Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tatuointi ja lävistykset  (Luettu 141645 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #105 : 04.11.2009 15:06:11 »

Jee ja nyt on eka tatska vasemmassa sääressä! Olipahan vaan kokemus, sellainen, että se täytyy kokea itse. Puudutus piti laittaa, kun meinasi jalka sytkiä niin kauheasti, mutta se ei vie kuin sen kaikkein syvimmän kivun pois. Muuten tatuointikoneen neulan liikkeet tuntuvat koko ajan.

Silti, aion ottaa tulevaisuudessa uuden kuvan oikeaan jalkaan. Pitää tulla tänne työharjoittelupaikkaan ihan kiitokseksi ottamaan kuva, kun pomo teki kuvani nyt ilmaiseksi ja täällä saa tuon puudutuksen.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #106 : 05.11.2009 21:22:41 »

AlthaMaarit -oikeasti sattuiko niin paljon, jotta sätkimistä ei saanut tahdonvoimalla kuriin?
Miul on tulossa oikeaan reiden sivuun halk.n.15cm kuva ensi keväänä ja mietin aina välillä, jotta mihin ihmeen prässiin olen pistämässä itseäni  Grin Eikö synnytykset ilman kipulääkettä riitä  Shocked

Ei vaan, mutta oikeasti... kipulääke on suihke vai injektio?
Ja jos saa kysyä noin sivusta mielipidettäsi paikasta? Mimulla on oma syy miksi tuohon ja kuviokin jo ollut monta vuotta, mutta vain toteus ontunut. Nyt tuli jotenkin sellainen aika, että käynti eri liikkeissä oli kuin "matkan varrella" ja sitten yhteen päätin soittaa myöhemmin ajan. Tatuoitsija henkilönä merkitsi paljon ja toki hänen työkansiot (maine)  Wink
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #107 : 06.11.2009 01:35:03 »

No niin, kirjoitin viestin ja se katosi bittiavaruuteen, eli yritämme uudestaan Grin

Elikkäs, tatuoinnin teki minun pomoni ilmaiseksi työsuhde-etuna, kun olen suorittamassa opintoihini liittyvää työharjoittelujaksoa tatuointiliikkeessä Smiley Ehdottomasti yksi parhaimpia jos ei paras tatuointiliike tässä kaupungissa, mitä olen nyt saanut tutustua muihinkin liikkeisiin ja kuullut sellaisia asioita, joita ei tietenkään asiakkaille jaella. Esimerkiksi missä ei huolleta välineitä oikeaoppisesti ja missä tatuoijana toimii henkilö, joka ei ole tatuoinut koskaan... Puudutetta meillä saa, koska liikkeessä tehdään myös kosmeettisia tatuointeja ja siksi puudutusainetta on aina saatavilla (yritäpä vetää kajaalirajat tatuointikoneella silmiin ilman puudutusta!) Puudute on suihke ja se voidaan laittaa kuvan päälle vasta kun ääriviivat on piirretty ihoon tatuointikoneella. Ääriviivoitus pitää siis kestää ilman puudukeapua.

Se miltä tatuoiminen tuntuu - sattuuko, kirveleekö, polttaako, nipistääkö, reagoiko refleksit ymv. - on aina yksilökohtaista ja siihen vaikuttaa NIIN moni seikka!

Asiakas ja tämän iho
- Onko ohut vai paksu iho (ohut menee rikki helpommin ja sattuu herkemmin kuin paksu nahka, täytyy tatuoida varoen)
- Onko asiakas mies vai nainen (naisen kroppa on kipualueeltaan tasainen, miehellä taas on kivuliaampia alueita kropasta, kuten vatsa, selkä ja niska)
- Millainen kipukynnys asiakkaalla on? Millaista kipua asiakas sietää? (jos sietää hyvin nipistävää kipua tai polttavaa tunnetta, ei hätää tatuoinneissa. Jos on taas kuten minä, että kestää kovan jomottavan kivun helpommin, voi olla vähän tukalaa. Minulla on tosiaan lävistyksiä paljon ja ne olen kestänyt hyvin! Oikeastaan nautin siitä tunteesta, tatskaneula on ihan erilainen kokemus)
- Miten kauan asiakas sietää tatuointineulan tuntua? Tunnin vai kuusi?

Tatuointi itsessään
- Mihin kohtaa kroppaa tatska laitetaan? Luun lähettyvillä kipu tuntuu kovemmin. Lisäksi ihmisellä toinen puoli kropasta on herkempi kivulle kuin toinen. On yksilöllistä onko arempi puoli kropasta vasen vai oikea.
- Miten iso kuva on?
- Minkä muotoinen kuva on? Eri suuntiin menevät viivat tuntuvat erilaisille, koska tatuointineula tulee ihoon eri kulmasta. Minusta kaarevat viivat tuntuivat enemmän kuin esimerkiksi suorat pystyviivat. Vaakaviivat olivat siitä niiden välistä.
- Miten paljon työstämistä kuva vaatii eli siis kauanko neulaa pitää sietää? Isot kuvat laitetaan yleensä 2-3 erässä, ihan sen mukaan miten asiakas jaksaa ja tatuoija näkee parhaaksi.

Tatuoija
- Millainen käsiala ja tyyli tatuoijalla on? Onko ronski tekemään vai hellempi? Pipertääkö ja hinkkaa yksityiskohtia vai maalaako levein ottein?
- Osaako tatuoija hommansa? Suomessakin on TOSI paljon liikkeitä, joissa on AIVAN ALA-ARVOISIA tatuoijia, jotka eivät osaa hommaansa ollenkaan! Se, että pystyy piirtelemään kuvia ihoon koneella ei vielä riitä alkuunkaan.
- Millaisiin kuviin tatuoija on erikoistunut? Tatuoijille syntyy - kuten kelle taiteilijalle tahansa - mieleisiä aiheita ja tyylejä, joita hän tekee ja koska hän tekee niitä niin paljon ja niin mielellään, kuva on saatu äkkiä kasaan. Jos on erikoistunut tribaaleihin potrettien tekeminen on hitaampaa ja jos taas maalailee pienen piperryksen tekeminen on haasteellisempaa. Hyvä tatuoija tekee tietysti millaisen tyylisuunnan kuvan tahansa.

Tatuointikone
- Millaista neulaa käytetään? Pieni neula sattuu eniten ja iso seiskan, ysin "harava" vähiten.
- Millä tehoilla kone hakkaa neulaa ihoon? Isompi teho tuntuu selkeämmin kuin pieni teho. Tehoon vaikuttaa asiakkaan iho kuvan lisäksi, esim. minun "silkkipaperi-ihoon", joka menee rikki herkästi, piti käyttää pieniä tehoja.

Siinä nyt ne tärkeimmät! On todella, todella yksilöllistä miltä tatuointi tuntuu! Voin kuitenkin lohduttaa, että meillä on minun usean kuukauden harjoittelun aikana ollut vain kaksi asiakasta, joihin tatuoiminen sattui ihan tosissaan puudutteesta huolimatta. Smiley

Minulla jalan sytkiminen oli refleksipohjaista, eikä siis niinkään kivusta/tuskasta johtuvaa Cheesy Ja tosiaan, silkkipaperi iho ja inhoan pientä pistävää kipua. Kunnon iso lävistyneula kun rusahtaa rustosta läpi ei tunnu missään (siitä huolimatta, että jomotus jatkuu päiviä), mutta perus rokotus pikkiriikkisellä neulalla tuntuu minusta paljon pahemmalle...!
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #108 : 06.11.2009 08:22:33 »

Pakko kysyä Atha, paljonko maksaa liikkeessäsi huulten tatuointi luonnollisen näköisiksi
ja jos sen tekee niin, että huulet pullautetaan täyteläisemmiksi rikotulla-> arpeutetulla huulirajalla? Smiley

Siis ei pelkkä värillinen raja, joka näyttäisi juuri niin tatuoidulle kuin olla ja voi. buck2
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #109 : 06.11.2009 09:39:36 »

Meillä ei taideta tehdä muuta kuin huulten rajaus, joka siis saa huulet toki näyttämään pulleimmilta alkuunsa, mutta arpeuttaminen ei kuulu ainakaan meillä asiaan (minun tietääkseni). Arpeuttaminenhan kertoo vain siitä, että homma on tehty väärin. Arpitatuoinnit ja arvettaminen kosmeettisesti esim. vuolemalla nahkaa pois tietystä kohdasta ihoa tiettyyn muotoon, on asia erikseen, mutta se tuntuu olevan vielä niin undergroundia, että ei sen enempää aiheesta Smiley

Liikkeiden hinnat vaihtelevat, mutta meillä se taitaa olla 500e. Täytyy varmistaa, kunhan pääsen töihin ja takaisin kotiin!

Jos Sasha suunnittelet joskus kosmeettisia tatuointeja (nehän on tatuointeja vaikka miten niitä nimittäisi Grin) kannattaa mennä ammattitatuoijalle, ei siis kosmetologille, joka on saanut kurssin, pari koulutusta asiaan. Tatuoija tuntee yleensä koneen ja värit ja ihotyypit kosmetologia paremmin. Meillä kosmeettisia tekee pomo, joka on nainen Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #110 : 06.11.2009 10:06:20 »

Se arpeuttaminen on tahallista, eli huulen raja rikotaan ensin, jotkin tekee sen
kirurgin veitsellä, jotkin neuloo sen, josta moni sanoo, että huomattavasti luonnollisempi tulos.

Se tehdään kerran tai tarvittaessa pari, välissä muutama viikko parantumista
ja tatuoidaan päälle, kun se arpi on parantunut.

Niitä tekee jotkin tatuoiat, mutta yleisesti kyllä myös plastiikkakirurgit.

Jep, en ikinä maailmassa menisi kosmetologin pakeille kauneustatuoinnin vuoksi,
jessusmaria...! Shocked

Itselläni on viilletty ylähuulen raja uudestaan, mutta ei mielestäni tarpeeksi
ja tarvitsee uuden viillon. Sitä ei ole tatuoitu, mutta viiltokin on niin olematon,
ettei se näy.
Restylanet on ollut huulissa ja se kestää puoli vuotta kerrallaan,
joten ajattelin tuon arpeuttamis/tatska operaation viedä loppuun.

Pelkkä tatuoinnit, mitä olen nähnyt näyttää typerälle ja luonnottomalle,
aivan kuin joku olisi vetänyt huulenrajauskynää yli.
Rumaa.  Undecided
Myöskin en halua mitään pelkkää rajaa huulten ympärille, vaan että se näyttää
täysin luonnollisen värisille huulille.

Tuolla 500 € sen tekee jo asiaan perehtynyt lääkäri tatskoineen päivineen. Smiley

tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #111 : 06.11.2009 10:40:52 »

Kiitos AlthaMaarit!
tiedossa on siis Kokemus (huom.iso alkukirjain)  crazy2

Ohut iho ja reiden ulkosivu, nyt on klassinen "puujalka" kohta. Kaarevat viivat joka suuntaan, neulasta ei hajuakaan, mutta tarina kertoo että ois "hellä" kätinen tekijä  :Smiley
Kipukynnyksen korkeus ei taida paljoa nyt auttaa, vaikka suht korkea onkin ja varsinkin psyykkaamalla saa jotakin aikaan lisäksi. Tuo pistelevä kipu meinaan saa minut raivohulluksi aika nopeaan, että näin...
 crazy2
Woe rähmän käkkyrän koppurat, mihin olen ihteni tunkenunna...
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #112 : 06.11.2009 12:57:39 »

En tiedä onko Suomessa saatavilla tuollaista arpeuttamista, en ole perehtynyt kosmeettisiin tatuointeihin oikeastaan yhtään. Ne tehdään täällä liikkeelläkin heti aamusta ennen kuin liike varsinaisesti aukeaa ja työaikani alkaa. Jos arpeuttaminen tehdään kirurginveitsellä, oikein hyvä - tatuointikoneella arpeuttaminen on aina ihon pilaamista.

Suomi on kuitenkin vielä aika pienenkätyinen maa tämänkin asian suhteen Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #113 : 06.11.2009 14:12:08 »

En tiedä onko Suomessa saatavilla tuollaista arpeuttamista, en ole perehtynyt kosmeettisiin tatuointeihin oikeastaan yhtään. Ne tehdään täällä liikkeelläkin heti aamusta ennen kuin liike varsinaisesti aukeaa ja työaikani alkaa. Jos arpeuttaminen tehdään kirurginveitsellä, oikein hyvä - tatuointikoneella arpeuttaminen on aina ihon pilaamista.

Suomi on kuitenkin vielä aika pienenkätyinen maa tämänkin asian suhteen Grin


Wilma Schlizewski, eli Hantta tekee ja parille tyypille on tehnyt loistavaa jälkeä!
Luonnollinen tulos, ei yhtään tatuoidun näköinen.

Hän teki tarjouksen minulle, mutta silloin olin niin vähän aikaa Suomessa,
ettei siihen olisi ollut aikaa.  Undecided
Ensimmäisen huulen aukaisun jälkeen 2 viikkoa, sitten toinen aukaisu ja 2 viikkoa
ja tatska, ellei vielä kolmatta kertaa tarvitse aukaista.

Tuo arpeutuminen on niin yksilöllinen juttu kanssa.

Sama periaate kuin arpikuvioiden tekemisessä, itseasiassa. Smiley
Minulla on vasemmassa ranteen yläpuolella okkulttinen viiltämällä tehty arpikuvio. Smiley
Minä en tykkää perinteisistä tatkoista itselläni, muilla kylläkin. Smiley

Olen varovainen noiden tatuoijien kanssa myös,
koska niiden tyyli ja meikki on yleensä aika gootti-hommaa ja räikeää,
joten miten ne huulten luonnollisen värin ja luonnollisen näköisen rajauksen sitten kukin tajuaa. Grin

Minulla on kuitenkin hyvin klassiset piirteet ja tyyli
ja tykkään näyttää luonnolliselle ja hienostuneelle -> elegantille. Wink
tallennettu
sherry
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62



Profiili
« Vastaus #114 : 19.11.2009 20:01:52 »

Täällähän on tullut hyvin esille se, että jos lävistys tai tatuointi kutsuu, se kannattaa ottaa! Intuitio ei koskaan ole väärässä enkä suosittele itsekään hetken mielijohdelävistelyjä tai -tatuointeja, jos sitten asia ei jää vaivaamaan toden teolla, kuten esim. Sashan tapauksessa Smiley

Pakko kommentoida tuota tatuoinnin kutsumista... Tiedän, ettei tatuointia saisi ottaa hetken mielijohteesta, mutta jostain kumman syystä silti toimin niin. Varasin ajan seuraavaksi päiväksi, jolloin täytin 19v, ja vasta ajanvarauksen jälkeen aloin etsiä mieleistä kuvaa. Oon oikein malliesimerkki siitä miten ei pidä toimia Grin Selasin kaikki kirjat läpi, eikä millään tuntunut löytyvän sopivaa ja hetken jo mietin jos sittenkin peruuttaisin ajan. Mutta sitten käänsin sivua ja siinä se oli. Täydellinen, musta feenikslintu. Ja sillä hetkellä vain tiesin, että tuon mä haluan. Se tuntui niin omalta ja - niinkuin sanoit - kutsui minua. Sen otin ja päivääkään en ole katunut smitten
tallennettu

aurinko oinas, kuu neitsyt, askendentti rapu
mirka222
Vieras
« Vastaus #115 : 20.11.2009 16:07:50 »

Hemmetin astro, poisti viestini ja väitti, että kuva vie liikaa tilaa Angry Tässäpä tämä minun "väkerrykseni" yläkäsivarressa, itse aiheeseen olen tyytyväinen mutta tekijään en: pimeänä töissä virallisessa tatuointiliikkeessä eikä mielestäni ollut paneutunut työhönsä kunnolla. Lisäksi veloitti 80e suhteellisen pienestä ja helppotekoisesta tatuoinnista..Luulin saavani asiantuntevaa palvelua, koska soitin tähän "oikeaan" liikkeeseen, jossa on esimerkiksi eräs tunnettu tatuoija töissä...Seuraavaksi on suunnitteilla yläselkään kolmio, jonka keskellä on silmä, ja jonka jokaisesta sivusta lähtee kolme sädettä, jokainen tulkitkoot sen näkökulmansa/aatteensa mukaan Wink Tuo väkerrys ei muuten sattunut yhtään, piti vetäistä hermosavutkin astmaatikkona kun jännitti aluksi niin pirusti Grin
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #116 : 20.11.2009 16:25:38 »

Hmm.. Täällä päin on menossa valtava buumi tatskojen poistamisesta.
Ainakin neljä ystävääni, jotka otti sen tribaalin tai vastaavan alaselkäänsä
tai käsivarteen 2000-luvun alussa, ottavat laser-hoitoja niiden poistamiseksi.

Tatskattomuus on uusin muotivillitys ja olen onnellinen, etten mennyt
tuohon aikaisempaan tatska-villitykseen mukaan. Smiley

Sorry vain, mutta en ole vielä kertaakaan nähnyt naisella tatuointia,
joka oikeasti sopisi kantajalleen, ellei se ole kauneustatuointi esim. huulissa. Tongue

Minau säälittää oikeasti ne, jotka otti jonkun Mikki Hiiren tai Karvisen
decolleelle tai lapaluuhun vielä vanhemmassa tatska buumissa. Cry
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #117 : 21.11.2009 01:23:00 »

N222, oletpa saanut tosi halvalla tatskasi! Siis oikeasti halvalla, jos se yhtään lohduttaa. Viivat on kuitenkin ihan jees kohdillaan ja näin, kun tuota kuvaa kattelen. Ei siis mikään paska tatska, vaikka oletkin kenties saanut huonoa palvelua. Normaalihinta tuolle tatskalle olisi liikkeestä riippuen 100-150 euroa.

Alla esimerkki oikeasti huonosta tatskasta - tuo menee AIVAN pilalle vuosien saatossa.

Tatuoinnithan on ihan makukysymys, vähän sama kuin hiusväri - sopiiko tuo väri ja tukkatyyli vai ei, tosin sillä erolla, ettei tatskoja muutella ihan niin helposti kuin hiustyylejä ja värejä Grin Boheemiutta saa olla (muttei siis mitään sellaista tyylitöntä, ojanpohjalta ylösnoussutta likaista rökälehtimistä, jota tatskapiireissäkin näkee aikalailla), en ole mitenkään kauhean perinteisen kauneuden ystävä noin muutenkaan, mutta se on totta mita Sasha sanoo - harva miettii, mikä kuva oikeasti sopii hänelle ja sitten 90% niistä kuvista on sellaisia, että olisi siihen habitukseen sopinut joku muukin kuva paremmin... Kaikilla tuntuu olevan vaan (naisista siis) köynnöksiä, kukkia, tähtiä ja perhosia. Nilkoissa, jalkapöydissä ja alaselässä. Eipähän omakaan kuvani ole tosin mikään kauhean erikoinen visuaalisesti, mutta koen olevani enemmän sitä mitä olen sisimmässäni, kun kuva somistaa jalkaani.

...Enkä minä nyt edes esittele sääriäni kellekään...!  2funny
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #118 : 21.11.2009 02:29:08 »

Ainoat jokseenkin ok tatska, mitä olen nähnyt, niin Nicole Richien nilkassa olevassa
tatskassa on ideaa, vaikka ei sekään ihan 90%:sti täydellinen ole.

http://tattoos.dhoom.us/wp-content/uploads/2009/02/celebrity-tatoo-nicole-richie.jpg

http://img2.timeinc.net/people/i/2008/quiz/feet/nicole_richie.jpg


Kopioijiakin on ja tässä esimerkki aivan hemmetin super rumasta tatskasta.

http://media.photobucket.com/image/richie%20tattoo/emme_tay/ashtat1.jpg
 buck2 buck2 buck2

Tässä on sika-ruma sommitelma, mutta hyvin piirretty.
http://media.photobucket.com/image/nicole%20richie%20ankle%20rosary%20tattoo%20oyabun%20keith%20ink/oyabun/DSC01791.jpg?o=1

Nämä pikkuruiset enkelin siivetkin alkaa olla jo niin monella.  Undecided

http://www.virginmedia.com/images/nicole_ritchie_tatoo430x300.jpg

Kerran näin eräässä porkkufilkan pätkässä häpykumpuun ja huulin tatskattu
coolin pantterin pään, joka irvistää suu auki ja sisähäpyhuulet näytti ihan kielelle. Tongue
Tosin en löytänyt kuvaa siitä ja itse videon pätkää en netiketti-syistä voi linkittää tähän.  Undecided

...mutta en kuitenkaan ottaisi moista tatskaa itselleni.  Wink



tallennettu
mirka222
Vieras
« Vastaus #119 : 21.11.2009 12:31:07 »

Atha, kiitos kannustuksesta  Grin, luulin, että se olisi ollut kallis kokoonsa ja vaikeusasteeseensa nähden, yhdellä tutulla nimittäin olisi ollut tatskavehkeet niin hän olisi varmaan tehnyt saman puoli-ilmaiseksi Smiley tiiä sitten, mitä infektioita olisi samalla tarttunut  Shocked Otin muuten tuon tekeleen mätäkuussa eikä ollut mitään ongelmia tulehdusten tai vastaavien kanssa, tietenkin riippuu koostakin nuo tulehdusherkkyydet...Joo, niitä perhosia ja tribaaleja näkee joka toisella vastaantulevalla, itse suosin enemmän symboleja, joilla on jokin merkitys kantajalle itselleen (tosin voihan perhonenkin merkitä jollekin jotain:))...myös erilaiset historialliset/"henkiset" symbolit kiinnostaa..Tuosta Richien tatuoinnista tuli mieleen, että yhdellä mun tutulla on just samanlainen kopio tuosta, kopiointi muutenkin hyvin tyypillistä tuolle aurinko vesimies tyypille Cheesy  Olisin alunperin halunnut ottaa tulevan "kolmiosilmän" alaselkään pahemmin mistään muotivirtauksista tietämättä, mutta sitten kuulin, että se on todella yleinen tatskapaikka nykyseltään...Hmm, otanhan tuon kuitenkin itseäni varten, joten muista ei tässä tilanteessa tulisi välittää pätkän vertaa Grin Mutta yläselkäkin, lapaluiden välissä, on alkanut kiehtoa
tallennettu
Sivuja: 1 ... 6 7 [8] 9 10 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: