Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kansainvälisyydestä  (Luettu 5239 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« : 12.11.2005 03:31:01 »

hilpatikeikkaa!

Olen  :aurinko:härkänä ja askendentti rapuna aina hieman kummeksunut mieletöntä viettiäni kansainvälistyä, matkustella, oppia näkemään asiat muiden silmin... Kaipuu maailmalle on ollut aina aivan mieletön, monien asioiden takia en parin viikon lomamatkoja pidemmäksi aikaa vaan ole päässyt maailmaa kiertämään ja ihmettelemään. ENsi vuonna toivon mukaan tulee muutos. Kaikki vieraisiin kieliin ja kulttuureihin liittyvä on kiehtonut aina ja unelmoin kansainvälisistä työtehtävistä.

Oletan, että taipumuksiini saattaisivat vaikuttaa  jupiter neptunus uranus jousimiehessä kutoshuoneessa (huoneen kärjessä tosin skorppari), sekä ehkä myös 9.huoneen ja 10.huoneen kulmissa majaileva vesimies. Jos joku tahtoisi esittää viisaita näkemyksiään tai villejä arvauksiaan karttani perusteella, tiedot ovat 24.4.1983 helsinki 08:56.

Ja tietenkin pyydän myös henkilökohtaisia kokemuksia planeettojen vaikutuksesta kansainvälisyyteen... Cheesy
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #1 : 12.11.2005 16:03:40 »

Hei Apache,

Kyllä varmasti esim. tuo Jupiter vielä omassa merkissään kuudennessa huoneessa voi vaikuttaa siihen, että tekisi mielellään töitä ulkomailla. Myös Onnenpisteesi sijaitsee samoilla kohdilla. Neptunus Jousimiehessä voisi kai vaikuttaa myös siihen, että ihanteet ja haaveet tietyllä tapaa koskevat jouskarimaisia asioita.

Käsittääkseni myös Vesimies, Uranus ja 11. huone lasketaan jossain määrin "kansainvälisiksi", ja sinullahan tosiaan "urahuoneen" kärki on Vesimiehessä, Uranus kuudennessä Jousimiehessä ja vieläpä Aurinkokin on 11. huoneessa. Niin, ja myös mm. kansainvälisyyden yhdeksännen huoneen kärki siinä Vesimiehessä.

Avomiehelläni on sama Aurinko- ja nouseva merkki kuin sinulla, ja hänkin on aina ollut hyvin paljon ulkomaille suuntautunut - oli vaihto-oppilaana, teki yliopistotutkinnon ulkomailla, haluaisi töihin muualle ja matkustelee erittäin mielellään. Hänellä kuudennen huoneen kärki on Jousimiehessä ja siellä on tuo Neptunus, mutta niinhän se on meillä kaikilla tämän sukupolven edustajilla (ja toki olemmekin aiempia polvia kansainvälisempiä enkä yhtään ihmettelisi vaikka suuntaus hieman kääntyisi tulevaisuudessa). Yhdeksännen huoneen kärki on hänellä myös Vesimiehessä ja 11. huone on hyvin ruuhkainen - siellä on mm. Aurinko ja Jupiter.

Paras ystäväni, joka on ehkä kansainvälisin ihminen, jonka tunnen on nouseva Jousimies, minkä uskon selittävän paljon. Ysihuoneessa (Skorpionissa) hänellä on Uranus. 11. huoneen kärki on myös Jousmiehessä ja siellä on tietysti se Neppari. Vesimies on kokonaisuudessaan ensimmäisessä huoneessa, mutta mitään hirveän selkeitä kansainvälisyyden merkkejä en hänen kartaltaan oikein löydä.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
apache
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 180



Profiili
« Vastaus #2 : 12.11.2005 17:15:54 »

Oi kiitos Linn laugh

On aina niin avartavaa kuulla ulkopuolisen näkemyksiä asioista. Varmaankin nuo em. sijainnit vaikuttavat myös siihen, että koen eettiset arvot hyvin tärkeinä. Toivoisin voivani jonain päivänä työskennellä esim. ihmisoikeus-, tasa-arvo- ja kehityskysymysten parissa ja siis tosiaan kuten mainitsinkin, mieluiten kansainvälisellä tasolla. Joskus toivoisin, että voisin olla vaan joku opettaja tai matkatoimistotyyppi, mutta jokin sisäinen palo vaan vie minua kohti aatteellista, yhteiskunnallista uraa.

En tiedä kuinka paljon painoarvoa tuolle astro.comin travel-kartalle olisi sopiva antaa, mutta Suomen yli ei mene yksikään "viivoista". Ehkäpä sekin vaikuttaa jollakin tavalla kaikokaipuuseen...


Mielenkiinnosta kyselisin vielä pidätkö miestäsi tyypillisenä härkänä? Itsellänihän maaelementtiä on ihan kohtuullisen paljon, ja kyllä, tunnistan paljon itsestäni esim. härän luonnekuvauksista. Kuitenkin minusta tuntuu, että nuo ominaisuudet ovat minussa verrattain "syvällä" ja en ole mikään ihan perushärkä. Esim. eilen tapasin erään hyvin härkämäisen härän, joka oli kuin maaelementin prototyyppi ja tunsin olevani ihan eri planeetalta. Pidän itseäni levottomampana, idealistisempana ja vaihtelunhaluisempana kuin mitä keskiverto härät/maamerkkien edustajat ovat.
tallennettu

puhuessas mua katselet, oltais kuin metsäneläimet, öisin tuijoteltais hiljaa taivaalle

Life is a process of becoming, a combination of states we have to go through. Where people fail is that they wish to elect a state and remain in it. This is a kind of death.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #3 : 14.11.2005 01:23:40 »

Ole hyvä Apache!  Smiley

Joo ihan varmasti omaat tuolla kartalla vahvan sosiaalisen omantunnon. Niin minäkin!  Wink

Miehessäni on paljon härkämäisiä piirteitä, mutta hän on perushärkää tulisempi tyyppi, mihin vaikuttaa varmasti esim. Mars ensimmäisessä huoneessa ja suurkolmio tulimerkeissä.

Idealismia hänestä ei valitettavasti hirveästi löydy, mutta hän on hedonistinen esteetikko, melko materialistinen ja joissakin asioissa perinteisiä arvoja kunnioittava. Hauska härkämäisyys hänessä on se, että hän rakastaa yli kaiken rapsuttelua, silittelyä ja hieromista - on siis perso kosketukselle.

Varmasti esim. juuri tuo vahva Jousimies kartallasi antaa sinulle ei-niin-maamerkkimäisiä piirteitä. Myös Auringon sijainti 11. huoneessa ja sen löyhä stellium Marsin ja Merkuriuksen kanssa antanee tuli- ja ilmavaikutusta.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Mosquito
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 45


no guts, no glory


Profiili
« Vastaus #4 : 15.11.2005 18:41:01 »

Olen ns."kansainvälisestä" kodista, vanhemmat eri maalaisia keskenään ja olen syntynyt ulkomailla. Olen kai siis suht kansainvälinen. Matkustelusta tykkään ja kulttuurit ja olot yleensä ulkomailla kiinnostaa, mutta ei mitään vimmaa lähteä täältä poiskaan. Paitsi että tietty vuodessa nyt ainakin pari lomamatkaa pitää tehdä ja työn puolesta kanssa joskus ulkomaille.

Mulla on asiat näin:

Aurinko 10° 25' Kauris 9. huone
Kuu 17° 18' Vesimies 11. huone
Merkurius 19° 41' Jousimies 9. huone
Venus 24° 47' Skorpioni 8. huone
Mars 15° 2' Kauris 10. huone
Jupiter 6° 57' Leijona 5. huone
Saturnus 13° 53' Neitsyt 6. huone
Uranus 19° 43' Skorpioni 7. huone
Neptunus 18° 51' Jousimies 8. huone
Pluto 19° 6' Vaaka 7. huone
Chiron 5° 10' Härkä 1. huone

Eli varmaan aurinko ja merkurius9.huoneessa jotain meinaa, samoin kuu vesimiehessä ja 11.huoneessa.
tallennettu

Au,Mars,MC Kauris (stellium)
Pluto DC
AC Oinas
Kuu Aquarius
"You can't just sit there and wait for people to give you that golden dream. You've got to get out there and make it happen for yourself."
-- Diana Ross
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #5 : 16.11.2005 13:30:33 »

En tiedä kuinka paljon painoarvoa tuolle astro.comin travel-kartalle olisi sopiva antaa, mutta Suomen yli ei mene yksikään "viivoista". Ehkäpä sekin vaikuttaa jollakin tavalla kaikokaipuuseen...

Noin viiden henkilön otoksella voisin sanoa, että nuo meridiaanit, joita on muistaakseni selitettykin Nikulan Maan ja taivaan väliltä -teoksessa, ovat kyllä aika suuntaa-antavia. Itselläni on esim. kolmen meridiaanin sumppu Toscanassa, jossa vietin vuosia elämästäni, ja jonne kaipaan edelleenkin. Ulkomaisella eksälläni taas oli meridiaaninippu Suomessa. Yksi meridiaaneista kulki syntymäpaikkakuntani ja toinen, partnerin etsintään liittyvä, kasvinpaikkakuntani yli. Eräs ystäväni, jolla on aurinko ja jupiter 9. huoneessaan,  taas on aloittelemassa kansainvälistä uraa, joka tulisi viemään hänet säännöllisesti tiettyihin kuuteen kaupunkiin. Kuinka ollakkan, näiden kaupunkejen lähettyvillä risteilee enemmänkin uraan liittyviä meridiaaneja.  Shocked
tallennettu
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #6 : 16.11.2005 15:22:19 »

Joo, ehdottomasti noilla "voimalinjoilla" on merkitystä!

Itse olen perehtynyt niihin lähinnä entisten elämien selvittäjinä, mutta vajaan kymmenen ihmisen otoksella (jotka tietävät entisistä elämistään) ne näyttävät hyvin tehokkaasti myös nämä sielun entiset asuinsijat.

Linn
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Illusion
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34



Profiili
« Vastaus #7 : 17.11.2005 00:42:56 »

Apache, mulla on kans aivan valtava kaukokaipuu jatkuvasti  Wink Elän unelmissani ulkomailla ja käytän aikaa paljon etsimällä tietoa mahdollisuuksista (esim. työ, ammatti...) miten voisin päästä ulkomaille. Haluaisin oppia puhuun enkun lisäkis ranskaa sujuvasti ja sitä kautta voisin hakea Ranskaan jonkinlaiseen työhön jossain vaiheessa. Aamulehdestä luen ulkomaansivut tarkemmin kuin kotimaan uutiset, heh  Grin Tulin kotiin kesällä vuoden vietettyäni au pairina. Täällä taas, tylsää!!  Cry

Mulla on aurinko, merkurius, mars ja chiron 9. huoneessa. Uskon, että tolla on vaikutuksensa tässä ulkomaankaipuussa ja matkusteluhimossa. Sit onnenpiste on 9. huoneessa ja Kaksosissa. Myös Jupiter, Neptunus ja Uranus Jousimiehessä, kuten sulla apache. Onneks oon päässyt oleen työharjoittelussa ja au pairina ulkomailla. Silti isona haaveena olis työskennellä ulkomailla tai opiskella siellä. Se olis niin iso juttu mulle, että HUH!!  Cheesy 

En ole koskaan haaveillut perhe-elämästä, lapsista tms. "vakituisesta" ja rutiininomaisesta elämästä. Siksi mä lähtisin enemmän kuin mielelläni uusiin maihin tutustuun uusiin ihmisiin, kulttuuriin, paikkoihin... smitten Tuntuu, ettei täällä Suomessa ole mulle mitään, ihan tosi. Onhan tietty perhe ja kaverit, mut silti kaipaan muualle koko ajan. Kaukokaipuu  Undecided
tallennettu

Aurinko Rapu, Kuu Kalat, Nouseva Vaaka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: