Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kurkkuchakran ongelmia  (Luettu 7749 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
minnamainio
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« : 11.03.2006 10:36:12 »

Hei!

Osaako kukaan neuvoa? Mulle tulee meditoidessa tai joitain asanoita tehdessä helposti 'möykky' kurkkuun. Ihan kuin olisi pala kurkussa oikein kunnolla. Surua ei tilanteeseen tunnu liittyvän. Joskus tuo palan tunne jää myös päälle.

Saan energian virtaamaan suht vaivatta kaikissa muissa chakroissa, mutta kurkkuchakrassa on siis ikään kuin este tai tukos ja oikein kunnolla.

Mihin kaikkeen pitäisi siis elämässäni kiinnittää erityistä huomiota?
Onko kellään neuvoa vaikka hyvää visualisointiharjoitusta?

Kiitos etukäteen!  smitten
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 11.03.2006 13:47:32 »

Kurkku chakra liittyy hyvin vahvasti mm. puhumiseen. Esimerkiksi he, joilla kurkku chakra toimii liian vilkkaana, saattavat pöpöttää hullunlailla!

Ehkä sinulle nousee meditoidessa jostain syvältä tiedostamattomia tuntemuksia ja ajatuksia, jotka ehkä haluaisit sanoa ääneen, mutta olet työntänyt ne niin syvälle, että olet itsekin unohtanut päivätietoisuudessa koko asian.

Sinuna varmaan keskittyisin siihen palan tunteeseen kunnolla ja tarkastelisin, mitä ajatuksia se meditoidessa herättää minulle. Kyseessä voi olla myös entisien elämien aikaisia, nyt pinnalle nousevia juttuja, sillä muistelen jonkun suomalaisen miehen varoittaneen kerran siitä, että jos kundaliini energia pääsee virtaamaan alhaalta ylös liian nopeaan, voi seurauksena olla liiallinen kurkku chakran avautuminen. Tämä taas saattaa aiheuttaa pahimmillaan skitsofreniaan, kun entisien elämien persoonallisuudet (egot) nousevat pintaan huutelemaan sivupersooniksi. Kirjoittajan hyvälle ystävälle oli käynyt juuri näin.
tallennettu
minnamainio
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #2 : 11.03.2006 14:18:33 »

Kiitos. Vastauksesi herätti paljon ajatuksia.

Jokin aika sitten homeopaattini määräsi minulle homeopaattista koiranmaitoa otettavaksi mm. silloin, jos olo on kuin kaltoin kohdellulla koiralla, jonka kaulapanta puristaa. Tämä tietysti saattaa äkkiseltään kuulostaa oudolta, mutta tuo kaulapanta-tunne on aika tuttu juttu.

Lapsena muistan myös ihmetelleeni mistä tulee sellainen muisto, että joku huutaa "Pää poikki" ja sitten niskassa tuntuu painetta. Sen täytyy olla edellisten elämien juttuja.

Mainitsit kundaliinienergian. En paljoakaan tiedä siitä, miltä pitäisi tuntua kun kundaliinienergia nousee. Tunnen joskus meditoidessa kuitenkin energian nousun selkeästi alhaalta ylöspäin, erityisen hyvin keskivartalon ja siinä vasemmalla puolella, mutta kurkun kohdalla on ikään kuin vain kapea kohta, johon tulee tämä möykyn tunne.

Nyt kyllä tuli sellainen olo, että siellä taitaa olla jotain, mikä on vielä itkemättä ulos.

Oivalluksista on aina hyvä jatkaa eteenpäin.  Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 13.03.2006 13:55:43 »

Lainaus
Lapsena muistan myös ihmetelleeni mistä tulee sellainen muisto, että joku huutaa "Pää poikki" ja sitten niskassa tuntuu painetta. Sen täytyy olla edellisten elämien juttuja.

Tuo voisi olla yksi hyvä selitys kurkkusi ongelmille, sillä entisten elämien vammat ja kuolemantapaukset saattavat tulla fyysisinä myös tähän elämään. Itselläni esimerkiksi on alavatsassa pyöreä arpi, joka on tullut siitä, että minua pistettiin vatsaan jossain elämässä. Se voisi olla nuolen, pistimen tai ohuen miekan tekemä jälki. Ihmettelin sitä kovasti lapsena, koska se näyttää vähän samalle kuin isäni arpi selässä hänen kaaduttuaan nuorempana moottoripuörällä - miksi minullakin on arpi, vaikka en ole satutttanut itseäni.

Myös tuosta huudahduksesta tuli mieleeni oma kokemus, joskus teini-iässä kun olin. Menin nukkumaan ja juuri kun olin autaallisessa "ihanaa, kohta nukahdan"-olotilassa, päässäni kuului todella kovaa vihainen miehen ääni, joka huusi "Sinä kuolet huomenna!" Havahduin tähän huutoon enkä uskaltanut enää nukkua. Olin varpaillani varmaan viikon ajan, koska olin ihan varma, että kuolisin.
tallennettu
minnamainio
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #4 : 13.03.2006 21:54:36 »

Kiitos taas, kommenttinne herättivät paljon ajatuksia.
Kun lapsena kuulin mielessäni tuon "Pää poikki" -huudon, näin myös vanhempani siinä kauan sitten tapahtuneessa tilanteessa rooleissa, jotka selittivät hyvin paljon miksi lapsuuteni asetelmat olivat niin vaikeat.
Paljosta olen onneksi toipunut ja pystynyt vapautumaan vihasta ja peloista jo kiitettävästi.
Puhumiseen liittyen... En ehkä puhu paljoa/liikaa, mutta mun pitäisi oppia miettimään paljon tarkemmin, mitä viestiä kosmokseen lähetän sillä, mitä ääneen sanon. Siinä puolessa on vielä paljon oppimista. Hankalien ihmisten kanssa heittäydyn liian helposti tärkeileväksi tai muuten vain hiljennän heidät asenteellani. Kuinka paljon hedelmällisempää olisikaan siinä tilanteessa hiljentyä ja kääntyä sisälläni olevan Jumala-tietoisuuden puoleen, lähettää rakkautta itselleni ja koko tilanteelle!!!! Siten pääsisin heti 'pois' myös sen hankalan ihmisen vaikutuspiiristä... enkä tuhlaisi elämää sanoilla, joita ei pitäisi vaivautua edes sanomaan.
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #5 : 13.03.2006 23:43:30 »

Erittäin tuttu tunne... Minulla tuo pala kurkussa-tuntemus on liittynyt useimmiten tilanteisiin, joissa on pitänyt puhua julkisesti, esim. esitelmää pitäessä tai jos olen joutunut puhumaan jostain vaikeasta asiasta. Joskus tuo tunne saattaa iskeä vaikka puhuisin ihan läheisen ihmisen kanssa jostain täysin neutraalista aiheesta. Tunne on sellainen että on vain pakko nieleskellä koko ajan, vaikka siitä ei varsinaisesti apua olekaan.

Tuo kaulapanta-tunne kuulostaa myös tutulta...normaalisti ei minulla ole kaulan alueella mitään epämiellyttäviä tuntemuksia, mutta esimerkiksi tiukahko poolopaita meinaa saada aikaan ihan oksennusreaktion ja tosi ahdistavan olon.  idiot2

Jokin aika sitten kävin regressioterapiassa, ja sen aikana mieleeni nousi kuva siitä miten olen jossain entisessä elämässäni kokenut hirtetyksi tulemisen. Tosin olen suhtautunut tähän mielikuvaan hieman epäillen, sillä olin pohtinut tuota mahdollisuutta jo ennen regressioon menoa ja tämä etukäteisolettamus on ehkä saattanut vaikuttaa siihen mitä regressiossa näin ja koin...

Toisaalta nyt kun asiaa aloin ajattelemaan, tuo kuristava tunne kurkussa on viime aikoina käynyt harvinaisemmaksi! Ehkä tuossa regressiossa kuitenkin jotain vapautumista tapahtui...  Huh
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #6 : 01.04.2006 00:42:11 »

Kurkku chakra on yhteydessa kommunikaatioon ja yleensa viestintaan, tee mielikuva harjoituksia, oman mielesi mukaan ja tiedat miten puhdistaa taman tarkean chakran, kurlaa kurkkuasi tai syo hunajaa yms.tietysti mielikuvissa.
Diamond
tallennettu
zarazed
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 30


Profiili
« Vastaus #7 : 01.04.2006 01:02:59 »

"Pala kurkussa" - on tuttu unne itsellänikin. Pranic-opettaja sanoi sen mahdollisesti johtuvan tukahdutetuista tunteista, tunnetukos idiot2. Peruspuhdistusta pitäisi ilmeisesti tehdä paljon ja etenkin kurkkuchakraa puhdistella. Pranicissahan puhdistellaan myös terveyssäteet, mitkä auttavat, että kaikki lika ei pääse suoraan energiakehoon. Joopa joo,  jotakin olen kuulut, mutta se putsaaminen omalta osalta meinaa useinmiten jäädä. Olen huomannut, että jotenkin jännittäessäni jotain asiaa pala tuntuu painavan kurkkua, oliskoha se sitä ettei oikein osaa/  uskalla sanoa mitä haluais siinä/tulevassa tilanteessa Shocked. Aikanaan kerroin napakasti mielipiteeni, mutta olen huomannut, ettei aina kannata ensimmäisenä mennä kertomaan mitä ajattelee.
tallennettu
minnamainio
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 7


Profiili
« Vastaus #8 : 01.04.2006 16:18:33 »

Kiitos teille taas!  smitten

Möykyn tunne kurkussa vaihtelee... Kommunikaatiotyyliini olen kiinnittänyt enemmän huomiota. Viime yönä näin unta, että olin päässyt kommunikaatiotaidoissani 'seuraavalle tasolle', analyysistä ja arvioimisesta rakastamiseen ja esimerkin kautta opettamiseen... Tätä saan varmasti opetella loppuelämäni.  Wink

Meditoidessani olen kiinnittänyt huomiota pääni asentoon. Jotenkin kummasti nostan päätäni hieman etuviistoon (nenä kohti taivasta), kun meditoin. Kun korjaan pään asennon vaakasuoraksi, myös palan tunne kurkussa helpottaa. Vielä on selkeästi tukosta kurkkuchakran kohdalla, mutta edistystä tapahtuu.

Siunausta ja turvallista aprillipäivää kaikille!
tallennettu
sirahvi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« Vastaus #9 : 02.04.2006 23:21:54 »

Kurkku chakra on yhteydessa kommunikaatioon ja yleensa viestintaan, tee mielikuva harjoituksia, oman mielesi mukaan ja tiedat miten puhdistaa taman tarkean chakran, kurlaa kurkkuasi tai syo hunajaa yms.tietysti mielikuvissa.
Diamond

Mahtaakohan kurkku chakra olla tukossa, kun suusta joskus pulpahtelee ja loikkii sammakoita aika tiuhaankin tahtiin?
tallennettu

kauris, nousu leijona.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: