Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Indigo /vanha sielu  (Luettu 62693 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
härkä-69
Vieras
« Vastaus #45 : 31.08.2006 13:28:00 »

Tarja Halonenkin se vaan hokee, että koulutusta, muttei tiedä koulutuksen tasosta mitään. Opettajapulaa näkyy jo monessa koulussa eikä liene ihan jokaisen toiveammattejakaan olevan.  tickedoff

Lähetäänkös barrikaadeille?  police
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #46 : 31.08.2006 14:34:47 »

....
Lähetäänkös barrikaadeille?  police
Eikös ne Oinaat...  Huh  Mitäs muita vaihtoehtoja?
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #47 : 31.08.2006 14:45:09 »

Uskon, että tästä joukosta löytyisi monta superhumanistista opettajankokelasta! Sinne katsomaan ja kokemaan todellisuutta!
Siellä tarvitaan tällaisia sydämiä ja avoimia mieliä, todella! coolsmiley
tallennettu
härkä-69
Vieras
« Vastaus #48 : 31.08.2006 16:45:15 »

Mitäs muita vaihtoehtoja?

Tehdä ilmaistyötä henkilökohtaisena koulunkäyntiavustajana.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #49 : 31.08.2006 16:54:43 »

Voi tiedän, että näitä tarvitaan! Juuri ilmaisia!

Koulunkäyntiavustajia on koulutettu suurin luvuin. (En tiedä mitä he sanoisivat ilmaisista!) Mutta kunnilla ei ole varaa palkata heitä. Ja heistä on huutava pula!

Siis ristiriitaista toimintaa.  Angry
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #50 : 31.08.2006 18:52:30 »



      Grin

       MITÄ? Nykymaailmassa voi virallisesti olla ILMAISTA?

       Johan sille nauravat, niin verottajat kuin vakuuttajatkin.

              2funny


tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #51 : 31.08.2006 20:10:05 »

Jeah!

Voiko siis talkoohenkinen työ olla ilmaista työtä?
Sinulla Kotkansilmä on kait vähän taka-ajatuksia... coolsmiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #52 : 01.09.2006 02:18:26 »

 

    Grin

       Shocked

         Talkoo, ja Talkoo! Ettekö ole huomanneet sitä?

          Että joka tapauksessa nykyään tarvitaan se,,,

            vastuun kantaja!! Jos JOTAIN sattuu!!


                     Cry  Kiss  Undecided  :Smiley  2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #53 : 01.09.2006 19:09:09 »

Lainaus
Voi tiedän, että näitä tarvitaan! Juuri ilmaisia!

Koulunkäyntiavustajia on koulutettu suurin luvuin. (En tiedä mitä he sanoisivat ilmaisista!) Mutta kunnilla ei ole varaa palkata heitä. Ja heistä on huutava pula!

Siis ristiriitaista toimintaa.  Angry

Rakkaat ystävät, tästä puupäästäni veistämällä tämä on "tabletti/heitteillejättö -ongelma". Eli lapsia diagnosoidaan ADHD nje... Ritalin on lääkkeenä hyvässä kurssissa. Itse olin tiedotustilaisuudessa, jossa ainetta mainostettiin ihmelääkkeenä. Kysymys on lääketehtaiden vallasta. Parhaat tapaukset ovat rikkaitten hyvin pärjäävät lapset, joiden pitää suoriutua vielä paremmin, heillekin on huhujen mukaan määrätty Ritalinia. Amerikoissa myyntiluvut ovat tällä hetkellä jo mahtavat... knuppel2 knuppel2

Eli ihmistyö maksaa, sitä ei voi korvata... kuinkapa voisikaan? Jopa lapsille saatikka sitten meille aikuisille syötetää pilleriä... eikä kukaan ole enää mikstuuroista varma mihin mennään.

Kuitenkin tuntuu, että tämä "inhimillinen kapina" alkaa juuri tästä, että me panemme vastaan sille ettei välitetä... Rahaa on, jos se oikein käytetään. Kysymys on elämän arvoista.
« Viimeksi muokattu: 01.09.2006 19:17:31 kirjoittanut kirsimarita » tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
härkä-69
Vieras
« Vastaus #54 : 01.09.2006 19:21:39 »

En tuosta Ritalinista tiedä muuta kuin että se on jokin amfetamiinijohdannainen, mutta minkälaisia vaikutuksia sillä sitten on ja hyötyykö joku lääkkeestä. Tällä viikolla tuli Prisma-ohjelmassa omega 3:sta tutkimuksia, en seurannut kovin tarkkaan, mutta kai siinä siihen lopputulokseen tultiin että oppimistuloksiin vaikutti myönteisesti. Olen myös kuullut  tuttavalta, että pojalleen on ollut apua omega 3:sta, on kuulemma rauhoittunut ainakin. Itselläni tekee monesti mieli syödä kalaa ja oikein tunnen kun aivoni nauttivat kalansaannista. Yritän noudattaa näitä "mielitekoja" sillä periaatteella että kehoni tietää mitä se tarvitsee.
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #55 : 01.09.2006 19:26:50 »

Tämä Ritalin kuulostaa kauhealta!

Ja sehän on kuitenkin niin uusi lääke, ettemme vielä tiedä sen pitempiaikaisia vaikutuksia.

Etteivät olisi tulleet juuri lääkkeistä ja lisäaineista tai käsitellystä maidosta tai AIV-rehusta jo äidinmaidon mukana. Myrkytetäänkö meitä, jotta voitaisiin myrkyttää enemmän.

Enemmän pitäisi tutkia, mistä tällaiset uudet syndroomat ovat kotoisin. Tottakai lääketiede satsaa omiin tuotoksiin. Mutta mistä tutkimusrahat toiseen suuntaan?

Ei nyt ihan näin vakavasti, uskon, että tutkijat ovat kehitelleet lääkkeitäkin sydän mukana ja ihmisen hyvinvointia silmällä pitäen. Mutta niin kuin lääkkeistä sanotaan, että ne parantavat tai pahentavat. Kun taas vaihtoehtolääkkeistä sanotaan, että ne parantaa tai ei paranna.

Indigoista puheenollen, heistähän osa oon ollut sopeutumattomia (taikka ei ole osattu sopeuttaa), eli kun seinä tulee vastaan, he voivat tehdä mitä vain, vaikka ampua. Joillekinhan oli syötetty, en nyt muista oliko se juuri tuo lääke, mutta lääke kuitenkin.

Indigolapset-kirjasta muistan, että heidän lapset ovat näitä rauhan lapsia (kristallejako?) eli rauhallisempia myös yhteisössä.
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #56 : 01.09.2006 19:30:25 »

Hei!

Mitä sanotte tuosta ADHD-ilmiöstä?
Olin taannoin paikassa, jossa käsiteltiin ravintoa mitä syömme.
Siellä sanottiin hyvin suorasukaisesti, että
SOKERI PYÖRITTÄÄ MAAILMAA. knuppel2

Olisikohan näiden levottomien lasten kanssa helpompaa jos heidän ravintoaan seurattaisi.
Sokerin tiedetään aiheuttavan levottomuutta, ainakin lapsissa.

Menikö vähän aiheen ohi?


 smitten    maarita            smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
härkä-69
Vieras
« Vastaus #57 : 01.09.2006 19:53:31 »

En kyllä suosittelisi sokeria levottomalle lapselle tai aikuiselle. Mieluummin hedelmiä, marjoja ja vihanneksia, joissa on luonnon omaa sokeria. Jos on ihan pakko jotakin herkkua saada, niin vaikka sitten kaakaota ja kaurakeksejä. Ruuan joukkoonkin voi lisätä erilaisia hedelmiä.  Wink
tallennettu
sesari
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 28



Profiili
« Vastaus #58 : 01.09.2006 20:27:37 »

Olen pahoillani, mutta nyt on jotenkin pakko kommentoida.
Nyt on pakko kysyä, että kuinka moni todella päivitäin työskentelee ADHD yms. lasten kanssa ja tietää miksi heille määrätään Ritalinia tai Concertaa? Mitkä vaikutukset näillä lääkkeillä todella on niin hyöty kuin haitta.(Minä teen tätä päivittäin, vaikka yritän tästä työstä pois päästä ja vaihtaa muuhun.) Hyötyä ja haittoja löytyy ja mitkä ovat meidän sairaanhoidossa kriteerit miten lääkehoito aloitetaan?
Se on totta, että kaikkea ei ole eikä tarvii lääkitä ja helpotus voi tulla muualtakin paremmin esim. vaihtoehtohoidoista. Lääkkeitä määrätään liian helposti esim. masennus- ja unilääkkeitä, vaikka jollain toisella tavalla saadaan parempi tulos. Samoin liian helposti diagnosoidaan lapsia ADHD (aik. MPD) joko vanhempien halusta saada lapselle diagnoosi ( uskokaa vaan), opettajan kyvyttömyydestä opettaa vilkkaampaa lasta (pakko olla joku sairaus kun ei istu hiljaa luokassa) tai halutaan vaan rahallisia-avustuksia esim. sairaan lapsen hoitotuki. Tämä kaikki on kauheaa mitä tapahtuu paljon ja vastustankin yleensä diagnosointia liian helposti. Entäs sitten kun 20 vuoden päästä todetaankin että ei sinulla olekkaan tätä sairautta, oletkin vain vilkas tms. koko minäkuva hajoaa  Sad. Kuitenkin on todella lapsia, joille on todella apua näistä lääkkeistä. Siksi toivoisin ettei ihan tuomittaisi näitä jotka käyttävät näitä lääkkeitä tai lääkäreitä jotka määräävät näitä lääkkeitä. Vanhemmilla on muutenkin jo työtä näiden lasten kanssa ja tarvitsevat tukea, eikä syyllistämistä, vaikka meidän yhteiskunta sen osaa jos yhtään poikkeat normeista.
Olen pahoillani jos asia poikkesi aiheesta, mutta joku muu aloitti Smiley
tallennettu
kirsimarita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Minä olen rakkaus.


Profiili
« Vastaus #59 : 02.09.2006 01:24:35 »

Kyllähän Ritalinilla rauhallisia lapsia saa. Kirjasta: Kuinka meistä tuli potilaita löytyy paljon "mukavaa tietoa", kuinka rehelliset tutkijat pistetään lääketehtaista pihalle ja ostetaan henkilöt paikalle, jotka "osaavat" hommansa. Raha, joka aletaan maksaa lääkäreille aluksi jo opiskeluaikana ilmaisreissujen muodossa ja myöhemmin muuta kautta voitelee mukavasti rattaita. Esim. kolestrolilääkkeen tarvehan on lisääntynyt, koska viitearvoja on laskettu ja saatu näin lisää sairaita, samoin muuten verenpainetaudin, joka ei ole sairaus vaan riski.

Kalaöljykapselit ovat tätä ns. luontaislääketiedettä, joita edistykselliset lääkärit suosittelevat. Samoin joillakin psyykenlääkkeillä  ja muulla lääkityksillä on olemassa tietyt indikaatiot ja ovat tarpeellisia. Mietinpä vaan mihin on menty kun amfetamiinijohdannaista määrätään lapsille, se kun on ainakin meillä ollut aikuisilla kiellettyjen listalla.

Itse olen työskennellyt sen verran hoitoalalla, että eipä tämä pelkästään kirjatietoa ole.

Lapsilla on kyky nähdä tämän valheelisen systeemin läpi paljon paremmin kuin meillä. Meidän maailmaamme he reagoivat monin tavoin. 
« Viimeksi muokattu: 02.09.2006 01:27:10 kirjoittanut kirsimarita » tallennettu

nouseva skorppari
aurinko kauriissa
kuu härässä
merkurius veskarissa
venus kauriissa
mars kauriissa
punainen kristalli maa
metalli-puhveli
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: