti tutkijana  santa_wink

Tilasin sitten vuonna 1999 päällyslehtikartan Jose Stevensiltä, hän tarkisti vielä sen paikkaansapitäävyyden vuonna 2000 henkilökohtaisessa konsultaatiossa.

Olen tavoilleni uskollisena ristiinlinkittänyt sitä Sepon tekemän astrologisen kartan mukaan sekä saamani numerologisen tulkintani mukaan. Yhteneväisyyksiä löytyy huomattavasti, ja voin kyllä omalta osaltani allekirjoittaa sen paikkaansapitävyyttä tähän persoonaani.

Päällyslehtikartan ansiosta olen pystynyt selkeyttämään joitain käyttäytymismallejani sekä näkemään myöskin nämä kasvun paikat elämässäni. Tämä lienee monelle tuttu ilmiö, sokeus omia kasvun paikkoja kohtaan, ja niihin lohikäärmeisiinsä samaistuminen. Siksi huomasinkin, että oma tulkintani ei osunut näiden sokeiden pisteiden ja perusominaisuuksieni takia kohdalleen. Ulkopuolinen näkee asiat paremmin niiltä osin. santa_rolleyes
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #91 : 25.12.2005 15:18:26 »

Mielenkiintoista. Itsekin olen ollut kahden vaiheilla tuossa päällyslehtikartan tilaamisessa. Minulla ei siis vielä ole sellaista, mutta lienee vain ajan kysymys, milloin sen hommaan. Tähän asti olen yrittänyt käyttää päättelykykyä ja heiluria apuvälineinä. Itse kun tutustuin tähän persoonallisuussysteemiin, pidin niin ikään itseäni melko varmana Tutkijana. Taitaja ja Opastajakaan eivät olisi olleet aivan mahdottomia. Heiluri taas antaa roolikseni Hallitsijan. Näin on ollut joka kerta, kun olen asiaa tällä menetelmällä kysynyt.

Mitä tiedon lajitteluun, jäsentelyyn ja luokitteluun tulee, niin harrastan sitä paljon. Siksipä arvelin itseäni Tutkijaksi, ja onhan se sentään siviilielämän ammattinikin (toistaiseksi). Minulle tieto ei ole kuitenkaan päämäärä itsessään, vaan pelkkä työkalu. Tiedon avulla rakennellaan kokonaisuuksia, muodostetaan realistisella pohjalla olevia visioita ja suunnitelmia sekä tehdään kestäviä päätöksiä. Tiedon hyvällä hallinnalla rakennellaan ja luodaan myös uutta tai tehdään uusia sovellutuksia. Tutkijan ammatissa joskus turhauttaa, kun jotkut haluavat tutkia asioita, joista ei ole varsinaisesti mitään hyötyä kenellekään (joka on kuitenkin itselleni tärkeä motiivi tutkimuksessa), eli tutkitaan vain asioita tiedon itsensä takia. Näistä syistä arvelen, että heilurin antama informaatio saattaa olla oikea.

Heilurilta kysyin myös systerini roolia hänen itsensä pyynnöstä. Hallitsijaahan se hänellekin näytti. Hän oli hyvin epäuskoinen, mutta itse olen sitä mieltä, että hänen kohdallaan tuo tulos oli hyvinkin osuva.

Kehtaako kysyä, mitkä päällyslehdet sinulle kanavoitiin?
« Viimeksi muokattu: 25.12.2005 15:39:06 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #92 : 25.12.2005 15:19:59 »

Myönnän, että  minulle selkeytyi silloin hyvin monta asiaa - olinkin oikeastaan kulkenut kuin kopukka laput silmillä siihen asti  santa_grin
tallennettu
Julietta
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 165


Profiili
« Vastaus #93 : 25.12.2005 15:40:43 »

Mikä tuo heijasterooli on, ja onko sillä suurikin merkitys?

Itseni tunnistin taitajaksi, ja varmistelin heilurilla tiedon. Katsoin myös päällyslehdet heilurilla, mutta olen autuaasti unohtanut ne. Mikä ei sinänsä haittaa, heilurihan antaa samat vastaukset niin monta kertaa kuin siltä viitsii kysyä:)

Noin yleisesti olen löytänyt Michaelilta paljon käyttökelpoista tietoa, mutta kaikesta en sataprosenttisesti ole samaa mieltä...
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #94 : 25.12.2005 15:49:36 »

Hei Elektra,

edellinen viestini karkasi keskeneräisenä linjoille, siellä oli kysymys sinulle.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #95 : 25.12.2005 22:42:14 »

Taasko täällä puhutaan Pohjolan valosta? Pohjoismaat ovat kyllä hyvin valaistuja paitsi sähkökatkosten aikana. santa_rolleyes
tallennettu
Ivan
Vieras
« Vastaus #96 : 26.12.2005 01:04:49 »

Amerinkanpa hyvinkin, sitten Suuren ja Mahtavan Venäjän valoista.
Ja sitten naisten valoista naisille, miesten miehille.
Köyhien valoista, rikkaiden, kauniiden, rumien jne jne. juutalaisten jne.

Ja kaikille Aurinko merkeille, sitten kuu, mars jne.
Blondeille omansa.

Viva Fidel! palakoon valosi kirkkaana vielä toiset sata vuotta.

Mikä aasinsilta takaisin kirjoitukseeni
(http://www.masoneria-uruguay.org/garibaldi/garibaldi_4.jpg)
tallennettu
hurma
Vieras
« Vastaus #97 : 27.12.2005 18:40:31 »

Kikkelis Kokkelis  santa_kiss

Voisinko saada oman valotulkinnana?? santa_cheesy
Kiitos!

Taustatietoa minusta- olen pyöreä, viisas ja karvainen, sekä synnyin ruotsissa. Olenko pohjolan valon osanen ja hippunen?
tallennettu
SatAqu
Vieras
« Vastaus #98 : 27.12.2005 20:33:27 »

Mikä teidät ylipäätään saa uskomaan tälläisiin käsitteisiin kuin "uusi/vanha sielu"?

"Taivaan valtakunta on lasten kaltainen" sanoi eräs mies.

Tv.  aurinko
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #99 : 27.12.2005 20:50:25 »

"Taivaan valtakunta on lasten kaltainen" sanoi eräs mies.

Eräs mies sanoi myöskin: "Älköön etsijä lakatko etsimästä, ennen kuin hän löytää. Kun hän löytää, hän joutuu hämmennyksiin. Hämmennystä seuraa ihmettely, ja lopulta hän hallitsee kaikkea."

..."Kun opitte tuntemaan itsenne, silloin teidät tunnetaan ja te ymmärrätte olevanne elävän Isän lapsia. Jollette opi tuntemaan itseänne, te elätte köyhyydessä ja olette köyhyys."

Siis sallinette meille, joita kiinnostaa pohdiskelu vanhoista ja nuoremmista sieluista, tämän pohdiskelumme. Ilman, että tarvitsee heitellä siihen valoja Pohjolasta tahi erään miehen lausuntoja.  Smiley

Näitä me voimme kukin tarpeemme mukaan lukea sieltä missä niitä on jo aiemmin kirjoiteltu, onhan niin selkeää, kun näille kaikille on avattavissa omat ketjunsa, eikö vaan  smitten
tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #100 : 27.12.2005 21:45:43 »

Ruohoa ja rikkautta! santa_grin
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #101 : 29.12.2005 11:18:31 »

Hei AthaMaarit,

Michaelin opetusten mukaan heijasterooleja voi olla vain yksi, kuten varsinaista rooliakin. Eri tasot heijastavat omaa rooliaan, esim. 1. taso on palvelijan taso, 2. on taitajan taso jne. kukin taso ilmentäen silloista sielunikää. Mutta koska tämä peli ei ole mustavalkoista, pystymme käyttämään eri rooleja eri tilanteissa, koska meillä on edellisiin elämiin liittyen jo kokemus niistä.

Kuulostat esittäjältä, ja taitajaan mielestäni viittaa taiteellisuutesi, mutta toisaalta sekä esittäjä että taitaja ovat ilmaisevia rooleja...

Tutkija (scholar) useinkin kohdistaa tiedonkeruunsa johonkin rajattuun. Hän tutkii ja opiskelee sitä perinpohjin, ja saattaa 'arkistoida' tietonsa jakamatta sitä edelleen. Sitten hän saattaa siirtyä toiseen kiinnostuksensa kohteeseen, tai on sen jo tehnyt limittäin edellisen kiinnostuksensa kohteen kanssa. He ovat usein aika teoreettisia ja saattavat jopa etääntyä todellisuudesta.

Esittäjä (sage) kerää tietoa, joka häntä kiinnostaa, eikä välttämättä rajaa niin jyrkästi aluetta - miltei kaikki tieto kiinnostaa, ja hänellä on tarve jakaa tietoa, ja mielellään persoonallisesti. Molemmat roolithan tutkivat tarkasti tiedon laatua, riippuen tietenkin muista päällyslehdistä. Esittäjät ovat muutenkin helpommin ulospäinsuuntautuvia, ja pystyvät suhteellisen kiihkottomasti esittämään asioita. Toisin kuin esim. opastajat (priests), joilla on tarve julistaa tietoa suurella kiihkolla - usein nuoremmassa sieluniässä pitäen uskoaan ainoana autuaaksitekevänä, minkä vuoksi niin heitä kuin myös esittäjiäkin suurin määrin aikoinaan poltettiinkin roviolla.

Esittäjät kasvavat harvoin ja hitaasti 'aikuisiksi' - miehillä on Ville Vallaton-pilke silmissä papparaisenakin ja naiset herskäyttävät hillittömän kikatuksen vielä kypsässäkin iässä, ja siten keräävät kovasti paheksuntaa hyvin käyttäytyvissä ja hillityissä ihmisissä. Tätä roolia ei muiden roolien onneksi ole liian runsaasti liikenteessä, muistaakseni jotain 10% väestöstä tms.  Cheesy
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #102 : 29.12.2005 13:00:35 »

Tervehdys,

omassa perheessäni veikkaan vahvasti isääni Taitajaksi ja äitiäni Esittäjäksi. Olen alunperin maatalon tyttö, ja muistan lapsuudestani äitini turhautumisen siihen, ettei hän todella päässyt toteuttamaan itseään. Mikäpä maatalon töissä esittäjää kiehtoisi? Isälle taas oman tilan rakennustyöt ja askareet olivat ihan sitä, mikä Taitajalle sopiikin. Isäni on taiteellisesti erittäin lahjakas ja kaikessa tekemisessään hän on perfektionisti. Hän on rakennellut taloa, kesämökkiä, saunaa, huonekaluja ja koriste-esineitä. Kotonamme on paja, jossa hän on värkkäillyt milloin mitäkin. Sanomattakin on selvää, että koneet ja moottorit on tutkittu perusteellisesti ja ne osataan myös korjata tarpeen tullen tai luoda niistä jopa uusia innovatiivisia sovellutuksia milloin mihinkin tarpeeseen. Olenkin mieltänyt Taitajan sellaiseksi Puuha-Peteksi.

Äitini on verbaalisesti erittäin lahjakas ja hänellä on hurtti huumori. Jos pitäisi hänen päällyslehtiään arvailla, niin veikkaan päämääräksi "hallintaa", sen verran dominoiva tyyppi hän on. Eli heti kun me lapset vähänkin itsenäistyimme, niin hän aloitti kakkosuran journalistina. Hän tutkii, utelee, kyselee ja levittää sitten tietoa kaikille kiinnostuneille. Hän on perustanut jopa oman lehden ja tehnyt muita julkaisuja. Kaikenlaisissa yhteistapahtumissa hänet pistetään usein puhenaiseksi ujostelemattoman ja sujuvasanaisen tyylin vuoksi. Häntä kiinnostaa myös politiikka, matkustelu ja oikeus. Isä on sen verran suvaitsevainen ja viisas, ettei ole juurikaan pistänyt kapuloita äidin rattaisiin hänen etsiessään omia juttujaan. Jos hän olisi niin tehnyt, niin olisi saanut vain hyvin onnettoman ja kitkerän vaimon seuraukseen.

Taitaja ja Esittäjä taitavatkin tuntea luontaista vetoa toisiinsa, joten en ihmettele, että vanhempani ovat olleet naimisissa jo 44 vuotta.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #103 : 29.12.2005 13:13:26 »

Taasko täällä puhutaan Pohjolan valosta? Pohjoismaat ovat kyllä hyvin valaistuja paitsi sähkökatkosten aikana. santa_rolleyes

Heh, ootte ihania  Cheesy
Sai taas repeillä... varsinkin kun lukee vielä tuon kommentin jälkeen ketjua alaspäin...
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
Mirjam
Vieras
« Vastaus #104 : 29.12.2005 13:23:48 »

Oletteko koskaan miettineet, että mitä tapahtumaa sisäisesti psykologiassa kuvaa tämä sielun-ikien ja -laatuisuuksien etsiminen ja mahdollinen löytäminen?
Sillä 'ikävä kyllä', sellainenkin aina löytyy...
Tosin se ei ole niin 'erikoista ja henkevää' etsimistä ja löytämistä, vaan ihan vaan arkipäiväistä elämää ja siinä eheytymistä psykologisestikin....ja integroitumista tähän hetkeen ja elämään.
 Smiley
Toisaalta onhan se näin paljon mielenkiintoisempaa...ja miksi elämästä ei tekisi niin mielenkiintoista kuin voi... :Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: