Sivuja: 1 ... 837 838 [839] 840 841 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5644093 kertaa)
0 jäsentä ja 41 vierasta katselee tätä aihetta.
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12570 : 12.10.2010 11:36:48 »

No ei oikeesti pelkoo ettenkö osais välillä myös hemmotella itseeni...
Mutta tällä hetkellä koen että säästäminen on tärkeetä, et on jotain millä maksaa sitä asuntolainaa yms... Yritän ajatella sen verran vähä pidemmälle.

En haluu olla niinku mun  kalat -ystävätär joka käyttää kaikki rahat kaikkeen hömppään, tienaa ihan hyvin joo mutta mitään ei oo säästössä ja sit se on aina ties missä ahdingossa kun tulee joku isompi meno tms.

Ehkä sitä nuorempana luuli et se tekee onnelliseks kun ostaa jotain krääsää ja palveluita usein, mut yhtä hyvin ne samat hyvänolon vibat voi saada vaikka siitä kun menee lenkille syksyiseen metsään ja ihailee ruskan värejä. Samalla kuormittaa vähemmän tätä maapalloa. Toivon että nuoret ihmiset lakkais ostamasta itselleen parempaa elämänlaatua ja alkais ajatella vähän vastuullisemmin ympäristöasioita ja lakkaavat rakentamasta ympärilleen turhaa materiaalikuorta.
tallennettu
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #12571 : 12.10.2010 11:41:24 »

mut yhtä hyvin ne samat hyvänolon vibat voi saada vaikka siitä kun menee lenkille syksyiseen metsään ja ihailee ruskan värejä.

 smitten

Tai kun tulee pakkaset ja on kaunis luminen maisema... sytyttää kynttilöitä ja käpertyy sohvan nurkkaan hörppien glögiä tai kaakaota. Mä olen vasta koettelemusten kautta oppinu nauttimaan kaikista eniten tälläisistä asioista. Mut parempi myöhään kun ei milloinkaan.  Smiley
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12572 : 12.10.2010 11:45:06 »

Kyllä mielestäni suuntaus on nykyään parempaan suuntaan eli laitetaan rahaa enemmän palveluihin ja tekemiseen kuin pelkkään krääsään. Eli mennään luksuksen perässä hierojalle tai jollekin kivalle kurssille, käydään syömässä vähän paremmin ja sitä rataa.

Itseäni ahdistaa jotenkin se, että nykyään sisustamisestakin on tullut sellainen harrastus, että kodit sisustetaan uusiksi muutamien vuosien välein ja uusia huonekaluja ostetaan jatkuvasti lisää. Itse kun rakastan antiikkihuonekaluja ja niitä olen pikkuhiljaa keräillyt, niin on herännyt sellainen unelma, että ei tarvitsisi ostaa oikeastaan uutta, vaan voisi kerran sen hyvän ja laadukkaan antiikkihuonekalun ostettuaan nauttia siitä loppuelämänsä. Jos joku huonekalu on kestänyt useita kymmeniä vuosia loistavassa kunnossa niin miksi se ei kestäisi myös tätä omaa elämääni. Mieluummin sitten käydä kunnostuttamassa ja verhoiluttamassa niitä parin- kolmen vuosikymmenen päästä.

Sama oikeastaan vaatteissa. Olen haaveillut jo pitkään siitä, että saisi itselle omilla mitoilla tehtyjä ja istuvia vaatteita laadukkaista materiaaleista. Esimerkiksi villakangastakit laadukkaista materiaaleista kestävät uskomattoman pitkään. Kun hommaisi itselle kestävän ja klassisen puvuston, niin ei tarvitsisi ostaa mitään kuraa ja sitä voisi sitten tehdä asusteilla mielenkiintoiseksi.

Sama oikeastaan kengissä. Nykyään ostan vain laadukkaita nahkakenkiä, joita sitten huollan hyvin. Nytkin jalassa ovat kauniit korkonilkkurit, jotka ovat lähes uuden näköiset, vaikka ovat kolme vuotta vanhat.

Eli laatuun kannattaa satsata ja toivoisin, että muutkin ryhtyisivät näkemään sen, että kerralla kannattaa panostaa vähän enemmän, jotta saa itselleen oikeasti jotain laadukasta ja kulutusta kestävää.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #12573 : 12.10.2010 11:55:44 »

Mä olen huomannu sellaisen iloisen asian tässä joku aika sitten, että tavallaan kaikki on muotia. Eli siis vaatteissa ei ole muodikasta vain ja ainoastaa yhden näköset kengät tai yhden malliset farkut jne. Sisustuksessakin on sama. Muotia on moderni, romanttinen, boheemi, antiikki jne. Juju onkin siinä minkä näköinen tai oloinen se persoona on. Yksilöllisyys näkyy ja se on nyt se muoti... vissii? Sinä Ratkaisu taisit olla vaatealan opiskelija, vai muistanko aivan väärin? On vaan mukavaa kun kaikki ei ole yhdestä muotista tai, että tarjolla on vain yhtä vaihtoehtoa.
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12574 : 12.10.2010 12:02:30 »

Joo, olen valmistunut jo ompelijaksi muutamia vuosia sitten ja nyt sitten opiskelen vaatesunnittelua. Lähinnä muoti on niitä tiettyjä tämän hetken tunnelmia ja fiiliksiä. Vaatteissa itselle tärkeää on se fiilis minkä ne itselle luovat. Eli jos käytän tietyntyyppisiä vaatteita, niin se antaa minulle hyvän fiiliksen ja itsevarman olon. Oikeastaan lähes kaikista vaatteista voi saada hyvännäköisiä, enemmän merkitsee se asenne ja miten itsensä kantaa.

Sinänsä on positiivista, että muodikas voi tosiaan olla lähes kaikenlaisissa vaatteissa kuten sanoitkin. Enemmän paistaa läpi se jos ei ole sinut itsensä kanssa. Vaatteet näyttävät aina paremmilta kun kävelee hyvässä ryhdissä omana itsenään. =)
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12575 : 12.10.2010 12:03:34 »

Ratkaisu Afro

Mut tossa palvelu-asiassa... Mietityttää onko oikeesti tärkeetä laitatuttaa tekokynnet, hiuksenpidennytket ja tekoripset ja huollatuttaa niitä sitten kuukauden välein... Hierojalla käyminen tai satunnainen kampaaja-kosmetologihemmottelu on ihan ok, mut ku se menee tollaseen feikkiyteen panostamiseen niin yöks  Sad

No ite voisin ottaa feikkikynnet vaikka omia häitä tai jotain muuta sellasta spesiaalia varten, mut muuten en.


Mut juu, laatuun kannatta panostaa Afro Ostaa keinonahan sijasta aitoa nahkaa ja suosii muutenkin luonnonmateriaaleja, pestä vaatteet oikeissa lämpötiloissa ja lajitella ne värin mukaan, jos pelkkä tuuletus riittää niin hyvä - pidentää käyttöikää kun pesee vähemmän... (noh, nyt kyl jäin kii et luen mungolife-blogia......paitsi vain niille ketkä myös lukevat sitä... 2funny mut mä luen oikeestaan kaikkia mahdollisia blogeja koska on mielenkiintosta miten erilaisia ihmiset ja niiden tyylit on )

Mä oon kyllä tässä miettinyt että "tosi kiva" jos tulee se maailman kylmin talvi miljooniin vuosiin, vai miten se povaus nyt meni....... Et jos mun maha kasvaa ihan mahdottomaks niin joudun oikeesti vähän panostaan noihin äitiysvaatteisiin ja ostaan jonkun tosi lämpimän super ison toppateltan itselleni missä voin tyylikkäänä  buck2 hiihdellä meneen noi työmatkat yms...
(eihän mun tarviis mitään hankkia jos saisin vaan olla kotona, mut kun töissä on käytävä..)
tallennettu
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #12576 : 12.10.2010 12:12:36 »

Mä kanssa oon ihmetelly sitä kun toiset jatkuvasti huollattavat rakennekynsiään, hiuspidennyksiään ja sit niitä ripsiäänkin... Itse en raaski. Kynnet mulla kyl oli kun menin naimisiin ja ne oli ihunat! Mut en jaksa ravata 3-4 viikon välein korjauttamassa niitä. Hiuksia haluisin kokeilla, mut nyt en voi satsata 300 euroa hiuksiin yhdellä kertaa.  Shocked

Yhden kaverini kanssa naurettiikin sitä miten feikkejä nykyää naiset onkaa... varpaan kynnetkin on feikit, on silarit siellä sun täällä ja ripset ja hiuksetkin on jonkun toisen.  2funny

Tiigris mulla oli onni kun olin raskaana talvella 2008-2009, eli oli tosi leuto talvi ja mä pystyin kulkee takki auki jos oli villapaita alla. Lenkkeily takki oli onneksi nii iso, et vetskari meni just ja just kiinni.  Grin LA mulla oli 16.2. mut tyttö tulikin ulos vasta 4.3. joten koko talvi tuli oltua ison masun kanssa.
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #12577 : 12.10.2010 12:14:59 »

Btw... repesin tota toppatelttaa!!!  2funny Ihana nimi!
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #12578 : 12.10.2010 12:20:40 »

Toi on niin totta että laatuun kannattaa panostaa. Mutta oon huomannut sen, että laatua on nykyään vähän vaikea löytää. On esim. kenkäkauppoja, joista ei nahkakenkiä löydä. Ja villakangastakkia metsästäessäni jouduin toteamaan, että mä en vaan löydä mistään takkia, jossa olisi oikeasti materiaalina sitä villaa edes puolet... Ja tuo, että ihmiset sisustaa parin vuoden välein uudestaan, niin en ihmettele - huonekaluliikkeissäkin myydään niin paljon huonolaatuista kamaa, että eihän ne kestä sen pidempään Undecided Mä haluun ostaa sitä laatua aina, koska koen että se on järkevämpi sijoitus. Mutta en oo kokenu sitä kyllä kovin helpoksi tehtäväksi.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #12579 : 12.10.2010 12:26:23 »

Hmm,olen varmaan itse vähän etuoikeutetussa asemassa siinä mielessä, että äitini on verhoilija ja hän on vuosien varrella keräillyt varastot täyteen antiikkihuonekaluja, joita hän on sitten vapaa-aikanaan kunnostellut meille. Odotan nytkin innolla, että saan kunnollisen tummaa lakattua puuta olevan ruokapöydän itselleni. Se on alunperin kuulunut äitini äidille.  smitten Eli huonekalut tulevat vähän niinkuin luontaisetuina.

Itse kun olen ompelija, niin jos haluan niin itselle voin tehdä vaatteita vähän niistä kalliimmistakin kankaista. Nyt on kaavoitusvaiheessa ensi talvelle ekstralämmin takki, kun niitä kovia pakkasia on lupailtu.

Mutta kaikilla nyt ei ole samoja etuja mitä itsellä on. =/
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12580 : 12.10.2010 12:35:51 »

No siis juuri se et joku tekee jotain näyttääkseen feikiltä, on kamalaa... Miettii siä rahamäärää ja sitä materiaa, joka on tehtaassa työstetty (tehdas = saastuttaja) minkä naiset itseensä laittaa näyttääkseen joltakin, mikä ei ole edes kivan näköistä......  crazy2
tallennettu
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #12581 : 12.10.2010 15:25:06 »

Noista materiaaleista sen verran, että kyllä nahkakenkiä tai villakangasta löytää jos viitsii nähdä vähän vaivaa.

Juu siis kyllä löytää, mutta meinasin juuri sitä että vaivaa saa nähdä jotta löytää Smiley Ja rahaa saa kyllä palamaan jos laatuun panostaa, mutta on se käyttöikäkin sitten ihan eri luokkaa. Nahkakengätkin saa yleensä hyvin korjattua suutarilla jos niissä alkaa jokin osa repsottaa.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
kimo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 600



Profiili
« Vastaus #12582 : 12.10.2010 18:11:22 »

Vatsassa on perhosia...
Mulla on huomenna työhaastattelu, ja en oo edes varma haluanko sitä työtä  idiot2
Mutta olen keskustellu itteni ja maailmankaikkeuden kanssa ja sopinu, että tää työ on vaan yks etappi siihen unelmatyöhön.

Ihan hullua ja jänskättää...
tallennettu
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #12583 : 12.10.2010 18:57:37 »

Elä ala yllyttään, vielä otan siut tosissaan Cheesy Mutta niinhän se kannattaiski tehdä, kunnon firma pystyyn niin tulis maksimituotto ja maksimihyöty. Se vois olla joku "Women in masks" ja otettais kuvia itsistämme naamioissa, ei tarvis omaa lärviä laittaa epäilyttäville sivuille Wink

Nonii, merkkari-kaksonen lopettaapi NYT Cheesy

*A*

Ootko miettiny sitä kuinka helpolla pääsis kun ei tarvis enää kalsareita pyykkäillä, kun aina sais pitää uusia jalassa ja käytetyt menis aina myyntiin...  :Smiley
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Witch-83
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 173


Kaapistaan ja mielen kahleistaan vapautuva "noita"


Profiili
« Vastaus #12584 : 12.10.2010 20:57:04 »

Ja uudet vois ostaa niillä rahoilla jotka saa, ja käteenki jäis jotain  coolsmiley Ainoastaan VÄHÄN ällöttää se ajatus että viikon kulkis samoilla pöksyillä Cheesy

Muuten hyvä bisnesplan. Aletaanks? Wink

*A*

Hmm... mitähän niistä viikon pidetyistä pöksyistä maksetaan? Jos hyvin, nii ehkä siihen ällöön oloon tottuu.  2funny
tallennettu

Paljon elämältä oon saannut ja paljon myös menettänyt, siksi elämän tarkoitusta ja vastauksia etsin kaikkeen.
Sivuja: 1 ... 837 838 [839] 840 841 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: