Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tarot-kortit ja epävarmuus  (Luettu 7397 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Yasira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« : 08.02.2011 19:41:46 »

Hei!

Olen uusi näillä kulmilla, ja valtavan kiinnostunut kaikista tämän foorumin aihepiiristä.

Sisimmässäni haluaisin kovasti hankkia nämä tarot-kortit, ja ehkä niiden kautta löytää "itseni" ja henkimaailman. Minua vaan vaivaa joku alitajuntainen pelko ja jännitys tällaisia asioita kohtaan. Tavallaan tunnen, että minulla saattaisi kykyjä olla mutta en jostain syystä uskalla ns. päästää niitä vapaaksi. Mistähän tämä mahtaa johtua? mitä mieltä te kokeneemmat olette... hankinko nyt aluksi kortit ja yritän vapautua asioiden saralta?

Kiitos jos jaksatte pureutua murheisiini  angel
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #1 : 09.02.2011 16:54:08 »

Minä oon eilisestä asti pohtinu sun kirjoitusta.  Mulla oli aluksi vähän samanlaiset fiilikset ku sulla, pelotti.  Mulla tosin jo oli kortit, mutta aina kun otin sen käteen, tuntui jotenkin pelottavalta.  Eikä ne kortit mulle mitään puhuneetkaan.

Pidin pitkän paussin, ja sieltä ne kortit huhuili mulle kaapista.  Tämän tästä otin ne esiin, ja pelko hälveni vähitellen.  Pelon hälvenemiseen mulla kyllä auttoi terve järki ja toiset kortit.  Ei tarot- vaan ihan kaikenlaiset muut kortit, enkeli- ja muut 'viisaat' kortit.  Kokeilepa sinäkin hankkia ensin ihan muunlaiset kortit, vaikka just jotkin oikein kauniit enkelikortit.  Eihän ne pelota?  Silti viisaita viestejä saa niidenkin kautta.  Tai kokeile tehdä pöytiä ihan tavallisilla, vaikka lasten kuvakorteilla.  Samanlaisia kuvakorttejahan ne tarotkortitkin on.

Mulla on nyt toinen, erilainen tarotpakka, ja sen symboliikka tuntuu heti selkeämmältä.  *Aminthir*in neuvo pakan huolellisesta valinnasta tuntuu kyllä järkevältä.  Täällä takahikiällä ei vaan ole missään kaupoissa kortteja, joten ne pitää aina tilata netin kautta.  Olis ihanaa, jos sais hypistellä kortteja ennen valinnan tekemistä.  Kerro mulle *Aminthir*, mitä pakkoja omistat, ja mitkä puhuu sulle?  Vaikka yv:nä, jos ei saa mainostaa.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Yasira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #2 : 09.02.2011 18:34:45 »

Kiitos auttavista vastauksista!  smitten

Tämän päivän oon tutustunut erilaisiin tarot-sivustoihin, ja käynyt tuolla tajunnanvirta-sivustolla kääntelemässä tarot-kortteja virtuaalisesti. Pikku hiljaa alkaa valkenemaan, että pelkään ehkä että kortit paljastavat liikaa tulevaisuudestani, joka voisi olla kovinkin synkkä. Tätä lähtisin sitten murehtimaan tietysti tällaisena ravuttarena  :Smiley
Toisaalta, minulla on vielä tällä hetkellä kaikkiin henkimaailmaan liittyviin asioita pelko ja eräänlainen säikkyys. Jotenkin vain nyt on herännyt tunne siitä, että minun tulee pikku hiljaa herätellä tätä henkistä minuuttani ja kohdata pelkoni.

Olen päässyt hyvään ajatukseen korteista; ne ohjaavat oikeaan suuntaan, antavat apua hätään eivätkä suinkaan "läväytä totuutta naaman eteen", kuten ehkä oon pelännyt. Uskon myös, että siitä pidetään kyllä huolta ettei informaatiota minulle tulisi liikaa kerralla, vain sen verran kun pystyn tässä vaiheessa käsittelemään.

Hätäilinköhän liikaa, kun päätin tilata Rider Waite-tarotkortit? Nyt kuitenkin jäi kalvamaan, olisiko sittenkin pitänyt ottaa ensin nuo enkelikortit...
Toisaalta, jos tarot-kortit alkavat pelottaa kun ne saapuvat postissa, niin voin pikku hiljaa tutustua niihin, pitää mukana ja ottaa osaksi minua. Ajattelin kutoa oman säilytyspussin korteille ja rakentaa niiden ympärille "minua". Ehkä ne sillä tavoin tulevat minulle tutuksi.

Edit: Oli aivan pakko palata vielä tänne, kun pikaisesti lueskelin noista enkelikorteista ja kokeilin consciousone-sivustolla nostaa enkelikortin.
Jäin aivan sanattomaksi... Arkkienkeli Mikaelin kortissa annettiin rohkaisua yllättävään elämäntilanteeseemme (johon viimeksi eilen illalla heitin ilmoille apua), ja kortissa myös kerrottiin että pelkoni on turhaa, olen suojassa ja turvattu. Ihan uskomatonta.
Uskon, että kotiimme eksyy myös enkelikortit; sen verran lämmin tunne tuosta kortista tuli.
« Viimeksi muokattu: 09.02.2011 18:45:49 kirjoittanut Sannuh » tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #3 : 09.02.2011 20:39:10 »

Muista myös aina pyytää ensin oikeat vastaukset, jotka tulevat valosta.  Sananmuodolla ei liene väliä.  Kiitä myös lopuksi saamastasi vastauksesta.

Erkki Lehtirannan sivulla
 www.smilingstars.fi/artikkelitarot.html
on kiva kirjoitus Tarotenkeleistä, joita lienee yli 500.  Ne aktivoituvat heti, kun pakkaa hypistellään.

Raider Waiten kortteja on kehuttu symboliikan selkeydestä ja ovat kuulemma sopivat ensimmäisiksi korteiksi. 
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #4 : 09.02.2011 22:38:25 »

Suosittelen lämmöllä Paypalin omistajille eBayta, siellä on upeat tarot-valikoimat ja myyjiä ympäri maailma Smiley
tallennettu
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 63



Profiili
« Vastaus #5 : 10.02.2011 17:35:44 »

Jos mietit, mitkä tarot-kortit voisivat sopia sinulle, niin ohessa linkki, josta löytyy hieman kuvia eri pakoista. Kaikki kortit eivät juttele kaikille  Wink Ja eri tilanteissa eri korti toimivat paremmin tai huonommin.

http://www.aeclectic.net/tarot/cards/
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
Yasira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #6 : 18.02.2011 17:25:25 »

Olen nyt muutaman kerran tohtinut tehdä Lenormandin korteista pöydän, mutta tuntuu tulevan pelottavan huonoja kortteja tulevaisuuteen koko ajan.
Tulevaisuudesta löytyi mm. sitä karman korttia ja viikatetta, ja näitä ympäröi käärme ja hiiri.
Kokeilin tämän jälkeen kolmella kortilla, josta tuloksena tuli mies, tienhaara ja arkku.

Näin vasta-alkajalle nämä kortit kuulostavat tosi pelottavalle, sairauteen tai fyysiseen kuolemaan liittyviltä  :Smiley
Tosin elämässämme on tapahtumassa suuria muutoksia "likaisten" perunkirjoitusten yms. liittyvien muodossa, liittyisiköhän nämä kortit siihen...?

Tarot-kortit puolestaan vaikuttavat tosi "lempeiltä", ja niiden tulkinta ei ole positiivisessa mielessä niin selkeää kuin noiden Lenormandien korttien. Tosin aikamoista räpellystä se ainakin vielä on sen ohjekirjan kanssa, kun mistään korteista ei osaa sanoa vielä tässä vaiheessa mitään. Tulkinnan luettuani on helpompi sisäistää korttien sanomaa.

Lenormandin kortteihin printtasin netistä sivun, jossa on muutaman sanan selitys ko. korttiin. Ehkä tästä syystä nämä kortit pelottavat enemmän, kun selitys on niin yksioikoinen muutamalla sanalla näissä printatuissa papereissa.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2011 17:28:55 kirjoittanut Yasira » tallennettu
Yasira
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #7 : 18.02.2011 19:31:06 »

Niin, totta... niinhän se on. Sitä on vain niin vaikea irtaantua tästä "vanhasta" ajattelumallista  :Smiley
Siinä Portti sisimpään-kirjassa oli jotenkin niin hienosti selitetty tuo Kuolema-kortti, etten sitä edes osannut ajatella että sehän tosiaan oli SE kuolemakortti.

Ihan selkeästi nuo Lenormandin kortit minulla toimivat, lähimenneisyydestä löysin ihan selkeästi muutaman viikon takaiset hautajaiset viikatteen ja arkun muodossa, vaikka aluksi sitä yhdistelmää taas kerran säikähdin. Tarvitsisi tosiaan kai ostaa sen kirjan, että saisi tuosta 36 kortin pöydästä kaiken irti.
Nyt olen tulkinnut kortit niin, että naisen menneisyyden kortit ovat tosiaan tuolla "minun käden" oikealla, ja vasemmalla tulevaisuus. Lapsikortti myös "kummittelee" miehellä ja minulla joka kerta aivan hahmokortin vieressä tulevaisuudessa, tahtoisin sen tulkita ihan lapseksi Smiley

Onko sitten suoraa hahmokortin alapuolelle menevä rivi tämä hetki? Tulkitsin sen niin miehelleni ja minulle, ja ainakin oli hyvin osuva tähän hetkeen, ja se sopisi hyvin halkaisemaan tulevaisuuden ja menneisyyden, mm. tuo arkku+viikate-yhdistelmä oli juuri tämän hetken vieressä menneisyydessä, tosin kauimpaisena rivinä hahmokortista.
Ja sitten vielä... tulkitsenko menneisyyden ja tulevaisuuden rivien kaikki alapuolella olevat korttirivit vaikuttaviin tekijöihin?

Toivottavasti en ole kauhea pain in the ass, olen vain pieni tyttö suuressa maailmassa jolla on kysymyksiä taskut täynnä idiot2
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #8 : 18.02.2011 20:01:35 »

Lenormandin korteissa tulkitaan naisen menneisyydestä vaikuttavat tekijät henkilökohtaisesta kortista oikealle, tavallaan 'selän taa' jäävät kortit.  Nainenhan on kortissa kääntynyt hieman vasemmalle päin, ja selän taa jäävät asiat on siis oikealla puolella.  Miehen mennyt on vasemmalla puolella, kun mies on kortissa kääntyneenä hieman oikealle.

Henkikökohtaisen kortin alapuolella olevat kortit merkitsevät niitä asioita, jotka vaikuttavat nykytilanteeseen piilevästi, tai jotka henkilö haluaa torjua tai jättää kokonaan vaille huomiota.  Yläpuolella olevat kortit merkitsevät käsillä olevia asioita, joko ratkaisua vaativia, tai uusia mahdollisuuksia.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: