Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kärsivällisyyttä...  (Luettu 4732 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
vaaka81
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« : 17.07.2006 12:35:22 »

Olisiko teillä hyviä neuvoja miten oppisin kärsivällisemmäksi? Minulla palaa pinna helposti avopuolisoni kanssa joka on hidas tekemisissään ja päätöksissään. Itse olen taas juuri päinvastainen. Esimerkiksi nyt meillä on pieni rakennusprojekti alkamassa ja minulla on hermot jo nyt niin kireällä että ärsyttää itselläkin  idiot2 Tuntuu vaan että avopuolisollani kaikki tekemiset jäävät suunnittelu- ja puhevaiheeseen. Ja minä taas haluan alkaa heti hommiin että tulisi valmista.
   Olen huomannut että nämä luonteepiirteiden erot häiritsee meidän suhdetta paljon, ainakin minun mielestäni. Toistahan on vaikea alkaa muuttaan, mutta pystyisinköhän minä muuttamaan luonnettani?
Minä olen aurinkomerkiltä vaaka, nouseva kaksonen ja kuu vaaka. Avopuoliso on aurinkomerkiltä rapu, nouseva neitsyt ja kuu oinas. Näyttää aika pahalta eikö vain?  Cheesy 
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #1 : 17.07.2006 12:41:18 »

Rapu saattaa tehdä pohdiskellen mutta pesään keskittyvänä VARMASTI tekee sitten kaikkensa kodin eteen- pitäiskö sittenkin toivoa rapua miehen kartalle kun minulla sitä ei ole (eikä leijonaa, kaurista)?
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Tulikukka
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 250



Profiili
« Vastaus #2 : 17.07.2006 19:08:24 »

Tutulle kuulostaa. Itse olen neitsyt, nouseva jouskari ja kumppani on sekä aurinko- että nouseva jouskari... Välillä tahtoo meikä hyppiä tasajalkaa kun toinen kuhnii.  coolsmiley  Grin
tallennettu

We have got two gifts,that we should use as much as possible:
the sense of humore and the imagination.
The imagination replaces that what we are not and the sense of humor
helps us to accept that what we are.
Jasca
Vieras
« Vastaus #3 : 17.07.2006 19:21:04 »

Tuttu juttu...kärsivällisyyskoulussa olen itsekin. Minä vaan kauriina tietenkin otan vastuun myös kärsimättömyydestäni. Paremmalle puoliskolleni olen sanonut, että pettyähän voi vain omiin odotuksiinsa eikä toiseen ihmiseen. Kun mulla kiihtyy 0-100 2 sekunnissa, niin muistan yleensä sanoa myös sen, ettei toinen vastaa minun tuntemuksistani. Mulla on viisas mies ja tiedän, että viesti menee perille vaikka en syyllistäkään häntä. Tarkistan vain, että kuulithan sinä mitä minä sanoin. Miehillä nimittäin on melkoisen valikoiva kuulo vaimon suuntaan.  Grin

Tuo hemojen kiristyminen rakennushommien aikaan koskeekin sitten kaikkia immeisiä. Rauhallisuuden perikuvakin kiihtyy välillä raksajutuissa. Silloin kandee käyttää tilaisuus hyödyksi ja tuulettaakin vähän tunteita...kun vaan miettii myös mihin ne kohdistaa...  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #4 : 17.07.2006 19:47:15 »

Karsivallisuus...? idiot2 Mita se on, jotain syotavaako..? idiot2
No joo...
Mihin sita karsivallisuutta oikein tarvitaan ja miksi?
Siksiko, etta muut saavat olla hitaita? Wink
Mika asia muuttuu olennaisesti karsivallisuudella..?
Jos nyt oikein miettii syvallisesti..  :Smiley
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #5 : 21.07.2006 11:08:10 »

Minäkään en kestä tällaisia vitkuttelijoita ja kitkuttelijoita, koska itse teen "kaikki heti nyt!"-periaatteella  laugh Olen aurinko Oinas ja nousu Kauris, molemmat työteliäitä merkkejä, Oinas jopa narkomaaniksi asti (jota tunnistan itsessänikin Wink) Kärsivällisyyden puutteen vuoksi olen aina pyrkinyt välttämään kaikenlaisia ryhmätöitä, ja jos ryhmätöitä on pakko tehdä, niin haluan ehdottomasti oman työosion, johon kukaan muu ei tule sorkkimaan. Työt pitää tehdä ajallaan.

Mutta - mikäpä on "ajallaan" määritelmä itse kullekin? Rapu-ihmisistä tuli mieleeni, että he eivät tee mitään, jos ei ole pakko ja jättävät sittenkin sen asian viime tippaan. Olen itse kuu Rapu ja Rapu-ystäväni myöntää ihan suoraan, että jos jotain pyydetään tekemään, hän ei eväänsä liikauta vaan odottaa, että joku muu tekisi sen. Jos ei muu auta, hän kyllä tekee työt, muttei mitenkään mieluusti. Lisäksi hän on melko pelokas aloittamaan mitään uusia hommia, häntä pitää olla neuvomassa ihan kädestä pitäen. ystävä myöntää, ettei hänelle voi antaa työohejita tyyliin "Tee tästä tämä siihen mennessä", vaan hänelle pitää selittää joka kohta ihan kädestä pitäen, koska muuten hän tyrii varmasti.

Kärsivällisyyttä opetetaan ainakin minulle niin, että yksinkertaisesti vain lyödään seinä vastaan. Nyt ei pääse eteen päin, odota kärsivällisesti vihreää valoa. Sillä aikaa keskity vain siihen, mitä sinulla tällä hetkellä on. Parasta on vain odottaa hiljaa ja antaa ajan kulua. Koettaa keksiä jotaimn rentouttavaa tekemistä siksi ajaksi ja unohtaa sen asian, joka aiheuttaa kärsimättömyyttä.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #6 : 21.07.2006 18:42:25 »

Ah...!
Tajusin juuri, että olen hyvin kärsivällinen eräässä asiassa.
Hitsi, mikä valehtelija ja petturi-fuulaaja olenkaan! Cheesy
Olen k*settanut teitä kaikkia! Cheesy 2funny

Nimittäin saatan välillä "kiusata" joitain ihmisiä heidän omalla kärsimättömyydellään.
Eräs (hiukan typerä) mieshenkilö (Kaksonen, mikä häpeä pilkku medän Kaksosten joukossa!) haluaa kovasti olla yhteydessä kanssani ja olen ollut vastaamatta mihinkään sen viesteihin ja minusta on ollut suorastaan hauskaa ja huvittavaa seurata, miten sen mielpiteet
ja asenten ja ajatukset vaihtuvat jopa päivässä, mutta myös eri päivinä.

Teen usein tätä joilleikin ihmisille, joiden kanssa minua ei kiinosta olla tekemisissä. :Smiley

Laskelmointia(-ko?) vai jotain muuta..?  :Smiley
Anyway, vaatii ainakin tietynlaista kärsivällisyyttä. coolsmiley
Olen ylpeä itsestäni ja tästä kärsivällisyydestä! Grin
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: