Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Huoneiden koko  (Luettu 2277 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« : 20.09.2008 18:43:59 »

Katselin naita keskusteluja huoneiden koosta-onko se tarkeaa ja milloin.
Onko tyhjat huoneet parempia-vai vai taydet ja sitten tietysti katselin omaa kartaani ja huoneita-mielestani niihin ei ole puututtu tarpeeksi-tai en mina ainakaan.
Katselin itsellani olevan suuria 4:s ja 10 huoneet ja taas 1 ja 7 aika pienia .
Milloin niita kannattaa katsella tarkemmin?
« Viimeksi muokattu: 20.09.2008 18:50:07 kirjoittanut diamond » tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 20.09.2008 19:56:31 »

Tämähän on kaikki todellakin suhteellista, sillä karttoja voi tehdä niin monella eri tekniikalla ja jos tehdään tasahuone -karttoja, kaikki ovat yhtä suuria... Mutta itse olen tykästynyt placidukseen, ihan vain siksi että olen aikoinaan saanut omasta syntymäkartastani tulkinnat tuon huonejaon perusteella, ja tuntuma mikä on omassa elämässä tärkeää ollut aina on iän myötä korostunut - koska huonejakoa muuttamalla ainakin oma  aurinko vaihtaisi huonetta hyvinkin radikaalisti .

Mutta koska kysymys on aina suhteellinen... Kyseen ollen kartasta kuin kartasta, "väärä" huonejako voi saada tulkinnan kuullostamaan ja näyttämään aivan väärältä, samoin huoneiden kokojen painotukset ovat suhteellisia.

Jos ajatellaan vaikkapa AP -karttaa yhtenä vuonna huoneet voivat olla aivan toista kuin toisena, ja silloin niiden painotukset korostuvat... On aina kyse tulkinnantekijän "näkökulmasta" millaista huonejakoa käyttää. Itse käytän www.astro.com 'issa aina default asetusta.

Ja joskus tietenkin voi merkitä paljonkin mitkä merkit tietty huone kattaa... Vaikka yleensä huoneen kärki määrää sisällön, vaikka huoneen sisällä olevat merkitkin antavat oman laatunsa.

Kuitenkin ensisijaisesti katsotaan aina huone ja merkki josta se se alkaa, sen jälkeen taivaankappaleen luonne ja merkki jossa se sijaitsee suhteessa huoneen asioihin ja sen jälkeen taivaankappaleen suhde huoneessa ja merkissä suhteessa niihin taivaankappaleisiin huoneissa ja merkeissä muihin taivaankappaleisiin.

Eli kaiken kaikkiaan on ihan tulkitsijan näkökulmasta kiinni kuinka paljon antaa painoa erilaisille yksityiskohdille juuri huoneiden kohdalla .

tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: