Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkyykö huumorintajun 'laatu' jotenkin kartalla?  (Luettu 27652 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #15 : 22.09.2006 17:29:52 »

Koska minusta tuo huumori on yksi tärkeimpiä asioita elämässä ja se kulkee mukana tietyllä tapaa jokaisessa hetkessä, taidan alkaa 'katsastella' vakavasti vain miehiä, jotka ovat siis  vesimies :iä,  jousimies :iä,  kauris :ta tai  harka :iä.  Kiss
tai ainakin nousumerkiltään...  coolsmiley
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6584


Profiili WWW
« Vastaus #16 : 22.09.2006 17:40:57 »

ja katsastele samalla että kuusi köllöttelee lepposasti heidän merkillään..
tai voihan siihen huumoriin suhtautua merkuriuksellaankin,
"älykästä" leikinlaskua..
ja mitä se sinun "salskea" sitten pitäneekään sisällään?
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #17 : 22.09.2006 17:46:58 »

ja katsastele samalla että kuusi köllöttelee lepposasti heidän merkillään..
tai voihan siihen huumoriin suhtautua merkuriuksellaankin,
"älykästä" leikinlaskua..
ja mitä se sinun "salskea" sitten pitäneekään sisällään?

 Cheesy salskea .. hmm... se on monikerroksellista, spontaania, ytimeen osuvaa, sarkastista, ironista...  Shocked
Sellaista, että on hetki 'tunnusteltava' onko tämä edes vitsiksi tarkoitettua... sitä on salskea huumorintaju. Ja tietysti pitää sitten löytyä rohkeutta nauraa, vaikkei voi olla varma, onko se edes 'vitsi'. Puolin ja toisin. Ja kestää vielä se, että virhearviointejakin sattuu.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #18 : 22.09.2006 17:50:55 »

Haa, Vesimiesten huumori on kyllä omalaatuista, verbaalista ja aivan "toiselta taajuudelta" tulevaa ja kaikki tuntemani nousu-Jouskarit omaavat mahtavan tilannekomiikan tajun, mutta hulvattominta (ja hyvin hyvin mustaa) huumoria lähipiirissäni tuottavat kyllä jostain syystä Kuu-Ravut  Cheesy ...Huumorintajuun yhdistetään myös jokin tietty aspektikuvio, "huumorikulma", mutta pahus vieköön en tiedä, mistä aspekteista se muodostuu. Olisiko jollain tietoa?

Itsekin olen joskus hulvaton verbaliikaltani ja ennenkaikkea nopea, mutta en silti pitäisi itseäni erityisen "hauskana" tyyppinä vahvasta 5. huoneen painotuksesta ( pluto merkurius aurinko uranus venus) huolimatta. Olen ihan surkea vitsinkertoja, mutta muuten ehkä enemmän "viihdyttävä". Ja huumorini on ajoittain aika mustanpuhuvaa...
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #19 : 22.09.2006 18:17:49 »

Täällä yksi Kuu-Rapu, joka on kerran jos toisenkin saanut sellaisen naurukohtauksen töissä että on joutunut sulkeutumaan vessaan ja rauhoittumaan.  Grin  Minua naurattaa tilannekomiikka, ei mitkään tyhmät vitsit.  Töissä minä olen aina mukana siellä missä nauretaan, mutta eiväthän kaikki Kauriin huumoria ymmärrä... (he menettävät paljon)

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #20 : 22.09.2006 18:21:03 »

Kyllä minustakin tuo tilannekomiikka on sitä parasta juuri... ja se salkeasti..  Kiss
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #21 : 22.09.2006 18:30:53 »

Täällä yksi Kuu-Rapu, joka on kerran jos toisenkin saanut sellaisen naurukohtauksen töissä että on joutunut sulkeutumaan vessaan ja rauhoittumaan.  Grin  Minua naurattaa tilannekomiikka, ei mitkään tyhmät vitsit.  Töissä minä olen aina mukana siellä missä nauretaan, mutta eiväthän kaikki Kauriin huumoria ymmärrä... (he menettävät paljon)



Heh, me Kuu-Ravut olemme niin samanlaisia. Grin Itsekin saan naurukohtauksia ja varsinkin tällaisia so called "Voi ei, taas se sekos"-kohtauksia, kun alan heittämään aivan hervottoman mieletöntä läppää aivan hervottomalla nopeudella ja naurunpyrähdysten saattelemana. Grin

Minulla on eräs  aurinko askendentti  jousimies ystävä ja hän on niin tosikko ettei tosikaan. Hänen kustannuksellaan ei voi leikkiä yhtään tai hän on heti pinkeän vihaisena koko päivän. Ei oikein sovi hassuttelevan sarkastiselle luonteelleni.  Cheesy Hän on kyllä  kuu  kauris, eli taitaa ottaa tosiaan itsensä vähän liian vakavasti.

Voisiko sittenkin olla, että ehkä tuo kuu-merkki vaikuttaa sittenkin enemmän kuin osaisimme ajatellakaan?  Shocked Mietin nimittäin, että vaikka toisaalta tunnen monia nousu/kuu-kauriita, niin harva heistä kuitenkaan mikään erityinen läpän heittäjä on. Parhaiten minulla menee huumori yksiin parhaan ystäväni kanssa, joka on tosiaan  askendentti kauris ja  kuu  leijona. Hän on tosin enemmän se kuuntelija-tyyppi kun minä heitän juttua, mutta luulen silti, että tuo leijonamaisuus ainakin hänen kohdallaan tuo leikkisyyttä ja ilomielisyyttä tosikkomaiseen kauriiseen.  Wink
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6584


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 22.09.2006 18:55:46 »

pallaskissa
voisiko tuo "huumorikulma" muodostua jupiterin aspektista (mutta mihin,kuuhun,aurinkoon?)kun jupiter on kreikaksi Iovis,siitä adjektiivi
jovial,joka useimmissa kielissä tarkoittaa joviaalia,
eli hilpeä,lystikäs,rattoisa,leikkisä,lupsakka ja hyväntuulinen
ja
teille ravut,kuun merkit,
huumorilla huom.! englannin kielessä lunacy merkitsee mielenhäiriötä ja sekopäisyyttä,
ranskaksi "etre dans sa bonne lune"-olla hyvällä tuulella,
kaksosten "merkuri" (elohopean suola)on taasen ollut kuppataudin lääke...
ja "markkulia" alias arsenikkia ketunmyrkyksi...
this is humor
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #23 : 22.09.2006 19:05:56 »

Huumorikulma... itse mietin Kuuta / Jupiteria...

Robert Pelletierin mukaan yksi sellainen on  merkurius aspect_tri jupiter. Tästä aspektista herra selittää mm. "You are an enjoyable partner to the one you love because you have a good sense of humor and a variety of interests. Life is never boring when you are around..."

Löytyypä tuo itseltänikin...  coolsmiley

tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #24 : 22.09.2006 19:28:59 »

Tässäkään asiassa ei liene vain yhtä totuutta, harvoin kun kellään on vaan yhtä merkkiä kartallaan.

Tuota Kauriin huumorintajua kun tässä on ruodittu, niin heräsi sellainen ajatus, että näinköhän se on juuri siitä syystä niin hervottoman hauskaa (ainakin siis minun mielestäni,  kuu kauris ), kun se tulee niin odottamattomasta suunnasta. Kaurishan ON tunnettu kypsyydestään ja vakavuudestaan. Tällainen ihminen kun heittää yllättäen murjaisun johonkin keskusteluun, menee usein toisilta hetki miettiessä, että oliko se tosissaan.

Itselläni varmaan nousu-neitsyt ja tuo kuu-kauris vaikuttaa eniten siihen, että minulla on jokseenkin pirullinen kuiva huumorintaju. Ns. "älykäs brittihuumori" kolahtaa ihan täysillä.

En tiedä mitä kartan tekijää pitäisi syyttää siitä, että toisaalta saatan revetä aivan hervottomaan hepulirätkätykseen jostain TODELLA HUONOSTA pieruvitsistä. Rakastan huonoja vitsejä jo vaan sen vuoksi, kun ne on niin huonoja, ja naurettavia jo sen vuoksi... Cheesy

Ja kai se on sitä Plutoa, että toisaalta näen koko maailma ja myös itseni siinä todella naurettavana. Mikä tahansa tässä maailmassa, jota vähänkin tarkemmin miettii, on aivan järjetöntä, ja valtioiden päättäjät kuin pikkukakaroita hiekkalaatikolla.
Elämän raadollisuus voi olla äärimmäisen huvittavaa.
Ja Pluton teemoihin liittyen, saan yleensä hihitellä yksikseni näille elämän tosiasioille.


Oma huumorintajuni ei ehkä välity kirjoitetussa muodossa ( neptunus  jupiter huone 3 aspect_squ merkurius huone 5 )


 Cheesy salskea .. hmm... se on monikerroksellista, spontaania, ytimeen osuvaa, sarkastista, ironista...  Shocked
Sellaista, että on hetki 'tunnusteltava' onko tämä edes vitsiksi tarkoitettua... sitä on salskea huumorintaju. Ja tietysti pitää sitten löytyä rohkeutta nauraa, vaikkei voi olla varma, onko se edes 'vitsi'. Puolin ja toisin. Ja kestää vielä se, että virhearviointejakin sattuu.

Nämä kaksi lainausta oli ehdottoman pakko pistää peräjälkeen. Lemniskatalla nimittäin on mielestäni juuri tuollaista läppää, että nauran koneen ääressä vedet silmissä, mutta en uskalla vastata mitään, kun ei voi olla ihan varma, oliko se tarkoitettu vitsiksi...


tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #25 : 22.09.2006 19:29:46 »

Huumorikulma... itse mietin Kuuta / Jupiteria...

Robert Pelletierin mukaan yksi sellainen on  merkurius aspect_tri jupiter. Tästä aspektista herra selittää mm. "You are an enjoyable partner to the one you love because you have a good sense of humor and a variety of interests. Life is never boring when you are around..."

Löytyypä tuo itseltänikin...  coolsmiley



Minulla tuo Jupiter tekee neliön niin aurinkoon,kuuhun kuin merkuriukseenkin.  Undecided Sekstiili tulee kyllä venukseen ja  jupiter  aspect_tri  saturnus sekä  uranusuglystupid2
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
the_planet
Vieras
« Vastaus #26 : 22.09.2006 20:20:03 »

Nyt päästiin hyvään aiheeseen  Cool

Olin teini-iässä aivan hirveä nauramaan. Nauroin ihan kaikelle. Luulempa, että hermot menivät monesti muiltakin kuin opettajilta  Grin

Noh myönnettävä on, että vaikka kuinka paljon ikää tulisi lisää niin edelleen tämä alapäähuumori (mustahuumori ylipäätään) tehoaa meikäläiseen. Pystyn vitsailemaan todella vaikeista asioistakin. Kai se on tuon skorpparin aikaan saamaa  Grin

MUTTA niinkuin sanotaan nousumerkin vaikutuksen vahvistuvan vanhimmiten, niin pluton mainitsema ns. älykäshuumori on alkanut kiehtoa esimerkiksi studio julmahuvi... Näyttäähän toi juppikin olevan neitsyessä.

Tavalliset pikku-Kalle vitsit ei jaksa naurattaa yhtään.

Ironiaa elämään! Niin ja melkein unohtui, tilannekomiikka; siinä sitä vasta jotain on!!!

Älykästä alapäähuumoria  2funny

Kauris keskusteluun, mieheni aurinkomerkki on kauris ja täytyy sanoa, että ei  häneltä vitsit vähissä ihan heti ole, vaikka en nyt menisi ihan vitsailijaksi sanomaan.
tallennettu
enska
Vieras
« Vastaus #27 : 22.09.2006 20:22:12 »


Noh myönnettävä on, että vaikka kuinka paljon ikää tulisi lisää niin edelleen tämä alapäähuumori (mustahuumori ylipäätään) tehoaa meikäläiseen.

 idiot2 idiot2
Öh..mielestäni alapäähuumori ei ole sama asia kuin musta huumori.. idiot2
Alapäähuumori lienee ruskeeta  2funny
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #28 : 22.09.2006 20:36:16 »


Tuota Kauriin huumorintajua kun tässä on ruodittu, niin heräsi sellainen ajatus, että näinköhän se on juuri siitä syystä niin hervottoman hauskaa (ainakin siis minun mielestäni,  kuu kauris ), kun se tulee niin odottamattomasta suunnasta. Kaurishan ON tunnettu kypsyydestään ja vakavuudestaan. Tällainen ihminen kun heittää yllättäen murjaisun johonkin keskusteluun, menee usein toisilta hetki miettiessä, että oliko se tosissaan.

Kauris ja huumori. Tästä olen aikonut kirjoittaa jo aikaisemmin, mutta aina se on jäänyt...

Oletteko muuten ajatelleet, kuinka paljon Kauriita löytyy näyttelijöiden, varsinkin koomikoiden, parista? Vesa-Matti Loiri (Uuno),
Anthony Hopkins (tuplakauris), Mr. Bean Rowan Atkinson...

Usein juuri ne ymmärtävät huumoria parhaiten, jotka ovat nähneet "kolikon kääntöpuolen" eli Saturnikot... Eipä muuten ollut ylläri että Kristiina Elstelä on Kauris.



tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
kooky
Vieras
« Vastaus #29 : 22.09.2006 20:40:59 »

sekä Jim Carey kuminaamoineen  kauris  Cool
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: