Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: TIE  (Luettu 26629 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rakkauden enkeli
Vieras
TIE
« : 10.04.2006 14:39:16 »

Tässä eräs loistava teksti, jonka löysin toiselta keskustelupalstalta:

TIE

Jos Sinä olet vain ruumiisi, niin sinä kuolet totaalisen kuoleman ja häviät olemattomiin. Näin kuolee kanssasi koko ihmiskunta ja koko maailmankaikkeus. Sinulle se on ollut olemassa vain Sinun kauttasi. Jos ajattelet kaikkien ja kaiken muun jäävän tänne niin kuin ennenkin, niin tämä harha aiheuttaa sinulle murhetta murheen päälle. Jos et olisi koskaan syntynyt ruumiiksi tai ruumiiseen, niin et olisi koskaan tullut tietoiseksi tästä ajasta ja ulottuvuudesta. Samoin on asian laita kuollessasi pois. Illuusio kuolee ruumiisi mukana.

Jos taas Olet jotakin muutakin kuin pelkkä fyysinen olemuksesi, niin tämä ruumiisi on ollut ikkunasi tähän ulottuvuuteen. Ruumiin kuollessa tuo ikkuna sulkeutuu ja vihdoin katselija sulautuu ja palaa siihen mistä se oli tullutkin, Yksin Olemassa Olevaiseen. Häneen jota me kaikki hapuilemme ja jolle me keksimme nimiä. Häneen, josta kertoivat meille profeetat. Laotse näki Ytimen ja iloitsi, mutta ei tullut Yhdeksi Hänen kanssaan. Hän sanoi tuntevansa Tien (Tao). Kristus tuli vihdoin ja yhdisti nuo kaksi Yhdeksi. Hän ei puhunut Ytimestä hänenä vaan Minuna. Hän oli Ydin ja kehottaa meitä seuraamaan Häntä. Ei tulemaan tarinan kertojiksi hänestä vaan Yhtymään Ykseyteen, joka on kaiken keskuksessa ja täyttää kaiken kaikessa ja kaikissa. Olemaan Minä, Ihminen. Ihminen sellaisena, kuin se on tarkoitettu. Ihminen, joka on yhtä ja yksi kaikkien ja kaiken kanssa rakkaudessa.

Jos sinä tavoittelet jotakin sellaista, jolla voit ylpeillä muille, niin tekstini ei tule miellyttämään sinua. Jos haluat kohota pilviin ja taivaisiin harjoittamalla erillistä itseäsi ohi koko muun ihmiskunnan ja maailmankaikkeuden, niin tämä teksti ei ole sinua varten. Ja kuitenkin se on juuri sinua varten, sillä se julistaa sinulle Tien. Sinä Olet tuo Tie. Paitsi että se maailma, jonka havainnoit ruumiisi kautta kuolee kanssasi, niin myös Se mikä siinä on ikuista pelastuu kauttasi. Koko ympäröivä Todellisuus on luotu Sinun kauttasi ja Sinuun. Jo Sinua ei olisi, niin ei olisi mitään muutakaan.

Nyt joku ehkä huudahtaa: ”tuo on mitä suurinta itsekkyyttä ja minäkeskeisyyttä!” Se onkin Minäkeskeisyyttä, mutta tämä Minuus sisältää kaikki ihmiset. Erillinen minuutemme ei näe ykseyttä ja vertailee itseään muihin ns. erillisiin yksilöihin. Tämä aiheuttaa riitaa ja vihaa. Erillinen minuus on siemen, jonka kuolemasta nousemme yksilössämme kohtaamaan Jumalan. Universaalin Minuuden, jossa ei ole erotusta enää kenenkään välillä. Tämä ei köyhdytä persoonaa, vaan saa sen aidolla tavalla rikkaaksi. Yhdymme Henkeen, joka lävistää kaiken aineen kaikkialla kaikkina aikoina. Kun heräämme Hengelliseen todellisuuteen, niin aineessa oleva erillinen minuutemme alkaa väistymään. Tulemme osalliseksi Kaikkeuden keskuksesta. Lopulta erillinen minuuskin löytää itsensä vasta Itsestä, joka on kaikkien kautta ja kaikissa. Iankaikkinen Rakkaus halaa erillisyytemme kuoliaaksi, jotta parannumme ”jakomielitaudistamme”!

Koko ihmiskunta, luomakunta, ääretön avaruus ja Jumaluus lävistää Sinut ja täyttää Sinut Rakkaudellaan. Jokainen ihminen on osa Sinua. Sinä Olet Heissä ja He Sinussa. He ovat osa sinua ja vain tässä Tietoisuudessa rakastan Itseäni varauksetta. Hyväksyn Itseni. Minä Olen se mikä Minä Olen. Ja niin hyväksyt lähimmäisesi ja rakastat häntä Rakkaudella, joka kärsii ja hyväksyy ja kestää kaiken.

Universaali Minuus on Rakkautta, joka hyväksyy kaiken. Tämä rakkaus katsoo Sinuun ja näkee sinnekin, minne et edes itse uskalla katsoa. Rakkaus katsoo siihen kohtaan Sinussa joka on sinulle kaikkein kipein ja häpeällisin, sen jonka salaat muilta ja jopa itseltäsi. Tämä hirmuinen, pelottava Rakkaus ei ehdollista Itseään, vaan hyväksyy Sinut ehdoitta. Rakkaus ei odota sinulta muutosta tai suorituksia, vaan odottaa että katsoisit vastavuoroisesti Häneen. Häneen, joka rakastaa ja vain rakastaa, vaikka et välittäisi Hänestä mitään. Katsomalla Rakkauteen, joka hyväksyy kaiken ja kaikki, me vihdoin katselemme todelliseen itseemme. Me emme voi tehdä mitään ansaitaksemme tämän Rakkauden. Me emme voi tehdä mitään sellaista, että Rakkaus lakkaisi meitä rakastamasta. Ehdollistettu rakkaus (”rakastan sinua jos sinä rakastat minua…”) ei ole Rakkautta lainkaan, vaan Rakkaudeksi naamioitunutta omistamisen halua ja vihaa. Omistaminen naamioituu usein rakkaudeksi. Jos haluan omistaa jonkun ihmisen, niin minä kuvittelen sen olevan rakkautta. Jos minä haluan muuttaa jonkun ihmisen kaltaisekseni, niin minä kuvittelen senkin olevan rakkautta. Tällainen rakkaus muuttuu lopulta vihaksi. Näin paljastuu ettei se rakkautta ollutkaan. Rakkaus antaa toisen olla vapaa, koska se näkee toisessa Itsensä.

Rakkaus odottaa meitä tulemaan Valoonsa ja tunnistamaan itsessämme pimeät alueet, joita pakenemme. Uskonnot julistavat: ”sinä voit tulla hyväksi!”. Rakkaus julistaa: ”Sinä olet hyvä”! On nimittäin niin, että Rakkauden Valossa pimeytemmekin on Valoa. Näin voimme Rakkaudessa hyväksyä itsemme niin kuin Olemme ja toiset niin kuin he ovat. Erillisinä haluamme muuttaa ”toisia” ihmisiä, koko maailmaa ja olemme tuomitut siinä epäonnistumaan. Kun kadotamme erillisyytemme Ykseyteen niin saamme Tietoisuuden siitä, että kaikki on niin kuin pitääkin. Kaikki näkyvä kyllä muuttuu jatkuvasti ja me hyväksymme tuon muutoksen, sillä Olemme tulleet osalliseksi siitä.

Erillisinä me etsimme vapautusta, sovitusta, pelastusta ja millä nimellä uskonnot sitä kutsuvatkaan. Ajattelen, että erillisyys löytää täyttymyksensä kuolemassaan, sammumisessaan. Vanha katoaa ja katso, Uusi tulee sijaan. Itse asiassa vanha on katoavaista ja Uusi Iankaikkista. Lain alaiset opettajat opettavat, että meidän tulee sammua ns. pimeydellemme tahdon voimallamme ja itsekurilla. Tässä on suurena ongelmana se, että näin ajaudumme helposti tuomitsemaan itsemme lisäksi toiset. Tulemme entistä erillisemmiksi. Emme hyväksy omaa varjoamme ja emme näin pysty armahtamaan muitakaan, joissa näemme samoja piirteitä.

Juutalaisten ja kristinuskonnon ristille lyömä Nasaretin puuseppä on siis ainoa, joka uskaltaa Olla sitä mitä Hän On. Hän opettaa lyömään kättä pahuudellemme ja tulemaan sen ystäviksi. Pahaa ei voiteta pahuudella, vaan Rakkaudella. Hylkäämällä varjomme hylkäämme itsemme. Taistelemalla varjoamme vastaan sisällämme on konflikti. Rakkauden lain alaisina sammumme tuomarille sisällämme ja annamme tilaa Jumalan iankaikkiselle armolle. Ymmärrämme, että emme ole parempia kuin kukaan toinen ihminen. Emme huonompiakaan. Kadottamalla erillisyyden löydämme Ykseyden. Erillisyys sammuu kuolemalla kaikelle tuomiolle ja laille. Kenet sinä tarvitset tälle matkalle? Sinut! Sinä Olet Tie![/color]
tallennettu
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #1 : 10.04.2006 15:10:43 »

Jahas, Gilroy kävi taas täällä.
 Angry Angry Angry Angry
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #2 : 10.04.2006 15:40:47 »

Minustakin oli hyvä teksti  smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #3 : 10.04.2006 15:50:49 »

Minustakin oli hyvä teksti  smitten
Nyt minunkin pitää kiittää.

Kiitos Taiska.
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #4 : 10.04.2006 16:13:45 »

Grin

     Grin

     Halipatzui koko seurakunta, hallelujaa!!  Shocked

         Napa  O N   löytynyt !!  Smiley

            Elävää NÖYHTÄÄ täynnä.  Cheesy

               Siis olemme olemassa!!   Kiss

                  TOISTAISEKSI  Cry


                        2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #5 : 10.04.2006 20:20:16 »

Toi Halipatzui soi korvissani.
Onko sulla Kotkansilmä mitään aavistusta, miksi.

 Grin Grin Grin Grin


Jos mä vastaisin tohon. Hurahuhhahhei.

 2funny 2funny 2funny 2funny 2funny
« Viimeksi muokattu: 10.04.2006 20:27:35 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #6 : 10.04.2006 20:28:21 »

Toi Halipatzui soi korvissani.
Onko sulla Kotkansilmä mitään aavistusta, miksi.

 Grin Grin Grin Grin


 Wink
         E. Ertama  kai  sitä  soitteli,  kun  tavattiin!!   angel


                   smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Ikiaika.
Vieras
« Vastaus #7 : 10.04.2006 20:36:19 »

Toi Halipatzui soi korvissani.
Onko sulla Kotkansilmä mitään aavistusta, miksi.

 Grin Grin Grin Grin


 Wink
         E. Ertama  kai  sitä  soitteli,  kun  tavattiin!!   angel


                   smitten
Nyt ei tartte ostaa juustoo. On näköjään emmentaalia tarpeeks.
 Ja Sinä huitaset viellä koivuhalolla että kalsarit pyörii jaloissa.
Selitä nyt vähän vaikka yv,nä Shocked Shocked Shocked Shocked Shocked
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #8 : 10.04.2006 20:39:37 »

Juuh, ehkäpä se pojulit kannattaa... En tajua, mitä tekemistä noilla letkautuksillanne on alkuperäisen tekstin kanssa... Noh, whatever...  :Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #9 : 10.04.2006 21:03:31 »

Näin voimme Rakkaudessa hyväksyä itsemme niin kuin Olemme ja toiset niin kuin he ovat. Erillisinä haluamme muuttaa ”toisia” ihmisiä, koko maailmaa ja olemme tuomitut siinä epäonnistumaan.

 Cheesy
    Wink
      Smiley  Masentavaa, ja ihan näinä aikoina, ja täällä.  knuppel2

            uglystupid2
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #10 : 10.04.2006 21:23:00 »

Kiitos lukuhetkestä Rakkauden enkeli  smitten!!
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #11 : 10.04.2006 21:43:03 »

Wink

     Wink

          Wink

              TIE, tuo edessä aukeava tuntematon kohtalo!!

                  Sitä etsimme kaikenaikaa, emmekä huomaa

                     olemme jo TIELLÄ..


                           2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Dinah
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 237



Profiili
« Vastaus #12 : 10.04.2006 22:34:00 »

Niinpä niin, todellinen rakkaus on ehdotonta ja siihen meidän pitäisi pyrkiä kaikessa mitä olemme, ajattelemme ja teemme!  smitten

Mutta ei etsimällä tai vaatimalla rakkautta jostain ulkopuolelta vaan uskomalla siihen, että me itse olemme rakkaus ja me olemme yhtä. Rakastamalla voimme hyväksyä niin omat kuin toistemme puutteet ja virheet, sillä vain rakkaus voi tehdä meistä epätäydellisyydessämmekin täydellisiä olentoja  Wink
tallennettu

nousuleijona
aurinko, kuu ja merkurius kaloissa
venus härässä ja mars leijonassa
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #13 : 10.04.2006 22:59:30 »

smitten

   Hyvä havainto !   Milloin viimeeksi annoit " syrjäytyneelle "

   kolikon ??   Milloin viimeeksi olit vieraalle ystävällinen??

   Milloin viimeeksi, et tuntenut ylimielisyyttä??

   Milloin viimeeksi tunsit puhdasta rakkautta???


              Kiss
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #14 : 10.04.2006 23:03:18 »

Kotkansilmä tuli ihan hyvä mieli ( vaikka et kyllä kysymystä minulle tehnytkään ! )kun voin ajatella että kolmeen viimeiseen kysymykseen voin vastata että joka päivä ja ensimmäiseen että silloin kun olen tarpeessa olevan kohdannut.Enhän minä niin kehno taida ollakaan   smitten
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: