Sivuja: 1 ... 19 20 [21]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: vuodenaika vaihtuu...  (Luettu 129615 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #300 : 07.05.2013 12:37:52 »

Juu, parasta keväässä on, että sen jälkeen tulee kesä ja
jälleen mun aikani, eli SYKSY.
Yltäkylläinen luonto tarjoaa satonsa ja puut leiskuvat ruskaa, luonnon ilotulistusta.
Siitä taitumme talveen, jonka lopulla vietän vuodenvaihtumispäivääni.
Rakastan myös kylmää ja raikasta talvea.
Ajatukset saavat luoda sitä sun tätä uutta oivallusta käyttäen tietopankkinaan
kaikesta vuodenkierron aikana kerättyä valokuvamuististani.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Verninia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 160



Profiili
« Vastaus #301 : 11.05.2013 02:11:51 »

Tämä välivaihe. Ja jo pari päivää kestänyt matalapaine. Miten se voikaan vaikuttaa niin selvästi? Mieli on kirkas ja elävä, mutta omaa kehoa on tosi vaikea saada heräteltyä mihinkään. Kun pakkoliikutan sitä, väsyn kohtuuttomasti. Tykkään sateesta! Se kuulostaa ihanalta kattoa vasten! Tykkään sumusta! Koleuskin on toisinaan jees, voi käyttää villavaatteita. Vaikka kuinka mieli pysyy elossa, niin kroppa ei tule perässä. Omituista. Muilla kokemuksia?
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #302 : 11.05.2013 12:09:04 »

Tämä välivaihe. Ja jo pari päivää kestänyt matalapaine. Miten se voikaan vaikuttaa niin selvästi? Mieli on kirkas ja elävä, mutta omaa kehoa on tosi vaikea saada heräteltyä mihinkään. Kun pakkoliikutan sitä, väsyn kohtuuttomasti. Tykkään sateesta! Se kuulostaa ihanalta kattoa vasten! Tykkään sumusta! Koleuskin on toisinaan jees, voi käyttää villavaatteita. Vaikka kuinka mieli pysyy elossa, niin kroppa ei tule perässä. Omituista. Muilla kokemuksia?

Yleensä keuhkosairaat tai oireilevat nauttivat sateesta. Varsinkin ukkosella ilma on hyvin otsonipitoista ja helpottaa tällä tavoin hengitystä. Ihan tavallinen sadekin jo "pesee ilman", kuten erään britin kanssa kerran luotiin uusi termi.
Hän tuli käymään täällä ja suri, kun toi sateen mukanaan. Minä tietty olin nauttinut vähintään satasella, kun siitepölyt ja katupölyt olivat huuhtoutuneet ilmasta ja saatoin vetää sieraimiini kaiken hapen mitä ilmassa oli.
Tokaisin heti hänelle: "Älä nyt! Olen kiitollisuuden velassa Sinulle tästä, sir. Nythän tuo sade *washes the air, all pollutions are after some seconds off and gone for a while*."
Kiitin siis häntä sateen tuomisesta ja hän oli niin kohtelias kuin aito britti voi olla. (Kääk. tulee taas niin hiton ikävä Erkki Toivasta. Hän oli todellinen kohteliaisuuden ja asiallisuuden perikuva ja toi puheessaan aina auringon kuulijalle. Olen onnekas, kun olen voinut tuollaisia henkilöitä tavata.)
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #303 : 05.10.2014 18:06:44 »

Meillä valmistaudutaan talveen "hiljenemällä". Kaikki kesäinen vaihtuu pois ja talo rauhoittuu Smiley
tallennettu

Kuuntele tuulta.
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1336



Profiili
« Vastaus #304 : 06.10.2014 12:41:28 »

Minun sieluni on täynnä ilotulitusta ja mieli lepää. Koko syksyn alun on pukannut sen tuhannen runoa, aina aamuyöllä. Kiitostelen tässä rakkaan syksyn paluuta. Te muut voitte pitää läkähdyttävän kesän itsellänne, minä en sitä kaipaa.

Vanha kansa käytti sanontaa:
Syksy ajjaa seittemällä hevosella,
kevät yheksällä.

Ja niin on syysmyrskyt vaihtuneet sateeseen ja taas paistellut aurinko välillä. Kehä senkun kiertää ja kiertää. Siinä mukana kiertää mun pää ja sielu. Ei lainkaan paha. Kaikki muistiin kirjautuneet asiat nousevat esiin ja purkautuvat runoiksi.

Seitsemän myrskyn jälkeen alkaa talvi.
Pian alan harjoitella joululauluja. Nyt menossa konserttiohjelmisto. Marraskuun alussa uusinta kesäkonserttina toimineesta 100v-syntymäpäivähistoriasta eräästä kotimaisesta sana- ja melodiataiturista. Ensi vuonna useampia sellaisia muistelokonsertteja. Kiva ottaa talvi tähän väliin, kerätä voimia ja materiaalia.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: 1 ... 19 20 [21]
  Tulostusversio  
 
Siirry: