Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Näkyykö epäonni rakkaudessa jotenkin kartallanne?  (Luettu 55883 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Godiva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #30 : 15.04.2013 12:20:24 »

Mulla on venus neitsyessä, huoneessa 11 ja  aspect_opp  kuu:hun, lisäksi  aspect_squ:ssä  neptunus:seen. Ja se on venus on vielä retrona mun kartalla... Jotenkin en osaa olla luontevasti sellaisten miesten seurassa joista kiinnostun, yleensä. Ja sitten, kun jotain on mahdollisesti saatu aikaiseksi jonku miehen kans niin hän onkin löytänyt toisen kiinnostavan naisen tms. Eli ilmeisesti multa halutaan vaan sitä yhtä asiaa tai jotain. Olen jo suurin piirtein lyönyt hanskat tiskiin tämän asian suhteen. Olen ehkä liian voimakas luonteeltani, miehet pelkää. Pitäis ehkä yrittää olla herttainen, tyhmä ja hymyillä hiljaa sekä myötäillä miestä......
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #31 : 15.04.2013 12:34:31 »

No ei missään nimessä pidä koettaa ollakaan mitään muuta kun mitä oot Smiley Jos ei se sovi, niin sitten se ei vaan sovi.
tallennettu
Godiva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #32 : 15.04.2013 13:18:52 »

Joo, no en ollut ihan tosissani. En pysty olemaan muuta kuin oma itseni  Cheesy. Mutta olishan se hyödyllistä ymmärtää mistä tämä epäonni rakkaudessa johtuu. Ja voisinko kenties tehdä jotain muuttaakseni epäonnen onnellisuudeksi (tai joksikin sellaiseksi....).
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #33 : 15.04.2013 13:31:27 »

Mulla on se onni, että mä jo alan tietää mistä se on johtunu.
Aika näyttää oonko viisastunu tarpeeksi Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #34 : 16.04.2013 16:12:50 »

Entäs sitten, kun on tavannut ihmisen, jonka on kokenut sielunkumppaniksi tai "Siksi Oikeaksi" ja suhde on mennyt täysin poskelleen? Millaiseksi muodostuvat sen jälkeiset parisuhdeyritelmät? Itselläni ei ainakaan ole kovin paljon kehumista, ellei sitten lasketa sitä, että karmisissa suhteissa on karmaa saatu tasapainotettua.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
tuilelaith
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 43



Profiili
« Vastaus #35 : 16.04.2013 17:38:54 »

Mulla löytyy  neptunus ja uranus 7. huoneesta ja oon yhdistäny sen siihen, että oon keränny magneetin tavoin kaikkia kummallisia tyyppejä ympärilleni. Kaverien kesken "mun" miehet on ollut ihan yleinen vitsi. Mä en oo ikinä ollu kovin viehättyny oikein heistä kenestäkään ja oon monesti ihan kirjaimellisesti juossu pakoon vessaan tai johonkin.
Tosin kumpikin planeetta on kolmiossa venukselle, mutta kuitenkin neliössä kuulle.
tallennettu

Aurinko neitsyt, kuu vaaka, nouseva rapu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #36 : 16.04.2013 20:30:28 »

Tää topicci kuulosti kyllä just siltä että oli pakko tulla lukemaan. Olen alkanut pikkuhiljaa epäillä että miehet saavat musta aivan väärän kuvan aluksi. Viimeisimmän suhteen eron aikana mulle sanottiin että olisin vaikuttanut aluksi erilaiselta millainen sitten oikeasti olenkaan. Lisäksi eksäni kertoi etten muka olisi ollut tarpeeksi tosissani suhteessa. Omasta mielestäni suhde kaatui siihen että mies kyllästyi minuun enkä väkisin olisi itsekkään halunnut jatkaa.
  Muutenkin mulle on niin monet kerrat käyny näin että mies tekee ensin aloitteen koko hommalle, sitten jos homma alkaa etenemään niin ensin molemmat on ihan innoissaan, sitten yhtäkkiä miehen kiinnostus alkaakin hiipua. Sad

Tiedostan kyllä olevani aluksi melko ujo kertomaan itsestäni kun tutustun uusiin ihmisiin ja täten olen aika salamyhkäinen ehkä, mutta siinä vaiheessa kun alan oikeasti pitämään jostain ihmisestä ja alan uskaltaa näyttää tunteitani niin annan miehen tehdä melkein mitä ikinä vaan haluaa ja joustan äärimmilleni ja jään itse tossun alle. Ehkä tapailemani miehet ovat sitten toivoneet minusta 'haastetta' mutta paljastunutkin sitten jotain aivan muuta...

Mutta mistä tämä kaikki johtuu ja miten voisin ''antaa ihmisille oikean kuvan itsestäni'' vaikka olen tähänkin mennessä kyllä ihan oma itseni ollutkin, miten saan tän mun ''kiltin'' puolen esiin jo heti ensitapaamisella? Laitan kartan tähän mukaan jos joku osaisi auttaa.  Undecided
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #37 : 16.04.2013 20:54:36 »

Mulle tulee mieleen, maurimourulainen, että nuo syyt ovat vähän sellaisia ns. "tekosyitä", eikä niiden takia kannata ruveta itsestään stressaamaan. Oikea syy on yksinkertaisesti jotain sinne päin, että miestä ei nyt vain sattunut kiinnostamaan tarpeeksi. Kaikkien kanssa ei aina pelitä, ja en usko, että välttämättä suuremmin annat itsestäsi käänteen tekevästi väärää kuvaa. Tokihan en ulkopuolisena voi tietää, mutta näin nyt mutu-kokemus-tuntumalta sanottuna. Ole oma itsesi, ihan niin kuin tähänkin asti olet ollut. Eihän kukaan mieskään ole ensitapaamisella sellainen, kuin mitä pidemmän tuntemisen jälkeen, miksi sinun pitäisi? Kaikilla meillä on jokin kuori, joka pikku hiljaa lasketaan pois. Sitä pitää vain jaksaa uskoa ja luottaa siihen, että se mies tulee sieltä vielä, joka pitää sinusta sellaisena kuin olet. Sillä mikään muu ei oikeasti edes ole sen arvoista.  smitten
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #38 : 17.04.2013 11:03:19 »

maurimourulainen: Antaakohan tuo nousu-Leijona sinusta tyystin väärän (=itsevarman) kuvan, Aurinko ja Kuu kun ovat sitten näissä herkissä merkeissä.

Saturnus 7. huoneessa on varsin tyypillinen ongelmien tuottaja parisuhteessa ja kun se on vielä yhtymässä Kuuhun, niin ehkä sinulla on vahva suojakilpi sitä herkkyyttä suojelemassa.

Tulipahan mieleen, että ensivaikutelmaa voi muokata pukeutumisella. Paljon pinkkiä ja kukkamekko päälle.. Wink Saisiko sinusta sitten totuudenmukaisemman kuvan???
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #39 : 17.04.2013 20:06:40 »

Entäs sitten, kun on tavannut ihmisen, jonka on kokenut sielunkumppaniksi tai "Siksi Oikeaksi" ja suhde on mennyt täysin poskelleen? Millaiseksi muodostuvat sen jälkeiset parisuhdeyritelmät? Itselläni ei ainakaan ole kovin paljon kehumista, ellei sitten lasketa sitä, että karmisissa suhteissa on karmaa saatu tasapainotettua.

Niin ihmissuhteidenhan on tarkoitus "opettaa" ihmistä (sielua, miten sen nyt ottaa)... Wink

Ei se aina tarkoita että sielunkumppanien on tultava jäädäkseen tms. jotain "jokainen saa satuprinssinsä/prinsessansa ja sitten eletään elämä onnellisina loppuun saakka." Viihdeteollisuus on iskostanut tuon jälkimmäisen täysin epärealistisen käsityksen ihmisiin turhankin tehokkaasti.

Toisaalta ihmisillä on epärealistisen odotukset niin toisten ihmisten kuin sen suhteelta osalta, ja toisaalta ihmiset eivät ole esimerkiksi mitään lintuja, joilla poikasten onnistunut kasvattaminen todellakin vaatii sen parisuhteen ja siksi ne on ohjelmoitu sitoutumaan siihen.

Ihminen on luonnostaan vähemmän sitoutuvaisempi elikko (kuten kaikki muutkin kädelliset lajit), ja siksi monissa kulttuureissa pyritään pakottamaan ihmiset "ruotuun" erilaisin normein ja säädöksin yhteiskuntarauhan nimissä.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #40 : 18.04.2013 08:44:42 »

Entäs sitten, kun on tavannut ihmisen, jonka on kokenut sielunkumppaniksi tai "Siksi Oikeaksi" ja suhde on mennyt täysin poskelleen? Millaiseksi muodostuvat sen jälkeiset parisuhdeyritelmät? Itselläni ei ainakaan ole kovin paljon kehumista, ellei sitten lasketa sitä, että karmisissa suhteissa on karmaa saatu tasapainotettua.

Niin ihmissuhteidenhan on tarkoitus "opettaa" ihmistä (sielua, miten sen nyt ottaa)... Wink

Ei se aina tarkoita että sielunkumppanien on tultava jäädäkseen tms. jotain "jokainen saa satuprinssinsä/prinsessansa ja sitten eletään elämä onnellisina loppuun saakka." Viihdeteollisuus on iskostanut tuon jälkimmäisen täysin epärealistisen käsityksen ihmisiin turhankin tehokkaasti.


Minun kokemukseni suhteista sielunkumppanien kanssa on sellainen, että eletään max muutama vuosi intensiivisistä aikaa, ja sitten tapahtuu jotakin katastrofaalista, joka erottaa sitten kumppanukset. Sivullisillakin tekee pahaa katsoa tästä aiheutuneita sydänsuruja.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Avicii
Astroholisti
*****
Viestejä: 1114


Profiili
« Vastaus #41 : 18.04.2013 10:42:47 »

Hieman samaa mieltä Kato Vegan kanssa mutta tärkeintä olisi minusta löytää se oma juttu kumppanin kanssa joka sopii molemmille. Tää suuren rakkauden löytäminen ja heti ensi silmäyksellä on niin harvinaista tänä päivänä. Sitä ihminen ikään kun odottaa että joku astuisi elämään ja kaikki huolet ja murheet katoaa. Tää on niin kaukana totuudesta kun olla ja voi. Kyllä sen parisuhteen eteen pitää tehdä töitä ja olla valmis joustamaan puolin ja toisin ja ainoa joka sinut voi ikään kun vapauttaa olet sinä itse, toiset voivat tukea ja antaa alkusykähdyksen mutta itse on oltava valmis tekemään itsensä kanssa töitä.
Eikö sielunkumppaneilla ole kuitenkin jokin tehtävä suoritettavaksi ja jos ei ajoissa osaa lopettaa niin loppu on ikävää katsella.
tallennettu

You were born to be real not to be perfect.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #42 : 18.04.2013 12:30:36 »

Itse uskon että 'sielunkumppaneita' - erilaisia ihmisiä joiden kanssa on sieluntason sopimus jonkipituisesta parisuhteesta jonkin tietyn syyn tai syiden vuoksi - on meillä kaikilla useita ja niitä on vielä eri tarkoitukseen. Jonkun kanssa on sielunsopimus ensirakkaudesta, jonkun toisen kanssa onnettomasta rakkaudesta, jonkun kolmannen kanssa lastenhankinnasta jne. Ja näitä sopimuksia on jokaikisellä vielä tehtynä enemmän kuin niitä sitten yhdessä inkarnaatiossa toteutuu, sopimukset ovat siis vain potentiaaleja.

Ja aina, kun kohtaa ihmisen jonka kanssa on sopimus jonkinlaisesta parisuhteesta, tunne on voimakas ja tottakai tuntuu, että 'tämä on nyt se oikea sielunkumppani', vaikka todellisuudessa sielunsopimus olisi onnettomasta rakkaudesta ja siitä toipumisesta tms. Jos tuota yhtee vetävää tunnetta ei nimittäin olisi, jäisi se sovittu jonkinlainen parisuhde toteutumatta. Niinpä vahvasta tunteesta siitä että kuulutaan yhteen tms. ei voi päätellä mitään siitä minkälaatuisesta parisuhteesta kyseisen henkilön kanssa on sieluntasolla sovittu. Aivan hyvin on voitu sopia vaikka mimmoisesta perhehelvetistä sen vuoksi, että sielu on halunnut kokemuksen siitä miten moisesta irrottaudutaan ja toivutaan ja se parisuhteen toinen osapuoli on vain mukana sivuosassa siinä oppimisen näytelmässä. Tai sitten hänen oppituntinsa toteutuvat myös suhteessa, sitäkään ei voi tietää.

Näinollen koskaan ei ole mitään todellista pohjaa ajatusketjuille, joiden sisältö on 'hän on sielunkumppanini, tämä on nyt SE, kuulumme ikuisesti yhteen' jne. Nämä ovat ihmisen omasta (toiveikkaasta) päästä lähtöisin olevia ajatuksia ja ne voivat aiheuttaa pahaakin ahdistusta jos kyseinen suhde oli sieluntasolla kuitenkin tarkoitettu olevan vaikkapa mallia onneton rakkaus tai pieleen mennyt suhde.

Niinpä taas kiinnittäisin ihmisten huomion siihen, että ne kaikki omat tunnetilat aiheutetaan niillä omilla ajatusketjuilla ja ne omat ajatusketjut voivat olla äärettömän kaukana mistään järjestä, logiikasta tai todisteista. Kannattaa kirjoittaa niitä paperille kun ne päässä pyörivät, sillon niiden järjettömyyden huomaa usein helpommin.

En minä sitä sano, etteikö osalla porukkaa ole sovittuna onnellinen loppuelämän suhde jonkun kanssa. Mutta sitä ei voi päätellä siitä miltä tuntuu henkilön suhteen, koska aina on alkuvaiheessa kuitenkin tunnuttava 'tämä on nyt se' jotta suhde edes alkaisi.

Minä yritin kolmeen eri kertaa suhdetta ihmisen kanssa, jonka kanssa tärkein sieluntason sopimus lopulta ilmeni olevan (kun karmat oli ensin saatu pois systeemeistä) läheinen sydänystävyys ja tärkeiden tiedonjyvästen toimittaminen toiselle molemmin puolin. Vähänkö olisi kurja olo, jos olisin jäänyt siihen uskomukseen että 'tämä on nyt se, tämä on sielunkumppanini' jne. Ja asian selvillesaamiseen - siihen ettei meistä oltu tarkoitettu pariskuntaa - meni sentään seitsemisen vuotta....

Jos ihmissuhteissaan toistuvasti ajatutuu samanlaisiin tilanteisiin eri ihmisten kanssa, voi olla jokin oma trauma/solmu käsittelemättä ja se vain aina aktivoituu parisuhteessa - lapsuustraumoilla on sellainen taipumus, että parisuhteessa ne tulevat pintaan. Ne lapsuustraumat ehkä voisivat näkyä sieltä kartalta? Mutta asiaan siis auttaa se ihan maallinen työskentely omien solmujen poistamisessa.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #43 : 18.04.2013 13:32:03 »

Hieman samaa mieltä Kato Vegan kanssa mutta tärkeintä olisi minusta löytää se oma juttu kumppanin kanssa joka sopii molemmille. Tää suuren rakkauden löytäminen ja heti ensi silmäyksellä on niin harvinaista tänä päivänä. Sitä ihminen ikään kun odottaa että joku astuisi elämään ja kaikki huolet ja murheet katoaa. Tää on niin kaukana totuudesta kun olla ja voi. Kyllä sen parisuhteen eteen pitää tehdä töitä ja olla valmis joustamaan puolin ja toisin ja ainoa joka sinut voi ikään kun vapauttaa olet sinä itse, toiset voivat tukea ja antaa alkusykähdyksen mutta itse on oltava valmis tekemään itsensä kanssa töitä.
Eikö sielunkumppaneilla ole kuitenkin jokin tehtävä suoritettavaksi ja jos ei ajoissa osaa lopettaa niin loppu on ikävää katsella.


Parisuhteessa elämisessähän on se hyvä puoli, että siinä oppii parisuhdetaitoja, toisen huomioimista, yhteiseloa ja sitä, miten asiat selvitetään yhdessä. Parisuhteessa elävä oppii (toivon mukaan) tuntemaan toisen oikeasti, eikä ole ihastunut pelkkään päässään olevan fantasiahahmoon. Pitkässä, edes jotenkin toimivassa suhteessa elänyt ihminen on melko erilainen kuin yksineläjä tai romanssista romanssiin ajautuva ihminen. Vastikään pitkään sinkkuna ollut ystäväni murehti karille ajautunutta tuoretta suhdetta. Kun hän kertoi yksityskohtia välirikosta, niin omasta mielestäni kyseessä oli pelkkä helposti selvitettävä väärinkäsitys. Ainoastaan jääräpäisyys oli asian selvittelyn tiellä.

Mitä sitten näihin sielunveljiin ja -siskoihin tulee, niin karillekin ajautunut suhde voi olla todella kasvattava. Sielunkumppaneiden avulla voi todella löytää itsensä, vaikka tuskin tämä ainoa keino siihen on. Mutta toisaalta, pieleen mennyt rakkaustarina voi myös katkeroittaa ja kyynistyttää. Olen ollut huomaavinani, että miehillä on naisia suurempia vaikeuksia päästä ylitse sellaisesta ihmisestä, jonka ovat kokeneet sielunkumppanikseen. Sen jälkeen he tyytyvät sikailuun tai elevät rakkaudettomissa mukavuussuhteissa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Indium
Vieras
« Vastaus #44 : 18.04.2013 13:43:23 »

Tuli mieleen maurimourulaiselle sanoa, että minkä tähden sinä tossun alle menet, annat toisen tehdä mitä vaan ja "joustat äärimmillesi"? Ei kahden aikuisen ihmisen parisuhde odota sellaista kummaltakaan. Sitäpaitsi mentaliteetilla "muttakun minä sallin sitä ja tätä ja tota" helposti jää odottelemaan, että toinen sen takia antaisi sinulle jotain tiettyä.
Itse joskus vuosia sitten tapailin yhtä ukkelia, joka jätetyksi tullessaan oli ihan huuli pyöreänä, että "mutta mähän annoin sun mennä ja tehdä juttuja ja vielä ostin sulle juttuja..." buck2 Itse koin että tyyppi oli koko ajan koittanut lahjoa minua olemaan kanssaan, ja se nimenomaan tappoi minun kiinnostustani (juu, suhde tosiaan oli lyhyt - siitäkin syystä että tyyppi syytti muita ihmisiä kaikista mahdollisista menneistä ja olevista ongelmistaan). En sano että sinä lahjot, maurimourulainen, kunhan kerron miksi tossun alle meneminen ei ole hyvä juttu.  Smiley

Ei hankala pidä olemalla olla, mutta parisuhde (kuten jokainen ihminen) tarvitsee terveitä rajoja. Smiley
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: