Sivuja: 1 ... 779 780 [781] 782 783 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5618386 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11700 : 21.05.2010 12:20:29 »

Ihanaa kun joku jaksaa ommella ja tehdä käsin. ostin jouluna hamekankaan mutta en ole vieläkään saanut aikaiseksi tehdä sitä hametta. minusta on tullut laiskempi. teininä olisin alkanut heti tekemään....vaikka se johtuu varmaan myös koulutöiden paljoudesta, kun nyt ala ei ole se missä tehdään vaatteita.


Äitini voi jo paljon paremmin, hän oli kyllä tosi huonossa kunnossa. koepala on otettu ja sitten parin viikon päästä selviää onko se vakavaa.(ihmeellistä se lääkärintaito nykyään....)


olen huojentunut mutta silti olo on sellainen elämää kohtaan nöyrä, että tämä elämä on haavoittuvainen ja herkkä (englanniksi niin hyvin sopii sana fragile), mikään ei ole itsestään selvää ja kannattaa näyttää rakkautensa ja välittämisensä vielä silloin kun se on mahdollista. jos nyt siis ylipäätään arvostaa niitä asioita.


no toivon että 6-kymppiset vietetään, ja osaanpa sitten arvostaa niitäkin enemmän.


menen nyt arvostamaan tästä koulutöitäni. Smiley

ulkona on taas tuoksuva ja ihana ilma.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 12:22:05 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #11701 : 21.05.2010 12:35:58 »

Musta on kanssa ihanaa kuulla, että joku osaa ja tekee käsillään = hyvä R/r -atkaisu!

Lähden tänään maaseudulle, vanhempien luo, mutta ihan siis töitä tekemään. Siippa tulleepi perässä bussilla puksutellen, kun on hommissa vielä, kun minun tarttee lähteä.
Toivottavasti on sellaiset ilmat, että voi käydä itseään järvelle näyttämässä.

Tsemppiä Aamunsäteelle, olet tosin löytänyt sen kultaisen reunuksen, ymmärrys siitä, mikä toisessa on arvokasta ja ihanaa, ja jota vaaliman pitää! Se on hienoa!

Ihanaa perjantaita kaikille!
 smitten
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11702 : 21.05.2010 12:58:08 »

minä olen tosiaan pikkuhiljaa löytänyt ja oppinut arvostamisen....


tänään arvostin mun printtejä, kun mulla ei ollut rahaa väritulostekorttiin, kuin yhteen, ja jokainen paperi on mulle nyt arvokas.


muistan kun jo kymmenisen vuotta sitten yksi taideopettaja sanoi mulle, että kohtelin papereita ja kyniä niin kun en arvostaisi niitä. se jäi mieleen, ja siinä oli totuuden siemen. nyt kun katson esim. meidän kirjahyllyä, niin nään siinä suunnattoman rikkauden kertymän (hih kuulostaa buddhalaiselta) ja kun tajuan mikä työ jokaisessa kirjassa on ollut, (useiden eri ammatilaisten työ!) ja minulla on niitä tuossa omistuksessa kasapäin.....(joku jossain ei saa edes mahdollisuutta oppia lukemaan!)


olen ihan tajuttoman rikas!


vaikka mulla ei ole rahaa makkaraan tai yhteen ylimääräiseen tulostuskorttiin.



Hih, minut sai nauramaan tuo ilmaisu 'Käyn näyttämässä itseäni järvelle'.....kuinka  leijona maisesti sanottu Grin smitten


joku menee vaan uimaan järveen, leijona-vaikutteinen menee näyttämään itseään järvelle angel
« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 13:00:20 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #11703 : 21.05.2010 13:07:00 »



Hih, minut sai nauramaan tuo ilmaisu 'Käyn näyttämässä itseäni järvelle'.....kuinka  leijona maisesti sanottu Grin smitten


joku menee vaan uimaan järveen, leijona-vaikutteinen menee näyttämään itseään järvelle angel

totta!  Grin
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #11704 : 21.05.2010 13:26:26 »

Oikeastaan itsellä kipinä tälle alalle lähti siitä, että olin aina ihaillut ihmisiä jotka ompelivat ja opiskelivat alaa ja sitten vain välähti, että miksi en minäkin voisi. Välillä kyllä miettii oliko hyvä alavalinta, mutta menköön nyt. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11705 : 21.05.2010 13:29:05 »

edit. Samaan aikaan Ratkaisun kanssa.



hih, minusta leijonamaisuus on suloista.

koko elämäni ajan olen kuullut että mikä ihmisiä enten ärsyttää, niin on 'huomionhakuiset' tai 'itseään täynnä olevat' ihmiset, eli mitä yleensä sanotaan 'negatiivisiksi' leijonapiirteiksi.


minua ei ole taas koskaan 'leijonamaiset' ihmiset ärsyttäneet IRL. tosin hyvin harvoja leijonia on elämässäni ollut. kaksi tanssinopettajaa muistan nuoruudesta, ja he olivat juurinkin niin tärkeitä minulle 'itsevarman ja säteilevän aikuisen naisen' esikuvina, kun mun suvun naisilta kaikki sellainen oli kielletty 'yleisessä mallissa'.


mutta siitä mallista huolimatta, ja vaikka ei aurinkoleijonia ollutkaan, jokainen heistä kuitenkin kitisi vaan sen takia koska olisi itsekin haunnut esille. :Smiley


ainiin, onhan mulla (puoli)veli, joka on  leijona.


pitääpä seuraavaksi otta suhteet veljiin kehityksen alle, kun olen jo tupla tätikin. ollaan vaan kasvattu eri aikoina, eri perheissä ja ollaan eri yhteiskuntaluokkaa, niin ei olla oltu kauhean läheisiä. veljeni kyllä osoitti kun olin nuori, että hän on leijonamielinen.  eli halusi suojella minua ritarillisesti, mutta minä vaan en antanut. :Smiley kun mun piti silloin kohdata maailma kaikessa pelottavuudessaan Itse.



hassua, silloin olin joku 'pikkufeministi' (.... crazy2 buck2) enkä osannut ottaa vastaan miehiltä ritarillisuutta, nykyään ihan toinen ääni kellossa, ja arvostan sen hyvin korkealle Smiley


no nyt hommiin jotta saisi viikonloppuna ehkä myöskin jopa levätä.



« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 13:31:59 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #11706 : 21.05.2010 13:33:38 »

aamunsäde! Hyviä vointeja sulle ja äidilles!

Et arvaa miten uteliaaksi tulen, voisin kysellä ihan ammatillisesta mielenkiinnosta...
Mutta ehkä olen tällä kertaa hienovarainen.... uglystupid2


Aivan mahtava ilma!

Oon grillannut itseäni kolme päivää ja tajunnut taas, että mun iho ei osaa muodostaa rusketusta.... tickedoff Hmph.. Angry

No pisamia riittää!!!!!!

Lähden tästä nyt kaupungille pyörimään  kalat  ystävättären kanssa..

Puhuttiin muuten eilen taas skorpun kanssa vauvvasta.. Hyvänen aika miten paljon haluaisin jo ostaa kaikkia pikkiriikkisiä söpöjä vaatteita.. smitten
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11707 : 21.05.2010 13:37:11 »

Oikeastaan itsellä kipinä tälle alalle lähti siitä, että olin aina ihaillut ihmisiä jotka ompelivat ja opiskelivat alaa ja sitten vain välähti, että miksi en minäkin voisi. Välillä kyllä miettii oliko hyvä alavalinta, mutta menköön nyt. =)


joskus nää alapäätökset voi tulla silleen 'ennakoivasti' että tekee oikean päätöksen 'vaistolla' vaikka ei tietäisi alasta vielä mitään tai ei olisi varmakaan siitä onko se oikea.


tietenkään aina ei näin ole....mutta mulla ehkä onkin. epäilin useasti, että olenkohan nyt oikealla alalla, mutta nyt sanoisin että nuo epäilyt oli itseltä hölmöyttä ja jopa sokeutta. jos mietin kaikkia taipumuksiani, ja vertaan niihin mitä mulla ei ole, niin en voisi olla oikeammalla alalla. se on vaan kumma, kuinka sokea itselleen voi olla. minusta tuntuu että joskus jokin osa ihmisestä tietää, vaikka suuri osa hänestä ei tietäisi.


joskus tekee esimerkiksi sellaisia elämän suunnan valintoja, että niitä ei osaa selittää järjellä, mutta ei voi olla tekemättä. mutta en tiedä, ehkä ne ihmiset, jotka on lähtökohtaisesti järkeviä enemmän kuin intuitiivisia, ei tee niin. mulla näin päin enemmän, järkevyys ja sen oppiminen tulisi hyvänä tasapainotuksena.


« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 13:46:44 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11708 : 21.05.2010 13:39:38 »

aamunsäde! Hyviä vointeja sulle ja äidilles!

Et arvaa miten uteliaaksi tulen, voisin kysellä ihan ammatillisesta mielenkiinnosta...
Mutta ehkä olen tällä kertaa hienovarainen.... uglystupid2





no itseasiassa meinasin sinulta kysyä, mutta en sitten viitsinyt, koska ajattelin, että sairaanhoitajat ja lääkärit saa jatkuvasti niitä kysymyksiä vapaa-ajallaan, ja he ei jaksa.


voisin ehkä privana kysäistä. pitää nyt ensin katsoa, miten toipuminen etenee.


mutta nyt ensin nää työt alta pois...palaillaan.... Smiley
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11709 : 21.05.2010 13:43:15 »

aamunsäde! Hyviä vointeja sulle ja äidilles!

...

Puhuttiin muuten eilen taas skorpun kanssa vauvvasta.. Hyvänen aika miten paljon haluaisin jo ostaa kaikkia pikkiriikkisiä söpöjä vaatteita.. smitten


niin ja kiitos. ja mulla vähän samat jutut, mies on kyllä aiheelle myöntyväinen, mutta  vesimies on ihan riittävän epäperinteinen mulle, joten millään tavallisella perhe-idyllillä (mikä ei minusta kuulosta ollenkaan huonolta :Smiley) häntä ei saa siihen houkuteltua. mutta onhan niitä muitakin näkökulmia. angel (...vauvastamme tulisi varmaan hyvä punkkari, ja sitten teillä olisi yhdessä kivaa!)


toisaalta, rakastan häntä just siksi (muun ohella) kun hän on niin epätavallinen. Kiss hän on opettanut mulle paljon yksilöllisyydestä....
« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 13:46:33 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #11710 : 21.05.2010 13:48:36 »



koko elämäni ajan olen kuullut että mikä ihmisiä enten ärsyttää, niin on 'huomionhakuiset' tai 'itseään täynnä olevat' ihmiset, eli mitä yleensä sanotaan 'negatiivisiksi' leijonapiirteiksi.


mutta siitä mallista huolimatta, ja vaikka ei aurinkoleijonia ollutkaan, jokainen heistä kuitenkin kitisi vaan sen takia koska olisi itsekin haunnut esille. :Smiley



Mie taas olen työelämässä joutunut ( ehkä opetuksena saanut) monien Leijonien kanssa tekemään yhteistyötä ja olen kokenut sen todella vaikeaksi.

Sen nyt voikin ymmärtää kun itse olen Kauris.  Cool

Mutta se ei voi olla kuitenkaan selitys, kun jokainen muukin merkki meillä on Leijonien kanssa ongelmissa.
Tosin ei niitä Leijonia ei ole kuin kaksi.

Itse tykkään kyllä niistä Leijonien positiivisista puolista, osataan ja uskalletaan olla näyttäviä ja kovaäänisesti puolustaa omia mielipiteitä, vaikutusvaltaisia ja rohkeita,
mutta se mistä ongelmat ovat,
ainakin meidän työyhteisössä syntyneet,
ovat ne leijonien heikommat osa-alueet..

En nyt yleistä…kerron vain näistä kahdesta tapauksesta…

Kaikissa muissa on vika, ongelma, vain he ja heidän arvonsa ovat oikeat.
 Kaikki muut poljetaan…itse ollaan aina oikeassa.

Itse kun olen kova pohtimaan elämää ja ihmisiä monelta kantilta…ymmärtäen tai ainakin yrittäen ymmärtää myös muita, toisin ajattelevia…Leijona ei.

-"Vain minä ja minun ajatukseni…sopeutukaa tai älkää!!!

 Mutta näin se on!!! "

Hienoahan se on, että on rohkeutta pitää omia puoliaan olla, mitä on.
 Mutta kun ei ole sitten ymmärrystä heikompia, erilaisia ajattelutapoja, ihmisiä  kohtaan. Huh

Ehkä se sitten voikin kertoa minussakin siitä, että haluaisin olla samanlainen toisten polkija…
mene ja tiedä...
 Smiley

« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 13:55:33 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11711 : 21.05.2010 13:57:52 »



no, varmaan leijonissakin on erilaisia. kyllä ymmärrän että ne piirteet voi olla todella vaikeita. liekö hyvä kuvani säilynyt sen takia, kun elämässäni on niin vähän leijonia.


ei, olen ajatellut sen niin, että minä tulen leijonien kanssa just hyvin toimeen koska en ole mitään mikä uhkaisi heitä käytökseltäni. olen vaan kirjallisesti ehkä ylitsepursuava ja näyttävä ( leijona huoneenkärki ja se merkuriaalinen stelliumi  neitsyt)...


mut olen itse yeensä se joka saa toiset tuntemaan että he on jalustalla (vaikka nyt en välttämättä haluaisi enää sitäkään, vaan lähinnä tasaveroisuutta), ja se vielä sopii mulle hyvin, en koe oloani uhatuksi eikä 'leijonamainen' ihminen koe itseään minusta uhatuksi.


liian johtajatyyppiset ihmiset ei vaan toimi keskenään, voin hyvin kuvitella että  kauris ja  leijona....



 kalat ja  leijona on jotenkin NIIN erilaisia.


oon kyllä miettinyt näitä kvinkunssimerkkejä, jotka on toisilta planeetoilta. mutta leijonahan on myös kauriiseen kvinkunsissa, kuten kaloihin. ja vaikka kauris ja kalat on sekstiilissä, on nekin hyvin erilaiset merkit.



mutta olen kuullut kyllä mieheltäni äitisuhteestaan  leijona, joka on...huono. en kerro enempää kun on toisen yksityisasia.


no, jos meille lapsi syntyy, niin ehkäpä hällä olisi vain yksi mummo, mikäli mun äiti elää. en ole tätä 'anoppia' tavannut kuin kerran, itse olen ihan ulkona koko suhteesta.(mulla ei ole oikeastaan mitään suoraa kokemusta koko ihmisestä)... tavallaan mun äiti on meidän molempien 'äitinä'....



niin, ihmissuhteiden verkko ja sen loputtomat variaatiot....
« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 14:03:24 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11712 : 21.05.2010 14:29:28 »

ongelma on sillä alueella, joka yleensä vaurioituu alkoholisteilla, kohtalon ivaako, että äitini on absolutisti, juonut yhden lasin viiniä elämässään...


no, en enempää nyt julkisesti, kun toisaalta mietin että tämäkin on taas hänen yksityisasia. (yritän muistaa näitä että mistä voi puhua ja mistä ei....kun en aina muista)


no, mutta asia selviää sitten parin viikon päästä. mikäänhän ei ole elämässä varmaa, ei edes se että herääkö itse huomenna, joten siltä pohjalta, jokainen päivä on ihme.


Hyvää ulkoilupäivää kaikille jotka pääsee ulos, itse oon koneella....
tallennettu

rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #11713 : 21.05.2010 15:16:07 »

kohtalon ivaako,

Kyllä sitä on saanut samoja asioita itsekkin monesti miettiä, näin  kauris  saturnus -ihmisenä...

Mutta jostain...liekö  jupiter  aspect_con  askendentti ja mielettömän hieno noviiliketju Plutosta Aurinkoon...
Onni on elämän pienissä, hienoissa hetkissä.

Kun joskus menee hyvin. Hetken tunne, kun tuntee, että olet yhtä maailmankaikkeuden kanssa.
Yksi pieni osa yhtä suurta.
Mutta myös iso osa.
Tärkeä.
ja tietoisuus siitä, että elämä kantaa.

Se tuo vaikeuksia ja vaikeutta,
jokaiselle tavallaan,
mutta vain,
koska niistä ihminen oppii.

Mutta se myös antaa...runsain mitoin...

mutta niistä saa nauttia.

« Viimeksi muokattu: 21.05.2010 15:17:45 kirjoittanut rovatar » tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #11714 : 21.05.2010 15:17:44 »

Äitini on  askendentti kauris ja  pluto varmaan nyt seilaa 1 huoneessa....ASC, oma keho....


hänen ASC on kyllä n. 1 astetta  kauris, joten se tarkka ohitus on mennyt....


tallennettu

Sivuja: 1 ... 779 780 [781] 782 783 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: