Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuunkierto III  (Luettu 79068 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4382



Profiili
« Vastaus #345 : 19.12.2023 17:24:10 »

Mulle joulunodotus on fiilistelyä, ei jaksa stressata. Onhan tässä vietetty joulua muutenkin jo useampi viikko laugh Tykkään joulusta valtavasti, mutta siitä kaupallisesta puolesta vähemmän.
 
Tulikin mieleen, että jouluradio vois olla illan musiikillinen sfääri tänään. Mulla tänään osuma kartalle, eli  kuu aspect_con onnenpiste kalat 5. huoneessa ja tänään on ollut monta sen tyylistä mukavaa juttua. Muutenkin toi onnenpiste on mielestäni yksi mun syntymäkartan huippukohtia ja tänään olen kuunnellut mm. ihanan kalat-naisen juttuja tuubista&fiilistellyt sitä sun tätä.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #346 : 19.12.2023 18:36:32 »

Mulla on myös onnenpiste  kalat mutta ehkä toi oma kuumerkki  kalat  aspect_tri jupiter ja  aspect_squ neptunus painaa sen verran, että en useinkaan huomaan tuota onnenpisteen ohitusta mitenkään erityisesti. Mutta tänään oli kivaa käydä haukkaan happee ja kävelemässä, vaikka tie olikin luistinrata. Pysyin pystyssä, onnea sekin  Grin
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4382



Profiili
« Vastaus #347 : 19.12.2023 22:48:12 »

Oon ajatellut, että toi onnenpiste 5.huoneessa  kalat tekee ainakin sen että häppä ja yöelämä on maistunut paljon elämän aikana angel Grin Olen muutenkin viihtynyt baareissa lapsesta asti kun täti leijona oli rafla-alalla töissä&pyöritti omaa baaria loppuaikoina joten sitä kautta tuttu ympäristö kaikkine elementteineen. Tutuissa  askendentti aurinko kuu kalat on kaikissa joku jännä bailauselementti tms Cool
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
ikiviuh
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 81


Profiili
« Vastaus #348 : 20.12.2023 11:08:30 »

mulla on odotellut kaapissa jo monta joulua kasa olkia, kun haluaisin tehdä himmelin. eräänä jouluna sairaalassa harjoittelin värikkäillä pilleillä sen tekemistä, ja sain lahjaksi ne oljet oikeaa varten. ei vain ole koskaan aikaa tehdä sitä himmeliä kun kaikki aika ennen joulua menee vuosi toisensa jälkeen lahjaneulomisiin angel

aina niiden kanssa tulee hoppu, mutta lopulta ehtivät valmiiksi, tarkoittaen minulle vähäunisia öitä juuri ennen jouluaattoa. tänä jouluna teen vanhemmalle lapselle samanlaisen neuleen, jonka Harry Potter sai Ronin äidiltä, etunimen ensimmäinen kirjain rintamuksessa. hihoissa ollaan nyt menossa, niiden jälkeen vielä kaulus ja kirjaimen kirjailu. ei siis kovin hoppu, vielä Cheesy

neulominen myös pelastaa suuremmalta joulusekoilulta, kun saa unohtua vain sen yhden asian äärelle. kyllä meillä on pipareita leivottu (valmistaikinasta, koska pojan mielestä äidin tekemä ei ole sieltä parhaasta päästä) ja ikkunoille ripustettu ne kammottavat hänen valitsemansa karnevaalivalot. syksyllä laitettu pakkaseen veden viljaa joulupöytää varten. kaikkea pientä jota tässä elämän ohella ehtii.

olisihan se mukavaa tehdä esimerkiksi sellaisia pipareita, joihin sulattaa värikkäitä karkkeja lasiksi, kuin pieniä lyhtyjä (näin niitä Instagramissa)
tai virkata itse joulukoristeeksi sieviä metsän eläimiä. mutta mihin ne ripustaisi? joulukuusi meillä oli lapsuuden kodissa, mutta joku muu on tainnut kaataa jo minun puolestani elämäni joulujen verran puita, joten saavat jäädä metsään.

minulla on myös onnenpiste kaloissa 5. huoneessa, omani on  aspect_con kuunsolmu aspect_con ceres
jollain tapaa kai nämä kaikki mitä kirjoitin, sopii siihen, jos ja kun joulu on lasten ja lastenmielisten juhla.
jos sama rykelmä olisi vastamerkissä, niin sopisi olla enemmän kaikkea konkreettista tehtynä ja vähemmän tätä haaveilua. fantasianeuleenkin tilalla niitä villasukkia, joita pitäisi neuloa aina vaan enemmän.
tallennettu
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4382



Profiili
« Vastaus #349 : 20.12.2023 13:42:07 »

Joo, pätee hyvin kanssa siihen että suunnitelmissa on lapasten neulomista kunhan sopivat langat löytyy, mutta ei tule peruslapasia vaan Jim Morrisonit ja Janis Joplinit. Harry Potterin maailmassa vois muutenkin elää ihan kokonaan angel
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #350 : 27.12.2023 14:39:27 »

Vuoden viimeinen täysikuu oli tänään varhain aamuyöllä 4  rapu

 kuu rapu on tietysti kotonaan ja varsinkin kun  merkurius edelleen perääntyy, tämä on erinomainen aika tarkastella kulunutta vuotta.

Olipa kiva ravistella tänään joulujutut pois mielestä ja pohtia jo vuodenvaihdetta. Toi täysikuu osu tarkkaan mun  kuunsolmu että ehkä tämä alkuvuosi tulee muutenkin olemaan jonkinlaista arviointia. Selvisin tällä kertaa yt kierroksesta, mutta luultavasti jotain muutoksia tulee toimenkuvaan. Ne selviää sitten alkuvuoden mittaan. Oikeastaan olo on aika rauhallinen ja katson luottavaisin mielin tulevaan. Smiley
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #351 : 05.01.2024 19:20:04 »

Vähenevä  kuuskorpioni
Ravistelin omaa joulukuusta tässä viikolla ja sain sen paljaaksi neulasista, vihreä kasa lattialla..
Pakkasmittari näyttää täällä suoalueella  -40 C, eilen sama.
Villasukkaa ja -paitaa päälle, the Crown pyörimään, no, rumat lapasetkin sain neulottua.
Sää astrologiaa tutkailin ja bongasin sieltä  uranus :sen, 19  harka nyt.
cold, dry, record breaker.. dry air masses resulting in winter freezes, squalles Cold..
että kylmän vihuri rikkoo ennätyksiä, Enontekiössä -44,3 C.
Uranus nostattaa myös tuulia,
ja Pallaksen turmassa lumivyöryyn asti.
Nomen est omen, vastapäätä Uranusta on Pallas 19  skorpioni
scorpio extremes, really wet/dry or really hot / cold
että äärimmäisiä olosuhteita.

tr  pallas  aspect_con mun  merkurius
ja käsityöläisten jumalatar käskis kaivaa merinovillalangat esille ja neulomaan poijaalle sukat,
itellekin uudet yösukat.
Joululahjaksi sain kirjan islantilaisista lapasista, kirjoneuletta..joo, tytär näki miten rumia lapasia olin tekemässä..
Jouluntienoo ja väliviikko meni pienten kanssa puuhaillessa; olivat täällä koko viikon.
Ilotulitukset käytiin katsomassa puskaradion ohjaamina -keskellä ei mitään- tähtitaivaan alla;
aivan mahtava näytelmä ja kansaa riitti, ja perille osasi, kun seuras autoletkaa.

Astrologian muusa 20  vaaka aspect_con Alasolmu,
seuraelämää astrologian parissa, tai vanhan merkkipäivän Astro Logosta kaivelemaan,
ja muille tarjoilemaan.


tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #352 : 07.01.2024 13:59:55 »

 vähenevä  kuu 24  skorpioni
Pakkanen jatkuu näillä tienoilla.
 Pesin eilen saunan ja hyödynsin pakkasen raikastavan vaikutuksen viemällä lauteet hetkeksi ulos pesun jälkeen.
Ja tietysti nautin saunomisesta vastan kera lopun viimeksi.

--
Tintit nakuttavat talipötköjä selviytyäkseen.
Tikka ja palokärkikin ovat liittyneet joukkoon, mutta veikein on lintujen pikku punkkari, töyhtötiainen.
Mukava seurata niiden touhuja

---
Johanna Vilen tutkaili muuttuvien suurristiä blogissaan ja kirjoitti flow-tilasta.
Minulle tuli siitä mieleen meditaatio, ja jos haluaa ottaa  juno :n 21  neitsyt niin joillekin se voisi olla yhteismeditaatio.
Ite jätin sen pois asteluvun heiton vuoksi..
..ja lisäilin muutamia asteroideja tietennii.. Smiley
 merkurius 24  jousimies tietoinen mieli, ajatukset harhailevat tinnetänne hakien suuntaa
 aspect_opp  vesta rx 25  kaksoset läsnäolo, keskittyminen
 aspect_con 9 Metis rx 27  kaksoset meditaation tarkoitus löytää sisäinen viisaus
T-ristinä  neptunus 25  kalat intuitio, jossakin tietoisen mielen tuolla puolen, elämän alkulähteillä?
Sitten tutkailin meditaatio -käsitettä muutenkin, koska en sitä ite oikeestaan harrasta.
Ja löysin yhen meditaatio-opettajan, jolta lainasin käsitteen unitarismi - unitas - ykseys
ja sitten löysin asteroidin 306 Unitas , joka on kylläkin nimetty italialaisen papin ja erittäin ansioituneen astronomin, Angelo Secchin mukaan.
Tutkinut mm. revontulia, auringonpurkauksia ja ollut yksi heistä, jotka keksivät, että  aurinko on tähti.
No,  kuu aspect_con oma tähteni  aspect_con Urania  Smiley
ja lykkäsin tämän ykseyden kartalle, josko se tukisi mediaatiolle otollisia energioita,
ja siellähän se, Unitas rx 26  harka 
ja syvällinen kuu skorpioni illan tullen  aspect_opp.
No,  kuu  aspect_kvi vesta kaksoset vaikea keskittyä?
 aspect_kvi :a pidetään hiertävänä aspektina..ite aattelen, että kun se edeltää oppositiota, jolloin vastapeluri on suoraan nähtävissä,
niin se voisikin olla hyvän pokeripelaajan etiäinen,
ja  kuu  skorpioni on kuitenkin  aspect_tri neptunus kalat
että
ehkä
se ykseys
hiljentyminen hiljaisen lumisen maiseman edessä
olisi mahdollista
ja
hyväksi sielulle.
tallennettu
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4382



Profiili
« Vastaus #353 : 07.01.2024 15:06:54 »

Näin unta, että lähdin Ikeassa karkuun  rapu -tyyppiä ja katselin äsken kuvia josta tuli inspis tehdä pinkki pipo. Ohje löytyi jo aikaisemmin, mutta väri oli vielä hakusessa. Nyt on itsellä jonkinlainen pinkki kausi päällä.
Lämpötila nousee täällä etelän suunnalla, aamusta oli vielä -23 ja nyt on -19.
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #354 : 07.01.2024 15:35:34 »

Se on hyvä, kun löytää sen värinsä ja nää kaudet on jänniä,
itellä taitaa olla  saturnus :n harmaa, mutta se on jotenkin luontevaa, ikä ja silleen..
 eikä riitele harmaantuvien (odotan niiden valkenemista kokonaan niinku äidillä aikoinaan..) hiusten kanssa.

Mä näin viikolla unta, jossa olin kirkossa jonku suuren pylvään juurella vaihtamassa tyttären tyttärelle vaippaa ja sitten poijallekin piti,
mutta ei ollut vaippoja ja taittelin jonku t-mallisen harsohökötyksen hälle.
Sitten siihen asteli edesmennyt rakas mies, ajatuksena tulla takaisin mun elämään,
ja minä mietin, että miten se onnistuu, hän on kuollut ja kuitenkin sitten läsnä arjessa..?
Tytär näki joulun tienoilla (ajoittuu kesäkuulle muistaakseni suurten unien sarjassa) unen,
jossa edesmennyt rakkaani ilmestyi hälle, ja tytär sanoi, jotta sinähän olet kuollut, miten voit olla täällä,
ja hän siihen hurtilla huumorillaan, jotta ei ihan kuollut, mutta ei terveemmästä päästäkään,
ja minä olin neulonut hälle punatulkkusukat  Grin

Täällä putoilee todella hissukseen lumihiutaleita,
taivas pilvessä, jotta kyllä se täälläkin pakkanen laskee,
kestää ketjut pyöräillä huomenna töihin..
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #355 : 07.01.2024 22:12:55 »

Elwyn, tuli tuosta sun unesta mieleen Ikean mainos ihanaa olla kotona
ja  rapu johtavaa vettä (tunnetta?)
että onko niin ettet halua mitään Ikea kamaa kotiisi
vai haluatko karkuun kotoa..

joopati,
nää pakkaspäivät kun on nyhjöttänyt sisätiloissa, kotona,
niin ei se enää niin ihanaa ookkaan.
No huomenna on jo  kuu jousimies ja eiku menoks,
johkii suuntaan.
tallennettu
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4382



Profiili
« Vastaus #356 : 07.01.2024 23:31:51 »

Ikea-kama voisi tulla siinä mielessä, että en halua yleensäkään mitään mikä ei kestä eli Ikeastakin täyttä puuta olevia huonekaluja yms. Mulla on jonkinlainen "aikansa kutakin ja nyt mennään kohti valoa"-tyyppinen fiilis päällä, liittyy yleensäkin elämäntilanteeseen ja vuodenaikaankin. Tietyn aikakauden loppu kun loppui työt ja mennään konkreettisesti kohti uutta.
Aika näyttää, että mitä se on mutta uutta joka tapauksessa Cool
Huomiseksi ja sitä etiäpäin on listalla yhtä sun toista kun näistä pakkasista päästään vähäksi aikaa. Naapurin mies on lämmittänyt talon uunia koko päivän ja haisee koko seutukunta savulta.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2024 23:33:42 kirjoittanut Elwyn » tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
meryem
Moderaattori
Astro-nauttija
*****
Viestejä: 898



Profiili
« Vastaus #357 : 11.01.2024 12:07:32 »

On ollut melkoista matalalentoa tämä alkuvuosi, mutta loma on tehnyt hyvää. Olen käynyt kävelemässä, kun pakkaset vihdoin hellitti ja nukkunut joka aamu pitkään.

Tänään on uusikuu 20  kauris Tämä uusikuu tuntuu, että nyt uusi vuosi vasta pääsee käyntiin ja kuukauden päästä sitten uusikuu  vesimies ja kiinalainen merkki vaihtuu. Tämä tuleva kuukausi on sellaista arviointia ja lankojen päättelyä tulevaa varten, toisaalta aavistuksia uusista aluista.  kauris liittyy konkretiaan ja nyt on hyvä hetki tehdä priorisointia, karsimista. Luopumista, jotta jotain uutta voi tulla tilalle.

Sain tässä loman aikana siivottua vaatehuoneen, joka on ollut aikamoinen kasa sekalaista tavaraa. Rakastan järjestelyä ja varsinkin kun näkee lopputuloksen. Mulla fyysinen ympäristö on aina vaikuttanut hyvinvointiin tosi paljon enkä voi sietää sotkuista ympäristöä. Tuntuu, että en voi silloin keskittyä mihinkään. Tämmösinä hetkinä mulla taustalla vaikuttava tr.  saturnus aspect_squ aurinko ei tunnu niin pahalta, se jotenkin sopii kuvaan ja uusikuu  kauris antaa  saturnus hyvällä tavalla potkua.

Ja mikä parasta, loma jatkuu vielä  coolsmiley
tallennettu

"Dance the Neon Noir with me"
Elwyn
Astroholisti
*****
Viestejä: 4382



Profiili
« Vastaus #358 : 11.01.2024 13:44:37 »

Lainasin sellaisen kirjan kuin Hyvästit tavaroille — Vapauttava minimalismi ja siinä on paljon hyviä ajatuksia vaikkei itse minimalismi ihan nappaisikaan. Suosittelen Cool
tallennettu

"Curse the day, hail the night"

***

“Why live an ordinary life, when you can live an extraordinary one.”
― Anthony Robbins
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #359 : 13.01.2024 16:16:26 »

Käsityöläisellä on aina liikaa roinaa, anteeksi -tätä tarvitaan joskus -tavaraa..
Se on niin vaikeeta se karsimisen alottaminen..
Käsityön alottaminen ei ole vaikeeta,
innostuminen,
mutku sitten niitä kesken jääneitä alotuksia vuodelta kivi ja kasvi alkaa kertyä................. knuppel2
ja vävy sanoo jotta noillahan alkaa olla jo historiallista arvoa.. Grin  crazy2

jooparti
kosteenkahmee harmaa pakkaskeli

 marskauris aspect_tri  jupiterharka
ja koin tämän jotenkin suorasukaisuutena (ei ivaten) pojan koltiaisen suusta pukeutumiseeni liittyen,
ei pitäs välittää, mutta on se vaan niin, että sanat jäävät elämään
(oma  askendentti jousimies ja rennot mukavat vaatteet, vaate on löytö, jos siinä on tarpeeksi pitkät hihat mun pitkille käsille eli tulee pidettyä samaa usein,
 kuu leijona tuntu iholla hyvältä,  mars aspect_squ venus teen niinku tykkään..)

kasvava  kuu 21  vesimies
 aspect_squ pallas skorpioni
ja EM taitoluistelun pariin tämä naisten taisto vie..
tallennettu
Sivuja: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 31
  Tulostusversio  
 
Siirry: