Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Eläinrakkaus  (Luettu 18950 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« : 15.01.2012 14:34:02 »

Toisesta topicista tuli mieleen, että eläinrakkaudesta ei ole ollut kovin paljon puhetta. Linkin takana on aiheeseen sopiva alustus ja kommentteja Astrologian Taika-blogista:

http://astrologiantaika.wordpress.com/2010/08/28/planeetat-ja-elaimet/#comments

Artikkelista ilmenee mm. että

eläimien alueena kartalla pidetään huoneparia 6 – 12, joista kutosessa majailevat lemmikit ja hyödylliset kotieläimet, ja viimeisessä huoneessa isot ja pelottavat eläimet, varmaankin siis myös villieläimet.

Eri planeettoihin liitetyt eläimet ovat traditionaalisen astrologian mukaan:

Aurinko
Leijona, hevonen, vuohi, kiiltomato. Kaikki vahvat ja voittamattomat eläimet kuten tiikeri, leopardi, hyeena, krokotiili, susi, pässi, härkä, villisika, paviaani. Linnuista kotka, satakieli, kukko ja riikinkukko, feenikslintu, hiirihaukka, joutsen, haukka, kiuru/leivonen

Kuu
Veden liepeillä elävät eläimet, sammakko, saukko, käärme, hylje, ankka, pöllö, kalat, osterit, simpukat, ravut, äyriäiset, kameleontti, koira, sika, kissa, hiiri, rotta. Linnuista hanhi, ankka, vesikanat, korppi, lepakko, riistalinnut

Merkurius
Apina, kettu, näätä, hämähäkki, hyeena, orava, vinttikoira, koirat, muuli, luikerot, kyykäärme

Venus
Pantteri, pikkukarja, vasikka, vuohi, kani, lammas. Linnuista varpunen, kyyhkynen, kana, satakieli, rastas, pelikaani, peltopyy, peukaloinen, pääskynen

Mars
Pantteri, tiikeri, korppikotka, kettu, strutsi, susi, aasi, hyttynen, karhu, kaikki verenhimoiset eläimet. Linnuista haukka, pöllö, korppi, varis, rastas, harakka, merimetso

Jupiter
Hevonen, lammas, hirvi, poro, härkä, elefantti, lohikäärme, yksisarvinen, mehiläinen. Kiltit koti- ja karjaeläimet. Linnuista leivonen, kotka, harakka, kanat, riikinkukko, haikara

Saturnus
Kissa, koira, elefantti, aasi, jänis, skorpioni, rupisammakko, kilpikonna, lierot ja madot, ankerias. Linnuista korppi, töyhtöhyyppä, kurki, käki

Mitä planeettoja teillä on 6. ja 12. huoneessa tai missä merkeissä kyseisten huoneiden kärjet ovat? Esim. jos 12. huoneen kärki oon Ponaassa, jota hallitsee Mars, niin pidätkö erityisesti villieläimistä? Tai onko sinulla järjetön villieläinten pelko (myös pelottavat eläimet kuuluvat 12. huoneeseen)?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #1 : 15.01.2012 14:49:07 »

Minulla on 6. huoneen kärki  oinas ja 12. huoneen kärki  vaaka, mutta yhtään planettaa ei niissä ole. Tykkään todella paljon kaikenlaisista eläimistä, tietenkin koirat ja kissat ovat ykkösiä (olen siis tavis  Smiley). Parasta on jos saan olla paikoissa, joissa on eläimiä ympärillä, jota tapahtuu harmillisen harvoin. Johtuuko tämä siis siitä, ettei planeetoja noista huoneista löydy? Mutta miksi olen kuitenkin niistä niin kiinnostunut? Katson aina jos vain mahdollista kaikki eläimiin liittyvät ohjelmat ja dokumentit.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 15.01.2012 15:12:26 »

Et siis varsinaisesti ole ollut jatkuvasti tekemisissä eläinten kanssa? Ehkä ko. huoneiden tyhjyydellä on jotain tekemistä sen kanssa.

Itselläni on Kaksos-Aurinko ja Rapu-Merkurius 12. huoneessa, jonka kärki on Kaksosissa. Kuu on Härässä 11. huoneessa, millä myöskin uskon olevan merkitystä, Kuu-Härät olevat nimittäin usein maalaistalon lapsia. Kaksosta itsessään pidetään hyvin eläinrakkaana merkkinä, muita voisivat olla Neitsyt ja Jousimies. Meillä on ollut lapsuudenkodissa lehmiä, kissoja, koiria ja mehiläisiä, hevonenkin ollessani ihan pieni. Olin armottoman hevoshullu 15-vuotiaaksi asti ja kävin ratsastamassa kylän hevosilla, kun lähin ratsastustalli oli jossain 30 kilometrin päässä. Lisäksi olen harrastanut pienestä pitäen lintujen tarkkailua, johon kotiseutuni luonto antoi hyvät mahdollisuudet. Kotiseudullani voi ajoittain bongata myös villieläimiä, kuten hirviä, kettuja, saukkoja ja peuroja.

Aikuisiällä en ole pitänyt lemmikkejä, koska niillä ei mielestäni ole kaupunkiasunnossa riittävästi vapautta. Olen kuitenkin opintojeni puolesta häärännyt mm. banaanikärpästen kanssa. Jossain vaiheessa minun olisi pitänyt tehdä eläinkokeita hiirillä, mutta kieltäydyin niistä.

Jos katsoo tuota planeettoihin liitettyä eläinlistaa, niin Aurinkoon (joka on siis minulla isojen eläinten huoneessa) on liitetty paljon lintulajeja ja maatilan eläimiä, hevonen mukaan lukien, vaikka useimmiten se liitetään Jupiteriin/Jousimieheen.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
trius
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 308


Kauneimmat kukat kukkivat juuri nyt liian lähellä.


Profiili
« Vastaus #3 : 15.01.2012 15:19:13 »

Kiitos Lilli tästä aiheen aloituksesta  Smiley

Liitän tuohon alle oman karttani jossa näkyy Jod-kuvio. Taidan liittää myös nuo aspektit, ja nuo huoneen kärjet, jos se avaisi enemmän asiaa. Varsinkin kun nuo huoneen kärjet on "juuri ja juuri", vaikuttaako edellinen merkki silloin hieman?

Voinen mainita, että ammatiltani olen eläintenhoitaja, kiinnostunut erityisesti eläinten käyttäytymisestä ja sen ymmärtämisestä. Eniten ahdistaa, jos eläimiä kohdellaan väärin, kun ihmiset eivät osaa eläinten elekieltä. Ja työskennellyt eniten isojen eläinten parissa (mm.hevoset) ja omaksi lemmikikseni hankkisin koiran pienemmistä Smiley
Urahuoneessa tuo Jupiter. Hoivavietti on kova, hellä ja huolellinen hoito on tärkeää minusta.

Aiemmin ajattelin, etten varmasti hoida työkseni eläimiä vaan opiskelen sellaisen ammatin, että mulla on rahaa harrastaa. Vaan kuinkas kävikään...  Smiley
tallennettu
MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #4 : 15.01.2012 15:29:03 »

Joo, en valitettavsti ole eläinten kanssa paljon tekemisissä, olen aina asunnut kaupungissa, mutta päässyt kesäisin maalle ja se on ollut ihanaa! Onneksi siellä olen päässyt tekemisiin jopa hevosten kanssa. Aurinko minulla on  rapu ja  merkurius  kaksoset:ssa. Haluan aina myös suojella kaikkea, joka on välillä tosi raskasta, koska maailma ja elämä on se mikä se on.
tallennettu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #5 : 15.01.2012 15:39:42 »

Kartallani on 6. huoneen kärki  jousimies , jossa  uranus jupiter  neptunus, myöskin 6. huoneen puolella  kauris  aurinko merkurius. 12. huoneen kärki  kaksoset, jossa möllöttää  kuunsolmu ja  vesta. Sanoisin olevani eläinrakas ja joskus pienenä halusin eläinlääkäriksi ja sittemmin mietin myös maatalouslomittajaksi alkamista (vaikka navetassa olen käynyt varmaan viisi kertaa elämäni aikana  2funny). Jos nyt ei ihan ammatiksi asti ollut eläimistä tai niiden hoitamisesta (ainakaan toistaiseksi, kop kop), niin olen harrastuspohjalta mukana rescuetoiminnassa.

Eläimistä erityisesti koirat, hevoset ja porot tuntuvat läheisiltä. Pieneläimiä, koiria ja kissoja on ollut lemmikkeinä. Olin pienenä intohimoinen heppatyttö, kunnes putosin ja aloin pelätä selkään nousemista (ja siihen liittyi muutakin, silloinen elämäntilanne yms, näitä samoja tilanteita ja tunteita on tullut vastaan tässä parin viime vuoden aikana ja huomasin, ettei ne niin pelottavia olekaan). Nyt tuo pelko on hälventynyt ja haaveilen takaisin selkään kipuamisesta. Luulen, että se olisi yhden sortin terapiaa, jos mikä!  smitten
« Viimeksi muokattu: 03.03.2012 15:04:55 kirjoittanut m.magia » tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #6 : 15.01.2012 16:02:46 »

Olen myös ollut kova ulkoiluttamaan naapurien koiria lapsena ja aikuisena tuttavien ja sukulaisten. Jotkut ihmiset ovat kokeneet sen aika huvittavana, mutta en välitä siitä. Olen myös ollut kova pelastamaan lintuja jo lapsena ja joitakin olen jopa onnistunut auttamaan. Tekee todella pahaa jos nään eläimiä kohdeltavan huonosti, mutta tämä koskee myös ihmisiä. En voi käsittää, jos avuttomia tai heikkoja eläimiä tai ihmisiä kohdellaan kaltoin.  kuu:ni on  vesimies:ä. Onko  vesimies -merkiltään heikoimpien puolustaja?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 15.01.2012 17:35:48 »

Lapsuuteni sankari, kaiken järjen mukaan erittäin eläinrakas ihminen, kerran omisti elämänsä meren ja merieläinten tutkimukselle:

http://www.astro.com/astro-databank/Cousteau,_Jacques_Yves
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 15.01.2012 19:45:47 »

Tunnettu simpanssitutkija Jane Goodall

http://www.astrotheme.com/portraits/2aXxyZ6z5Qen.htm#hbiographie
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #9 : 15.01.2012 21:37:17 »

kaksoset 6. huone, jousimies 12. huone.

Equalilla katsottuna 6. huone harka ja 12. skorpioni

Hyeenat on musta tosi veikeitä eläimiä. Tällä hetkellä haluaisin itselleni liskojen heimoon
kuuluvan lemmikin. Vanhemmilla on aina ollut kotona vähintään kissa ja koira.

Tykkään eläimistä, joissa on luonnetta Smiley

Äitini ei juurikaan pidä eläimistä. 6. huoneessa neptunus, huoneen kärki neitsyt. merkurius ja
muutenkin kartan painotus 12. huoneessa
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #10 : 16.01.2012 07:06:30 »

Tosiaan, missä uranuksen eläimet? Eikö sillä ole? Vai tosiaan se tietokoneen hiiri ja joku sähköankerias?

Ah,  kaksoset on myös eläinrakas merkki? No niin, ihmettelinkin että missä mun kaikki pikkueläimet on mun kartalla, mutta 6.huone on  kaksoset :Smiley
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #11 : 16.01.2012 08:36:50 »

Rakastan eläimiä. Minulla on pelastettu koditon koira ja toivottavasti jatkossa voin ottaa niitä lisää.
Koiria on ollut aiemminkin ja kissa. Kaikki eläimet ovat sydäntäni lähellä.

Kutosen kärki on jousimiehessä, kutosessa on neptunus. 12.kärki on kaksosissa ja 12.huoneessa on ceres. Lilli, mitä sanot neptunuksen ja cereksen sijainnista näissä huoneissa?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #12 : 16.01.2012 15:24:47 »

Artemis, mitä eläinrakkauteen tulee, niin Neptunuksesta voi puhua lähinnä näppituntumalla, koska ulkoplaneettoihin ei ole liitetty eläinlajeja. Kokemuksen mukaan niitä voi tietysti ottaa mukaan. 6. huoneen Neptunus näyttää liittyvän usein erilaisiin yliherkkyyksiin ja allergioihin tai esim. palvelualan ammatteihin, joissa vaaditaan erityistä herkkyyttä ja empatiakykyä. Henkiparantaja voisi olla hyvä ammatti sellaiselle ihmiselle, jolla Neptunus on 6. huoneessa.

Omasta mielestäni ulkoplaneetoista Uranus voisi hallita ilmassa parveilevia eläimiä, esim. mehiläisiä, ampiaisia, heinäsirkkoja tai vaikka kottaraisparvia. Entä yhdyskuntahyönteiset, muurahaiset ja termiitit, olisivatko ne Uranusta? Sähköankerias oli myös hyvä veto.  Cheesy

Neptunuksen alaisuuteen voisivat kuulua laululinnut ja veden elävistä vaikka delfiinit. Ja olisivatko hätää kärsivät eläimet Neptunus-symboliikan alaisia? Lähes kaikki tuntemani Kalat rakastavat kissoja ja Neptunus Kalojen hallitsijana voisi hallita myös näitä viiksekkäitä ystäviämme.

Pluto hallitsisi mielestäni maan uumenissa eläviä eläimiä, esim. myyriä. Korppi olisi hyvä Pluto-lintu ja muodonmuutoksen läpikäyvät perhoset hyviä Pluto-hyönteisiä. Niin ja syvänmeren kalat kuuluvat ehdottomasti Pluton alaisuuteen!

Korostan, että nuo olivat ihan omia ideoita.

« Viimeksi muokattu: 16.01.2012 15:37:20 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #13 : 16.01.2012 15:42:01 »

Hauskaa Cheesy
Eikös yhdyskuntaötsit vois olla enemmän  merkurius omia juttuja?
Viestintähän on niillä jotain ihan ihmeellistä. Tosin kemiallisuus kai siinä on pääosassa...onko se sitten  just uranusta?


Kultakala. Se on ihan erityisesti neptunuksen juttu. Ne suuret mollosilmät ja se Japanilaistyylisen puutarhan hiljaa soljuva ja surumielinen, kirkasvetinen allas...

Entäpä käärme, jolla on melkoisesti symbolisia merkityksiä...kun eikös se merkuriukseen liitetä se lääketiede, lääkäreiden sauva...vai miten se nyt meni..?
Kuitenkin käärmeessä on minusta myös plutomaista henkeä...ja naisiin ja naisellisuuteenkin se usein liitetään, että oisko se sitten venusmainenkin lopulta?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 16.01.2012 15:45:56 »


Kultakala. Se on ihan erityisesti neptunuksen juttu. Ne suuret mollosilmät ja se Japanilaistyylisen puutarhan hiljaa soljuva ja surumielinen, kirkasvetinen allas...


Tämä oli hyvä. Yleensäkin mahdollisimman värikkäät akvaariokalat voisivat olla Neptunusta?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: