Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Marsin peräytymisen tulkinnasta  (Luettu 3283 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
FatFan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27


Profiili
« : 24.11.2007 18:55:02 »

Olen lukenut Marsin perääntymisestä aika paljon negatiivisia asioita. Itsellä tuntuu, että hommat sen kuin kiihtyy ja uusia mahdollisuuksia pulpahtelee.

Miten Marsin peruuttamista omalla kartalla ja itseensä voi analysoida? Itsellä aurinko Virgo, nousumerkki Kaksonen ja Mars kartalla 11.huoneessa ja vesimiehessä

Kiitos ja terveisin!

Alotteleva astrokki
tallennettu
Tähtipolku
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 34


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 25.11.2007 01:17:48 »

Hei kalliris ! Kosmobiologiassa ei lainkaan huomioida perääntyviä planeettoja.  Itse otan aivan saman kannan. Alussa 40 vuotta sitten kun aloitin astrologiset opintoni ja tutkimukset niin perääntyville planeetoille annettiin suuri merkitys. Itse en  40 vuoden aikana ole huomannut yhtään mitään. Yksi ja toinen väittää niillä elämässään olevan merkitystä,mutta kyseinen ilmiö voi johtua jostakin muusta tekijästä kartalla.

Mutta kaikki eivät tietenkään ole yhtä mieltä kanssani ja kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen. Minulla itselläni Merkurius kartalla perääntyi vuosieni alussa ja tämän pitäisi tarkoittaa oppimisvaikeuksia. Olen kuitenkin aina oppinut sitä mitä itse olen halunnut. Usein kuulee myös sanottavan, että liikennehäiriöt johtuvat taivaalla petääntyvästä Merkuriuksesta - mutta jos näin olisi niin sen pitäisi vaikuttaa silloin koko maailman liikenteeseen eikä ainoastaan johonkin määrättyyn maahan ja syy löytyy silloin sen valtion horoskoopista eikä taivaalla perääntyvästä planeetasta. Koska Astrologia ei ole taikauskoa niin sen pitäisi luonnollisesti puhdistaa tälläisistä väitteistä - minkä johdosta tiede ei ota astrologiaa vakavasti. Astrologiassa on paljon väitteitä joilla ei ole mitään todellista pohjaa. Tämän johdosta itse lopetin astrologiset tutkimukset tutkittuani sitä ensin noin 10 vuotta ja siirryin Kosmobiologiaan joka perustuu enemmän tieteelliselle pohjalle ja todellisuuteen.

Toivon sinulle hyvää jatkoa opiskelulle.

pentti tuononen

Kotisivu
http://www.cosmobiology.se/
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #2 : 25.11.2007 15:07:09 »

Pentillä on ihan hyvää kritiikkiä noita astrologian yleisiä väitteitä kohtaan. Meillä ihmisillähän on usein taipumus esittää asiat yksinkertaistetusti niin, että ne "johtuvat" ainoastaan yhdestä asiasta, eli ikään kuin vaikka nyt esim. astrologiset tekijät pakottaisivat asiat olemaan niin tai näin. Näin esitettyihin väitteisiin on tietysti skeptikkojenkin erittäin helppo tarttua. Oma lempparitoteamukseni astrologiasta tietämättömille onkin, että astrologia ei ole yksiselitteistä tai mustavalkoista, kuten ei ole elämäkään.

Olen itse tässä harrastuksessani vasta vaiheessa, jossa seurailen näitä jaksoja, esim. nyt Marsin peräytymistä ja yritän ymmärtää, miten se kenties näkyy omassa ja muiden ihmisten elämässä - vai näkyykö mitenkään. En kuitenkaan suostu omaksumaan näistä peruutteluista negatiivista kuvaa, minusta elämään kuuluvat erilaiset rytmit, enkä katso että esim. joku tahdin hidastuminen taikka mutkat matkassa olisivat välttämättä ollenkaan huonoja asioita, päin vastoin. Esimerkiksi nyt oma peruuttavan Marsin Saturnukseni ylitys 6. huoneessa ja siihen liittynyt hammaslääkärin kehotus miettiä ruokailutottumuksia viimeisen vuoden ajalta oli ihan terveellinen "pysähdys". Olen tiedostanut nyt paremmin taas sen, miten voin itse vaikuttaa terveyteeni ruoka- ja juomavalinnoilla.

Peräytyviä planeettoja tarkastellessa kannattaa tietysti huomioida niiden tekemät aspektit omaan karttaan. Jos tuo peruutteleva Mars Ravussa (ja hetken aikaa Kaksosissa, ks. ketju Mars retro!) ei osu mihinkään merkittävään kohtaan omalla kartalla tai tee haastavia aspekteja oman karttasi tekijöihin, sen edustamat asiat eivät sananmukaisesti kosketa sinua juurikaan. Samoin kun Pentti mainitsi tuon liikennehäiriöiden yhteyden peräytyvään Merkuriukseen, niin pitäisihän senkin osalta ottaa huomioon esim. merkki jossa se peräytyy ja aspektit vähintäänkin muihin transitoiviin planeettoihin, että saisi kokonaiskuvan "taivaan tilanteesta". Kaikki vaikuttaa kaikkeen.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
FatFan
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27


Profiili
« Vastaus #3 : 25.11.2007 19:08:43 »


Kiitos vastauksista ja tiedoista. Mites sen nyt näkikään osuuko peruutteleva Mars ravussa tai myöhemmin kaksosissa merkittävään kohtaan omalla kartalla?

Astrokki

tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 25.11.2007 19:34:16 »

Kalliris, jos käytät Astro.comia, niin siellä Natal chart & transits -kartassa näkyvät selkeästi kartan ulkopuolella transiittiplaneetat vihreän värisinä. Siitä jo suoraan näkee, missä oman karttasi huoneessa tr Mars liikkuu, samoin jos se osuu samaan kohtaan eli yhtymään jonkun oman planeettasi kanssa. Kartan vasemmasta yläkulmasta vielä jos klikkaa View the additional tables, niin saa pdf-taulukot joista alimmasta näkee transitoivien planeettojen aspektit syntymäkarttaan.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: