Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Shamanistinen elämänkatsomus  (Luettu 15830 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mammam
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili
« : 14.12.2009 22:41:18 »

Täällä mietiskellään löytyykö muita shamanistisen elämäntiedon & katsomuksen omaavia immeisiä täältä ?  Smiley
tallennettu

aurinko- neitsyt

nouseva rapu
kuu vesimies

merkurius vaa'ssa
venus skorpionissa
mars neitsyessä
Karhunkantaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 01.09.2011 09:29:09 »

Aloitin jopa shamanistisen koulutuksen, mutta jättäydyin siitä pois. Kaipa elämänkatsomukseni on kuitenkin yleisshamanistinen, ainakin käytän shamanistisia metodeja intuitiivisesti, mutta pidän sitäkin vain välineenä ja välietappina matkallani kohti suurempaa. Takaisin Alkuun.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #2 : 01.09.2011 09:31:40 »

Mitä on shamanistinen elämänkatsomus?
tallennettu
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #3 : 01.09.2011 13:36:26 »

Mitä on shamanistinen elämänkatsomus?

http://www.saunalahti.fi/mrwizard/artikkelit.html

Tällaisen vastauksen löysin sinulle, kun itsekin kiinnostuin että mitä se todella onkaan...
Ja hämmästyin, kun huomasin että artikkeli olikin lähes täydellinen luonnekuvaus itsestäni  Shocked

Tässä henkisellä matkallani olen löytänyt juuri noita asioita elämänkatsomuksestani, ja metsän keskellä asuessa onkin aika helppoa olla yhtä luonnon kanssa  smitten
Kesällä löysin asuinseudultani useitakin voimapaikkoja, joissa on helppo käydä kun siltä tuntuu. Onni on asua seudulla, jossa on vanha ja tunnettu kulttuuri.

Viimeisin kiinnostuksen aiheeni on rummutus, josta en ole tiennyt käytännössä yhtään mitään. Alkoi vaan yhtäkkiä kiinnostamaan, mitä se on. Ja nyt olisi kauhea tarve saada rakentaa oma rumpu...
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #4 : 01.09.2011 14:02:43 »

Shamanismin perusperiaatteet ovat:
* Kaikki on energiaa
* Kaikki on yhtä
* Energia menee sinne minne huomio menee

Yllättäen tämä vastaa aika lailla sitä, mitä kvanttifyysikot ovat jo jonkin aikaa sanoneet:
* Kaikki on energiaa
* Kaikki on yhtä
* Tarkkailija vaikuttaa tarkkailemaansa asiaan

Linkitetyssä artikkelissa oli yksi hölmöys:
Kaikki shamaanit eivät suinkaan voi oleskella auringossa tuntikausia tekemättä mitään. Pohjoisen vähäpigmenttisen shamaanin nahka kuoriutuu pois, jos moista yrittää.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #5 : 01.09.2011 14:50:11 »

Linkitetyssä artikkelissa oli yksi hölmöys:
Kaikki shamaanit eivät suinkaan voi oleskella auringossa tuntikausia tekemättä mitään. Pohjoisen vähäpigmenttisen shamaanin nahka kuoriutuu pois, jos moista yrittää.  Wink

Kiinnitin samaan asiaan huomiota.
En TODELLAKAAN minä ainakaan viihdy keskikesän auringossa tuntikausia! Sen sijaan keväällä aurinko herättää minut eloon ja antaa mahtavasti voimaa, ja näin syksyllä myös tulee kerättyä auringonsäteitä "talteen" pitkää ja pimeää talvea varten...
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #6 : 01.09.2011 15:05:56 »

No niin, hyvän linkin löysit Kesäyön Usva.
Jaa, sanoisinpa, että en teidä onko minulla tuommoinen elämänkatsomus, mutta ehkäpä olen menossa juuri sinne?
En kyllä piittaa luokitella asioita ellei ole aivan pakko...niinpä oma elämänkatsomuksenikin saa olla luokittelematta, rönsytä sieltä tänne ja täältä sinne Smiley
tallennettu
Karhunkantaja
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 15



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 01.09.2011 20:12:31 »

Kvanttifysiika, Bolzmannin aivot ja shamanismi...  Wink Nämä selittävät kaiken. Jos selityksiä halutaan.
tallennettu
dodobien84
Vieras
« Vastaus #8 : 20.11.2011 23:30:20 »

Tiedä shamanismista, mutta päänchakrat kun sain jollain tavalla aukeamaan joskus ja nyt on "lepotilassa" nin maria poltellessa tulee niin kummia kohtauksia että tulee oikein shamanistinen olo. Pari todistajaa siellä varmaan tietää paremmin minkälaista jakopersoonallisuutta löytyi tuolta meikäläisestä. Vähän vaikeaa näin omalta kantilta kertoa. Eh?

Rupee päässä kihelmöimään ja ylhäältä rupeaa "valumaan" kihelmöinti korvien tasalle ja olenkin ajatellut mikäs kytkös intissä oli kysymyksellä "tuntuuko, että vanne puristaa päätäsi?". No ei taida puristaa. MItäs KGB/Supon seulantaa siellä harjoitetaan valtion taholta kysympä vaan? Toisaalta se taitaa kusta omaan kinttuun joka tapauksessa kun vanteita puristavat päät/miten päin se oli nakitetaan B-miehiksi ja sitä kautta muonitushommin. Stäshi-pussit niihin keittoihin vaan!

Siinä tosielämän poppamiehiä!
« Viimeksi muokattu: 20.11.2011 23:34:17 kirjoittanut dodobien84 » tallennettu
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #9 : 20.11.2011 23:47:33 »

Mitä on shamanistinen elämänkatsomus?

http://www.saunalahti.fi/mrwizard/artikkelit.html

Tällaisen vastauksen löysin sinulle, kun itsekin kiinnostuin että mitä se todella onkaan...
Ja hämmästyin, kun huomasin että artikkeli olikin lähes täydellinen luonnekuvaus itsestäni  Shocked

Tässä henkisellä matkallani olen löytänyt juuri noita asioita elämänkatsomuksestani, ja metsän keskellä asuessa onkin aika helppoa olla yhtä luonnon kanssa  smitten
Kesällä löysin asuinseudultani useitakin voimapaikkoja, joissa on helppo käydä kun siltä tuntuu. Onni on asua seudulla, jossa on vanha ja tunnettu kulttuuri.

Viimeisin kiinnostuksen aiheeni on rummutus, josta en ole tiennyt käytännössä yhtään mitään. Alkoi vaan yhtäkkiä kiinnostamaan, mitä se on. Ja nyt olisi kauhea tarve saada rakentaa oma rumpu...

JA nyt se rumpu on sitten valmis. Ihanasti se soi tuolla kirkkaan tähtitaivaan alla  smitten


Dodobien: Onneksi mä saan tuon saman tunteen ihan ilman päihteitäkin, ja varpaisiin saakka... Kannattais sinunkin ehkä kokeilla muilla konstein Wink
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #10 : 21.11.2011 14:11:12 »

Minulle melodinen musiikki, vaikka melodinen trance tai sitten ihan meditaatiomusiikki, avaa yhteyden. Tosin en välttämättä tarvitse edes musiikkiakaan.

En kutsu elämänkatsomustani shamanistiseksi, vaikka siitä löytyvätkin samat asiat. Shamaanit työskentelevät henkein kanssa, mutta minä työskentelen vain enkelten kanssa. Siinä on se ero.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Solnishko
Vieras
« Vastaus #11 : 23.11.2011 12:32:54 »

Minäkään en ole kutsunut elämänkatsomustani shamanistiseksi, vaikka sitähän se näköjään hyvin pitkälle on. Oman paikkani löysin 7 vuotta sitten, elän todella keskellä korpea ja yritän parhaani mukaan myös toimia luonnon hyväksi ja elää sopusoinnussa ympäristöni kanssa. Tähän on tultu ihan omaa sisintä kuuntelemalla ja kaikki "rituaalit" ja "matkat" mitä teen on ihan itse kehiteltyjä. Henkien kanssa työskentelen, koska henget ovat lapsuudesta saakka lähelleni tulleet: niin apua pyytävät kuin sitä antavatkin.

Elämäntapa luonnon keskellä, johon kuuluu kierrätys, kestovaipat ja omavaraistalous niin pitkälle kuin mahdollista. Rituaalina jos voi pitää sitä, että iltaisin kun saadaan lapset nukkumaan niin minä lähden ulos kotaan istuskelemaan; sytyttelen tulet, juon teetä ja polttelen muutaman tupakan siinä hiljentyessäni. (Talvella mulla on mummolta peritty susiturkki, tarkenee kelillä kuin kelillä!)Haistelen ilmansuunnat ja energiat, köpeksin yksinäni pitkin pihaa ja varsinkin kesällä lähden usein siitä sitten metsään haahuilemaan, kuljen sinne minne metsä sillä kertaa kuljettaa tai sitten menen "omiin" paikkoihini, missä istuskelen ja hiljennyn. "Työskentelen" jos on tarve tai sitten vaan olen. (Joku arvostaa sitä, että 20m kotiovelta löytyy Makuuni ja Siwa, minä arvostan sitä että 20m kotiovelta alkaa metsä.)

Mitään miehisiä harrastuksia ei ole, mutta lumityöt, polttopuiden teko ja pelloilla kuhkiminen varmaan kelpaa korvikkeeksi. Ei tarvi harrastaa urheilua kun saa ihan tarpeeksi tuota hyötyliikuntaa. Jaa, no kunnostan kyllä harrastuspohjalta vanhoja huonekaluja tuolla ulkorakennuksessa, meillä on siellä pieni paja. Kirves, vasara ja viikate pysyy hyvin kädessä.  Smiley

Ehkä se "iso" matka oli sitten se, kun kaupungista lähdettiin keskelle korpea 100 vuotta vanhaan taloon ja pihapiiriin. Rempattu on pikkuhiljaa vanhaa kunnioittaen. Ensimmäinen talvi oli kyllä pieni shokki; aamulla sai ensimmäisenä singahtaa putkia sulattelemaan ja lunta lappamaan että pääsee edes ovesta ulos kunnolla. Pimeys ja hiljaisuus. Enää en mistään hinnasta vaihtaisi. Rumpua mulla ei kyllä ole, enkä ole sellaista kaivannutkaan.
tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #12 : 23.11.2011 12:56:17 »

Lainaus
Minä just mietin, että onko näillä ees mitään eroa, vai onko rakkailla lapsilla monta nimeä? En tiiä. Itselläni on tullut antipatia enkeleitä kohtaan niiden kristillisen kaiun takia.

Kuin myös. Jos jotain sanoisin enkeleiksi niin se on se energia, mikä iltaisin väreilee lasten sänkyjen ympärillä. Meillä on pystyraitatapettia lasten huoneissa ja iltaisin voisin seisoa vaikka kuinka kauan siinä oviaukossa katselemassa kuinka raidat väreilee, se tunne on todella rauhoittava ja lohdullinen.  Lohtu, syli, turva -energia.
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #13 : 23.11.2011 18:36:43 »

Sun elämä Solnishko kuulostaa mun unelmalta Smiley Cheesy  smitten

Ehkä sen on ihan hyväkin pysyä unelmana, ehkä se joskus jopa toteutuu, mennään sinne minne elämä vie Smiley

tallennettu
Solnishko
Vieras
« Vastaus #14 : 24.11.2011 10:48:44 »

Niin varmaan on jonkun unelma ja jonkun painajainen. Elämä se minutkin tänne kuljetti.  Smiley Ja pakettiauto.  smitten

Täällä mulla on hyvä vanhuuskin, heittäydyn kissamummon rooliin heti kun viimenenkin kekara lähtee pesästä pois.. Aiheutan hämminkiä kesätorilla myymällä lemmenjuomia akoille ja yrttipotenssipussukoita ukkoloille, pomeloitsen korteista povauksia kaikille jotka pihaan uskaltautuu jotain kysymään.  Cheesy  Lapset yrittää saada mua johonkin vanhusten taloon mutta en lähe prkl!
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: