Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko "intuitio" pelastanut teidät?  (Luettu 3641 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
slslsl
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 67


Profiili
« : 05.03.2007 16:41:30 »

Eli juuri äsken olin tulossa mopolla kirjastosta. Ajan mopolla, koska pelkään autolla ajamista, mikä lienee aika hassua sillä mopo on kuitenkin vaarallisempi kapistus kuin auto. No joka tapauksessa ajokorttia minulla siis ei ole.

Olin ajamassa erään risteyksen ohitse. Oikealta puolelta olevalta tieltä tulee suhteellisen harvoin autoja, nyt tuli kuitenkin yksi aika kovaa vauhtia. Jotenkin ajattelin, että tuolta tulee _aivan varmasti_ vielä toinen auto. Käsittääkseni autojen pitää liikennesääntöjen mukaan antaa minun mennä ohitse ennen kuin tulevat. No, hiljensin kuitenkin, koska ajattelin että näin on pakko tehdä.

No eikös sieltä tullutkin auto, ja tuli erittäin kovaa vauhtia (ylinopeutta) välittämättä siitä, että sen pitäisi ensin katsoa tulenko minä sieltä. Tajusin heti, että jos en olisi hiljentänyt, auto olisi ajanut minua päin ikävin seurauksin.

Vähän sekavasti selitetty ja ehkä ei niin hyvä esimerkki, mutta tästä tuli kuitenkin mieleeni tämä. Olen lukenut sellaisistakin tapauksista, kun vaistomaisesti ollaan hiljennetty autolla vauhtia ja juuri sen jälkeen on eteen tuikannut hirvi.
tallennettu
Yulunga
Vieras
« Vastaus #1 : 05.03.2007 17:12:22 »

kyllä on.  Smiley
En mennyt tapani mukaan rannalle aamiaiselle vaan erään talon toiseen kerrokseen sinä aamuna kun kaikki rannalla olijat hukkuivat tsunamiin  buck2
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 05.03.2007 17:47:09 »

kyllä on pelastanut useastikkin jopa kerran melkein varmalta kuolemalta..mutta eipä sitten kuitenkaan ollut vielä silloin meidän sielujemme aika jatkaa matkaa muilla tasoilla..
tallennettu

BlueRose
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 348


I Love Yuo Mom


Profiili
« Vastaus #3 : 06.03.2007 00:57:48 »

Kyllä ja monta kertaa, olen intuutioni avulla pelastautunut monelta mahdolliseslta väkivallan teolta joka olisi kohdistunut minuun Lips Sealed
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #4 : 06.03.2007 14:21:16 »

Kyllä tuosta vauhdin hiljentämisestä on ainakin sellainen kokemus, että olin kerran teininä poikakaverin kyydissä ajelemassa autolla kapeaa metsätietä ja muistan, että pyysin häntä hiljentämään vauhtia, vaikka ko. tiellä olikin melko epätodennäköistä, että joku tulisi vastaan. Melkein jo suutuinkin hänelle, kun ei heti hiljentänyt, mutta suostui sitten. No, seuraavan mutkan takaa tulikin yllättäen auto vastaan, poikakaveri joutui jarruttamaan ja molemmat joutuivat tosi tarkkaan sompailemaan toistensa ohi, että mahtuivat kapealla tiellä. Silloin mietin, miten olisi käynyt, jollen olisi vaatinut hiljentämään vauhtia. En tiedä, oliko kyseessä intuitio vai luontainen varovaisuus, mutta pelastipa ainakin suuremmalta säikähdykseltä, jollei peräti kolarilta.

Tämän hurjempia sattumia en itseltäni muista, mutta tuo *Hittusen* juttu oli aika huima!
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Jasca
Vieras
« Vastaus #5 : 06.03.2007 15:09:02 »

Totta maar intuitio on pelastanut sekä fyysisesti että taloudellisesti. Uskoisin, että joskus myös henkisestikin varoittaessaan sotkeutumasta juttuihin, jotka ei ole minun polkuni.  2funny
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: