Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Vertexin merkitys...  (Luettu 35328 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Roxsheena
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 37



Profiili
« Vastaus #30 : 20.10.2006 17:36:21 »

Olen jo pitkään mietiskellyt mikä ihme vertex on, mutta tulihan se viimein selväksi.

Vertex luuraa jellonassa ja ainoaa kontaktia on oikeastaan askendentin ja sen tekemä kolmio, sekä jokin ihme 144 asteen (BQ) 'harmonia' venuksen kanssa  Huh.  Tarkoittaako se jotain rakkauselämän kannalta? Ehkäpä romanttinen kohtaaminen jonkin leijona-persoonan kanssa  Grin?

tallennettu

Aurinko - Oinas
Nouseva - Jousimies
Kuu - Vaaka
Merkurius - Kalat
Venus - Kalat
Mars - Kaksoset

Punainen kosminen käärme
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #31 : 20.10.2006 17:49:28 »

Minulla on vertex vaa'assa (jota muuten ei ole yhtään kartallani tämän lisäksi) huoneessa 6 enkä voi sietää vaakamiehiä, eli tuskin ainakaan mitään elämänrakkautta tulee tältä saralta...no, vannomatta paras.  :Smiley

Minulla on taas Neptunus neliöss vertexiin. Miten ihmeessä tämä pitäisi tulkita? Ensin tuli mieleen, että aiheuttaako tämä "turning point" minulla suuren sekavuustilan tai jotain, mutta en sitten tiedä.  Grin
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #32 : 16.12.2006 15:51:08 »

Hei,

mielenkiintoinen aihe jota oli pakko tsekata omalta kartalta. Ja siellähän Vertex majailee tarkassa yhtymässä descendentillä (29 astetta kalat). Vertex on yhtymässä 6-huoneen  kuu (orbi 8astetta),  juno (orbi 9 astetta) ja  jupiter (orbi 12 astetta). Lisäksi Vertex on oppositiossa  pluto, joka majaille Ascendentilla Vaa'an merkissä (4 astetta, 1-huoneen puolella) opposition orbi siis n.5 astetta.

Mitäs tämä oikein tarkoittaisi? Luin nuo linkit ja ymmärsin sen verran että tämä Vertex taitaa olla aika voimakas? Mitähän se tarkoitti että Vertex aika ajoin jotenkin aktivoituu? Siis näiden auringonpaluu-karttojen myötä? Onko Vertex siis silloin samoissa asteissa syntymäkartan kanssa? Kauanko Vertexin "kierros" siis kestää? Siis vaikka onkin laskennallinen piste mutta onko sillä jokin tietty "kaava" miten liikkuu? Ääh...ymmärsiköhän kukaan aivoituksiani? Cheesy
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
millimia
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #33 : 20.12.2006 11:50:31 »

Ihmissuhteisiin liittyen..
tuolla eng.linkeissä puhuttiinkin jotain vertexin yhteydestä romanttisiin ihmissuhteisiin mutta haluaisin muistuttaa että lähestulkoon aina merkittävimmät ihmissuhteet ovat ne joihin ei liity romanttista merkitystä..lähinnä ajattelen perheitämme.

Minulla vertex natalissa yhtymässä neptunukseen jouskarissa huoneessa 5.Vuonna 2000 siihen tuli pluto yhtymään jolloin syntyi tyttäreni.Hänen kuu/khiron/pluto yhtymänsä siis suoraan minun vertex/nep yhtymän päällä.Minulle ei muita lapsia taida enää syntyä, yksinhuoltajana tällä hetkellä taaplaan..Mutta todellakin kohtalonomaiselta on tuntunut!!Olen kuullut vertexakselia verrattavan sielulliseen askendenttiin. Smiley
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #34 : 21.12.2006 11:34:25 »

Tuolla eng.linkeissä puhuttiinkin jotain vertexin yhteydestä romanttisiin ihmissuhteisiin mutta haluaisin muistuttaa että lähestulkoon aina merkittävimmät ihmissuhteet ovat ne joihin ei liity romanttista merkitystä..lähinnä ajattelen perheitämme.

Tämä oli ihan hyvä pointti tuoda esiin. Ja kertomuksesi oli valaiseva.

Minullekaan tuo Vertexin merkitys ei ole ihan kokonaan auennut vielä, mutta se tosiaan sijaitsee kartallani mielenkiintoisessa paikassa (täsmälleen aurinkoani vastapäätä eli Neitsyessä, seiskahuoneessa, kuu/Merkurius-aurinko-Venus -bumerangistani muodostuu Vertexin mukaan tullessa Yod, jonka kärkenä tuo Vertex siis kököttää). Olen kuitenkin elämäni aikana seurustellut vain yhden aurinko-Neitsyen kanssa ja hänenkin aurinkonsa osuu Vertexilleni vain, jos käytetään 10 asteen orbia. Isän, äidin tai sisarusten kartoilla mikään ei osu ainakaan yhtymään Vertexini kanssa, ei myöskään avomiehen kartalla. Sen sijaan hänen Vertexinsä osuu kyllä minun Neptunukseeni Jouskarissa (9. h).

Sielullinen askendentti, hmm. Kyllä minä itsestäni Neitsyt-piirteitäkin löydän, ettei sen puoleen. Grin

Täällä Emeliankin laittamassa linkissä oli hauskaa tarinaa Vertexistä: http://thezodiac.com/notworth.htm. Kirjoittaja kertoo mm. näin:

Lainaus
I've got involved with two of the life changing (and gut wrenching) "loves of my life," almost exactly at the very moment the transiting Sun or Venus was passing over my birth (natal) Vertex and/or anti-Vertex.

Pahus, kun en ole itse seurannut tarkemmin...mutta toki myös tuo hetki, mistä lähtien ajatellaan olevan "got involved", on varmaankin hiukan tulkinnanvarainen. Se kuitenkin tuli tästä mieleen, että merkittävät asiat ja kohtaamiset ovat itselleni useinkin tapahtuneet syksyllä, siinä syyskuun paikkeilla. Ehkä tällä tosiaan voisi olla jotain tekemistä Vertexini kanssa.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2006 11:36:44 kirjoittanut Ajatus » tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #35 : 21.12.2006 13:20:09 »

Täällä foorumilla on aiemminkin käyty  vertex -aiheista keskustelua.
Siellä oli joku ihme linkki, jossa mainittiin mm. että toisissa kartoissa
 vertex -akseli on merkittävämpi tekijä kuin toisissa. Esim. jos omalla
 syntymäkartalla on  vertex - akselilla yhtymässä jokin taivaankappale
tai tärkeä piste, niin silloin  vertex -akseli voi olla jopa kartan
voimakkainkin tekijä. Jos taas se on yksin, niin sen merkitys hiipuu ja
muut tekijät peittävät sen. Itselläni on  neptunus ja  vesta  aspect_con  vertex
ja on  skorpioni :neja tullut ovista ja ikkunoista elämään
- sekoittamaan, mutta myös auttamaankin.  2funny

Korjatkoon jos jollakin täsmällisempää
tietoa.  Smiley


 smitten smitten smitten
tallennettu

Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #36 : 21.12.2006 20:47:08 »

HMMMM minulla vitosessa ja  jousimies - olen myös Nikulan kirjasta lukenut että se liittyy tärkeisiin ihmissuhteisiin.
tallennettu
cancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76



Profiili
« Vastaus #37 : 12.01.2007 22:57:00 »

Löysin taas tämänkin keskustelun hiukan myöhässä. Liittyneekö rapujen hitauteen...
Minulla  vertex on skorpionissa ja  aspect_tri  mars ja  aspect_sex  kuu .
Minulla ei ole oikein kokemuksia skorppareista. Isoäitini on skorppari ja tulemme oikein hyvin juttuun, mutta muuten en kyllä tiedä tuntevani ketään  skorpioni . Tai edes  skorpioni nousuista.
Anti vertex on taas oinaassa. No, minulla on montakin oinastuttua ja ovat oikein mukavia noin small talkingissa, mutta syvällisemmin ei. Tuttavat oinaani ovat melko eri planeetalta kuin minä. Liittyykö tämä opetus sitten tähän antijuttuun.  buck2
 Mistäköhän löytyisi suomenkielistä juttua näistä, kun tuo asia on muutenkin vaikea ja sitten vielä tämä onneton engelska...? Kestää juupelin kauan hakea joka kolmannelle sanalle suomennusta.  Embarrassed  Ja jotenkin jutun sisältö katoaa siinä suomennellessa.  Huh
tallennettu

Aurinko-Rapu
Nousu-Kaksonen
Keltainen galaktinen siemen
Tulihevonen
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #38 : 12.01.2007 23:46:04 »

Mikä merkitys voisi olla sillä, että maaliskuulla alkavassa AP kartassa Vertexini on lähes samassa pisteessä kuin syntymähetkellä ? Syntyessäni Jousimiehessä 5. huone 15,28 astetta ja tulevassa AP kartassa 15,2453 asteessa  idiot2 . Se tekee neliön Chironille ja kolmion kuulle verratessa syntymäkarttaan ?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #39 : 13.01.2007 18:57:08 »

Mitä eroa noilla astro.comin eri kartoilla oikein on? Keskittyvätkö ne siis johonkin tiettyyn asiaan kartalla, kuten esim uraan, rakkauteen tai muuhun sellaiseen?

Olisikohan siellä sellaista kartaa, mistä näkisi inkarnaatiot selvemmin? Tai jotain sinne päin.. Tai josta näkisi selkeästi Vertex ja anti-vertex akselin.
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #40 : 13.01.2007 19:11:09 »

Mikä on siis antivertexin merkitys?
tallennettu
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #41 : 14.01.2007 10:50:53 »

Mistä te muuten saatte tietoonne tuon vertexinne sijainin asteluvun tarkasti ja vielä aspektitkin siihen päälle?
tallennettu
Pikkusisko
Vieras
« Vastaus #42 : 14.01.2007 19:47:00 »

astro.comissa valitset syntymäkartan ja sieltä vasemmanpuolisesta alalaatikosta painat vertexin mukaan kartalle.
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #43 : 17.01.2007 20:45:07 »

Lainaus käyttäjältä: Yulunga
Mikä on siis antivertexin merkitys?

Juhani Nummelan "Astrologian käsikirja" kertoo näin: "Antivertex liittyy pakonomaisiin toimiin, joita ei voi valita. Se kertoo kohtalonomaisista asioista, joita ei pysty kontrolloimaan. Se liittyy ihmisiin ja asioihin, jotka aiheuttavat pakollisia sisäisiä ja ulkoisia muutoksia."

Esimerkki elävästä elämästä: Antivertexini on Härässä, esikoiseni aurinkomerkissä. En voisi kuvitella toista henkilöä, joka olisi suuremmin mullistanut elämääni. Eikä minulla ole ollut siinä paljoa sananvaltaa Cheesy
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Faery
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 86



Profiili
« Vastaus #44 : 23.02.2007 12:50:07 »

Hei, lueskelin VX-linkkejä, joita tässä ketjussa oli, mutta minulle jäi hieman epäselväksi se, onko VX merkittävä VAIN jos se on tarkassa yhtymässä johonkin planeettaan? Korostavatko muut siihen tulevat aspektit sen merkitystä, vaikkei planeetta yhtymää olisi?

Itselläni on tällä hetkellä Pluton transiitti VX:lle 5. huonessa  jousimies. VX kolmioi 10. ja 9. huoneen stelliumia  oinas  aurinko chiron ceres merkurius keskitaivas. Täytyy kyllä sanoa, että työn puolella on tapahtumassa todella maailmaa mullistavia tapahtumia?! Kaikki tulkinnat tilanteesta olisivat tervetulleita, sillä tilanne on vähintäänkin hämmentävä!
tallennettu

Aurinko: Oinas
AC: Leijona
Kuu: Kaksonen
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: