Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: World Peace Meditation - Helsinki 21.9. 19:00  (Luettu 34535 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #15 : 18.09.2014 16:43:03 »


Syyskuun 21. päivä on YK:n julistama kansainvälinen rauhan päivä (Day of International Peace). Art of Living juhlistaa tätä järjestämällä maailmanlaajuisesti meditaation yli 300 kaupungissa sunnuntaina 21.9.. Viime vuonna tapahtumaan osallistui yli 150 000 ja tänä vuonna odotetaan osallistujamäärän kasvavan. Helsingissä tilaisuus pidetään Balderin salissa, Aleksanterinkatu 12, klo 19:00 alkaen. Tilaisuus kestää n. yhden tunnin. Meditoimme 15-20 minuuttia Sri Sri Ravi Shankarin opastuksella videon kautta.

Kuinkahan paljon tuo meditaatiotekniikka muistuttaa teeämmää? SSRS on, kuten jotkut tietänevät, Maharishin
"kouluttama" hemmo...

Wiki:

 After graduation, Shankar travelled with Maharishi Mahesh Yogi[10] giving talks and arranging conferences on Vedic science, and setting up meditation and Ayurveda centres.[11][12]

Wau. Selkeästi sanottu.  Smiley

Energiahoidot ja meditaatiot kuuluvat myös minun päivärutiineihin. Ensisijaisen tärkeää on hoitaa itseään, sitten läheisiään ja muita apua pyytäneitä. Sitten koko maapallukkaa.

Sitä en ymmärrä, miksi minun pitäisi matkustaa jonnekkin tiettyyn kellonaikaan, ja ison porukan keskelle meditoimaan? Kuormittaa luontoa ja kukkaroakin. Lisäksi tuollaiseen tilaisuuteen tulee hyvin eri energiatasolla olevia ihmisiä, jotka pahimmillaan imevät "suureen mustaan aukkoonsa" ison osan energiasta. Tämä on niin nähty.
Yhteismeditaatio on ihan yhtä tehokasta, kun jokainen meditoi omaan aikaansa yhteiseen tavoitteeseen. Oikeastaan tehokkaampaa, koska silloin aina joku on "kanavalla".

Ihan eri juttu on silloin kun jollain omalla porukalla meditoi. Siinä hoituu samalla yhteisöllisyys. Jotenkin kummasti tilanteeseen valikoituu juuri ne, joiden energiat resonoivat juuri sillä hetkellä olevan tarpeen mukaan. Niidenkään tarkoitus ei ole hetken iloittelu yhteisellä nuotiolla, vaan jokaisella on mahdollisuus ammentaa energiaa, oivalluksia ja voimavaroja omaan muutokseen.

tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #16 : 18.09.2014 19:20:53 »

Tämähän ei ole epäspesifinen meditaatio vaan rauhanmeditaatio.
Tosin sittenhän vasta nähdään, millainen se on. Raportoin kyllä mahdolliset mellakat myös, jos niitä tapahtuu.  Grin


Tarkoitin lähinnä sitä, että onko tekniikka epäspesifinen, kuten semanttisesti merkityksettömään
tavuun perustuva mantrameditaatio, vai muistuttaako se enemmän esim. yoga-suutrain saMyamaa (sañjamaa),
jossa meditaation kohteena (desha) on vaikkapa Aurinko, Kuu tai napa(c[h]akra).

Kun en parempaakaan analogiaa keksi, sanotaan vaikka että musiikki voi rauhoittaa riippumatta
siitä, onko siinä rauhaan viittaavaa tekstiä mukana vai ei. Ilman tekstiä =~ perusmantrameditaatio;
tekstin kanssa =~ esimerkiksi yoga-suutrain saMyama.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 19.09.2014 09:02:53 »

Sitä en ymmärrä, miksi minun pitäisi matkustaa jonnekkin tiettyyn kellonaikaan, ja ison porukan keskelle meditoimaan? Kuormittaa luontoa ja kukkaroakin. Lisäksi tuollaiseen tilaisuuteen tulee hyvin eri energiatasolla olevia ihmisiä, jotka pahimmillaan imevät "suureen mustaan aukkoonsa" ison osan energiasta. Tämä on niin nähty.

Kuka on sanonut että sinun pitäisi matkustaa mihinkään?  Shocked

Ei se minustkaan järkevää olisi ja ajattelin että kyllä porukka varmaan osaa käyttää tässä asiassa ihan sitä maalaisjäkeään. Mutta ei näköjään, kun jotain nillitettävää pitää keksiä keinolla millä hyvänsä...  Grin

Pääkaupunkiseudulla asuu kuitenkin noin 20% Suomen koko väestöstä, heitä minä lähinnä ajattelin tämän ketjun aloittaessani.

Jos muut ihmiset yksittäin tai ryhmässä imevät sinusta energioita, ongelma on omien suojiesi puute tai heikkous. Siitä on ihan turha syyttää muita ihmisiä. Tästä ketjusta apua ongelmaan: http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=3645.0

Ei vaan  meinaan minusta kukaan mitään imeskele kun on suojat päällä automaattisesti. Olen ollut tosiaan siellä AoL jatkokurssillakin satojen ihmisten (joista osa vielä hyvinkin omia ongelmiaan kipuilevia, kuten minäkin silloin olin) kanssa eikä kukaan imaissut yhtään mitään.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #18 : 19.09.2014 11:26:32 »

FWIW, SSRS TM-liikkeen Rgveda-paNDita'na* (Rigveda Pundit):

https://www.flickr.com/photos/66867356@N02/15099126827/in/photostream/

 Smiley

* paNDita    mfn. (according to some , for %{spandita}) learned , wise , shrewd , clever , skilful in , conversant with (loc. or comp. ; cf. Pa1n2. 2-1 , 40) S3Br. Up. MBh. &c. ; m. a scholar , a learned man , teacher , philosopher , a Pandit MBh (enkku: pundit -- sidis)
« Viimeksi muokattu: 19.09.2014 11:29:12 kirjoittanut sideman » tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #19 : 19.09.2014 16:03:05 »

Sitä en ymmärrä, miksi minun pitäisi matkustaa jonnekkin tiettyyn kellonaikaan, ja ison porukan keskelle meditoimaan? Kuormittaa luontoa ja kukkaroakin. Lisäksi tuollaiseen tilaisuuteen tulee hyvin eri energiatasolla olevia ihmisiä, jotka pahimmillaan imevät "suureen mustaan aukkoonsa" ison osan energiasta. Tämä on niin nähty.

Kuka on sanonut että sinun pitäisi matkustaa mihinkään?  Shocked

Ei se minustkaan järkevää olisi ja ajattelin että kyllä porukka varmaan osaa käyttää tässä asiassa ihan sitä maalaisjäkeään. Mutta ei näköjään, kun jotain nillitettävää pitää keksiä keinolla millä hyvänsä...  Grin


Millä oikeudella nimittelet mielipidettäni nillittämiseksi? Minulla on oikeus pohtia asioita ja ilmaista ne. Harmi, jos olen eri mieltä kanssasi. Se ei kuitenkaan tee mielipiteistäni vähempiarvoisia. Ja taas aika ivallisia hymiöitä.Tai ainakin väärässä paikassa, jos nitä ei tarkoitettu ivaamaan.

Suurin osa pääkaupunkiseudulla asuvista joutuu matkustamaan päästäkseen Helsingin keskustaan. Kaikki 20% ei mahdu ydinkeskustaan.

Mielipidettäni ihmismassojen vaikutuksesta meditaation tasoon tai suojauksistani en ryhdy sinulle avaamaan.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 20.09.2014 11:35:16 »

Nyt on kyllä sanottava että viestisi oli vain ehkä se kuuluisa kamelin selän katkaissut höyhen.  
Eli esitän pahoitteluni asiasta, tämän ketjun viestien yhteissumma vain on mielestäni sangen outo:
Minua ihmetyttää suuresti se miten tähän ketjuun on ilmaantuntut niin paljon negatiivisia ja dissaavia viestejä useiltakin kirjoittajilta.

(Itse jos jotain tapahtumaa olen arvostellut, olen arvostellut kaupallisuutta ja korkeaa hintaa silloin, kun samat asiat olisivat saatavissa myös ilmaiseksi.)

Tällä foorumilla on vaikka kuinka paljon ketjuja erilaisista tapahtumista, joista suurin osa on sellaisia että syystä tai toisesta eivät kiinnosta tai en koe että olisivat minulle sopivia. En minä silti niitä erikseen käy dissaamassa, koska ajattelen että kun ihmisiä on kovin erilaisia, niin erilaiset ihmiset kaipaavat erilaisia tapahtumiakin. Enkä ole muissa vastaavissa ketjuissa myöskään näin innokasta dissaamista muistaakseni nähnyt. Mikä siis nyt juuri tässä mättää?

Paikan päälle menemisestä:
Juuri tulleen uuden tutkimuksen mukaan joukkoliikenteen käyttäjät ovat onnellisempia kuin autoilijat. Helsingin sisäisellä lipulla pääsee tuonne semmoiset puoli miljoonaa ihmistä ja seutulipulla toinen mokoma. Polkupyörälläkin voi tapahtumaan varmaan saapua ja kantakaupungissa asuva vaikka kävelemällä. Voi kauhistus kun onkin hirveää jos ihmiset sillä tavoin matkustavat tuollaista tapahtumaa varten!!  Smiley

Itse asiassa sinun pointtisi siitä että ihmiset voivat tuollaisessa imeskellä energioita toisista on yksi niitä järkevimmästä päästä olevia tämän ketjun argumenteista; se sentään pätee niihin  joilla eivät ole suojat kunnossa (asia joka on siis aika lailla itsestä kiinni). Mutta silti järkevä pointti verrattuna moniin muíhin tässä ketjussa jotka oikeasti ovat mielestäni olleet aika outojakin.

(Tosin nyt tekee kyllä myös mieli ruveta hieman seuraamaan vastustavatko samat nimimerkit tasan samoin argumentein muita vastaavia tapahtumia tällä foorumilla vai onko kyse vain siitä kuka tapahtumailmoituksen sattui foorumille laittamaan. Ennen kun en ole tainnut täällä tämmöistä nähdä...)
« Viimeksi muokattu: 20.09.2014 11:38:44 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #21 : 20.09.2014 13:28:58 »


Yritän nyt selittää niin hyvin kuin kykenen, miksi en ole ylen innostunut tuollaisista
yksittäisistä, lyhyen aikaa kestävistä yhteismeditaatiotapahtumista.

TM-liikkeen suuret yhteismeditaatiohäppeningit esim. 1980- ja 90-luvuilla tuottivat
niin merkittäviä positiivisia muutoksia monissa yhteiskunnallisissa indikaattoreissa, että
sattuman tod. näköisyys niiden yhteydessä oli lähes samaa luokkaa kuin loton päävoiton
saaminen muutamalla rivillä. (p < 0.00000...)

Voi olla että olen täysin hakoteillä, mutta mielestäni tuollaisissa yksittäisissä
lyhyen aikaa kestävissä tapahtumissa saattaa olla se riski, että kun niiden vaikutus
lakkaa, ainakin vähän aikaa ihmiset yhteisössä kokevat enemmän stressiä "vieroitus-
oireiden" muodossa kuin ennen tapahtumaa.

Rutkasti liioitellen kyseessä voi olla vastaavanlainen tilanne kuin kerran esim. heroiinia
kokeilleen vieroitusoireet...

En siis ole edes TM-liikkeen lyhyistä yhteismeditaatiotapahtumista kovin innostunut
muutoin kuin siksi, että ne voivat käydä demonstraatiosta niille, jotka ovat kiinnostuneet
TM:stä. AoL:n puitteissa tuollainen ei ehkä ole niin tähdellistä, koska kaikki sen tarjoamat
kurssit lienevät ilmaisia tai tuiki edullisia. Tai ainakaan yhteismeditaatioita ei kannattaisi
markkinoida maailmanrauhan merkeissä, elleivät ne kestä vähintäänkin viikkoja!

 Huh
tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #22 : 20.09.2014 13:36:43 »

Nyt on kyllä sanottava että viestisi oli vain ehkä se kuuluisa kamelin selän katkaissut höyhen.  
Eli esitän pahoitteluni asiasta, tämän ketjun viestien yhteissumma vain on mielestäni sangen outo:
Minua ihmetyttää suuresti se miten tähän ketjuun on ilmaantuntut niin paljon negatiivisia ja dissaavia viestejä useiltakin kirjoittajilta.

(Tosin nyt tekee kyllä myös mieli ruveta hieman seuraamaan vastustavatko samat nimimerkit tasan samoin argumentein muita vastaavia tapahtumia tällä foorumilla vai onko kyse vain siitä kuka tapahtumailmoituksen sattui foorumille laittamaan. Ennen kun en ole tainnut täällä tämmöistä nähdä...)


Oletkohan nyt yrittänyt lukea rivieni välistä?

Tarkoitan vain mitä kirjoitan, turha etsiä piilomerkityksiä niistä.  smitten
Minulle on ihan sama, kuka ketjun aloittaa. Kommentoin oman näkemykseni mukaisesti.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #23 : 20.09.2014 13:38:45 »

 Huh

Valoa maailmaan! Valoa kaikille!  smitten angel
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #24 : 20.09.2014 17:00:26 »

Käsitinköhän oikein: periaatteessa kuka tahansa voi osallistua tuohon tapahtumaan?  

https://register.artofliving.org/fi/civicrm/event/registration-enquiry?id=25&lcMessages=fi_FI&reset=1

 Huh

Jos noin on asian laita, kaikki kynnelle kykenevät vain messiin!   Wink

Vaikkei maailmanrauhaa saataisikaan aikaan, kyllä meitsille yhdenkin illan hyvät vibat kelpaa...
« Viimeksi muokattu: 20.09.2014 17:03:54 kirjoittanut sideman » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #25 : 21.09.2014 13:28:47 »

Ehkä meitsi on ollut vähän turhan kärkäs arvostelemaan tämänkin otsakkeen
tapahtumaa.

Kritiikin kärki on kohdistunut lähinnä siihen, että yksittäistä muutaman tunnin
jengifuntsia ei kannattaisi markkinoida maailmanrauhan nimissä, koska se
luo harmoonisia viboja vain lähinnä tapahtuman ajaksi, ja kenties muutamaksi
päiväksi sen jälkeen.

Toisaalta on tietysti hyvä että valonpilkahduksia tulee eri puolilta Tellusta
synkkenemään päin olevaan kollektiiviseen tietoisuuteen. Kenties ne antavat
jengille ainakin uskoa siihen, että valo saattaa lopulta viedä pitemmän korren.

Oli miten oli, nyt on sellainen kutina, että tänä iltana varsinkin pääkaupunki
seudulla on mitä mahtavimmat fiilikset. Ihan tuntuu siltä täällä periferiassakin
kuin fiilarit paranisivat hetki hetkeltä vaikka tapahtuman alkuun on vielä useita
tunteja aikaa...

Ainakin varpuset sirkuttavat iloisesti orapihlaja-aidoissa sun muualla...?
 Cheesy  smitten
« Viimeksi muokattu: 21.09.2014 13:30:35 kirjoittanut sideman » tallennettu
Tigerwoman
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 293


Profiili
« Vastaus #26 : 21.09.2014 15:04:05 »

Nyt on liikkeellä tekstiviestejä, joissa kehotetaan osallistumaan meditaatioon tänään klo 19.00.
En tiedä kytkeytyykö ne suoraan tuohon tapahtuaan, vai onko "sattumaa". Nythän taitaa olla joku tasauspäiväkin, jolloin perinteisesti on hyödynnetty korkeampia energioita.
Kotisohvalaisten mukanaolo saanee aikaan isomman vaikutuksen.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 22.09.2014 09:09:47 »

Eilen 21.9.2014 oli siis YK:n kansainvälinen rauhanpäivä:
http://www.un.org/en/events/peaceday/

AoL organisaatio on n imenomaan järjestänyt vuosikausia nimenomaan tänä YK:n rauhanpäivänä meditaatioita ympäri maailmaa. Eilenkin 150:ssä  maassa.
http://www.worldpeacemeditation.org/

Ja nyt vähän harmittaa etten googlaillut tätä jo viime viikolla, koska kotisohvalaisia varten tuolla AoL sivuilla on puhelinapplikaatio jolla voi osallistua. Toisaalta ihan sama millä tyylillä ja tavalla osallistuu, se on se ihmisten yhteismäärä ympäri maailman, joka minun  mielestäni on merkitsevä juttu, ei se tapa jolla kukin  osallistuu tai se missä osallistuu.

Raportti eilisestä Helsingin kokoontumisesta:
Paikalla oli kolmisenkymmentä ihmistä. Energiat olivat hienot jo ennen kuin edes aloitettiin; siinä odoteltiin se akateeminen vartti vielä seitsemän jälkeen ennen kuin aloitettiin ja minulla jo siinä vaiheessa 7. chakra alkoi aukeilla itsekseen ja kropassa tuntui kuin pienet kädet olisivat lempeästi taputelleet joka puolelta (olen selvätuntoinen, aistin nimenomaan ja vain tuollaisten tuntemusten kautta energioita).

Sitten kuunneltiin Sri Sri Ravi Shankarin muutaman minuutin puhe siitä miksi/miten meditaatio edistää rauhaa maailmassa edistämällä rauhaa ihmisissä itsessään. Sen jälkeen tehtiin ohjattuna muutama kierros bhastrikaa eli paljehengitystä. Sitten meditoitiin ehkä yksinkertaisin mahdollinen ensikertalaiselle sopiva ohjattu meditaatio (Ravi Shankar nauhalta jälleen), joka siis oli todella mallia aloittelija. Ei mantroja, ei mitään ihmeellistä, alusta loppuun puheellla ohjattu.

Mitään negatiivista ei tapahtunut. Lopuksi oli tarjolla teetä ja keksejä.  Smiley

Tunnelma oli aika lailla linjassa sen kanssa, mitä yleensäkin AoL porukoiden kokoontumisissa, semmoinen rauhallisen iloinen.
(En käy aktiivisesti itse AoL porukoissa, viikottain olisi kyllä Hgissäkin satsang, minulle riittää se että olen käymiltäni parilta kurssilta saanut hyvät työkalut joita voin käyttää ihan itsekseni. Tuossa vuosituhannen itseäni tasapainottaessani olin aktiivisempi niiden kurssien jälkeen, sitten tarve siihen meni vaan ohi.)

KOko tapahtuma oli mielestäni suunnilleen yhtä haitallinen ja vaarallinen kuin vaaleanpunainen pehmolelu.  Wink


tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #28 : 22.09.2014 09:20:37 »

Kritiikin kärki on kohdistunut lähinnä siihen, että yksittäistä muutaman tunnin
jengifuntsia ei kannattaisi markkinoida maailmanrauhan nimissä, koska se
luo harmoonisia viboja vain lähinnä tapahtuman ajaksi, ja kenties muutamaksi
päiväksi sen jälkeen.

Loppusanat, joita en kertonut ed. viestissäni sisälsivät mm. sen että jos nyt tämän yhden kokeilun jälkeen ensikertalainen vaikka haluaa opetella meditoimaan niin kurssia olisi tarjolla.

Ja saman sisälsivät ne Ravi Shankarin alkusanat: MItä useampi ihminen maailmassa meditoi säännöllisesti IHAN ITSEKSEENKIN niin sitä enemmän ihmisten sisällä on rauhaa ja sitä kautta sitä enemmän maailmassa on rauhaa.

Se että kyse olisi vain hetkittäisestä yksittäisestä tapahtumasta ja kukaan osanottaja ei muuten meditoisi lainkaan on ihan sinun oma keksintösi.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #29 : 22.09.2014 09:35:41 »


Raportti eilisestä Helsingin kokoontumisesta:
Paikalla oli kolmisenkymmentä ihmistä. Energiat olivat hienot jo ennen kuin edes aloitettiin; siinä odoteltiin se akateeminen vartti vielä seitsemän jälkeen ennen kuin aloitettiin ja minulla jo siinä vaiheessa 7. chakra alkoi aukeilla itsekseen ...

Siis tarkoitatko sahasraara*-cakraa** eli tuhatpuolaista "pyörää"? (sahasra = 1000; ara/aara = mm. pyörän puola)?

 * स्रा
** च
क्र

« Viimeksi muokattu: 22.09.2014 09:38:48 kirjoittanut sideman » tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: