Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rakkaus on.. ja vähän muutakin  (Luettu 5681 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Oikku67
Vieras
« : 25.06.2006 15:33:59 »

Rakkaus on ...

Rakkaus on pitkä hyvän yön suukko.
Se on toivomista.

Rakkaus on epätäydellisyyden kohtaamista ilman syytöksiä.
Se on hyväksymistä.

Rakkaus on tilaisuuden käyttämättä jättämistä silloin kun aika ei ole oikea.
Se on kärsivällisyyttä.

Rakkaus on selkähieronta joka alkaa hiuksista ja päättyy varpaisiin.
Se on tutkimista.

Rakkaus on ettei tarvitse sanoa "rakastellaan" koska tietää mitä toinen toivoo.
Se on ymmärtämistä.

Rakkaus on tilaisuus sanoa "ei" kun luulit olevasi sitoutunut.
Se on uudelleen ajattelua.

Rakkaus on huuli joka saa yrmeät kasvot repeämään nauruun.
Se on huumoria.

Rakkaus on saada kuulla "Jos lopetat niin tapan sinut".
Se on himoa.

Rakkaus on nähdä kuinka tavarat ovat levällään ympäri olohuonetta.
Se on hylkäämistä.

Rakkaus on ensimmäisen kerran huomata miltä toinen todella näyttää.
Se on totuutta.

Rakkaus on piittaamattomuutta siitä paljonko kello on vaikka tietäisi sen.
Se on iloa.

Rakkaus on kädet jotka tiukentavat otettaan ympärilläsi.
Se on ekstaasia.

Rakkaus on sitä, että kerrot antavasi toisen nukkua kun joudut lähtemään aamulla aikaisin, ja saada kuulla että hän toivoo sinun herättävän.
Se on hellyyttä.

Rakkaus on viime yön uni joka herätessäsi nukkuu käsivarrellasi.
Se on unelmien ja todellisuuden kohtaamista.

Rakkaus on toisen herättämistä . . . . . . . hitaasti.
Se on aistillisuutta.

Rakkaus on sitä että tiedät miksi ostit liian suuren sängyn kolme vuotta sitten.
Se on käytännöllisyyttä.

Rakkaus on kaksi ihmistä jotka vievät vain pienen osan vuoteesta.
Se on läheisyyttä.

Rakkaus on sen tietämistä että annoit vara-avaimet oikealle ihmiselle.
Se on luottamusta.

Rakkaus on hyvästelyä tietäen että tulet vielä takaisin.
Se on uskoa.

Rakkaus on käsien laskemista alas ja sanan "särkynyt" todellisen merkityksen tajuamista.
Se on oppitunti inhimillisestä hauraudesta.

Rakkaus on rullalle väännetty hammastahnatuubi.
Se on sopeutumista.

Rakkaus on tuijottamista ulos ikkunasta muistellen eilisiltaa.
Se on mietiskelyä.

Rakkaus on kuulla säätiedotus lumisateesta toivoen että voisi käpertyä vuoteeseen jonkun kanssa.
Se on yksinäisyyttä.

Rakkaus on tarinoita joita ei koskaan kerrota.
Se on henkilökohtaista.

               ***************************************************

Itsekunnioituksen 10 käskyä

   1. Sinun ei tule kaveerata niiden kanssa jotka saavat sinut tuntemaan olosi pahaksi.

   2. Sinun ei tule yrittää ymmärtää järjetöntä käyttäytymistä.

   3. Sinun ei tule etsiä niiden seuraa jotka vahingoittavat sinua.

   4. Luota ruumiiseesi koko elämäsi ajan (jos ruumiisi varastaa niin mielesi varastaa).

   5. Sinulla on aina lupa sanoa "EI", muuttaa mieltäsi, ja ilmaista aidot  tunteesi.

   6. Mikä ei ole sinulle oikein ei ole myöskään veljillesi oikein.

   7. Sinun ei tule antaa enemmän kuin kykenet.

   8. Sillä mitä veljesi ajattelevat sinusta ei ole mitään väliä.

   9. Missä tahansa olet, siellä on myös juhla.

  10. Sinun tulee ylistää itseäsi elämäsi kaikkina päivinä.

                                          Catherine Cardinal



Tällaisia löysin "tutkimusmatkallani"..
sivuilta: http://www.healingeagle.net/Fin/Wisdom.html  (http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s020.gif)
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 25.06.2006 23:07:27 »

 smitten smitten smitten smitten
tallennettu
Oikku67
Vieras
« Vastaus #2 : 26.06.2006 17:37:40 »

Ensi viikolla nähdään, miten käy.

Peukkuja pidän, että asiat menevät toivomallasi tavalla.. (http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/a020.gif)
(http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s020.gif) Oikku67  (http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/s020.gif)
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #3 : 26.02.2010 12:51:47 »

http://www.healingeagle.net/Fin/Burney/Healthy_Relationships6.html

ja Walsch.

Rakkaus ja pelko
Kaikki ihmisen teot perustuvat rakkauteen tai pelkoon, eivät ainoastaan ne teot, joka koskevat liikeasioita, teollisuutta, politiikkaa, uskontoa, nuorten koulutusta, sosiaalipolitiikkaa, yhteiskunnan taloudellisia tavoitteita; valinnat joihin liittyy sota, rauha, hyökkäys, puolustus, aggressio ja alistuminen; halu pitää kiinni tai antaa periksi, säästää tai jakaa, yhdistää tai erottaa. Joka ikinen vapaa valintapäätös on lähtöisin kahdesta vaihtoehtoisesta ajatuksesta: rakkaudesta tai pelosta.
 
Pelko on energiaa joka supistuu, sulkeutuu, vetäytyy yhteen, pakenee, kätkeytyy,kasautuu, vahingoittaa.
Rakkaus on energiaa joka laajenee, avautuu, levittäytyy, pysyy, paljastaa, jakaa, parantaa.
 
Pelko kietoo ruumiin vaatteisiin, rakkaus sallii seisoa alasti. Pelko kuristaa, rakkaus pitää hyvänä. Pelko tarttuu kiinni, rakkaus päästää irti. Pelko hermostuttaa, rakkaus rauhoittaa. Pelko hyökkää, rakkaus hyvittää.
 
Ihmisen jokainen ajatus, sana ja teko perustuu jompaankumpaan tunteeseen. Valinnanvaraa ei ole, koska ei ole mistä valitsisi. Voimme kuitenkin vapaasti valita näiden kahden välillä.
 
Meidät on opetettu elämään pelossa. Meille on kerrottu luonnon valinnasta ja sanottu, että vahvin voittaa ja älykkäin menestyy. Siitä joka antaa eniten rakkautta ei puhuta paljon mitään. Siksi yritämme olla vahvin ja älykkäin tavalla tai toisella, ja jos joskus tuntuu ettemme pysty siihen, pelkäämme jäävän häviäjäksi, sillä meille on sanottu että heikot häviävät. Valitsemme pelkoon perustuvan toimintamallin, koska se on meille opetettu.
 
Pystyäksemme valitsemaan rakkauteen perustuvan toimintamallin, meidän on siivottava syrjään hyvää tarkoittavien mutta vääriin tietoihin luottavien maallisten oppimestareidemme ohjeet ja kuunneltava niiden opetusta, joiden viisaus on peräisin toisesta lähteestä. Voimakkain muistuttaja ei ole ulkoinen maailma, vaan sisäinen ääni. Se kertoo onko joku totta vai ei, oikein vai väärin, hyvää vai pahaa sillä tavalla kuin me olemme sen määritelleet. Se on tutka, joka määrää kurssin, ohjaa laivaa ja opastaa matkalla, jos sen vain antaa tehdä niin.
 
Kaikella elämällä on vain yksi tarkoitus, ja se on todellisen olemuksen kokeminen. Kaikki mitä sanomme, ajattelemme tai teemme littyy siihen. Sielullamme ei ole muuta tehtävää eikä se haluakaan tehdä muuta. Tämän tarkoitusperän ihmeellisyys on siinä ettei sillä ole loppua. Loppu on rajoitus. Mitä enemmän olet, sitä enemmän sinusta voi tulla, ja mitä enemmän sinusta voi tulla, sitä enemmän voit olla. Elämä ei ole etsimisprosessi vaan luomisprosessi. Emme löydä itseämme vaan luomme itsemme uudelleen. Älä yritä päästä perille siitä kuka olet, vaan kuka haluat olla.
 
Itseään ei voi kokea sinä mitä on, ellei ole kohdannut sitä mitä ei ole. Se on suhteellisuusteorian ja kaiken fyysisen elämän tarkoitus. Jokainen määrittyy sen kautta mitä ei ole. Ihminen ei voi tietää olevansa pitkä ellei tiedä mitä lyhyt tarkoittaa. Ei voi kokea itseään lihavaksi ellei samalla tiedä mitä laiha tarkoittaa. Emme voi kokea itseämme luojiksi ellemme luo. Emme voi luoda itseämme ennen kuin olemme ei-luoneet itsemme.
 
On tietäminen, kokeminen ja oleminen.
Ole siksi valo pimeydelle, älä kiroa sitä. Älä unohda mitä olet sillä hetkellä, kun se, mitä et ole, ympäröi sinut. Ylistä luotua vaikka pyrkisit muuttamaan sitä. Tiedä, että se mitä teet pahimpien koettelemustesi hetkellä voi olla suurin riemuvoittosi, sillä luomasi kokemus on väite siitä mitä olet - ja mitä haluat olla. Tulimme tähän elämään ilman mitään opittavaa - meidän ei tarvitse muuta kuin kokea se, minkä jo tiedämme. Sen kokemisessa luomme itsemme uudelleen kokemuksen kautta. Niin oikeutamme olemassaolon ja annamme sille tarkoituksen. Niin kauan kuin kuvittelemme, että jossain on jokin tai joku joka "tekee niin" meille, emme saa voimaa muuttaa mitään. Saamme voimaa vasta, kun sanomme: "minä olen tehnyt tämän."
 
TJEU. Neale Donald Walsch: Keskusteluja Jumalan kanssa
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #4 : 26.02.2010 13:03:33 »

Sydämellinen kiitos **Qadshu**

Lainaus
Itseään ei voi kokea sinä mitä on, ellei ole kohdannut sitä mitä ei ole. Se on suhteellisuusteorian ja kaiken fyysisen elämän tarkoitus. Jokainen määrittyy sen kautta mitä ei ole. Ihminen ei voi tietää olevansa pitkä ellei tiedä mitä lyhyt tarkoittaa. Ei voi kokea itseään lihavaksi ellei samalla tiedä mitä laiha tarkoittaa. Emme voi kokea itseämme luojiksi ellemme luo. Emme voi luoda itseämme ennen kuin olemme ei-luoneet itsemme.


just näin mulle kävi viimesin 10 vuoden aikana ja nyt just tässä kelailen että on viimenen viikonloppu kun saan kirjottaa ikäni alkavaksi numerolla 2.


kaihoisa muistelu käynnissä mutta toisaalta ilo siirtyä ihan uuteen elämänvaiheeseen, jota aikuisuudeksikin kutsutaan.....


***henk.koht. välikommentti****

edit. muuten tuossa Oikku67 tekstissä aivan ihania väittämiä rakkaudesta smitten
« Viimeksi muokattu: 26.02.2010 13:11:36 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #5 : 26.02.2010 17:51:48 »



heitän tähän hyvän lauseen jonka löysin jostain blogista, en ole siis itse keksinyt enkä tiedä kuka sen on keksinyt....



"If you don't love me at my worst, you don't deserve me at my best"


mulle toi lause kolahtaa, ainakin oma ukkoni ansaitsee multa kaiken mun parhaan, koska on tosiaan kestänyt mun sairastelut joita ei kukaan ois kestänyt, ellei kyse ois ollut todellisesta rakkaudesta smitten


mä täällä vähän kyynelehdin Tiamatin soidessa taustalla, tolle asialle.


pitääpä katsoo, miten meidän karttojen chironit on keskenään, kun rakkaus on varmasti molemmille ollut parantavaa, mutta eri tavoin.


Sofi Oksanen on sanonut, että "Rakkaus ei paranna"....mikäli oikein muistan hänen jonkun kirjansa arvostelun yhteydessä näin sanottiin, se liittyi siihen kirjan teemaan.


toivottavasti en vääristele.....en ole lukenut sitä kirjaa, mutta...


mä oon taas elämänkokemuksen myötä juuri päinvastaista mieltä...oikestaan mikään muu ei paranna niinkuin Rakkaus.




tip tip.... Cry



(joo, mä oon ihan kunnossa oikeesti Wink)
tallennettu

tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #6 : 26.02.2010 18:50:06 »

Tähän vielä lisään sen, että joskus myös todellinen rakkaus on sitäkin, että päästää irti ja myöntää että ei voi parantaa.


silloin tilalle astuu varmasti joku muu parantava kokemus, tai oppi oman voiman käyttämisestä itsensä parantamiseen.


minulla oli yksi erittäin rakas ystävä, jonka kanssa kävi näin, että oli vaan pakko pistää poikki, vaikka kuinka rakastin. (oisin muuten tuhoutunut itse...)
se oli ehkä kiihkein rakkauteni naiseen...mutta silti tiesin että olen liian hetero alkaakseni lesbosuhteeseen ja samoin oli kai hänkin, vaikka sitä yrittikin. me vaan oltaisi miehenä ja naisena, niin että minä oisin ollut mies ja hän nainen, oltu täydelliset...


mutta kun minä en koskaan ollutkaan mies.....siis tässä elämässä, en koskaan...


joo, hän oli gootti....


edit. tuohon edelliseen viitaten, tällein minä olen löytänyt sitä mitä minä olen ja en ole...sen kautta mitä en ole, eli en ole mies enkä lesbonainen....vaikka kaikkea on silleen kokeiltu Undecided :Smiley)
« Viimeksi muokattu: 26.02.2010 18:54:55 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Ulkopuolinen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 742


Profiili
« Vastaus #7 : 26.02.2010 18:55:25 »

Tähän vielä lisään sen, että joskus myös todellinen rakkaus on sitäkin, että päästää irti ja myöntää että ei voi parantaa. silloin tilalle astuu varmasti joku muu parantava kokemus, tai oppi oman voiman käyttämisestä itsensä parantamiseen.
minulla oli yksi erittäin rakas ystävä, jonka kanssa kävi näin, että oli vaan pakko pistää poikki, vaikka kuinka rakastin. (oisin muuten tuhoutunut itse...)
se oli ehkä kiihkein rakkauteni naiseen...mutta silti tiesin että olen liian hetero alkaakseni lesbosuhteeseen ja samoin oli kai hänkin, vaikka sitä yrittikin. me vaan oltaisi miehenä ja naisena, niin että minä oisin ollut mies ja hän nainen, oltu täydelliset...
mutta kun minä en koskaan ollutkaan mies.....siis tässä elämässä, en koskaan...
joo, hän oli gootti....

Sinähän puhut minun avioliitostani, itku sentään. Tuon takia ollaan eroamassa ja no sen takia, että kemiaa ei ole. Enpäs olekaan muuten ajatellut naisia, aivan uusi osa-alue, tosin jo he ovat yhtä haasteellisia kuin minä niin ehkä tuo maskuliinen energia on minun makuuni edelleen. Joo gootit on hieman erikoisia, itsessäni sitä verta on aika paljon, mutta niin on muutakin.

Itseasiassa kyllä mä olen henkilökohtaisesti niin perushetero, että jotenkin kaipaan sitä maskuliinista miesolemusta.
Hei mitkä ihmeen rakkausenergiat tällä palsatalla vallitsee, vau,
tallennettu
tuonen joutsen
Astroholisti
*****
Viestejä: 1001


aamunsäde


Profiili
« Vastaus #8 : 26.02.2010 19:00:33 »

mulla on ollut lesboviboja nuoruudessa, mutta se oli sitä aikaa kun etsin itseäni. nyt tiedän että nainen ei koskaan riittäisi minulle, ja se oppi on tullut sen kautta kun olen lopettanut maskuliinisen miehen pelkäämisen. aluksi suhteessa pelkäsin mieheni seksuaalisuutta hyvin paljon.


johtuen siitä, että mulla oli räjähtävän maskuliininen isä, joka osasi olla pelottava hurjine mies-energioineen (vaikka aina minua rakastava ja kannustava kyllä)...mutta omat juttunsa...räjähtävä sana kuvaa hyvin :Smiley myös säkenöivä....


ja siis opin, että mies-pelottava, uhka, nainen - luottamus, turva...




nykyään en nää siinä enää sukupuolisidonnaisuutta mutta heteroseksuaalisuuteni olen löytänyt smitten


niin, minä uskon että teidän suhteen tarkoitus on vaan täyttynyt. ja niin sen kuuluu mennä.



edit. meen nyt tekee miehelle ruokaa...
« Viimeksi muokattu: 26.02.2010 19:02:04 kirjoittanut aamunsäde » tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: