Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Shamanistinen elämänkatsomus  (Luettu 15829 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #15 : 28.11.2011 17:43:33 »

Niin varmaan on jonkun unelma ja jonkun painajainen. Elämä se minutkin tänne kuljetti.  Smiley Ja pakettiauto.  smitten

Täällä mulla on hyvä vanhuuskin, heittäydyn kissamummon rooliin heti kun viimenenkin kekara lähtee pesästä pois.. Aiheutan hämminkiä kesätorilla myymällä lemmenjuomia akoille ja yrttipotenssipussukoita ukkoloille, pomeloitsen korteista povauksia kaikille jotka pihaan uskaltautuu jotain kysymään.  Cheesy  Lapset yrittää saada mua johonkin vanhusten taloon mutta en lähe prkl!

Jotenkin sun kirjoitukset ja nimimerkki ovat niin tutunoloisia  Shocked Mä kyllä asun ihan sydän-Hämeessä, mutta samanlaisissa oloissa.

Tuo sun vanhuudenkuvauskin oli ihan kuin minulla, mä vaan menen sitte hevosella lähikylän kaupan eteen povamaan, ja välillä soittelen rummullani loitsujani ihmisille  Cheesy Cheesy
tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #16 : 28.11.2011 22:11:53 »

 Smiley Sielunsiskoutta?

Ei me kaukana sitten fyysisestikään olla; me täällä Härkätien varrella, Väinö Linnan vanhoilla kotiseuduilla asustellaan.  Smiley
tallennettu
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #17 : 28.11.2011 22:16:56 »

Ai jaa, katos vaan Smiley Mä jotenkin olen sut yhdistänyt Itäsuomeen, ehkä just nimimerkin takia.

En tiedä miksi, mutta sun nimimerkkisi soi usein korvissani, ihan muuten vain  idiot2 Tosi outoa.
Mutta kovin samanlaiset on meidän elämänpiirit.
tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #18 : 28.11.2011 23:26:41 »

No sukujuuret on kyllä syvällä siellä ja isän puolelta ihan Pietarista asti, joten sieltä se nimimerkki kyllä juontaa. Tänne "etelään" vaan monen mutkan kautta olen kulkeutunut.

Kiva kuulla että löytyy muitakin jotka näin viihtyy ja tykkää elellä!  Smiley
tallennettu
Aquila
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 51



Profiili
« Vastaus #19 : 18.12.2011 19:00:08 »


Olen itse ollut muutaman viime vuoden aikana shamanistisissa rumpupiireissä, ja olen myös vetänyt sellaisia. Shamanismi itsessään on menetelmä jolla päästään tietoisesti omaan alitajuntaan eli sisäiseen avaruuteen, ja sitä kautta myös kollektiiviseen mieleen, ulkoiseen avaruuteen. Shamanistinen elämänkatsomus on hieman kyseenalainen käsite, sillä siihen on aina vaikuttanut kunkin kansanheimon perinteet ja uskomukset.

Shamaanimatka tehdään yleensä rumpua käyttämällä. Hidas monotoninen rummutus saa tajunnan laskemaan alfa-taajuksille, etevimmillä matkaajilla jopa thetaan ilman nukahtamista. Matkoilla pyritään joko Aliseen tai Yliseen, mitkä käsitetään eri perinteissä eri tavoin. Matkoilta haetaan yleensä neuvoa tai tietoa arkipäivän asioihin, mutta vastoin tiukkapipoisempien "oikeaoppisten"  police  knuppel2 shamanistigurujen opetuksia, matkoja tehdään myös viihdemielessä.  2funny

tallennettu
Karhunkantaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili WWW
« Vastaus #20 : 30.12.2011 20:07:54 »

Shamaanimatkalla, eli muuttuneessa tajunnantilassa tai "salatussa todellisuudessa" voi liikkua ajan ja paikan ulkopuolella. Minusta siinä on kuitenkin se vaara, että matka suuntautuukin omaan alitajuntaan, vaikka kuvitteletkin tehneesi sen Yliseen tai Aliseen.

Siksi itse suosin työskentelyä muuttuneessa todellisuudessa, ilman transsia. Nyt olen liukumassa puhtaasta shamanismista Ferin erään alalahkon suuntaan.
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #21 : 28.02.2012 11:47:15 »

Shamanistinen maailmankuva on minulle hyvin rakas ja toteutankin sitä elämässäni, toteutin itse asiassa ennen kuin ehdin kirjallisuuteen sitten tutustua. Yhdessä vaiheessa kivet oli tärkeitä, keräsin, tutustuin, rakastuin moniin kiviin. :Smiley Sitä ennen kasvit, lääkekasvit, hyötykasvit ym.. luonnonparantaminen.. Sitten sisäinen matkailu aliseen, visualisointimatkat.. ja yleinen shamanistinen ajattelumaailma. Luonto on kotini. smitten Kuten meidän kaikkien...  smitten
Jo pienestä luonnossa on ollut omat voimapaikkani, missä saan olla rauhassa ja maadoittua. smitten
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Staardis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #22 : 15.09.2012 22:18:58 »

Mua kiinnostaa tuo rumpu ja sen kans toimiminen. Teinkin tänä kesänä itelleni oman rummun, mutta se on joku ihme susi-rumpu : ( Oon kiristäny ja purkanu, kiristäny ja purkanu jo kuus kertaa, enkä saa sitä soimaan oikein. Se soi vähän aikaa erittäin kauniisti, mut kun kuivuu kunnolla, se vaan rämisee, löystyy. Kunhan on aikaa, aloitan taas jälleen kerran alusta, ens keväänä. : ) kyl se viel...
tallennettu

Jos sinä antaisit minulle koko maapallon, mutta et ystävyyden kättä, se ei olisi minkään arvoista.
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #23 : 17.09.2012 15:21:37 »

Staardis: Tänä kesänä mun molemmat rummut on ollen aivan kalvo löysällä, kun on niin kosteaa. Olen nytkin jo monta viikkoa odottanut, että pääsisi soittelemaan... Ja tiedän, että soivat normaalisti kauniisti, aiemmin ei moista ole tapahtunut. Toki voisin koittaa kuivata rumpuja esim. nuotion ääressä, mutta en ole nyt ehtinyt niin aikaa vievään rumpuharjoitteluun. Jos haluat, niin kokeile ensin, kiristyykö rumpukalvo lämmittämällä, ennenkuin purat! Voit säästyä turhalta isolta hommalta  Wink
tallennettu
Staardis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #24 : 17.09.2012 17:33:37 »

Heiii Kesäyön Usva! Kiitos vinkistä! Kotiinpäästyä sitten vaan hiustenkuivaaja pörräämään Cheesy  Cool
tallennettu

Jos sinä antaisit minulle koko maapallon, mutta et ystävyyden kättä, se ei olisi minkään arvoista.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #25 : 18.09.2012 07:12:19 »

Äääääh.
Taas yksi syy lisää kadehtia Solnishkoa!  Grin angel  Wink
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #26 : 18.09.2012 12:46:51 »

No eihän se nyt sun syys oo jos sulla on tuommonen kota Cheesy

Jo vain, olis oikeesti aivan loistomahtava juttu tuo, laitan vakavasti harkittavien asioiden listalle  smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #27 : 18.09.2012 13:54:08 »

Älä nyt, täällähän oli tätä erittelyä ilmassa, sä olet ihan selvä erittelyn kohde nyt  Cheesy

 smitten

tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: