Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: kuka päättää kohtalostasi?  (Luettu 11901 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #15 : 04.10.2006 11:04:14 »

Kohtalo on tilanteiden summa eli tuon vaitelman mukaan olemme itse vastuussa kohtalostamme ja positiivista on siina etta itse myos pystymme muuttamaan ns. kohtaloa-eli vastuu on kasissamme.
Vaitetaan jopa etta itse aiheutamme sairaudet itsessamme  idiot2
tallennettu
kitiara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #16 : 04.10.2006 11:42:28 »

minä ainakin uskon että itse aiheutan omat sairauteni. Todennutkin sen olen sillä, että kääntymällä sisäänpäin, olen löytänyt mahdollisen ongelmakohdan. Kun se on hoidettu niin jopas on jo flunssa tai nuha kadonnut ^^ Kyllä keho kertoo jos jokin on pilesessä, on se sitten suur tai pieni asia.
aQuarius~ on mielestäni pelottavan oikeassa siinä, että mikään ei tapahdu sattuman kautta ja juuri se minua häiritseekin ^^ on tapahtunut monta asiaa matkan varrella mitä ei välttämättä olisi tapahtunut ilman niitä pieniä muutoksia. kuten esimerkiksi isäni tapasi vanhan lapsuudentoverini kapakassa, ja hänen avullaan sain taas uuden yhteyden häneen, josta päädyin miettimään omaa henkistä polkuani. Siitä olen kyllä hyvin kiitollinen  smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #17 : 04.10.2006 19:18:20 »




                                Cry


                    Sossutäti  ja  setäpoliisi.


                            crazy2   police


                               2funny




Et kai vain unohtanut verokarhua ja tuomaria!  Grin
tallennettu
meruska
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 651


Profiili
« Vastaus #18 : 05.10.2006 16:13:47 »

Ihana ikuinen kysymys. Johon ei ole olemassa väärää vastausta...

Jos ajatellaan että jollain suuremmalla on suunnitelma tälle maailmalle, mitä kohti me koko ajan matkaamme, on päätelmä että kaikki on ennalta suunniteltu. Toisaalta, mitä sitten tässä yhteydessä tarkoittaa "vapaa tahto"? Tämä yksi kristinuskon pää ajatuksista... Heh... Yksi elämän suurista paradokseista.

Entäs sitten ajatus sielunvaelluksesta. Sen mukaan jokaisen hengen"kohtalo" tai tavoite on valaistuminen.. Tässä yhteydessä vapaa tahto on taas täydessä harmoniassa ajatuksen kanssa. Henkilö itse päätää kussakin elämässä, miten etenee...

Ehkäpä kohtalon idea on ikuinen valinta. Valinta siitä miten elää ja mihin uskoo...

...Jopas, olipa jaarittelua. Noh, mikä siinä. Jatketaan harjoituksia.
tallennettu

Taivasta katsellen ja ihmetellen
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #19 : 05.10.2006 19:15:05 »

Olen sitä mieltä, että näennäisesti me itse, mutta se meidän oma päätöskin riippuu niin paljon kaikesta ympärillä olevasta.Kohtalo on kyllä mielestäni antanut meille tietyt rajat tähän elämään ja loput tulevat yhteiskunnan ja läheisten ihmisten taholta.Kuinka monesti kuuleekaan lauseen "Voi, että minä haluaisin, mutta ....." Vaikka kuin haluaisi laittaa ne punaiset sukat on pakko katsoa vaatekokonaisuutta, koska kuka se haluaisi olla yleisen naurun kohteena.
Jos täysin itsekkäästi toteuttaa omia halujaan, niin silloin pitää ihmisen kyllä olla hirveän vahva henkisesti ja luultavammin viihtyä hyvin yksin.Tämänhän me tavallaan opimme jo lapsena.Aina sanotaan, että lasta pitää kannustaa siihen mitä hän haluaa, mutta jos suunta ei ole vanhemmille mieleinen, niin jo alkaa todistelu siitä miksi suunnitelma tai valinta on väärä tai yksinkertaisesti kuuluu:"Lopetahan jo höpötys ja ota järki käteen !" Kyllä se ainakin minun mielestäni se täysin oma vapaus valita on vielä jossakin tulevaisuudessa, mutta eiköhän se sieltä tule, kun me ihmiset pystymme muuttumaan itse niin, että emme aseta vaatimuksia muille kuin itsellemme.  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #20 : 05.10.2006 20:21:33 »




                                Cry


                    Sossutäti  ja  setäpoliisi.


                            crazy2   police


                               2funny




Et kai vain unohtanut verokarhua ja tuomaria!  Grin


                              coolsmiley


             Verokarhu lähetti kirjelmän: Pidä omasi, muttei

               mekään sulle mitään kyllä makseta, näinon.

                 Laamannin kanssa jutellaan niitä näitä,

                  aamuisin silloin tällöin, työmatkalla.


                                    smitten
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
kitiara
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #21 : 09.10.2006 19:10:19 »

olen miettinyt... jos kohtalolla on suunnitelma meitä vrten... On olemassa vain yksi lopputulos... Mutta jos se onkin niin, että meillä on olemassa valinnanvapaus miten lopputulokseen päästään... Tällöin tulos on vääjäämätön, mutta saammepahan ainakin pitkittää tai lyhentää päämäärän saavuttamiseksi.. eikös olisikin kaikkia tyydyttävä ratkaisu?  Grin
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #22 : 09.10.2006 19:30:03 »

En usko mihinkään varsinaiseen kohtaloon. Elämällä on minulle tarjottavaa, johon voin valita, miten siihen vastaan.
Jokaisella ihmisellä on vapaus muuttua milloin tahansa ja muuttaa asenteitaan ja suhtautumistaan.
En kuitenkaan usko pandeterminismiinkaan. Vaan, että ihmisellä on vapaus valita... tässä hetkessä.
 Smiley
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #23 : 10.10.2006 06:42:06 »




                            aurinko    smitten    kuu


                Höpsismi näyttää tien. Vaihtoehdoista selviää

                  luontevasti heittämällä kolikkoa, ja kas,

                    kruuna ja klaava kyllä kertoo sen,

                      mikä on oikea valintasi nyt.



                                    2funny



tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: