Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Taiteilijan/luovan henkilön 5 huone...  (Luettu 37886 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #15 : 25.01.2007 14:47:28 »

Mulla on 5. huoneessa  saturnus leijonassa. Ja 5.huoneen kärki myös leijonassa.  Olen taiteellinen  skorpioniaskendentti  harka , 6.huoneessa  venus  vaaka :ssa. Tosin saturnus tekee neliötä uranukseen. Saturnus tuo sen että olen liian itsekriittinen tuotoksiani kohtaan. Olen myös teknis-taiteellisella alalla. Ilmeisesti tuo  keskitaivas  kauris ja kaksosen vaikutus tuo sitä teknisyyttä kehiin??
tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #16 : 25.01.2007 14:50:22 »

Mietin vain, että kyllä minulla luovuutta löytyy, mutta se tosiaan tulee niin alitajuisesti vain tavallisen tekemisen kautta... jotenkin koen, että minulla vain on "silmää" teen mitä teenkin.
Koen omat tekemiseni just näin  smitten Joku vois valasta jos menee ihan metttikköön...?! Tyhjä huone kertoi ettei sillä elämän alueella ole enään ns. kehittymisen varaa  Cool Paitsi neroksi  crazy2
tallennettu
*Alkmene*
Vieras
« Vastaus #17 : 25.01.2007 14:56:37 »

Koen omat tekemiseni just näin  smitten Joku vois valasta jos menee ihan metttikköön...?! Tyhjä huone kertoi ettei sillä elämän alueella ole enään ns. kehittymisen varaa  Cool Paitsi neroksi  crazy2

 Grin no osasihan joku tuon tyhjän huoneen lopulta tulkita...  Cheesy
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #18 : 25.01.2007 15:20:15 »

Minulla on korostunut 5. huone, siellä on stellium  pluto aspect_con merkurius aspect_con aurinko aspect_con uranus aspect_con Lilith  aspect_con venus, kaikki Plutoa lukuun ottamatta Vaa'assa (Pluto ja huoneen kärki Neitsyessä). Olen taide- ja kulttuurialan "ikuisopiskelija" ja käsittääkseni aika luova, mutta kieltämättä tuo huoneen kärki Neitsyessä tekee minusta turhan itsekriittisen ja täydellisyyttä tavoittelevan  Tongue Olen harvoin tyytyväinen tuotoksiini, olivat ne sitten kirjallisia, piirustuksia/maalauksia, veistoksia tai muuta suunnittelua... Toisaalta syy tähän voi olla sekin, että lähes kaikki ovat neliössä Rapu-askendenttiin, voi itku  buck2 Embarrassed Cry
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 25.01.2007 17:06:04 »

Minulla on vitoshuoneessa  kuunsolmu ja  pallas härässä.

Jostain syystä taide ei kuitenkaan tule olemaan minulle työ, ainakaan ennen kuin saan sen yhdistettyä johonkin henkiseen (taideterapiaa esim.). Pidän sen mielelläni opiskelun ja muun elämän ulkopuolisena intohimona, syvyyteni ja nerouteni ainoana purkukeinona. Muuten olenkin sitten ulos päin henkisesti blondi.  Grin

Hei Irish!

Nappasin tuota edellistä tekstiäsi tähän. Kyllähän meillä näyttää olevan samat ongelmat.

Taide ei ole ehkä elämäntyömme, mutta se voi olla meidän hoitaja, opastaja. Olen samalla tavalla aina ajatellut, että sen ei saa ottaa liian suurta otetta vaan yritän pitää sen tuolla taustalla.

Nyt olen kyllä niin innostunut (oli yksi vapaa vuosi innostua) että jopa pystytin näyttelyn, nyt jo kolmannen. Mutta pelkään pahoin, että jos luulen jotakin, niin tulen kuusesta alas niin että oksat sinkoilevat. Ei se mitään. Sitten palataan ruotuun.  Cheesy

Luulen että sinä olet vielä nuori. Ja ehdit vielä kokeilla kaikenlaista.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 25.01.2007 17:13:26 »

Koen omat tekemiseni just näin  smitten Joku vois valasta jos menee ihan metttikköön...?! Tyhjä huone kertoi ettei sillä elämän alueella ole enään ns. kehittymisen varaa  Cool Paitsi neroksi  crazy2

 Grin no osasihan joku tuon tyhjän huoneen lopulta tulkita...  Cheesy

Tästä tulikin mieleeni jotakin. Etsin nimittäin käsiini Michaelin päällyslehtikartan (Michaelin kirjoja), jossa on helposti poimittavissa pääsuuntaiset elämän roolit ja päämäärät esim. Tyhjistä huoneista tuli mieleen. Sen mukaan tuo olisi ihan tosi mitä tuossa edellä on tulkittu.

Michaelin (jos en nyt kovin kauas topicista mene) roolit ovat palvelija, taitaja, soturi, tutkija, esittäjä, opastaja, hallitsija. Noistahan voi poimia luovien alueiden (se näkyvä puoli)taitajan ja esittäjän. Mutta ei voi poissulkea etteikö noilla muilla rooleilla olisi jo ominaisuuksinaan nämä kaksi. Sillä kyllähän kaikkea tarvitaan kaikessa. Kun taas elämän päämäärinä tässä kartassa ovat uudelleenarviointi, arvostelu, alistuminen, rentoutuminen, hyväksyminen, kasvu ja hallitseminen.

Tämän mukaan me mittelöisimme tässä elämässä kukin omalla sarallaan ja 'huoneessaan'.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2007 23:56:24 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Solararc
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 150



Profiili
« Vastaus #21 : 25.01.2007 20:02:15 »

Tjaa-a, mullakin on tyhjä 5-huone...vaikka pidän itseäni kyllä suhteellisen luovana ihmisenä, ainakin ajatusmaailmaltani ja kädentaidoiltani...Hyväksi kirjoittajaksi on kehuttu, ja tykkään kyllä uppoutua mitä ihmeellisimpiin ajatusmaailmoihin...:-)

Toisaalta, ihan hollilla on  pallas yhtymässä Lilith:iin (vesimiehen merkissä), kolmiossa  pluto ascendentilla (vaakaa)...

Onkohan tuolla  pallas :lla jotain tekmistä luovuuden kanssa? Ja vesimies kai on tällainen sfääreissä leijuva buck2 Eri tavalla kaiketi kuin kalat...:-)
tallennettu

askendentti aspect_con pluto vaaka
 aurinko rapu aspect_con saturnus
 kuu aspect_con jupiter kalat
Absintti
Vieras
« Vastaus #22 : 26.01.2007 21:24:58 »

Mun vitonen on typötyhjä. Tasahuonejaon mukaan siellä nakottaa Saturnus. Opetan kuvataidetta ja maalaan aktiivisesti itse. Mielikuvitukseni on loputon. Laulan ja keikkailen bändin kanssa. Harrastin ennen myös teatteria ja tanssia ja tanssikeikkojakin kertyi parikymppisenä kymmeniä. Tämä alustus ei nyt ole mitään itsekehua, oikeastaan monipuolisuus voi olla myös omanlaisensa kirous, - ei tule erikoistuttua elämänsä aikana mihinkään.

Mietin vain että toisaalta painottunut vitoshuone liitetään räiskyviin seuraihmisiin joissa on ripaus glitteriä ja luxusta. Ei ole tarua että monilla näyttelijöillä ja supertähdillä on kartallaan voimakas vitoshuone ja/tai Leijonan merkin painotus. Vitoshuoneen painotus toki lisää kyllä yleistä luovuutta, mutta jos multa kysyttäis mikä on esim. kuvataiteen voimakkain vaikuttajaplaneetta, sanoisin heti muitta mutkitta Neptunus. Mulla se on MC:llä. Kirjallisissa taipumuksissa katsoisin mikä on Neptunuksen ja Merkuriuksen suhde. Ja tietysti itse Arska Leijonan ja vitosen hallitsijana lisää painottuneena myös luovuusvitaliteettia. Uranuksenkin aspektit lisäävät luovaa energiaa.. Eli mielestäni pelkkä vitoshuoneeseen paneutuminen luovuusasioissa antaa suppean viipaleen ihmisen hengentuotosten määrällisyydestä tai laadusta.

Luovan ihmisen kannattais huvikseen myös tarkistaa onko kartalla paljon kvintiilejä tai jopa kvintiiliketjuja. Mulla on Arska-Mars-Pluto ketju. Aika ärjy satsi, oikeastaan, en oikeen tiedä miten suhtautua.  Kvintiilihän on viisiö, luovuus, uteliaisuus, aistit, pentagrammi...
« Viimeksi muokattu: 26.01.2007 21:27:19 kirjoittanut Absintti » tallennettu
sunflower
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 116



Profiili
« Vastaus #23 : 27.01.2007 16:55:55 »

no joo ...minä en ole sitten tippaakaan luova vaikka vitosessa on merkurius ja aurinko  buck2 minulla ne tuntuvat ilmenevän siten esim.että tunnen itseni energiseksi vain silloin kuin voin olla "huoleton" ja pitää hauskaa ...ja ajatukseni pyorivät myös unelmissa ja niin, luovissa asioissa  Huh

MC varmasti vaikuttaa ammattiin enemmän ...minulla se neitsyt ja olenkin aika lailla sellainen jolle sopii tietyt rutiini hommat ja kaikki muutokset ja luovuutta tarvittavat jutut vain ahdistavat   buck2
tallennettu

aurinko: oinas
kuu: kauris
AC: skorpioni
merkurius: kalat
venus: kalat
mars: rapu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #24 : 27.01.2007 18:12:02 »

no joo ...minä en ole sitten tippaakaan luova vaikka vitosessa on merkurius ja aurinko  buck2 minulla ne tuntuvat ilmenevän siten esim.että tunnen itseni energiseksi vain silloin kuin voin olla "huoleton" ja pitää hauskaa ...ja ajatukseni pyorivät myös unelmissa ja niin, luovissa asioissa  Huh

MC varmasti vaikuttaa ammattiin enemmän ...minulla se neitsyt ja olenkin aika lailla sellainen jolle sopii tietyt rutiini hommat ja kaikki muutokset ja luovuutta tarvittavat jutut vain ahdistavat   buck2

Ja minähän en usko sinua tippaakaan!

Sinulla on asenteelliset käsitykset luovuudesta, sinne liittyy jotain negatiivisia kokemuksia. Tai sitten torjut ne. Siellä energisessä huolettomuudessa ovat piilossa monet asiat, jotka odottavat vain kypsymistä ja kanavien oikeaa purkutietä. Niihin tarvitaan pikkuisen tarkkaavaisuutta, kärsivällisyyttä ja itsensä tuntemista. Ja myös henkistä ahkeruutta. Odotapas kun aikaa kuluu... smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #25 : 27.01.2007 18:31:30 »

Huolettemuus on mielestani ensimmainen oire taiteilija sielusta.
tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #26 : 27.01.2007 21:38:36 »

Huolettemuus on mielestani ensimmainen oire taiteilija sielusta.

Hmm, minä taas en näkisi asiaa ihan noin. Itse olen taiteellinen monella tavalla ja vaikka periaatteessa olenkin samaa mieltä, että taiteen luominen vaatii tietynlaista rentoutuneisuutta mieleltään, niin usein taiteilijat saattavat silti olla hyvinkin määrätietoisia ja kunnianhimoisia omassa taiteessaan sekä sen toteuttamisessa. Todelliset taiteilijat harvemmin ovat mitään lusmuja ja "huolettomia tyyppejä jotka vain leijailevat", vaan usein saattavat puurtaa kovastikin sen taiteensa ja oman intohimonsa eteen todella kunnianhimoisen voimakkaasti ja heillä saattaa olla kaikessa herkkyydessään paljonkin sisällään pelkoa pettymisestä, siitä etteivät muut ymmärrä jne ja aikamoinen stressi saattaa olla toimeentulosta ja elämästä myös...Taiteilijan elämä ei ole helppoa.  Cry
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 27.01.2007 21:43:58 »

Ebenia, puhut kauniisti luovuuden vastuullisuudesta ja paineista.  Kiss
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #28 : 27.01.2007 22:21:26 »

Tarkitinkin hueletonta elamaa, ENNENKUN alkaa taiteilemaan, minulla ainakin-en surrut maailman menoa-enka ottanut sotia harteilleni ja tykkasin juosta diskoissa ja elaa, mutta se on taiteiliolle ominaista.Vai Esmiranda etko ollut huolettomampi nuorena, et turhan vakava ja tasmallinen? (minahan puhun vain omasta itsestani)
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #29 : 27.01.2007 22:29:11 »

Ah, minäkö?

Olin hyvin ristiriitainen  nuorena. Toisaalta pakenin kaikkea taiteellisuutta, toisaalta ehkä pakenin kaikkea muutakin; rakkautta, sukulaisia, itseäni. Maantien päällä ollessa ei ehdi huolehtia ainakaan sisimmästä. Toisaalta pidin itseni 'herran nuhteessa', olin väliin hyvin ankarakin itselleni.

Jos tätä tarkoitat, olin tietyllä tavalla huoleton, tai ainakin muut sen näkivät sellaisena. Samalla imin hyvin voimakkaasti kokemuksia, näkemyksiä, tuntoja elämästä, joita nyt sitten vanhempana maiskuttelen yhä vielä. Enkä kadu. Siitä se rikkaus koituu ja ehkä myös se energia, jolla luovuus sykkii esiin. Eikä sitä voi enää vaimentaa.

Kuten näköjään sinäkin Diamond! Varmaan monelle muullekin tuttua?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 [2] 3 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: