Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 5/2 paasto!  (Luettu 130660 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #150 : 16.09.2013 16:57:46 »

Luepa sitten seuraavaksi nämä. Tämä on blogi, mutta jokaikisessä artikkelissa on tutkimusviite/linkki ja sivustolla on oikealla palkki josta voi hakea aihepiirillä artikkeleja. Tässä linkit kahteen hakuun ja sen antamien artikkelien otsikot.

Kasvissyönti ja syöpä, 5 kpl artikkeleja:
http://healthydietsandscience.blogspot.fi/search/label/Vegetarianism%20and%20Cancer

(- Vegetables increase risk of colon cancer - tämä oli jo edellisessä haussa)

Jep jep, mutta tutkimusten rahoittajat olisi kiva tietää. Etteivät vain ole Big Pharman
taalojen ja eurojen sun muiden varassa nuo tutkijat suurimmalta osin...?

 Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #151 : 16.09.2013 17:11:48 »

Duh? Miten big pharmaa hyödyttävät tulokset, jotka saavat ihmiset tilaan jossa lääkkeiden kulutus tippuu ylipäätään ja samoin elintarviketeollisuuden tuotteiden kulutus? Nämä kaikki tutkimustulokset puoltavat ruokavalioa, joka tiputtaa lääkkeiden tarvetta ja rohkaisee ihmisiä tekemään ruokansa itse käsittelemättömistä raaka-aineista. (Eräs karppaaja kertoo säästävänsä nykyään  valtiolle 6000 euroa vuodessa lääkekorvauksina kun on voinut lopettaa kaikki lääkkeensä ja eineksiä/elintarviketeollisuuden tuotteita vähähiilihydraattisesti ja runsasrasvaisesti syövät käyttävät yleensä sangen vähän.)

Mutta olisit voinut itsekin nähdä vähän vaivaa, nyt kyselet asioita, jotka olisit voinut itse tarkistaa, tässä malli:

Sen vuoksi laitoin linkin, että  kun katsot artikkelin, näet siitä itse tutkimuksen linkin. Sitten kun katsot sen tutkimuksen linkin, niin heti siinä tutkimustietojen alussa on yleensä  'affiliations' = kytkökset ja vielä 'authors notes' eli lisätietoja.

Tsekkasi ekan tutkimuskoosteen ekan artikkelin linkin - minkä olisit voinut tehdä itse - joka vei tänne:
http://ajcn.nutrition.org/content/89/5/1620S.full

Ja siitä löytyi affiliations:
From the Cancer Epidemiology Unit, Nuffield Department of Clinical Medicine, University of Oxford, Oxford, United Kingdom.

Authors notes:in alta löytyi tämä:
 Supported by Cancer Research UK, Medical Research Council.

Mutta varmaan joo tämä on maataloustuottajien suuri salaliitto, jossa vääristelemällä tutkimustuloksia pyritään saamaan ihmiset ostamaan niitä tuoreita raaka-aineita, kun niissähän kate on yleensä tuottajalle kaikkein pienin... vai...??  Grin Cheesy idiot2

Ole kiltti ja käy katsomassa linkkien taakse ennen kuin avaudut arvauksilla ja opettele myös itse googlaamaan.

Kukaan ei tee paljoakaan rahaa sillä, että ihminen lakkaa syömästä teollisesti tuotettuja elintarvikkeita ja voi jättää suuren osan tai kaikki lääkkeensä pois. Tällaiset tutkimustulokset nimenomaan haittaavat big pharmaa ja elintarviketeollisuutta. (Sen vuoksi niitä tehdään vähemmän kuin päinvastaisiksi tuloksiksi kikkailtuja, kun ei ole niitä rahakkaita rahoittajia.)
« Viimeksi muokattu: 16.09.2013 17:14:20 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #152 : 16.09.2013 17:23:32 »

Ole kiltti ja käy katsomassa linkkien taakse ennen kuin avaudut arvauksilla ja opettele myös itse googlaamaan.


Olen lievän näkövamman takia hidas lukija. Sinua kun hieman provosoi, saa tiivistetyssä
muodossa yleensä aika luotettavan tuntuista tietoa...

 Wink
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #153 : 16.09.2013 17:25:12 »

Jaahas, mutta tuon myöntäminen tarkoittaa, että jatkossa en vaivaudu vastaamaan ollenkaan sillä nopeudella/taajuudella kuin ennen, vaan ryhdyn tylysti kertomaan kaiken tarvitsemasi löytyvän antamieni linkkien takaa.

En ole oloneuvos, vaan olisi muutakin tekemistä kuin paapoa sinua.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #154 : 17.09.2013 08:16:07 »

Jaahas, mutta tuon myöntäminen tarkoittaa, että jatkossa en vaivaudu vastaamaan ollenkaan sillä nopeudella/taajuudella kuin ennen, vaan ryhdyn tylysti kertomaan kaiken tarvitsemasi löytyvän antamieni linkkien takaa.

En ole oloneuvos, vaan olisi muutakin tekemistä kuin paapoa sinua.

En todellakaan kaipaa mitään paapomista.

Asian ydin on se, että jos esität kategorisen väitteen etkä mainitse lähdettä, minkä
ei luulisi olevan kovin  hankalaa, tulee vaikutelma, että sinua nolottaa käyttämäsi lähde.

Eli onko se tyypillisesti esim. jonkun kotirouvan pitämä blogi?

 :Smiley
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #155 : 17.09.2013 08:25:04 »

Valkosipuli poistaa tulehdusnesteitä ja taudinaiheuttajia. Kyllä. Siitä tulee hyvä "humala".
Vuosia sitten, kun olin löytänyt Arvo Ylpön elämäneliksiirin, jossa oli eräänä ainesosana valkosipulia - muut ovat hunaja sekä sitruuna- tarjosin tällaista laimennettua "paukkua" eli kerta-annoksena "ei haittoja aiheuttavan" määrän tuota eliksiiriä eräälle tuttavalleni, joka oli aika lailla humalahakuinen.

Mistähän löytäisi reseptin?   Huh
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #156 : 17.09.2013 09:49:39 »

Asian ydin on se, että jos esität kategorisen väitteen etkä mainitse lähdettä, minkä
ei luulisi olevan kovin  hankalaa, tulee vaikutelma, että sinua nolottaa käyttämäsi lähde.

Asian ydin on se, että tässä ketjussa esittelin tuon blogin blogina, jonka kirjoittaja liittää jokaikiseen kirjoitukseensa tutkimuslinkin. Eli linkn jota klikkaamalla pääsee siihen alkuperäiseen tutkimustiivistelmään. Sen viestin jälkeen sinun olisi jo pitänyt ymmärtää, että kaikki tuon sivuston artikkelit on varustettu linkkilähteellä, jota olisit voinut käydä itse klikkaamassa, jos olisit vaivautunut ollenkaan edes käydä katsomassa kyseisen linkin taakse.

Mielenkiintoinen asia ovat nimenomaan ne jokaikisen artikkelin tutkimuslinkit, jotka ovat siellä klikattavissa - eli ainutkaan ko. artikkeleista ei ole siellä ilman lähdettä! Juuri tästä syystä en ole edes vilkaissut kuka sitä blogia kirjoittaa, tai niitä reseptejä artikkeleissa kuin pinnallisesti kun se kiinnostava asia ovat ne linkit itse tutkimuksiin.

Eli näemmä et lue edes minun tekstejäni tässä ketjussa kunnolla, saati sitten että vaivautuisit menemään linkin taakse. Eikö yhtään hävetä väittää perättömiä minun teksteistäni vain koska et viitsinyt lukea?  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #157 : 17.09.2013 10:03:12 »

Asian ydin on se, että jos esität kategorisen väitteen etkä mainitse lähdettä, minkä
ei luulisi olevan kovin  hankalaa, tulee vaikutelma, että sinua nolottaa käyttämäsi lähde.

Asian ydin on se, että tässä ketjussa esittelin tuon blogin blogina, jonka kirjoittaja liittää jokaikiseen kirjoitukseensa tutkimuslinkin. Eli linkn jota klikkaamalla pääsee siihen alkuperäiseen tutkimustiivistelmään. Sen viestin jälkeen sinun olisi jo pitänyt ymmärtää, että kaikki tuon sivuston artikkelit on varustettu linkkilähteellä, jota olisit voinut käydä itse klikkaamassa, jos olisit vaivautunut ollenkaan edes käydä katsomassa kyseisen linkin taakse.

Mielenkiintoinen asia ovat nimenomaan ne jokaikisen artikkelin tutkimuslinkit, jotka ovat siellä klikattavissa - eli ainutkaan ko. artikkeleista ei ole siellä ilman lähdettä! Juuri tästä syystä en ole edes vilkaissut kuka sitä blogia kirjoittaa, tai niitä reseptejä artikkeleissa kuin pinnallisesti kun se kiinnostava asia ovat ne linkit itse tutkimuksiin.

Eli näemmä et lue edes minun tekstejäni tässä ketjussa kunnolla, saati sitten että vaivautuisit menemään linkin taakse. Josta jokaikisestä artikkelista löytyy linkki itse tutkimukseen, eikä niissä ole mitään hävettävää.  Grin
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #158 : 17.09.2013 10:03:25 »

Asian ydin on se, että jos esität kategorisen väitteen etkä mainitse lähdettä, minkä
ei luulisi olevan kovin  hankalaa, tulee vaikutelma, että sinua nolottaa käyttämäsi lähde.

Asian ydin on se, että tässä ketjussa esittelin tuon blogin blogina, jonka kirjoittaja liittää jokaikiseen kirjoitukseensa tutkimuslinkin. Eli linkn jota klikkaamalla pääsee siihen alkuperäiseen tutkimustiivistelmään. Sen viestin jälkeen sinun olisi jo pitänyt ymmärtää, että kaikki tuon sivuston artikkelit on varustettu linkkilähteellä, jota olisit voinut käydä itse klikkaamassa, jos olisit vaivautunut ollenkaan edes käydä katsomassa kyseisen linkin taakse.

Mielenkiintoinen asia ovat nimenomaan ne jokaikisen artikkelin tutkimuslinkit, jotka ovat siellä klikattavissa - eli ainutkaan ko. artikkeleista ei ole siellä ilman lähdettä! Juuri tästä syystä en ole edes vilkaissut kuka sitä blogia kirjoittaa, tai niitä reseptejä artikkeleissa kuin pinnallisesti kun se kiinnostava asia ovat ne linkit itse tutkimuksiin.

Eli näemmä et lue edes minun tekstejäni tässä ketjussa kunnolla, saati sitten että vaivautuisit menemään linkin taakse. Eikö yhtään hävetä väittää perättömiä minun teksteistäni vain koska et viitsinyt lukea?  Grin

Tässä alkuperäinen väitteesi johon reagoin:

Intialaisilla kasvissyöjillä ovat muuten syöpäluvut ihan maailman huippuluokkaa. Melko todennäköinen syy on hiilihydraattikuorma, eritoten sokeri. Siinä ei sitten rasvakaan paljoa auta. Itse asiassa aterian koostamisessa ihan kaikille hyvä motto on: Mitä enemmän hiilihydraatteja sitä vähemmän rasvaa, mitä vähemmän hiilihydraatteja sitä enemmän rasvaa. Ne hiilarit ovat vielä pahempi juttu siis rasvan kera syötyinä.

Kerropas nyt sedälle, missä tuossa kappaleessa on se linkki!   Shocked
Voi olla, että se oli jossain aikaisemmassa viestissä...
« Viimeksi muokattu: 17.09.2013 10:08:06 kirjoittanut sideman » tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #159 : 17.09.2013 10:08:36 »



Kaksi eri muunnelmaa Arvo Ylpön tehojuomasta (voimajuoma)

Arvo Ylpön tehojuoma
3 kananmunaa
3 sitruunaa
2,5 desiä konjakkia
250 grammaa hunajaa

Vatkaa kananmunat kevyesti ja lisää joukkoon kolmen sitruunan mehu. Pidä juomaa jääkaapissa kolme päivää. Siivilöi juoma ja lisää sekaan konjakki. Mausta juoma hunajalla ennen nauttimista.

Arvo Ylpön tehojuoma (alkoholiton)
4 litraa vettä
24 valkosipulin kynttä
5 mehustettua sitruunaa
250g hunajaa

Kiehauta vesi, jäähdytä sitä hieman ja sulata siihen hunajaa. Lisää puristetut valkosipulinkynnet ja sitruunamehu. Pidä jääkaapissa seuraavaan päivään. Siivilöi juoma ja nauti.

tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #160 : 17.09.2013 10:25:46 »


Tässä alkuperäinen väitteesi johon reagoin:

Intialaisilla kasvissyöjillä ovat muuten syöpäluvut ihan maailman huippuluokkaa. Melko todennäköinen syy on hiilihydraattikuorma, eritoten sokeri. Siinä ei sitten rasvakaan paljoa auta. Itse asiassa aterian koostamisessa ihan kaikille hyvä motto on: Mitä enemmän hiilihydraatteja sitä vähemmän rasvaa, mitä vähemmän hiilihydraatteja sitä enemmän rasvaa. Ne hiilarit ovat vielä pahempi juttu siis rasvan kera syötyinä.

Tsotsot, nyt ollaan kyllä puhuttu jo jokunen viesti siitä, miksi et itse vaivautunut tuon blogin artikkelien tutkimuslinkkejä itse katsomaan, vaan kyselit IHAN SIIHEN NIMENOMAISEEN VIESTIIN LIITTYEN tutkimusten rahoittajista yms. Nyt sitten yrität viedä keskustelua takaisin siihen ekaan viestiin, mikä asia on jo käsitelty ja johon olet jos siihenkin linkit saanut, vaikkakaan et heti ekassa vestissä. (mutta sinut tuntien, tuskin olet viitsinyt niitäkään vilkaistakaaan...)

Viittasin nimittäin edellisessäkin viestissäni tähän sinun tekstiisi:
"Jep jep, mutta tutkimusten rahoittajat olisi kiva tietää. Etteivät vain ole Big Pharman
taalojen ja eurojen sun muiden varassa nuo tutkijat suurimmalta osin...?"

Kun nuo tiedot olisit itse voinut käydä katsomassa, mutta et viitsinyt.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #161 : 17.09.2013 10:47:06 »

Täysin alkoholiton laimennos tuoksahti pirtulle ja maistuikin kait, kun rouva olisi mielellään ottanut toisellekin jalalle. Kielsin sen, mutta sanoin, että tule taas huomenna lenkin jälkeen hörpsyille. Niinhän sitten tapahtuikin parin viikon ajan. Joka kerta hän kuvitteli olevansa pikku tuiskeessa.


http://www.youtube.com/watch?v=9BAEJyuReWQ

That wasn't liquor. That was cold tea!  Grin

Muoks: mahtaakohan jopa teelläkin olla tuollainen plasebo-vaikutus paastopäivinä??  Huh
« Viimeksi muokattu: 17.09.2013 11:21:28 kirjoittanut sideman » tallennettu
NikiT
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74



Profiili
« Vastaus #162 : 25.09.2013 18:35:32 »

Täällä yksi vhh-iltasyöjä myös, joka mättää oikeaa rasvaa surutta. Ja lähtee aamusella töihin vesilasillisella ja juo kermakahvin päivällä. Toiminut näin jo kuutisen vuotta.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1334



Profiili
« Vastaus #163 : 26.09.2013 16:24:36 »

Otinpa huvikseni ja kokeilin koko kesän ja yhä intoo piukassa tämän 5/2 paaston kanssa. Kymmenen kiloo huvennut ja kummasti alkaa muotoutua keho nuoruuden kuosiin. Jotenkin vaan ei kaikkina päivinä maistu ruoka. Silloin pidän huoletta kevytpaastoa. Kasvisten määrä ruokavaliossa lisääntynyt huimasti. Sekin auttaa kuona-aineita poistumaan. Myös lauluharrastuksen muuttuminen intensiivisemmäksi tukee laihtumista. Laulaessahan hengitys tehostuu ja happi auttaa energian poltossa kudoksissa. Siinä leimahtavat kuonatkin ohessa.

Sideman! Kyselit eliksiirin reseptiä.
 
Laitan reilunkokoiseen (n.1,5 litraiseen) lasipurkkiin (Jää tilaa lisätä raikasta vettä ainesten pureuduttua kunnolla!)

200-250gr hunajaa (mieluiten kotimaista, jotta ei allergisoi)
20-25 valkosipulin kuorittua kynttä, mieluiten murskattuina jotta ainesosat pureutuvat hyvin
sekä 2-5 sitruunan puristettu mehu - lisään kyllä myös hedelmälihan kuidut, jotta täyttää ja 'pesee' suolta kulkeissaan läpi

Laitan  -paineltuani isolla lusikalla hunajaan kuoppia, jonne muut ainekset hakeutuvat- sekoituksen lasipurkissa pureutumaan jääkaappiin vähintään 4.ksi pv.ksi. Näin sitruuna katkaisee hunajan venyvyyden ja ainesten antiseptiset ominaisuudet kohoavat ainakin potenssiin tuhat. KANSI KUNNOLLA KIINNI, jottei haju jymähdä koko kaappiin ja homeitiöt pääse purkkiin!

Sitten on aika lisätä RAIKASTA vettä 1-1,3 litraa, eli purkki täyteen. Sekoittele juoma tasaiseksi. Säilytys jääkaapissa!!!
Tätä voi nauttia max 1/2 desilitraa päivässä. Itse otan sen pienissä osissa 2-3 x / pvä. Jos VERENPAINE heittelee, on hyvä laskea annosta ja jakaa se ruokalusikallisiin sekä jatkaa juomaa raikkaalla vedellä - siis vain kerralla nautittavaan annokseen. Hoitavat ainekset eivät veden lisäyksestä mihinkään katoa. Kuumennusta en suosittele, koska siinä menetetään suurin osa vaikuttavista aineista.

Kaikki ainekset, eliksiirin pureuduttua lisättävää vettä lukuunottamatta ovat lievästi antiseptisiä. Siksi on hyvä olla kuumentamatta juomaa, tai edes lisätä keitettyä vettä siihen.
A Ylpön elämän eliksiiri torjuu flunssaa, koska juoman ainesosat estävät osaltaan flunssapöpöjä lisääntymästä voimakkaasti kehossa. Useimmiten flunssaa voi torjua jo pelkästään suolavedellä useita kertoja päivässä suunsa kurlaamalla. Suolaisessa/myös sokerittomassa ympäristössä eivät bakteerit kasva tehokkaasti, jolloin keho ehtii torjua pahemman sairastumisen ja muodostaa vasta-aineita.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013 14:05:32 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #164 : 29.09.2013 11:44:08 »

Otinpa huvikseni ja kokeilin koko kesän ja yhä intoo piukassa tämän 5/2 paaston kanssa. Kymmenen kiloo huvennut ja kummasti alkaa muotoutua keho nuoruuden kuosiin. Jotenkin vaan ei kaikkina päivinä maistu ruoka. Silloin pidän huoletta kevytpaastoa. Kasvisten määrä ruokavaliossa lisääntynyt huimasti. Sekin auttaa kuona-aineita poistumaan. Myös lauluharrastuksen muuttuminen intensiivisemmäksi tukee laihtumista. Laulaessahan hengitys tehostuu ja happi auttaa energian poltossa kudoksissa. Siinä leimahtavat kuonatkin ohessa.

Sideman! Kyselit eliksiirin reseptiä.
 

Kiitos tuosta reseptistä. Laitoin pienen koe-erän muhimaan eilen lauantaina!
En muista, kuka sen jo aiemmin toi esille. Silloin en vielä ihan syttynyt idealle...

 Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 15
  Tulostusversio  
 
Siirry: