Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä löytyy vahvan ihmisen kartalta?  (Luettu 21305 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« : 14.11.2006 19:54:05 »

 Heipähei!

Toisella osastolla on keskustelu vahvoista naisista ja heidän kumppaneistaan. Kiinnostava aihe. Smiley
 Jäin vain miettimään kuinka tuo "vahvuus" on tulkittavissa syntymäkartalta. Lienee sanomattakin selvää että vahva tarkoittaa eri ihmisille erilaisia asioita.
Jos nyt kuitenkin mielletään vahvuus joksikin psyyken ja minän rakenteeksi, mahdollisuudeksi elää läpi vaikeita asioita ja uudistua, niin mitkä tekijät syntymäkartalla viittaisivat tähän minuuden eheyteen ja voimavaraan?
 Millaisia asioita tulisi katsoa kartalta?
Pluto askendentillä tai ykköshuoneessa? Saturnuksen aspekteista tai huonesijainnista? Saturnushan on liitetty rankkaan vastuun kantamiseen ja ns.näennäiseen vahvuuteen/marttyyriuteen. Toisaalta Pluton vahvuudet ovat kyvyssä uusiutua.Mutta onko pakonomainen muutoshalu vahvuutta? Elementtien painotukset?
Eli näkemyksiä... Tarkastelun kohteeksi mitä?
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 14.11.2006 20:07:15 »

Minua on aina sanottu vahvaksi ihmiseksi ja olenkin todella vaikeista kokemuksista selvinnyt kohtuullisen selväjärkisenä. Minulla on nousevana planeettana  jupiter ja jotenkin uskon sen jotenkin auttaneen minua näissä synkissä hetkissäni. Tietenkin myös  aurinko kauris askendentti harka sisukkuus kyllä auttaa eteenpäin.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
selkälokki
Vieras
« Vastaus #2 : 14.11.2006 22:51:13 »

Vaikuttaako ykköshuoneen painotus?
Aurinko ykkösessä?
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #3 : 15.11.2006 10:42:55 »

Minulle on sanottu, että kartani on sellaisen ihmisen joka yleensä ajaa itsensä loppuun  buck2 jollakin konstilla ainakin... no, kokemuksia on jo...
Onko se sitten vahvuutta, jaksan mitä vaan ja jos meinaa eten jaksakkaan, sanon pari voimasanaa , purenhuuleen ja teen sen  Huh
Kartaltani löytyy (en oikein itse tiedä miten näitä tänne pistää...)  aurinko oinas (huone 2.),  pluto vaaka (huone 8.) ja  saturnus rapu (huone 7.) ja nää on kolmiossa (?)

Että kun tunnen itseni "tyhmäksi"  Undecided mutta tulipa pistettyä nuo... on tuol kartalla paljon muutakin  Wink totta kai!
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 15.11.2006 14:27:57 »

Minua sanotaan vahvaksi mutta en koe aina olevani. Paljon olen kolhuja kestänyt kuitenkin mutta pakkohan sitä on.

Eräs vahvimmista ihmisistä jonka tunnen on kuitenkin henkilö joka on ujo ja vähän syrjään vetäytyvä mutta äärettömän vahva ja kestävä kaiken herkkyyden takana. Häntä ei moni ensi näkemältä pitäisi vahvana persoonana.
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 15.11.2006 16:50:13 »

Niin unohdin sanoa sen henkilön kartalta sen verran että hän on auriko vesimies ja nousu neitsyt. Täytyy katsella lisää hänen karttaa
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6584


Profiili WWW
« Vastaus #6 : 16.11.2006 23:46:43 »

sopiva sekoitus herkkyyttä eli vettä ja lisäksi voimaa eli tulta,
2-8 huoneen polariteetti,
8 huoneen painotus,kuvaahan se kykyä uudistumiseen,kuolla ja syntyä uudelleen,kuin myös
kykyä sitoutumiseen,niin itsensä kuin elämänsäkin suhteen,
vahva mars on elinvoimaa,ja minusta se on vahvempi tulen ja maan merkeissä kuin ilman ja veden merkeissä,oma tuntuma siis,
"hyvin" aspektoitunut merkurius,kyky käsitellä ongelmia,ajatustyötä,
kuulla reagoidaan mutta muilla planeetoilla pitäis sitten toimia,
ja turha edes toistaa mitä iteltä löytyy..
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6584


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 17.11.2006 12:02:46 »

..itseasiassa yksittäisistä planeetoista tuo kuu,varsinkin naisilla,
on yks vahvuuden mittari,kykymme käsitellä tunteita,
puhua niistä,kykymme puhdistaa kuutamme,siis itkuherkkyytemme,
voi on tuota herkkyyttä miehilläkin,mutta he eivät anna itselleen lupaa sen käyttöön,EIVÄTKÄ YMMÄRRÄ SITÄ VAHVUUTENA!
mutta tuolla kuullamme voimme vaipua myös itsesääliin ja jäädä tuohon tappavaan katkeruuden tautiin,vihoviimene olotila,pois se minusta,
eli tässä vaiheessa olis poikaa tulinen mars,"pyhä viha" ja rosmariinikylpy,pois räytymisen suosta,
ja naisten herkkä kuu pyytääkin vahvistamaan omaa marsiamme,
jotta uudistuisimme taasen uudelle kierrokselle,
fyysisestikin..

eikös vahvuus piile loppujen lopuksi heikkoutemme tunnustamisessa?
tallennettu
pluto
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 558


...miau...


Profiili
« Vastaus #8 : 17.11.2006 13:34:32 »


eikös vahvuus piile loppujen lopuksi heikkoutemme tunnustamisessa?

Loistavaa nikki! (http://i125.photobucket.com/albums/p57/hymiot/4_19_3.gif?t=1163756932)

Olen pari päivää pähkäillyt ihan samaa. Miettinyt, että mikä on vahvuutta.
Kukaan ei varmaan pidä runsaita kuun neliöitä rikkautena, mutta olen (esim äitini kartasta) huomannut, että kun on ikää tullut, elämänkouluja käyty ja itsetuntemusta kasvatettu, ei mikään ulkopuolinen pysty enää tämmöiseen tervaskantoon.
Tosin pystyäkseen käsittelemään neliötään  tms. täytyy kai omata sitä voimaa jo valmiiksi (edelleen äitiini viitaten:  aurinko harkakuu oinas)
Kuten tästä tekstistä ehkä huomaakin, ihailen äitiäni ja tämän voimaa suuresti.  askendentti on kuitenkin hänellä rapu, joten sitä herkkyyttäkin löytyy. 

Voin hyvällä omallatunnolla kutsua itseänikin vahvaksi ihmiseksi. Aiennin lykkäsin vahvuuden tuon ykköshuoneen  aurinko pluto mars -stelliumin piikkiin, mutta nyttemmin olen myös ajatellut voimakkaasti aspektoitunutta kuutani ja sen saturnisuutta.

Ehkä se oli jonkinlainen käännekohta, kun joskus tajusi, että herkkyys EI ole sama asia kuin heikkous.

Saattaa hyvinkin olla tuon plutonisuuden ja toisaalta saturnisuuden tekosia, että hyvin pitkään yhdistin nuo kaksi asiaa ja minkäänlaisen "heikkouden" hyväksyminen itsessään tai muissa on ollut aina vaikeaa. Pikkuhiljaa olen opetellut luopumaan tuosta ajattelumallista. (Siitä syystä varmaan sainkin tyttären, joka  aurinko harka, askendentti skorpioni ja  kuu aspect_opp pluto Grin, siinä sitä on lapsi, joka on herkkä mutta järkkymätön. Wink Ihailen myös häntä...)

Mieheni on myöskin härkä (kerään jääräpäisiä ihmisiä ympärilleni) ja askendentti leijona, mutta vaikka hän tarjoaakin minulle tarpeeksi vastusta, enkä voi häntä missään tapauksessa heikoksi väittää, ei hänestä löydy sitä "kuun vahvuutta", mitä naisista...

Nämä nyt siis ihan tällaisia omakohtaisia kokemuksia.
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 17.11.2006 14:16:47 »

Olen samaa mielta Nikin kanssa etta tunnustaa oma heikkous on sita todellista voimaa eika niella sita egon kammioihin ja eikohan Jupiter kouluta myos siihen tahdon voimaan?
tallennettu
rovatar
Astro-nauttija
****
Viestejä: 948


Keltainen Kosminen Aurinko


Profiili
« Vastaus #10 : 17.11.2006 19:21:11 »

Mie oon sitä mieltä, että vahvuutta ei ole tunnustaa oma  heikkous, jos ei pyri muuttamaan tätä heikkouttaan.
Tarkoitan tällä sitä, että vain vahva ihminen ei jää rypemään omaan surkeuteensa, myöntäen sen kyllä, mutta tekemättä mitään sen eteen, että elämänsä muuttuisi.
Vain vahva myöntää virheensä/ heikkoutensa, MUTTA myös muuttaa eläämäänsä parempaan suuntaan.

tallennettu

Aurinko Kauris, AC Skorppari,
Kuu Kaksonen.
Merkurius Jousimies.
Venus Kauris.
Sideerinen Jousimies.
Keltainen Kosminen  Aurinko.
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #11 : 18.11.2006 14:26:20 »

Mie oon sitä mieltä, että vahvuutta ei ole tunnustaa oma  heikkous, jos ei pyri muuttamaan tätä heikkouttaan.
Tarkoitan tällä sitä, että vain vahva ihminen ei jää rypemään omaan surkeuteensa, myöntäen sen kyllä, mutta tekemättä mitään sen eteen, että elämänsä muuttuisi.
Vain vahva myöntää virheensä/ heikkoutensa, MUTTA myös muuttaa eläämäänsä parempaan suuntaan.



Kyllä, mutta usein ihmisten heikkoudet ovat asioita, joille ei voi tehdä juurikaan mitään vaan ne on sidottu omaan persoonallisuuteen ja ne tulee hyväksyä ja sitä kautta kykenee hallitsemaan tätä heikkouttakin paremmin, kun sen ensin myöntää, hyväksyy ja ymmärtää. Esimerkiksi joku ihminen voi olla äkkipikainen ja harkitsematon ja se on hänen heikkoutensa, mutta hän voi hyväksyä tämä asian, käsitellä sitä jotenkin ja siten tulla tietoisemmaksi asiasta, mikä helpottaa hänen omaa elämäänsä. Silti sitä ominaisuutta voi olla todella vaikea "muuttaa" kokonaan, sillä esim. psykologiassakin lapsuudessa määritelty temperamentti harvoin muuttuu ihmisen elämän aikana, vaan se on ikään kuin tietynlainen pysyvä ominaisuus, jota ymmärtämällä voi ymmärtää paremmin itseään. Silti tuskin kenestäkään todella äkkipikaisesta ihmisestä saa ikinä mitään lammasta aikaiseksi ja se on tärkeä asia ymmärtää samalla kuin ymmärtää sen oman heikkouden.

Nimittäin usein se, että yrittää kovasti muuttaa tätä omaa heikkouttaan paremmaksi, kertoo osittain siitä, että ei hyväksy asiaa täysin eikä näin ollen pysty elämään itsensä kanssa ellei "muutu". Siksi on parempi minusta hyväksyä ja myöntää ne omat heikkoudet ja opetella elämään niiden kanssa, eikä ajatella vain että "minussa on heikkouksia, jotka estävät minua tulemasta täydelliksi ihmiseksi ja jos tiedostan nämä ongelmat, voin muuttaa niitä ja tehdä itsestäni paremman". Se ei minusta kerro siitä, että olisi asian kanssa sinut.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Fiona
Vieras
« Vastaus #12 : 18.11.2006 20:29:55 »

Minulla on  mars  oinas ja 6. huoneessa. Burnoutteja aina silloin tällöin, miksei kukaan usko etten jaksa niin paljon kuin muut ja päädyn polttamaan itseni loppuun? Varmaan  aurinko ja  kuu  kalat vaikuttaa tässä. Huh buck2 Smiley
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #13 : 18.11.2006 20:41:15 »

Ihania juttuja; vahvuus heikkouden tunnustamisessa....vahvuus heikkouden muuttamista.

Minusta vahvuutta on myös avoimuus ja herkkyys.
Avoimuudessa sen vuoksi, että ikään kuin riisuu aseensa.
Herkkyydessä sen vuoksi, että se on tie muutoksiin myös.

Onko jupiter vahvuuden planeetta? Minulla on se ykkoshuoneessa jousimiehen kanssa. Jotenkin olen aina yhdistanyt jupiterin vahvuuteen vain puhtaan intuition kautta.

En tiedä olenko vahva.  Shocked Mitä on vahvuus siis  Undecided
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6584


Profiili WWW
« Vastaus #14 : 18.11.2006 21:04:14 »

ainakin se jupiter voipi lisätä optimistista asennetta,
minäkuva positiivinen,luottamus elämään,
kun ei sitten heittäydy välinpitämättömyyden puolelle kuitenkaan,
tyylillä herran haltuun..
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: