Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Unilääkkeet ja harhat?  (Luettu 37549 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #60 : 02.01.2007 21:07:27 »

No, mina taas luin etta Jean Sibelius teki parhaat sinfoniat humalassa ja hanella oli muutenkin paljon ryyppyreissuja-ainakin hanen aivotyoskentely toimi hienosti, en tosin ollut nakemassa oliko hanella muita koordinaatio-ongelmia.

No sittenpä kaikki kiskomaan viinaa ja usein,
jos sieltä vaikka joku sinfonia syntyis. Smiley
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #61 : 02.01.2007 21:49:08 »

Minä olen ymmärtänyt sen niin, että kun alkoholi syö päästä serotoniinit niin juopoilla ne tasot on aika nollilla. Masentuneena on taas liiankin helppo saada hallusinaatioita...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #62 : 02.01.2007 22:18:27 »

I c..

Jos masentuneisuus ja nukkumisvaikeudet ja harhat
käyvät käsikädessä, niin Omega3:n, E-EPA:n,
ja magnesiumin yliannostukset auttaisivat
paremmin kuin isä meidän-rukous?

Niiden kun on todettu nostavan serotoniinin
tuotantoa. Smiley

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/masennus.html
tallennettu
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #63 : 02.01.2007 22:21:06 »

Voisiko olla että "juopoilla" nuo hallunisaatiot ja harhat aiheuttaa B-vitamiinin puute? Huh
Ainakin tiedän että joskus vanhuksille B-vitamiinia annetaan pistoksina,koska he näkevät harhoja. Olikohan tuo B12.
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #64 : 03.01.2007 10:05:26 »

Tiedättekö, onko yhtä tehokasta käyttää esim. Möllerin Kalaöljyä E-vitamiinilla kuin E-Epaa? Myrkytöntä?
Nyt kun ollaan kotona lisätty kalaöljyn ottamista - pullosta lusikalla-versio, niin lapsen ticksit ovat selvästi vähentyneet (Tourette...). :Smiley Huh

tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Tinkle
Vieras
« Vastaus #65 : 03.01.2007 10:50:12 »

Huom! Ebenia..
 jos haluat, niin siirrän tämän alkoholismi-osioon,
 koska tämä EI liity unilääkkeisiin..

Voisiko olla että "juopoilla" nuo hallunisaatiot ja harhat aiheuttaa B-vitamiinin puute? Huh
Ainakin tiedän että joskus vanhuksille B-vitamiinia annetaan pistoksina,koska he näkevät harhoja. Olikohan tuo B12.
Yritin googlettamalla etsiä yhteyttä. B12 puutteen on todettu vaikuttavan muistin huononemiseen,
mut missään tekstissä ei mainittu harhojen lisääntyvän tämän takia.
(huom. niissä teksteissä mitkä löysin) Smiley

 mutta tukiasema.net kertoi tällaista:
Tiamiinin (B1-vitamiini) vakava puutos:
Korsakoffin psykoosi, masennus, apatia, ahdistus, hermostuneisuus

Riboflaviinin (B2-vitamiini) vakava puutos:
Masennus, hermostuneisuus

Niasiinin (B3-vitamiini) vakava puutos:
Apatia, ahdistus, masennus, hermostuneisuus, mania, muistihäiriöt, harhat,
orgaaninen dementia, mielentilan epävakaisuus

Biotiinin vakava puutos:
Masennus, voimakas väsymys, uneliaisuus

Pantoteenihapon vakava puutos:
Levottomuus, ärtyneisyys, masennus, uupumus

Pyridoksiinin (B6-vitamiini) vakava puutos:
Masennus, hermostuneisuus, herkkyys äänille

Foolihapon vakava puutos:
Huonomuistisuus, unettomuus, apatia, hermostuneisuus, masennus,
psykoosi, harhat, dementia

B12-vitamiinin vakava puutos:
Psykoottiset tilat, masennus, hermostuneisuus, sekavuus, muistinmenetys,
hallusinaatiot, harhat, vainoharhaisuus

C-vitamiinin vakava puutos:
Väsymys, luulosairaus, masennus, hysteerisyys

- alkuperäinen tietojen lähde:
 http://holisticonline.com/Remedies/Depression/dep_nutrition1.htm#B3)
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #66 : 03.01.2007 12:43:42 »

Nyt vasta luin tämän mielenkiintoisen ketjun...  Wink Smiley

Mieleeni tuli kylläkin unilääkkeiden aiheuttamista harhoista mieleen se, että kuinkahan nämä lääkkeiden kemialliset aineosat vaikuttavat aivojen toimintaan - jos on tarkoitus nukahduttaa tms. niin nehän vaikuttavat varmaankin joihinkin keskushermoston osiin...

tulee  väistämättä mieleeni LSD-tripit yms.

En ole itse kokenut (ainakaan tässä inkarnaatiossa - synnyin parhaaseen hippiaikaan, joten mene tiedä  edellisestä...  Wink )mutta en usko, että kyse voisi olla kovinkaan selvästä yhteydestä ikuiseen itseen...  Huh
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #67 : 03.01.2007 16:26:40 »

Alkoholin pahat sivuvaikutukset tulevat yleensä pitkäaikaisesta käytöstäm jokaiselle tuo käsite "runsas" on henkilökohtainen.
Muistan lapsuudestani erään tapauksen, jossa naapurin poikamies (kova naukkaileen) sekosi kun yritti selvitä pitkästä humalaputkesta. Hän hajoitti kirveellä talonsa sisustan ja haavoitti itseäänkin. Kuuleman mukaan talossa silloin olleet ja sieltä paenneet kertoivat tämän nähneen pieniä  ilkeitä otuksia joka puolla ja lopulta ne olivat alkaneet hyökkään tämän päälle  Huh

Lisäksi alkoholin jatkuva humalahakuinen nauttiminen altistaa aivosairauksille mm. dementtia  Undecided

Hyvä renki, huono isäntä siis tämäkin  Wink

B-vitamiinin puute on jännä juttu... eikös tuo tupakointikin syö sitä elimmistöstä ja e-pillerit? Kielestä (kuulemma) näkee b-vitamiinin puutteen, se muuttuu urautuneeksi. Voi jopa halkeillaja sama on jos nenä tai suuspielet halkeilee!

Sorry, ohi alueen edelleen... poistun tai ainakin lakkaan kommentoimasta  angel
« Viimeksi muokattu: 03.01.2007 16:29:59 kirjoittanut Jaspis » tallennettu
Cimara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #68 : 03.01.2007 20:48:04 »

Mieleeni tuli kylläkin unilääkkeiden aiheuttamista harhoista mieleen se, että kuinkahan nämä lääkkeiden kemialliset aineosat vaikuttavat aivojen toimintaan - jos on tarkoitus nukahduttaa tms. niin nehän vaikuttavat varmaankin joihinkin keskushermoston osiin...

tulee  väistämättä mieleeni LSD-tripit yms.

En ole itse kokenut (ainakaan tässä inkarnaatiossa - synnyin parhaaseen hippiaikaan, joten mene tiedä  edellisestä...   )mutta en usko, että kyse voisi olla kovinkaan selvästä yhteydestä ikuiseen itseen... 

____________________________________________________________________________________________

Kyllä, ne vaikuttavat nimenomaan keskushermostoon. Tosin en usko että kyseessä on varsinaiset unilääkkeet, vaan puhutaan nukahtamislääkkeistä. Mutta yhtäkaikki kyse on kemiallisesti valmistetuista aineista, jotka ovat johdannaisia jostain toisesta aineesta. Yhdyn mietteissäni Elektran vienoon pohdintaan: En usko, että kyse voisi olla kovinkaan selvästä yhteydestä ikuiseen itseen...

Nukahtamislääkkeet ovat kyllä toisinaan paikallaan ensiapuna johonkin akuuttiin tilaan (tila=syy), jossa unensaanti on vaikeaa/mahdotonta. Yleensä kyse voi olla psyykkeeseen vaikuttavista asioista, äkillistä tai vanhoista pintaan nousevista, mutta pitemmän päälle nuokin asiat oppivat uimaan ja tulevat minkä tahansa kemikaalin läpi. Eli jos ystävä rakas nukahtamisongelmasi ei ole jo helpottanut, ala etsiä ongelman aiheuttajaa. Tai ole ainakin hemmetin varovainen niiden pikku nappien kanssa  Smiley
Eräs minulle rakas, minua paljon viisaampi, ihminen sanoi kerran että oletko koskaan ajatellut, että ongelmasi valvottavat sinua siksi, että ne haluavat jo päästä irti ja tulla unohdetuiksi?

 smitten

Valoa ja rakkautta

Cimara
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #69 : 03.01.2007 20:54:46 »

Minä en ole kuin kerran elämässäni, kun olin menettänyt kaikenpaitsi itse elämän  laugh , ollut tilanteessa, että uni ei tullut ja valvoin useita vuorokausia ja en olisi koskaan voinutkaan kuvitella sitä ennen miten sietämätön se olotila voi olla ja silloin sain nukahtamislääkeitä.
Minulle ne eivät kyllä tuottaneet mitään erityisiä olotiloja ja jotenkin tuntui, että nukahtamiseenkaan eivät juuri auttaneet. Ehkä sain niillä aikaan nukahtamisen ja nukuin muutaman tunnin yössä, mutta se ei ollut virkistävää ja levollista unta.
Joten lopetin niiden käytön. Ja käytin kaikki loput kerralla  Grin

Muutenkin tuntuu, että kaikki "harhani" tapahtuvat ihan ilman päihteitä tai lääkkeitä. Nillä ei ole minuun sellaista vaikutusta ollut.


tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #70 : 04.01.2007 00:03:23 »

minä olen kyllä vedellyt nukahtamislääkkeitä vuosikausia, ei ne niin pahoja ole että niihin koukkuun jäisi sillä tavalla kun vaikka rauhoittaviin voi jäädä. NIITÄ en napsisi kylläkään. paljoa.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #71 : 04.01.2007 00:10:50 »

 angel angel angel

 Wink Cheesy Grin

Minäkin olen polttanut tupakkaa ja kiskonut viinaa ja roikkunut foorumeilla ja meditoinut säännöllisesti ja kokeillut selibaattia  - no en tietenkään kaikkia yhtäaikaa - mutta eihän me jäädä mihinkään koukkuun - eihän  coolsmiley  angel

Pahimpinakaan valvomiskausinani, kun kaikki kaatui päälle, en kuitenkaan rohjennut ottaa uinumistabuja tai rauhottavia...kemialliset lääkkeet saavat elimistöni muutenkin sekaisin, siksi pohdintani...
No nyt korjaan uniongelmani yms. ruusunjuurella. Smiley

tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #72 : 04.01.2007 00:16:42 »

no joo.  Grin
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #73 : 04.01.2007 12:14:36 »

Tiedättekö, onko yhtä tehokasta käyttää esim. Möllerin Kalaöljyä E-vitamiinilla kuin E-Epaa? Myrkytöntä?
Nyt kun ollaan kotona lisätty kalaöljyn ottamista - pullosta lusikalla-versio, niin lapsen ticksit ovat selvästi vähentyneet (Tourette...). :Smiley Huh

Vaikea sanoa äkkiseltään - käsittääkseni on tärkeää, että Dha ja Epa ovat sopivassa suhteessa....

Tourette... annathan noin neljä ruokalusikallista päivässä?  Smiley

Uusimmassa Ultrassa on Udo Erasmuksen artikkelissa omegoista jotain (ennätin vasta silmäillä) ja siinä oli tarpeeksi mainittu non 1 rkl/25 painokiloa kohden. Ja tämä on vasta ns. oireettomille annosteluohje.  coolsmiley

tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #74 : 04.01.2007 18:40:52 »

Kiitti Elektra, pitääpä tehostaa  Kiss angel smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: 1 ... 3 4 [5]
  Tulostusversio  
 
Siirry: