Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Noususolmu ja laskusolmu ?  (Luettu 27761 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Mamie
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 416



Profiili
« Vastaus #15 : 21.10.2005 10:58:19 »

Jos on noususolmu 12. huoneessa, niin laskusolmu on kutosessa, eikä seiskassa  Smiley
tallennettu

Aurinko vaaka 10.
kamomilla
Vieras
« Vastaus #16 : 21.10.2005 11:29:52 »

Minulla on noususolmu huoneessa 12 neitsyt merkissä ja laskusolomu huoneessa 7 kaloissa.
Olisko sulla lasku kumminkin 6. huoneessa? 

Itselläni samoissa merkeissä, mutta toisin päin. Noususolmu kaloissa, laskusolmu neitsyessä. Laskusolmu sijaitsee samassa ryppäässä auringon, pluton, merkuriuksen ja Marsin kanssa 10. huoneessa, likellä MC:tä. Hullua, että pitäisi pyrkiä pois sieltä, missä aurinkoni luontevimmin paistaa.idiot2 Ei ummarra. Noususolmu sitten 4. huoneessa, missä ei sijaitse muuta kuin Pallas. Tosi on kyllä, että kotona viihdyn eikä urakehitys koskaan ole ollut prioriteetti numero 1.
tallennettu
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #17 : 24.05.2006 21:10:05 »

Kivaa.. mielenkiintoista  Cheesy

Mulla nousu jousimiehes huonees 12 ja lasku kaksosis 6. huonees  idiot2

...hmmm..  Shocked
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
Linn
Moderaattori
Kanta-astroilija
*****
Viestejä: 594



Profiili
« Vastaus #18 : 24.05.2006 21:14:35 »

Zillic ja Perhonen,

Tässä teille hyvä linkki vähän aikaa sitten käytyyn keskusteluun foorumilla:

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=5989.0

Linn  Smiley
tallennettu

aurinko ja  kuu kalat neljännessä huoneessa
 askendentti  skorpioni , nouseva planeetta  uranus
 keskitaivas  leijona
 merkurius  aspect_con  mars  vesimies kolmannessa huoneessa
 venus  oinas viidennessä huoneessa
Perhonen
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 366



Profiili
« Vastaus #19 : 24.05.2006 21:21:39 »

Kiitos Linn  smitten
tallennettu

Nousumerkki Jousimies.
Aurinko ja Venus Kaloissa, Kuu ja Merkurius Vesimiehessä, Mars Oinaassa.
althema82
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #20 : 05.06.2006 23:36:36 »

mistä ja millä näen noususolmun ja laskusolmun kartalla?HuhHuhHuhHuhHuhHuhHuh?
tallennettu

NEITSYT

nousumerkki: Jousimies
Aurinko: Neitsyessä
Kuu: Leijonassa
Merkurius: Vaa assa
Venus: Neitsyessä
Mars: Skorpionissa

vesi-koira

Sininen Magneettinen Myrsky
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #21 : 05.11.2006 12:28:58 »

Siis pitäiskö tää nousu- ja laskusolmu näkäyä kartalla ja onko se merkitty näin  kuunsolmu ? Olen taas vähän pihalla. Jos se merkataan näin, löysin omalta kartalta vaan yhden kuunsolmun.  idiot2
tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
enska
Vieras
« Vastaus #22 : 05.11.2006 12:34:22 »

Siis pitäiskö tää nousu- ja laskusolmu näkäyä kartalla ja onko se merkitty näin  kuunsolmu ? Olen taas vähän pihalla. Jos se merkataan näin, löysin omalta kartalta vaan yhden kuunsolmun.  idiot2

Jep..tuo  kuunsolmu on se noususolmu..Automaattisesti vastapäätä on laskusolmu, joten sitä ei siksikään ole näkyvillä es. astro.comin kartoilla.. Eli jos  kuunsolmu on vaikka O astetta Oinasta, on laskusolmu 0 astetta Vaakaa..
Sittenhän siellä yleensä näkyy MEAN Node ja TRUE Node, minäkään en tiedä mikä näiden ero loppupelissä on, mutta itse tsekkaan vaan tuon True Noden..
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #23 : 05.11.2006 14:17:15 »

Minulla 0n Noususolmu Neitsyessä ja laskusolmu Kaloissa  ja Sepon tulkinta siitä on mielestäni hyvä ja noin ytimekkäästi lyhennettynä tällainen :"Tässä elämässä on kyse kristallisoitumisesta ja lujittumisesta.Sinun on voitettava vanha taikauskosi ja harhaluulosi, mikä nyt estää kehitystäsi.Sinun on katsottava totuutta silmästä silmään, vaikka et mistään hinnasta haluaisi loukata toista ihmistä ja sinulle tuottaa paljon vaivaa yrittäessäsi sanoa asiat niin kuin ne tunnet, koska et halua sanoa toisille mitään sellaista mitä he eivät halua kuulla, joten sinusta kehittyy oikea sanataidon mestari "

Siinäpäs urakka Kuu Kauriille joka muutenkaan ei niin hirveästi porise tunteistaan    Grin
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Buf~
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 249



Profiili
« Vastaus #24 : 06.11.2006 00:15:01 »


Jep..tuo  kuunsolmu on se noususolmu..Automaattisesti vastapäätä on laskusolmu, joten sitä ei siksikään ole näkyvillä es. astro.comin kartoilla.. Eli jos  kuunsolmu on vaikka O astetta Oinasta, on laskusolmu 0 astetta Vaakaa..
Sittenhän siellä yleensä näkyy MEAN Node ja TRUE Node, minäkään en tiedä mikä näiden ero loppupelissä on, mutta itse tsekkaan vaan tuon True Noden..
/quote]

Kiitos Lemniskata! Mulla näyttäis sit noususolmu 5. huone vesimiehessä ja lasku 11. huone leijonassa.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2006 00:19:03 kirjoittanut Naked~ Witch » tallennettu

Aurinko Skorpioni Kuu Neitsyt
Nouseva Neitsyt
Metalli-sika
Sininen planetaarinen yö
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #25 : 06.11.2006 10:53:45 »

Täällä on parilla muullakin näyttänyt olevan niin, että huone ja merkkisijainnit tavallaan kumoavat toisensa. Niin mullakin. Noukkari on joukkarissa ja kolmoshuoneessa kun laskusolmu taasen kaksosissa ja ysissä...
Ja jotta koko kuvio olisi vielä vaikeaselkoisempi, ovat kuunsolmut parin asteen orbilla yhtymässä MC-IC -akseliin.
Nikula muistaakseni ainakin planeetoista oli sitä mieltä, että jos on yhtymässä akseliin, mutta huoneissa 3,6,9,12, pitäisi silloin lukea myös kulmahuoneen tulkinta.
Meikäläisen tapauksessa pitäisi sitten kai lukea myös 10 ja 4 -huoneiden selitykset, eh?

Elämäntehtäväni on selkeästi olla pallo hukassa...

tallennettu
Malina
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 18



Profiili
« Vastaus #26 : 06.11.2006 23:44:58 »

Noususolmu Skorpionissa ja laskusolmu härässä. Huoneista en ole ihan varma, mutta kuvan mukaan  kuunsolmu 12. huoneessa ja toinen pää kutosessa. Sepon tulkinnan mukaan vaatii kaiken kääntämistä päälaelleen ja siltojen rikkomista ja noinhan tuo on mennyt. Hurjaa on ollut mutta jo se oma todellinen luonto alkaa löytyä  Wink
tallennettu

Aurinko-Kalat
Asc-Jousimies
Kuu,Merkurius,Venus,Chiron-Vesimies
Mars-Härkä
enska
Vieras
« Vastaus #27 : 07.11.2006 00:14:00 »

Nakunoidan kanssa ollaan näköjään samiksia.. Wink
Mutta olen miettinyt samaa kuin Pluto tuossa aiemmin, että eikös noukkari mene tavallaan alennukseensa jos huoneet ja merkit ovat vastakkaiset? Vai mitä sanot Pluto, kumpi merkki tuntuu tutummalta/kummat merkin teemat hallitset paremmin? Ja kummassa on opeteltavaa..

Itselleni tuo noususolmu Veskarissa vitoshuoneessa on ehdottomasti läheisempi, mutta se voi johtua myös siitä että Vesimiestä hallitseva  uranus on yhtymässä Asc:iini..Niin ja sideerisestikin olen Vesikko..

Mutta vaikka yleensä sanotaan, jotta laskusolmun asiat pitäisi olla myötäsyntyisiä ja tavallaan jo jollain tapaa hallussa, en näe jellonaa itsessäni en vaikka kiven alta kaivaisin..Vitoshuoneessani on myös  aurinko jonka käsittääkseni pitäisi lisätä leijonamaisia piirteitä, mutta ei lähde sen majesteetillinen kädenheilautus ei.. idiot2
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #28 : 07.11.2006 17:30:40 »

Hyvä kysymys Lemniskata.
Ihan järkeilemällä ajattelisin huonesijainnin olevan merkittävämpi, kun kuunsolmut kuitenkin vuoden (?) tai jotain ovat samassa merkissä.
Omassa tapauksessani muutenkin tuntuisi enemmän siltä, että nuo 9-huoneen teemat on jo hallussa ja ne eivät ole niin oleellisia. (Olen kirjaviisautta arvostavassa suvussani ehkä ainoa, jolla ei ole yliopistotutkintoa, eikä pienintäkään tarvetta sellaista hankkia, mutta tietynlainen besservisseröinti ja snobbailu on verissä... Wink)

Kolmoshuone taas on minulle jonkinlainen haaste...
Rohkeutta siihen ilmaisuun ei löydy.

Minulle kyllä henkilökohtaisesti tuottaa aika paljon muutenkin vaivaa tuo  kaksoset- jousimies -polariteetti. Ollakseen vastamerkkejä ne muistuttavat minusta aivan liikaa toisiaan.
Itse olen ajatellut asian niin, että joukkarin opiskelu on syvällisemmän tiedon omaksumista, ja kaksosen taas itse oivaltamista ja henkilökohtaisen uteliaisuuden tyydytystä.
Valaiskaa ihmeessä minua viisaammat jos meni ihan metsään...
« Viimeksi muokattu: 07.11.2006 17:32:18 kirjoittanut pluto » tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #29 : 11.11.2006 23:41:38 »


Sama ongelma kuin Plutolla... Noususolmun  merkki ja huone ristiriidassa.
Itselläni noususolmu ykköshuoneessa(kiilautuneena Plutoon ja askendenttiin)vaa´an merkissä. Laskusolmu siis seiskassa DC:llä oinaassa.
 Nikulan mukaan noususolmu vaa´ssa ja lasku oinaassa voi viitata urautuneeseen elämänkuvioon, jossa aluksi luottaa liikaa toisten ihmisten aktiivisuuteen ja jättää oman elämänsä ratkaisut esim. kumppanin päätettäväksi.
Noususolmu vaa´assa voi myös viitata siihen että omalla minällä on tehtävänä koota ihmisiä yhteen, olla välittäjä, neuvoja ja ohjaaja.

Omimmalta tuntuisi kuitenkin kiinnittää enemmin huomiota huonesijaintiin kuin merkkiin. Olen kärsinyt elämässäni aivan liikaa vaakamaisesta solidaarisuudesta ja nössöilystä. Omien puolien pitäminen ja terve itsekkyys sitävastoin on ollut hukassa, mikä onkin sitten aiheuttanut harmia...  Undecided
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Sivuja: 1 [2] 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: