Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kundaliiniko se siellä, sisäinen parantaja vaiko päässäkö viiraa?  (Luettu 7920 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Orca71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« : 21.07.2017 23:36:21 »

Päiwää arvon astrolaiset =)
Tässä on alkanut tapahtumaan outoja kevään jälkeen. Sitä on taas tullut aktivoiduttua tällä hörpellysrintamalla useamman vuoden tauon jälkeen. Keväällä tuli kerrattua reiki ykkönen ja jatkoin jälleen meditointia joka oli aiemmin vaikuttanut toivottomalta sinnikkäistä yrityksistä huolimatta. Nyt on sitten alkanut tapahtua. Aluksi meditaatio-hetket sujuivat hyvinkin tavallisissa merkeissä ja tuntui että nythän tämä alkaa sujua. Reikiläisenä aloitan yleensä n.10 min gassho meditaatiolla sen rauhoittavan vaikutuksen takia ja siihen perään sitten ihan vaan perinteistä hengityksen tarkkailua. Hyvin alkoi sujua... aluksi. Alkukesästä sitten homma alkoi vähitellen käydä vähän "intensiivisemmäksi". Aluksi alkoi vain pää liikahdella vähintäänkin omituisiin asentoihin ja välillä kieppua ihan valtoimenaan niin että pelkäsin vähän niskan menevän sijoiltaan. Sitteen mukaan tuli ylävartalo. Välillä kädet nykivät sun muuta. Normaali arjessa ei ole mitään oireita. Ainoastaan meditoidessa. Vaimollani alkoi tulla hermosto oireita ja hän joutui jäämään sairaslomalle. Noh... nyt lomalla ilmeni aamuisin että vaikka ajattelin ihan vaan antaa hänelle perinteistä Reiki-hoitoa niin käteni alkavat kieppua mitä mielenkiintoisimmissa kuvioissa hänen yläpuolellaan. Minulla ei ole osaa eikä arpaa tähän vaan jokin magneettisen tuntuinen vaan alkaa ohjailemaan käsiäni. Välillä kädet pyörivä ja kauhovat niin intensiivisesti että ranteisiin sattuu ja olkapää väsyy usein jopa 45 min session aikana. Vaimo nukahtaa usein "hoidon" aikana joten on ilmeisesti ihan miellyttävä tämä sessio. Lopuksi käteni tulee hyvin määrätietoisesti sydämeni päälle ja homma loppuu. Eilen oli käsi "jäässä" toimituksen jälkeen ja lämpeni hyvin hitaasti. Mitä ihmettä tästä nyt pitäisi ajatella? Tällä hetkellä olen vaan ottanut kaiken vastaan koska ei ole hälytyskellot soineet ja omakin olo on pysynyt luottavaisena ja mieli-ala hyvänä.  Ottaisin mielelläni vastaan kokeneempien arvioita mistä lienee kyse.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2017 00:18:58 kirjoittanut Orca71 » tallennettu
Orca71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #1 : 22.07.2017 13:58:54 »

Tänään ei sitten lähtenyt aluksi täpahtumaan mitään. Mutta lopulta päädyin hieromaan emännän koko selkää... jälleen minun "tahdollani" ei tuntunut olevan mitään tekemistä koska kädet (välillä toinen js välillä molemmat) omasivat ihan oman tahdon. Välillä hieroen ja välillä painellen kallon pohjasta koko selkärangan matkalta ja olkavarresta löytäen ilmeisesti oikeita kohtia joista minulla ei ollut hajuakaan. Tällä kertaa kädet eivät väsyneet niin kuin yleensä hieroessani vaan jatkoiva väsymättä melki tunnin vaikka en ole kovinkaan kokenut hieroja...  Huh
tallennettu
Orca71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #2 : 23.07.2017 22:39:04 »

Joopjaap...
Eipä taida olla kellään tähän mitään valasua tai vinkkiä tarjolla. Pitänee luottaa omaan intuitioon. Niillä mennään...
tallennettu
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #3 : 24.07.2017 12:26:40 »

Ne on kundalini kriyoja.
laita vaikka googleen tai youtubeen kundalini kriyas niin löytyy samantapaisia tapauksia joilla meditoidessa alkaa kroppa liikkua "vastentahtoa", tai jonkinlaisessa ohjauksessa.

http://ourlightbody.com/index.php/part-iii-human-metamorphosis/chapter-6-all-about-kundalini/what-are-kundalini-kriyas
tallennettu
saarloos
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.2017 12:53:20 »

Kun oppii hiljentämään mielen ja antautumaan, niin on vähemmän vastustusta ja energia liikkuu vapaammin ylös sushumna nadia, joka on hienovaraisen kehon pääenergiakanava. Fyysinen vastine tälle on selkäydin.

Tämän seurauksena kehossa voi olla automaattisia liikkeitä tai ties mitä sun muuta, riippuen mitä energia milloinkin tekee. Ehkä helpoin ajatella energian puhdistavan ns. tukossa olevaa putkea, joka on täynnä karmisia jäämiä. Mitä enemmän puhdistusta tapahtuu, sitä vapaammin energia pääsee kulkemaan ja sitä vähemmän on fyysisiä ”oireita”. Progressiivisesti kokemuksista tulee enemmän ylimaallisia ja alkaa ymmärtämään, mitä vapaus todella tarkoittaa. Nauti prosessista  Wink

Lisäksi mainittakoon, että näille automaattisille liikkeille löytyy lähes poikkeuksetta vastine joogasta – olkoon se sitten jooga-asento, mudra tai bandha(kehon eleet ja lukot, jotka ohjaavat energiaa) tai muutokset hengityksessä. Olen huomannut, että jooga tulee pohjimmiltaan sisältä. Se on kehon vastine sille, kun energia kulkee lisääntyvässä määrin hermostossa ylöspäin.

Reikistä ei ole omakohtaista kokemusta, joten en ota siihen enempää kantaa.
tallennettu
Orca71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #5 : 24.07.2017 21:09:25 »

Kiitoksia vastauksista! Tämä vahvistaa epäilyjäni.

Mitä rennompana\enemmän läsnä läsnä osaan olla, sitä voimakkaammaksi ja määrätietoisemmaksi tämä näyttäisi muuttuvan. Käärmemäisesti aaltoileva selkäranka saa mukavasti nikamalukkoja sun muita auki =)

Mulla on lisämausteena tommonen muotilelu ranteessa joka mittailee sykettä. Jäkikäteen kun lueskelin lukemia kännykältä hämmästyin kun syke nousee välillä lähelle 200 vaikka en itse tee mitään!

Kyseessä on ilmeisesti vuosien prosessi mutta olen jo tähän ikään mennessä oppinut kärsivällisyyttä Wink Otan nämä semmoisina kuin tulevat. Ilman sen suurempia ennakko-odotuksia. Tuo Reiki-virratus tuossa meditaation alussa tuntuu laittavan lisää höyryä koneeseen ja gasshohan on sama asento\mudra kuin joogan namaste Wink
tallennettu
saarloos
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #6 : 29.07.2017 13:30:54 »

Kyseessä on ilmeisesti vuosien prosessi mutta olen jo tähän ikään mennessä oppinut kärsivällisyyttä Wink Otan nämä semmoisina kuin tulevat. Ilman sen suurempia ennakko-odotuksia.

Oikea asenne Smiley Paljon voi tehdä prosessin nopeuttamiseen ja/tai tasapainottamiseen jos haasteita ilmenee, mutta pohjimmiltaan kyse on antautumisesta. Intuitio tulee kehittymään huomattavasti, joten siihen kannattaa opetella luottamaan. Lopulta saattaa huomata, ettei tarvitse enää etsiä vastauksia itsensä ulkopuolelta

Suurimmat töyssyt olen käynyt ja tutustunut useisiin, jotka käyvät samaa prosessia. Joten jos jotain kysyttävää ilmenee, niin nakkaise toki viestillä - käyn täällä vilkuilemassa aina satunnaisin väliajoin.
tallennettu
Orca71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #7 : 29.07.2017 23:17:24 »

Kiitoksia Saarlos  Smiley

Mukava kuulla että olisi tukea tarjolla jos lähtee homma lapasesta.

Ainakin tällä hetkellä näyttää homma pysyvän järjellisissä rajoissa. 10 vuotta sitten olisin vielä säikähtänyt pahapäiväisesti mutta nykyään osaan ottaa rauhallisesti.

Eilen oli meditaation yhteydessä käsivoittoinen kerta ja tuli tehtyä mudran tapaisia sormijuttuja sekä jotain chikungin ja thaimaalaisen tanssin käsiliikkeiden tapaisia liikesarjoja ja venytyksiä.

Tänään oli huomattavasti rauhallisempaa  Wink

Tässä vuosien varrella on myös oppinut että aktiivisempia kausia tulee ja menee. Niinkuin spiraalissa kierretään. Asioita tulee vastaan kun olosuhteet ovat sopivat. Joka "kierroksella" oppin jotain uutta/ymmärtää vähän lisää. Aiemmin pelottaneet jutut alkavat tuntumaan "normaaleilta" jne...
« Viimeksi muokattu: 29.07.2017 23:37:54 kirjoittanut Orca71 » tallennettu
forestflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Profiili
« Vastaus #8 : 30.07.2017 12:36:09 »

Joskus se on myös ego, joka haluaa olla kovin henkinen. Olen näitä huitojia nähnyt ja useimmiten se vaikuttaa henkisyyteen verhotulta teatterilta. Anteeksi.
tallennettu
saarloos
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 29


Profiili
« Vastaus #9 : 30.07.2017 13:29:31 »

Joskus se on myös ego, joka haluaa olla kovin henkinen. Olen näitä huitojia nähnyt ja useimmiten se vaikuttaa henkisyyteen verhotulta teatterilta. Anteeksi.

Shakespeare taisi tuumailla jotain tyyliin "All the world's a stage, and all the men and women merely players"
tallennettu
Orca71
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #10 : 30.07.2017 14:14:51 »

No worries mate!
Olen kyllä koenut tuon egonkin vimman\halun että nyt ollaan niin henkistä että kaikki tietää Cheesy Silläkin lieni tarkoituksensa. Luulen jo tunnistavani ainakin osan noista kommersvenkeistä. Täydellisyydestä ei ole tietoakaan mutta nyt tuntuu hyvältä. Pieni hymyn häivä suupielessä ilman mitään sen kummempaa syytä. Luottavainen olo eikä kiirettä minnekään. Tämä on tosi henkilökohtainen kokemus. Mutta näin anonyymisti voi kysellä vaikka kokeekin ettei ole mitään hätää. Ehkäpä joku vielä ujompi joka apua kaipaa saa jotain rivien välistä omiinkin tarpeisiinsa kuten on itsekin tullut näitäkin foorumeita selailtua.

Oppia ikä kaikki niinku mummo tapasi sanoa.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2017 14:36:33 kirjoittanut Orca71 » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: