Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: onko mc ja ac tärkeämmät kuin ic ja dc?  (Luettu 6235 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
a.ankka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 24


Profiili
« : 21.04.2006 23:32:49 »

Jos planeetta tekee transiittia AC:hen niin se tekee myös DC:hen, samoin on MC:n j a IC:n kanssa.
Mutta esim. tällä sivustolla (tuolla omissa tiedoissa) ei mainita transiitteja IC:lle ja DC:lle. Tähän asiaan olen kiinnittänyt huomion sen takia, että IC ja DC  asiat ovat olleet itselle tällä hetkellä kiinnostavimpia.
Esim. jos pluto on yhtymässä IC:hen se mainitaankin transiittina pluto opposítio MC ja tästä IC konjunktiosta ei puhuta mitään.
Siis, jos planeetta tekee transua johonkin näistä, onko AC ja MC jotenkin painavammat merkityksiltään?

Tulikohan tästä nyt vähän sekava kysymys? Undecided
tallennettu

"kaukaa viisas ja läheltä helvetin hyvännäköinen"
Lunea
Supermoderaattori
Kohtuuastroilija
*****
Viestejä: 133



Profiili
« Vastaus #1 : 21.04.2006 23:53:41 »

Kyllä transiitin vaikutus tuntuu aina akselin molemmissa päissä (jotka ovat yhtä tärkeitä). Itse luen esim. opposition AC:lle aina yhtymänä DC:hen, sillä yhtymä joka tapauksessa toimii dynaamisemmin.

Tulkinnoissa IC ja DC siis huomioidaan, vaikkei niistä aina aspektin nimikkeessä puhutakaan. Kyse on vain merkintätavoista, jotka kulmien suhteen voivat eri astrologeilla olla erilaiset.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6585


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 22.04.2006 22:25:23 »

ovat sillä tavalla että ne koskettavat enemmän sinua itseäsi kuin itsesi ulkopuolella olevat dc ja ic
asc=minä olen
mc=minä teen
dc:llä ovat muut ihmiset mukana reagoimassa tekemisiisi,et ole siinä enää yksin
ja ic on enemmänkin sitä keskiyötä,jossa unet toimivat puolestasi alitajunnan kautta,pyrkien saavuttamaan tasapainon olemuksesi(asc) ja tekemisesi välillä,
jotta tämä kierto aina uuteen päivään toimisi
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 23.04.2006 18:03:13 »

Kyllä transiitin vaikutus tuntuu aina akselin molemmissa päissä (jotka ovat yhtä tärkeitä). Itse luen esim. opposition AC:lle aina yhtymänä DC:hen, sillä yhtymä joka tapauksessa toimii dynaamisemmin.

Olen samaa mieltä Lunean kanssa, mutta itse painotan kaikkia raskaita aspekteja/transiitteja   samassa suhteessa (neliö, yhtymä ja oppositio), siispä esimerkiksi Pluton oppositio MC:lle toimii eri tavalla kuin yhtymä IC:llä, mutta muutoksen tarve tuntuu varmasti molemmissa päissä aika tavalla.
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: