Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Ajan kulun nopeutuminen  (Luettu 5705 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Viitasammakko
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


KROAAK!


Profiili
« : 01.09.2007 19:16:32 »

Moi!

Toivottavasti täällä ei ole jo ketjua aiheesta! En kovin viitsinyt selailla...  Embarrassed

Siis, tuntuuko teistä siltä tai oletteko huomanneet, että aika kuluisi nopeammin kuin ennen? Hmm... vaikea kuvitella ettei täällä olisi jo aiheesta puhuttu, mutta no, jatkan silti! KAIKKI ystäväni, sukulaiseni ja tuttavani sanovat samaa kuin minä, että aika menee nopeammin kuin ennen. Miksi? Mistä se johtuu? Joku sanoi että tälle on ihan tieteellinen fysiologinen selitys: aurinkokuntaamme lähestyy toinen aurinkokunta ja se vaikuttaa fysiikkaan jotenkin. Oletteko kuulleet tästä?

Minä en ole töissä, ei ole vilkasta sosiaalista elämää, ei paljon harrastuksia, eli siitä se ei voi olla kiinni että olisin järjestänyt itseni juoksemaan paikasta toiseen ja sitten tuntuisi siltä että aika loppuu kesken. Ei, hyvä kun yhden asian ehtii päivässä hoitaa niin taas on ilta! Ja viikot kuluvat silmissä. Miten tämä on mahdollista?!

Tuleeko minusta siis äkkiä vanha ja elämä on ohitse ennen kuin siitä ehtii saada edes kiinni?  Grin On tämä meinaan hurjaa. Miten saisin vanhan ihanan hitaan ajan takaisin? Tai edes tunnun siitä?
tallennettu

Vesimies saavuttaa aina päämääränsä, vaikkakin usein mutkan kautta.
Atomi
Vieras
« Vastaus #1 : 01.09.2007 21:26:22 »

Jepulis! Kyllä aika nykyisin rientää niin ettei itse meinaa mukana keretä. Tänään esim. olin päättänyt pitkästä aikaa viettää luppoaikaani täällä foorumilla. Loppujen lopuksi pistäydyin täällä aamupäivällä ja nyt saunan jälkeen olen hetken. En edes tiedä mihin tämä päivä karkasi. Minäkin haluaisin hitaan ajan takaisin. Muutoin huomaan kohta viettäväni omia 80-vuotisjuhlia enkä edes muista miten siihen olen päätynyt.   knuppel2
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #2 : 01.09.2007 21:28:44 »

Täsmälleen sama fiilis on ollut jo monen vuoden ajan, eikä vain omaa elämääni ajatellen vaan myös miettien esim. tuttavaperheen elämää: heidänkin vauva on jo....hui kamala, taaperostakin isompi eikä olle "EHDITTY" näkemään kuin muutaman kerran koko parin vuoden aikana! Mihin ihmeeseen se aika katoaa?!? Huh
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8226


Profiili
« Vastaus #3 : 02.09.2007 00:38:43 »

Täsmälleen sama fiilis on ollut jo monen vuoden ajan, eikä vain omaa elämääni ajatellen vaan myös miettien esim. tuttavaperheen elämää: heidänkin vauva on jo....hui kamala, taaperostakin isompi eikä olle "EHDITTY" näkemään kuin muutaman kerran koko parin vuoden aikana! Mihin ihmeeseen se aika katoaa?!? Huh

Mustassa aukossa gravitaatio on kai ääretön. Minä en juuri mitään fysiikasta
tiedä, mutta käsittääkseni mustan aukon singulariteetissa aika pysähtyy
juuri gravitaation äärettömyyden vuoksi.

Toisaalta taas joogalento perustuu aakaashaan. Sanskriitiksi se on aakaasha-
gamanam
, eli kaiketi aakaashaan-meneminen. Tietyssä mielessä
aakaasha lienee "anti-gravitatiivinen". Muistaakseni Bhojadeva kutsuu sitä
yoga-suutran kommentaarissaan termillä avakaasha-daayaka. Olisikohan
tuo kankeasti käännettynä tilanantaja. Kun mustassa aukossa ei
tavallaan ole tilaa (lähes?) ollenkaan vaan se on kaiketi (lähes?) pistemäinen,
ja pysäyttää mahdollisesti ajan, ehkä aakaashan "lisääntymisen"  aikaansaama vaikutus on ajan nopeutuminen, vaikkei kukaan vielä
aikuisten oikeesti lentäisikään sanan varsinaisessa merkityksessä.

 crazy2
« Viimeksi muokattu: 02.09.2007 00:43:00 kirjoittanut sideman » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #4 : 02.09.2007 12:43:00 »

Minusta pikemminkin tuntuu siltä että aika, jota ei sellaisenaan oikeasti edes ole on tullut paljon "hallittavammaksi" omassa elämässäni. Eli sitä osaa jollain tavalla sitä ajankulumista tai sitä tunnetta joko hidastaa tai nopeuttaa aina tilanteen ja tarpeen mukaan. Ymmärtääkö kukaan mitä yritän selittää, muilla vastaavia kokemuksia?  :Smiley
tallennettu
Hippu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili
« Vastaus #5 : 02.09.2007 20:22:28 »

Minustakin on jo pitkään tuntunut siltä, että aika menee nopeammin.
Olen ajatellut sen johtuvan vain omasta vanhenemisesta.
Serkkuni (joka on minua n. 10 v vanhempi) mietti aikoinaan samaa ja totesi vähän huumorilla, että "ehkä sitä on sitten itse tullut hitaammaksi".  Wink
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 03.09.2007 09:02:05 »

Samaa minäkin epäilen Hippu, muistan jo lapsena, että vanhemmat ihmiset sanoivat, että aika tuntuu menevän niin paljon nopeammin, kun vanhenee ja nyt olen huomannut sen itsekin. Onko se vähän sama, kun lapsena joku kivi on tuntunut suunnattoman suurelta, niin sitten kun on kasvanut aikuiseksi, niin ei se niin isolta tunnukaan..Lapsena yksi vuosi on ollut 5-vuotiaana viidesosa koko elämästä, mutta nyt, voi kamala, yksi vuosi on vain 36. osa.... Lips Sealed crazy2  Huh, kuulostaapa ihan kauhealta...
« Viimeksi muokattu: 03.09.2007 09:05:07 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: