Sivuja: 1 ... 105 106 [107] 108 109 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2117090 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #1590 : 28.10.2010 23:10:26 »

Näin viime yönä aika karseaa unta. Sain jonkun näköisen sairaskohtauksen ja kohta tajusin, että ohhoh, näköjään elämä jätti ja jäin tavallaan kuolleena vain pyörimään maailmaan. Aluksi vaan huusin itsekseni, kun koin olevani jumissa ja en päässyt mihinkään. Sitten pikku hiljaa muutamat ryhtyivät huomaamaan minut, pystyin liikuttelemaan tavaroita ja pian muutama ihminen jopa näki minut. Tunnelma oli kuitenkin aika karmaiseva, kun päällimmäinen tunne oli, että olen kuolleena yksin ja avuton. Enimmäkseen vaan henkenä huusin, kiruin, itkin ja olin epätoivoinen. Kun aamulla heräsin niin kesti oikeasti hetki tajuta, että en oikeasti ollutkaan kuollut. Mikä huojennus. =/ Unessa kuolin lapsuuden kodissani.

Mitäs veikkaatte merkityksestä, tuleeko mitään mieleen?
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6588


Profiili WWW
« Vastaus #1591 : 29.10.2010 00:10:21 »

tr  kuu rapu aspect_con sun  venus rapu  ?  Huh
Lapsuuden loppu sanos Hector.
tallennettu
AnniA
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 481



Profiili
« Vastaus #1592 : 30.10.2010 08:05:35 »

Toistuva teema...

Ensimmäisenä näin unen, jossa heräsin kuumuuteen, päätin lähteä alakertaan juomaan ja huomasin että talon alakerta ja rappuset ovat tulessa. Hetken päästä heräsin...

Toisena(viime)yönä.
Olin lukittuna ylä-asteeni liikuntasaliin ystävineni, meitä piti vankina JOKU, (en tiedä oliko olevinaanm ihminen, kuolleista herännyt vai pahahenki) Siellä salissa oli ansoja joihin se laittoi meitä yksitellen.
Siskoni laitettiin sellaiseen ansaan, että katosta roikkui kettingi, siinä päässä ranteen mentävä rautakehikko, jossa pystyssä teriä. Siskoni laittoi käden sinne, mutta ei voinut ottaa pois, tai terät kallistuivat ja olisivat katkaisseet ranteen. JOKU laittoi ansan pyörimään, siskoni piti juosta ympyrää kokoajan, ja kun ei jaksaisi irtoaisi käsi.
Minut ja paras ystäväni komennettiin sytyttämään tulipalo, koska JOKU halusi virkavaltaa paikalle ettävoi löytää kuninkaamme.
Itkin ulkona, en olisi halunnut laittaa tulipaloa. Vieressä oli metsä, johon JOKU oli vienyt lapsia.
Pelkäsin että lapset palaa....
Pelastimme lapset ensin, ja sitten sytytimme pienen roskakatoksen....
(uni "vaihtui" ) Roskakatos muuttui varastoksi, olin talomme pihalöa hakemassa ämpäriä.
Käännyin ja näin että talomme seinäpalaa keittiön kohdalta../aloin kantaa ämpärillä vettä mutta tuli ei vaan sammunut) liekit kipusivat ylemmäs, ja ylemmäs... Siskoni tuli jostain ja soitimme palokunnan, palokunta vain juorusi pihalla, ja jouduin HUUTAMAAN heille että, sammuttakaa nyt hel.. tissä tuo palo!! Ja sitten he sammuttivat, sen (muistan pelon j ahdistuksen tunteen joka unessa oli) talon alakertapaloi, yläkerrassa korventui osatalosta, taulut suli, verhot, ja vaatteet paloi.. tapetit jäi ehjäksi, ja tietokonen.Menin savuiseen huoneeseen ensimmäisenä päivittämään FB:statukseen " Talomme paloi"

SAA TULKITA, jos joku viitsii ja jaksaa  :Smiley
tallennettu

"sopivasti sekaisin"
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #1593 : 30.10.2010 10:48:18 »

^Herraisä mikä uni! Ja toi FB-satatuksen päivitys..  Grin Joku fiksumpi tehköön parempaa tulkintaa, mutta mulle nyt tulee talon palamisesta mieleen oman itsesi (sisäisten) rakenteiden tuhoutuminen. Vanha pitää tuhota, kun se ei enää toimi, vasta sitten voi rakentaa uutta. Toisaalta, onko perusturvallisuutesi jotenkin järkkynyt, tai joudutko yksin ottamaan elämässä nin suurta vastuuta, että pelkäät/ ehkä jopa toivot epäonnistuvasi?

Mitä tulee mieleen sisko-kohdastasi, niin en osaa sanoa onko kyse susta vai oikeasti siskostasi. Mutta onko jompikumpi tehnyt jotain mistä pitää rankaista? Onko siskosi tehnyt oikeassa elämässä jotain mistä et pidä? Tai joku toinen ei pidä? Tekeminen tulee mieleen siksi, että kyseessä on käsien katkaisu. Ja aivan lonkalta kuten koko teksti muutenkin, niin onkohan se FB-päivitys nyt ihan vain sitä, kun ihmiset oikeastikin päivittää kyseiseen paikkaan kaikki näkkileivän syönnistä lähtien...  :Smiley Toisaalta sekin on unessa tekona julkisen huomion hakua. Voisiko tarkoittaa sitä?  Smiley



P.S Onko se JOKU sun itsesi pimeä puoli?
« Viimeksi muokattu: 30.10.2010 11:23:30 kirjoittanut söpöliini » tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
Iloinen lumikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173



Profiili
« Vastaus #1594 : 30.10.2010 15:25:51 »

                       Heips,

Näin viime viikolla unen, jossa pomoni tuli viereeni ja sanoi, että täällä haisee "paska",
ajattelin siinä unessa, että mistä se voi tietää, että olen voittanut lotossa?
Todella hauska ja kummallinen uni? smitten

terv. Musta lumikki
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #1595 : 31.10.2010 16:02:56 »

tr  kuu rapu aspect_con sun  venus rapu  ?  Huh
Lapsuuden loppu sanos Hector.

Näköjään unohdin vastata tähän, vaikka tätä mietinkin.

Aika osuva huomio sinänsä. Itsellähän on noista pidemmän kaavan transiiteista päällä  uranus aspect_squ uranus mikä kaiketi myös liitetään itsenäistymiseen ja koenkin, että tällä hetkellä olen pääsemässä vihdoin "omille jaloille". Vaikka olen useamman vuoden jo asunut kotoa pois niin nyt on positiivisessa mielessä otettu askeleita omassa elämässä aikuisena.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #1596 : 31.10.2010 20:10:23 »

Mullakin oli tulta unessa viime yönä.

Ensin olin laivassa ja mulla oli pari kolme suhdetta ja pusuttelua siinä.  aurinko  vaaka sanoi, että on kyllä kerrottava mun poikaystävälle, viiksekästä miestä ei kauheasti kiinnostanut. Mä sanoin vaa´alle, että ei mun mies siitä hetkahda, se on niin kiireinen sen työssä, ettei sillä ole mulle aikaa.

Sitten olin lapsuudenkodissa (olin siellä viime yön). Kirjahyllyssä lasten kirjojen ja vhs -kasettien kohdalla roihusi liekit. Kaadoin sammutuspeitteen pois pussista, ja ihmetyin: Se olikin puuvillakankainen, jossa oli kirjottuna sinisiä kukkia, eikä tavallinen punainen. Ajattelin, että äitini oli mennyt nyt sisustusinnossaan vähän överiksi ja rupesin kuitenkin tukahduttamaan liekkejä. Ne tukahtuivat, vaikkakin kangas kyllä kärähteli.

Oli aikamoiset henkiset liekit tänään omaan kotiin tullessa. Mikä siinä aina on, että vanhemmat vaan on niin ihon alla? Eikö ne voisi jo jäädä omaan arvoonsa?
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #1597 : 31.10.2010 22:30:25 »

Minulta lähti hammas ja toinen oli lähtemässä. Se hammas, joka lähti, oli alakulmahammas ja kaikenlisäksi maitohammas. Se toinen hammas, joka heilui oli yläetuhammas, en muista kumpi. Kävin hammaslääkärissä röntgenkuvauttamassa purukaluston ja ylähampaan ikenen sisällä oli jumalattoman suuri rautahammas odottamassa puhkeamista. Oli siis ihme, että se ylipäätään mahtui sinne ikenen sisään.

Olin kovin ymmälläni näistä hampaista, sillä eihän aikuisella enää pitäisi olla maitohampaita. Hammaslääkäri sanoi, että odotellaan, että sinne kulmahampaan tilalle kasvaisi uusi hammas.

Samassa unessa asuin myös ex-mieheni kanssa (todellisessa elämässä ehdoton no-no). Asuntomme oli iso ja karu. En muista siitä paljoa. Tulimme ulos asunnosta ja hän oli matkalla jonnekin, mutta minä menin pihalla olevaan katokseen penkille istumaan. Siihen vähän matkan päähän itsestäni tuli joku naapurin nainen, jolle sanoin jotain epämääräistä, en muista mitä. Nainen istuutui myös sille samalle pitkälle penkille, mutta kauemmas minusta. Siinä sitten nökötin läpinäkyvän aaltomuovikatteen alla ja katselin pihaa, joka oli myös karu. Luonnonkivi laattaa ja soraa. Valkoinen rapattu talon seinä.
Sen muistan, että minulla ja ex-miehelläni oli kohtuullisen etäiset välit.


Kaiketi tyttäreni tulevat syntymäpäivät aktivoivat alitajuisesti yhteyden ex-puolisoon. Tiedä häntä.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Topaasi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 248


Because you never saw your eyes like I did...


Profiili
« Vastaus #1598 : 01.11.2010 00:34:53 »

Minä näin hyvin arkisen unen viime yönä, missä vain pesin pyykkiä ja siivosin koko ajan. Ajattelin, että se pyykki ei lopu koskaan ja kaikki vaan on likaista vaikka mitä teen.

Oikeassa elämässä mies sanoi seuraavana päivänä, että minä pesen todella usein pyykkiä, on aivan totta. Ja pulveri oli loppu, kävin tänään ostamassa, jotta huomenna saan taas koneen pyörimään  Grin Ei siis ihan tuulesta temmattua vihjaamista unen taholta...

Ja asumme tällä hetkellä niin ahtaasti, että väkisinkin tuntuu jatkuvasti olevan sotkuista kaikkialla. Kai se siis oli suora vihjaus tuohon. Jos joku löytää tästä jotain syvempää viestiä, niin siitä vaan  Grin smitten
tallennettu

Paina elämään kädenjälkesi, istuta Sieluusi siemen, joka ei Kuolemassakaan katoa. Tee matka Itseesi ja löydä kotiin. Hymy kasvoillasi kuole, Universumi syliin ota. Kuuhun ja tähtiin sukella. Kuiskaa syvin toiveesi, jos uskallat sylissäsi pitää vastausta.
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #1599 : 01.11.2010 10:43:17 »

Pitkä ja sekavakin uni.. ois hauska jos jollain tulee jotain mieleen niin kuulla tästä! Smiley
Uni on eri pätkissä ja hyppää usein eri maisemiin..

Olin äitini ja parin sukulaisen kanssa jollakin lomamökillä. Siellä oli avara patio/terassi jossa ei ollut kattoa lainkaan. Muut olivat hylänneet tilan koska se oli käyttökelvoton katottomuutensa takia. Minä halusin palavasti sen (omakseni) ja ajattelin että tännehän voi rakentaa läpinäkyvän maisemakaton! Ja ihastelin taivasta että se ois upea. Kattelin ympärille, suunnittelin miten rakentaisin suojan nukkumista varten jos sataa. Hetken tuumittuani päätin luopua ideasta, olihan siinä aika duuni eikä ideani ollut käytännöllinen ollenkaan (vaikka loistava mielestäni). Mun matkatavaroista myös puuttui jotain, ehkä peitto. Äitini höpötti siinä että hommataan sulle jostain se.

Menimme ystävieni kanssa ulos minun kotoani. Pistin merkille että olin sisustanut eteisen nätimmäksi,
oli bambumattoja lattialla ym, ja olin tyytyväinen.

Kävelimme kadulla. Jäimme seisomaan liikennevaloihin. Kun tuli vihreä ja lähdin kävelemään, olin kiinni jotenkin turvavyössä! Sieltä kadunkulmasta Cheesy piirretynomaisesti pompsahdin takaisin. Sain kuitenkin turvavyön pois heilautusliikkeellä, tehden siitä jonkinlaisen vitsin ohikulkijalle (joka ihmetteli).

Hyppäsin ratikkaan. Otin lipun koneesta ja lähdin takaosaan etsimään toista konetta jossa se leimataan. En kuitenkaan aikonut oikeasti sitä leimata vaan ajattelin olla vilpillinen. Etsinkin jotain toista masiinaa jonka tiesin olevan sen leimauskoneen vieressä. Resepti ehkä liittyi tähän. Cheesy
Kulkiessani takaosaan ratikka muuttui junaksi. Koko ajan siellä oli paljon porukkaa, ahdasta. Takaosassa oli makuukoppeja ja vessoja, paskan lemu leijaili vahvasti nenääni. buck2 Käännyin takaisin.

Kävelimme ystävieni kanssa suuresta hotellin aulasta ulos. Oli kesä ja aurinko paistoi. Edessä oli heti (teko)lampi joka oli täysin kuivunut. Kävelimme pitkin "pohjaa" ja ajattelin että löytäisinköhän sammakon päitä! (pääkalloja!) No, löysinkin sieniä. Ensin harmaita, mössöisiä sieniä, joita en kerännyt, mutta ystäväni taisi kerätä. Sitten löysin hyvännäköisiä korvasieniä, ja niitä keräsin kaksi tai kolme.

Jossain kohti unta:
Olimme metsässä. Siellä oli puisia hökkeleitä mitä pitkin pääsi kiipeämään hevosen selkään. Ystäviäni oli siellä, ja kaksi erään ystäväni hevosta. 1.hevonen on hiukan vauhko, minun oli tarkoitus mennä sen selkään, mutta sanoin kaverilleni että jospa menen tuon toisen hevosen selkään kun tuo **** on niin vauhko. (Yleensä oikeasti ne hevoset on toisinpäin luonteisia, toinen rauhallisempi aina joka oli nyt vauhkompi.)

Jossain kohti unta:
Kävelin suurella, avaralla nurmikentällä, taivaskin avarana päälläni.. iltahämärä.

Eli sellainen teema toistuu kuin tuo paikkojen avaruus.. Sekä kaksi eri eteistä on unessa?
Sitten kiinnostaa mitähän sammakon päät (pääkallot) voisi tarkoittaa.. Smiley

tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
söpöliini
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188


Never be afraid to say what you feel...........


Profiili
« Vastaus #1600 : 02.11.2010 11:12:08 »

 2funny Mä sain Metsänkeiju sun unestasi hyvät naurut!!  Grin Näitä on niin hauska lukea.. Tosta avarien paikkojen näkemisestä ja että haluat talon lasikatolla. Tulee heti mieleen yksinkertaisesti halu laajentua, ehkä repiä rikki kaavoja elämässä. Ikäänkuin hakea itselleen tilaa ja happea. Ootko henkisesti laajentunut viimeaikoina? Vai onko kaipuu siihen? Mulle tulee lasikatosta ja öisestä tähtitaivaasta kaipuu/yhteys universumiin.. Mut jos alat kuitenkin heti analysoida päätöstäsi rakentaa tällaista taloa kielteisellä tavalla, niin haluaisitko oikeasti toteuttaa jotain mutta et kuitenkaan uskalla?

Noh, taas tuli näitä höpinöitä.. Noista pääkalloista oli muuten jossain näissä uni tulkinta-topicissa selvitystä...  Smiley
tallennettu

Aurinko, Mars, Neptunus, Asc.node-Jousimies
Kuu, Jupiter-Kalat
nousu-Leijona
Merkurius, Venus-Kauris
Saturnus-Rapu
Uranus-Scorpioni
Pluto-Vaaka
Lilith-Vesimies
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #1601 : 02.11.2010 11:41:05 »

Kiitti söpöliini Smiley unet on joo niin Oma humoristisen syvällinen maailmansa Grin smitten

Mut jos alat kuitenkin heti analysoida päätöstäsi rakentaa tällaista taloa kielteisellä tavalla, niin haluaisitko oikeasti toteuttaa jotain mutta et kuitenkaan uskalla?

Tää uppos. :Smiley Tunsin siinä unessa sen muiden paineen, että kun kaikki Muut olivat sitä mieltä ettei siinä ole järkeä, niin en jaksanut uskoa siihen.. Ja oikeastikin olen vähän liian mukautuva, että en aina jaksa pitää kiinni omasta näkemyksestä/haaveistakaan, kun soljun virran mukana..


Tulee heti mieleen yksinkertaisesti halu laajentua, ehkä repiä rikki kaavoja elämässä. Ikäänkuin hakea itselleen tilaa ja happea. Ootko henkisesti laajentunut viimeaikoina? Vai onko kaipuu siihen? Mulle tulee lasikatosta ja öisestä tähtitaivaasta kaipuu/yhteys universumiin..

Kyllä joo. Olen kyllä saanut kokea henkistä kasvua.. ja haluan varmasti lisää repiä kaavoja rikki,
lisää happea ja tilaa olen kaivannut.. Smiley

Pitää etsiskellä pääkalloista.. Smiley Sammakko monen lähteen mukaan tietäisi hyvää muutosta.
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #1602 : 02.11.2010 11:56:05 »

Toissa yönä suuri hotellin aula.. Noh, viime yönä oli kanssa joku jumalaton rakennus Cheesy tyyliin linna. Sieltä muistan tanssisalin, ja ison hallikäytävän. Isot rakennukset.. laajentunut itse? Tai joku uusi puoli minusta, en muistakaan ennen uneksineeni isoista rakennuksista/eteisistä.. Eteinen taitaa olla se mitä muut näkevät henkilöstä, "eteisen kautta sisään", ensivaikutelma..

Vetäisinpäs siellä tanssisalissa jonkun tytön kanssa paritanssin!  Hän vei mua. :Smiley Hienosti tanssittiin ja meitä ihailtiin. Smiley  

E: Jossain oli, että paritanssi viittaisi parisuhteeseen? Mitenköhän tanssin naisen kanssa.. en kuitenkaan koe mitenkään että mieheni ois feminiininen tms.. Vaikka onkin paljon samaa(kin) meissä.
« Viimeksi muokattu: 02.11.2010 12:33:40 kirjoittanut Metsänkeiju » tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #1603 : 02.11.2010 12:32:34 »

Toissayönä näin unta jossa olin juuri tullut suihkusta, ja päässäni tummien hiusten keskellä tyvessä oli kirkkaan oranssi väri, ikäänkuin värinpoisto olisi sinne tyveen tungettu Cheesy Samaisessa unessa siskoni vaalensi omat hiuksensa platinablondeiksi ja värjäsi sitten sinisellä mutta sininen ei tarttunut kunnolla vaan hiukset jäi harmaan sinertäviksi... Tuossa unessa oli myös sellainen kohta, että äiti pyysi minua antamaan hevosille iltaheinät mutta unohdin ja menin pesemään kasvojani. Hiukset meinasivat koko ajan tippua silmille/lavuaariin kun pesin kasvojani ja äiti huusi että ruokinko jo hevoset. Sitten vasta muistin asian ja sanoin tälle meneväni pian ruokkimaan ne...

Viime yönä taas oli seuraavanlainen uni:
Ajoin isoa asfalttitietä pitkin skootterilla ja puhuin puhelimessa erään kaverini kanssa. Vähän ajan päästä tuli vastaan iso mäki eikä skootteri suostunut mennä sitä ylös. Taakseni kertyi kauhea jono autoja. Talutin sitten skootterin mäkeä ylös. Unessa ihmettelin samalla että miten kummassa jaksan tehdä niin.
  Lähdin siinä rinteessä sitten pois siitä tieltä ja talutin metsässä sitä skootteria mäkeä ylös. Yhtäkkiä skootterin tilalla olikin kaksi sammalen peittämää puunrunkoa joita raahasin mukanani. Mäen päällä oli vanha lato tms ja äitini äiti kysyi minulta että 'haudataanko ne tänne'. Vastasin, että 'ei mulla ole kuin nämä puunrungot' tms koska ihmettelin että eihän mikään ollu kuollut. Äidin äiti sitten vaan nyökkäsi.

Yhtäkkiä puunrungot muuttuivatkin omaksi hepakseni, joka unessa näytti hirveltä. Äidin äiti kurkki ladosta seinän raosta ja minä silitin hevoseni kaulaa. Seinän raosta äidin äiti antoi hepalle suuren puunlehden. Oikeestaan pitelimme molemmat siitä lehdestä kiinni, itse vaan olin siinä hepan vieressä enkä seinän takana... Lajiltaan lehti oli unessa tuomi, tai jotain sellaista äidin äiti sanoi ja hihkaisin kun hevonen söi sen (:
tallennettu
Kyllikki6
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #1604 : 02.11.2010 12:59:31 »

Olin ystäväpariskunnalla kylässä ja siellä oli tämä "taisteluparinikin". Oli kesä, oikein kaunis päivä ja jotain pihapelejä siinä ilmeisesti alettiin pelailemaan, olisko ihan vaan potkuteltu palloa. Kummasti siihen pihan viereen oli tipahtanut valtava mäki, jonne sen pallon sitten potkaisin ja lähdin sitä sieltä alas hakemaan (jäi johonkin kiinni), kun yhtäkkiä siellä oli polveen asti lunta, ei kylmää ja jotenkin sellaista höttöistä, että siitä hädintuskin sai puristettua jotain lumpparin tyylistä.. ja eikös sitä sitten pitänyt alkaa lumisotaa tämän "taisteluparin" kanssa, heitin sitä pallolla päin näköä ja nauroin sydämeni kyllyydestä.. heräsin siihen ihan pirteänä ja oli pakko vaan nousta heti ylös.

 smitten Kyllikki
tallennettu
Sivuja: 1 ... 105 106 [107] 108 109 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: