Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Neptunuksen transiitit  (Luettu 159064 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #15 : 05.01.2006 01:21:28 »

Ai niin. Katsoin kyllä joskus noita transiitteja, mutta kun niitä on niin paljon ja ne olivat olleet suurimmalta osin päällä ylikin viisi vuotta ja tulevat vielä olemaankin kauan (vaihtuakseen sitten saman tien seuraaviin, kuten Nepparin yhtymään Aurinkoon ja Kuuhun), niin en oikein osannut hoksata, mikä on ollut niiden vaikutusta ja mikä ei.  Huh

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Timotheus
Vieras
« Vastaus #16 : 05.01.2006 16:04:01 »

Mulla sitten alkoikin tänä syksynä 10 vuotinen "liimanhaisteluviikko".

Neppari kolmioi stelliumia seuraavasti:
2005-2006  aspect_tri saturnus
2006-2008  aspect_tri mars ja aspect_tri venus (ilmakolmio)
2008-2009  aspect_tri pluto
2009-2010  aspect_squ  chiron
2011-         aspect_tri jupiter
2012-  aspect_con DC sekä  aspect_squ  uranus
2013-          aspect_tri merkurius

Ugh.. Asun varmaankin 10 vuoden päästä ougadouga-saarilla puussa...
« Viimeksi muokattu: 05.01.2006 16:05:38 kirjoittanut Timotheus » tallennettu
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #17 : 05.01.2006 22:05:55 »

Lainaus käyttäjältä: Timotheus link=topic=1332.msg22225#msg22225

Ugh.. Asun varmaankin 10 vuoden päästä ougadouga-saarilla puussa...
[quote

Siellä tulee olemaan tungosta... :Smiley
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #18 : 05.01.2006 23:26:39 »

CorvusLeonis ja Timotheus olette porukan piristys  Cheesy
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
CorvusLeonis
Vieras
« Vastaus #19 : 05.01.2006 23:35:47 »

Krediittiä myös Geishalle! police
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #20 : 06.01.2006 23:00:30 »

Neptunus kiinnostaa myös minua, onhan kartallani parhaillaan tarkentuva tr Neptunuksen yhtymä kuuhun ja heti sen jälkeen on vuorossa Merkurius. Mikään outo tuttavuus tuo Neppari haahuiluineen ei kuitenkaan onneksi aurinko-Kalalle ole, vaikkakin varmasti osaltaan tuplaa kalamaisuutta. Wink Neppari tekee kuitenkin itselläni nyt myös sekstiiliä MC:iin sekä Venukseen, jotka kuulostavat hyviltä niin uusien urahaaveiden kuin rakkauselämänkin suhteen.

Uudessa joulukuun AstroLogoksessa oli muuten aivan loistavan havainnollistava juttu Neptunuksesta, nimittäin Jodie Forrestin "Neptunus - Missä useampi kuin kaksi maailmaa kohtaa". Jos vain saatte käsiinne, niin lukekaa ihmeessä!

Harmi, ettei Tina ole enää foorumilla, hänellä olisi mega-Vesimiehenä varmasti paljonkin kerrottavaa Neptunus-transiiteista. Itse en keskellä transiittia osaa oikein vielä edes sanoa, mitkä asiat yhdistäisin tuohon tr Nep konj. kuuhun...olisi valaisevaa kuulla kokemuksia niiltä, joilla ko. aika on jo selkeästi ohi. Jotenkin nimittäin tuntuu, että nämä Neptunuksen ohitukset kuuluvat sarjaan "tunnistettavissa vasta myöhemmin". Oman askendenttini Neptunus ylitti samaan aikaan kuin kirjoitin ylioppilaaksi ja jatko oli todellakin enemmän kuin hämärää. Smiley Pidin siis välivuoden rahattomana haahuillen ja valitsin jatko-opiskelupaikan suunnilleen entten-tentten -menetelmällä. Grin Vaikka resursseja olisi ollut muuhunkin, oli kunnianhimo täysin tiessään. Kummallista kyllä, tämä jatko-opiskelupaikka osoittautui myöhemmin varsin hyödylliseksi ja hyväksi valinnaksi, vaikka ala olikin sellainen josta en aiemmin olisi kuvitellut itseäni löytäväni. Sen jälkeen Neptunus on tapansa mukaan hyvin hitaasti hiissannut eteenpäin ykköshuoneessani ja ainakin Marsin ylitys osui aikaan, jolloin aloitin seurustelun nykyisen avomieheni kanssa. Mies on vieläkin sama, joten ilmeisesti kyse ei ollut kovin negatiivisesta hurahtamisesta. Wink
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #21 : 07.01.2006 16:12:03 »

Minullakin Neptunus oli yhtymässä Marsin kanssa nykyisen parisuhteen alkaessa, mutta niinhän se on nytkin, lähes seitsemän vuotta myöhemmin..

Riippuu toki orbista. Katson itse orjallisesti astro.comin määritelmää, mutta muistaakseni moni suosii transiiteille tarkkoja orbeja. Seurustelun alkaessa orbi oli kolme astetta (ennen ylitystä), nyt jo yhdeksän (jälkeen ylityksen).

Ehkä mietin tässä lähiaikoina vielä näitä transiitteja tarkemmilla orbeilla. Noilla astro.comin "säännöillä" tulee niin pitkiä kaaria, että vaikutuksia on vaikea hahmottaa.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #22 : 07.01.2006 18:29:53 »

No niin.

Katsoin sitten ajankohdan, jolloin nuo Nepparin aspektit olivat tarkimmillaan, ja johan alkoi aueta.

Silloin alkoi tähän päivään asti jatkunut kiinnostus esoteerisiin asioihin. Silloin ihmissuhteet olivat aika solmussa monella tapaa. En viitsi eritellä tässä sen tarkemmin, mutta mm. tr. Neptunuksen ja Venuksen sekstiili pamahti päälle. Se jatkuu edelleen tarkallakin orbilla ja sen huomaakin.

Näiden (ja joidenkin pienempien huomioiden) lisäksi tuo oli kieltämättä sellaista aikaa, jolloin myös alkoholi maistui (jopa normaalia paremmin).  Embarrassed

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #23 : 07.01.2006 21:09:22 »

Ja mulla
TR- neptunus  aspect_sex NA- kuu :lle:
Luvataan tunne-elämän eheytymistä, anteeksiantamista ja tuskasta pääsemistä.
Nyt pitäisi runosuonen kukkia, musiikkia kyllä kuuntelen.
Olen erittäin herkällä ja positiivisella päällä.
No, aika näyttänee.
Koen kyllä empatiaa toisia kohtaan niin surussa, kuin iloissakin, että tätä se varmana on smitten
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
helinä
Vieras
« Vastaus #24 : 08.01.2006 16:26:48 »

Elelen tässä yhä keskellä  neptunus tr  aspect_con  kuu aikoja (12,5 astetta  vesimies :tä).

Jotenkin olen sen aistinut, että mikään itsekäs ei meinaa onnistua....
...tai ainakin sen yrittää naamioida jotenkin epäitsekkääksi tai yleishyödylliseksi. Tiedä yrittääkö tässä perimmäisesti vain huijata itseään ja vältellä valinnan vaikealta taakalta eli "häivyttää omaa egoa".

Huvittavaa taivaan kuvioissa on se, että koska mulla on   kuu  aspect_con  kuunsolmu  eipä juuri kukaan mua mihinkään houkuttele, vaan kaikki on mulle uutta ja ihmeellistä. Todellakin saturnuksen transiitin jarruttaessa laskevalla kuunsolmulla etenen jarrut päällä (kun neptunus ei anna olla yhtään itsekäs - ellei päättämätöntä haahuilua, päämäärättömyyttä lasketa itsekkääksi...?) ja Elämän realiteetit pitävät vaihteen huomaamattomasti pakilla...

Olenkin tuntenut, että mulle tämä on laskukausi ja menen niin alas kuin "tasapaino" itseni kanssa vaatii. Eli eiku vaan tunteiden tasapainoa etsimään?  :Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #25 : 09.01.2006 13:40:46 »

Täytyy lisätä vielä hiukan tuosta tr Nep konj. Marsista. Tarkistin nimittäin omat transiittini vielä suhteen alkamishetkeltä, kun tuli Tinan kanssa puhetta näistä Neptunusjutuista. Niistä tuon tr Nep konj. Mars on kaikkein tarkin, asema on melkein minuutilleen sama. Lisäksi kartaltani löytyi tuolloin asteentarkka tr Uranuksen yhtymä kuuhuni ja niin ikään Uranuksen asteentarkka sekstiili Venukseeni. Lisäksi 3 asteen orbilla tr Mars oli yhtymässä Uranukseeni seiskahuoneessa, Skorpionin merkissä (avomieheni on aur-Skorppari) ja muutakin mielenkiintoista löytyy parin asteen orbilla.

Onko siis tr Nep konj. Mars -aika = unelmamiehen kohtaaminen? Cool Ainakin Tinan kokemus vahvistaisi omaani, koska hänen ja hänen aviomiehensä suhteen alkaessa oli (peruuttava) tr Neptunus tarkalleen samassa asteessa Tinan Saturnuksen kanssa, eli samalla vielä yhtymässä myös Tinan Marsiin (orbi 2 astetta) ja kuuhun (orbi 3 astetta). Lisäksi hänellä oli kuvaavasti tr Jupiter deskendentillä (minuutintarkasti!).

Orbeista sen verran, että tietysti mitä pienempi orbi, sen merkittävämpi kuvio, ja joskus esim. Astro.com käyttää minustakin hiukan liian suuria orbeja oletusarvoisesti, mutta niitä voi onneksi itse pienentää (reduced/increased orbs, siellä päivämäärälaatikon alapuolella). Olen kuitenkin itse ollut aika yllättynyt siitä, miten monta isoa transiittia on tärkeinä ajankohtina ollutkin meneillään ja myös siitä, miten tarkat ne ovat olleet. Kaikista tapahtumista ei tosin voi sanoa ajankohtaakaan ihan päivälleen, mutta sekä minun että Tinan tapauksissa ainakin suhteilla on ollut hyvin selkeä alkamisajankohta, omalla kohdallani pystyn sanomaan jopa tarkan hetkenkin (johtuisiko Uranuksesta... Wink).
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
helinä
Vieras
« Vastaus #26 : 09.01.2006 14:44:16 »

Mielenkiintoista?

Minäkin olen kuullut, että Uranus on tarkka. Siksi osaltani odotan Uutta Ideaa viimeistään vuoden päästä huhtikuussa 2007  Cheesy, kun  kuunsolmu  aspect_con  uranus meillä kaikilla, eli eiköhän myös mulla...

Ai että  neptunus  aspect_con radix  mars voi tuoda unelma miehen?
Tää pitää nähdä  :Smiley
Onneksi sekin on pian eli 22 astetta  vesimies !

Hei mut sekin samaan aikaan  smitten
« Viimeksi muokattu: 09.01.2006 14:46:58 kirjoittanut helinä » tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #27 : 09.01.2006 15:48:30 »

Ajatus,

Tein vanhan forumin aikaan yhteenvedon omista ja kavereiden transiiteista suhteiden alkaessa (ja päättyessä). Toki otanta oli aika pieni.

Muita tr. Nepparin yhtymiä Marsille ei löytynyt kuin tuo omani, mutta oppositioita oli pari ja neliöitä jopa viisi. En ole merkinnyt tilastooni, oliko kyseessä kestäneet vai jo päättyneet suhteet (ja oliko aina kyseessä naisten kartat), mutta ehkä tr. Neptunuksen ja Marsin kovien transiittiaspektien voisi ajatella liittyvän jotenkin asiaan?

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
helinä
Vieras
« Vastaus #28 : 10.01.2006 10:34:08 »

Joo - toi mies oli vähä vitsi. (Lue: salainen toive  Wink )
 neptunus on kuitenkin  kalat hallitsija ja  uranus  aspect_con  kuunsolmu kaloissa varmasti liittynee  neptunus  vesimies :ssä (jonkinlainen yhteys näillä....).
Eli katsokaa vaan sitä Uranus konj kuunsolmua 2007 mikä tuleman pitää!
Toinen juttu on sitten Pluto konj kuunsolmu, mikä tulee paljon myöhemmin ja kauriissa...

Jos/kun uranus on huone 6:ssa, voi olla että miestä ei tule, ellei nyt sitten joku "rahottaja" löydy jos/kun jään työttömäksi...
Mielummin löytäisin uuden tasapainon tähän arkeen, vaikka uuden työn  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 11.01.2006 17:40:48 kirjoittanut helinä » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #29 : 10.01.2006 13:15:03 »

Muita tr. Nepparin yhtymiä Marsille ei löytynyt kuin tuo omani, mutta oppositioita oli pari ja neliöitä jopa viisi. En ole merkinnyt tilastooni, oliko kyseessä kestäneet vai jo päättyneet suhteet (ja oliko aina kyseessä naisten kartat), mutta ehkä tr. Neptunuksen ja Marsin kovien transiittiaspektien voisi ajatella liittyvän jotenkin asiaan?

Kiitos tilastotiedoistasi, Linn! Smiley Juttu oli omaltakin osaltani vähän heitto, koska aineistossa tosiaan oli tasan kaksi tapausta. Grin Ajattelin kuitenkin, josko tulisi kommentteja puolesta ja vastaan. Jäin myös miettimään tuota Neptunuksen osuutta rakastumiseen, kun kerran olit havainnut sen noin monella olleen haastavassa aspektissa Marsiin. Olisiko kohtalo heittänyt eteen haasteen nähdä oma mieskuvansa uudessa valossa? Tai sitten vain pimentänyt järjen hetkellisesti. Grin

Mikään absoluuttinen totuus tr Nep konj. Mars ei unelmamiehen kohtaamisesta voi muutenkaan olla, koska sehän ei jättäisi mitään mahdollisuuksia niille raukoille, joiden Mars on merkeissä jonne Neptunus ei tämän eliniän aikana ehdi. Wink Noita Nep-Mars-kontakteja voisi kuitenkin miettiä. Toki muutkin voimassa olevat transiitit ovat usein tärkeitä, jolleivät tärkeämpiäkin.

Helinä, tuo mainitsemasi vuoden 2007 tr Uranuksen ja tr kuunsolmun yhtymä tulee tapahtumaan yhtymässä radix-aurinkooni, joten odotan todellakin mielenkiinnolla... Shocked
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: