Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko joku muu huomannut saman?  (Luettu 30225 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #15 : 14.11.2012 13:36:29 »


Turha pelko pois, Gaia osaa kyllä hoitaa homman kotiin ja tukee ihmiskuntaa, joka sen pinnalla asustelee.

Mihinkäs tuo väite perustuu?  Homo sapiens sapiens'han on tavallaan niinku tämän planeetan syöpäkasvain?   Shocked

5 Mutta Herra näki ihmisen pahuuden suureksi maan päällä; ja kaikki hänen sydämensä aivoitus ja ajatus oli ainoastansa paha joka aika.
6 Ja Herra katui ihmisen tehneensä maan päälle, ja tuli murheelliseksi sydämessänsä.
7 Ja Herra sanoi: Minä tahdon ihmisen, jonka minä loin, hukuttaa maan päältä, hamasta ihmisestä niin karjaan asti, matoihin ja ja taivaan lintuihin asti; sillä minä kadun, että minä niitä tehnyt olen.
8 Mutta Noa löysi armon Herran edessä.
9 Tämä on Noan sukukunta: Noa oli hurskas ja vakaa mies ajallansa, ja eli jumalisesti:
10 Ja siitti kolme poikaa, Semin, Hamin ja Japhetin.
11 Mutta maa oli turmeltu Jumalan kasvoin edessä, ja täynnänsä väkivaltaa.
12 Silloin katsahti Jumala maan päälle, ja katso, se oli turmeltu: sillä kaikki liha oli turmellut tiensä maan päällä.
13 Ja Jumala sanoi Noalle: kaiken lihan loppu on minun eteeni tullut: sillä maa on heistä täynnänsä väkivaltaa, ja katso, minä hukutan heitä ynnä maan kanssa.
14 Tee sinulles arkki hongasta, ja tee sisälle olinsijat, ja tervaa se sisältä ja ulkoa.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012 13:41:07 kirjoittanut sideman » tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #16 : 14.11.2012 13:47:17 »


Turha pelko pois, Gaia osaa kyllä hoitaa homman kotiin ja tukee ihmiskuntaa, joka sen pinnalla asustelee.

Mihinkäs tuo väite perustuu?  Homo sapiens sapiens'han on tavallaan niinku tämän planeetan syöpäkasvain?   Shocked


Totta! Ihminen on Maaplaneetan tyhmin nisäkäs. Ainoa, miten Gaia voi hoitaa homman kotiin, on vähentää täältä väkeä runsaasti. Jos tuhoamme planeetan altamme, ei Gaian tarvitse tehdä tätä vaikeaa päätöstä. Ihminen tekee sen itse.

Ellemme herää ja pian.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #17 : 14.11.2012 13:51:35 »

Väite siitä että Gaia tukee ihmiskuntaa,  perustuu kanavoituun tietoon, mm. Crimson Circle kanavat ja Kryon. Uuteen tietoon, tietoon joka on annettu 1987 harmonisen konvergenssin jälkeen.

Minulle kolmannen polven pakanalle, toisen polven kastamattomalle, joka edelleen pitää kaikkia lapsikasteita pakkokasteina, eli hengellisenä väkivaltana, on aika turhaa siteerata raamattua.   Grin  Kaikki hyvä mitä siellä on sanottu, on sanottu jo muiden uskontojen ja filosofioiden taholta ennen sitä ja se muu onkin sitten oman aikansa kuvaa.

Vedenpaisumustarina on luultavasti kollektiivinen muistuma siitä härdellistä, joka seurasi, kun nykyistä Mustaa merta Välimerestä erottava maakannas vihdoin aikoinaan murtui ja tyhjänä ollut valtava alanko - se josta tuli sitten Musta meri - alkoi täyttyä vedellä. Sama muuten tapahtui Välimeren altaalle aikoinaan, sekin oli tyhjä - ja asutttamiskelpoinen - alue ennen kun Gibraltarin kannas murtui ja muodosti Gibraltarin salmen, se on ollut aikoinaan vielä suurempi vedenpaisumus.

Ihmiskunta voi tuhota itsensä ja monta lajia siinä sivussa, mutta jotain elämää säilyy joka tapauksessa. Ihmiskunta ei ikinä pysty samaan mihin Gaia pystyy. Esimerkki: Kun Krakataun tulivuori räjähti 1800-luvun alussa räjähdys oli 200 megatonnia (isoin ikinä tehty ydinkoe oli 120 megatonnia) ja sylki ilmakehään 60 kuutiokilometria pölyä ja tuhkaa. Ääniaalto kiersi maapallon 5 kertaa, lähes viikon oli hämärää joka puolella tuhka- ja pölypilven vuoksi ja keskilämpötila laski useiksi vuosiksi.

Täällä on nyt niin paljon väkeä, koska niin monet sielut haluavat nähdä tämän kohoavien energioiden ajanjakson. Rysis helpottaa sitten kyllä myöhemmin.
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012 13:54:50 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Bloodstone
Vieras
« Vastaus #18 : 14.11.2012 15:48:36 »

Suurkiitos vastanneille, sain ansiostanne uusia näkökulmia asioihin Smiley
Itse olen huomannut Tietoisuuteni lisääntyvän ja olen havahtunut seuraavaan, lähes käsittämättömään olotilaan:
Minusta tuntuu että kaikki maallinen olisi todella vähäpätöistä(tarkoitan esimerkiksi parisuhdeongelmat,ystävyyssuhteet,jne.) ja moni ihmisistä ei osaa nostaa päätään nähdäkseen todellista tarkoitusta elämässään. Kiinnitetään huomiota materiaan, maalliseen ja suhteellisen pieniin huoliin.
En vähättele kenenkään arvomaailmaa tai minkäänlaista ihmistä. Itse vain koen että olemme kuin hiiret isossa labyrintissä, osan tarvitsee vain tiedostaa tämä asia, jotta voisimme murtaa henkimaailman, avaruuskansan ja muiden ja meidän välisen "labyrintin".
Itselläni on myös tunne(arvostan luontoa suuresti) että jos menen luontoon, menen johonkin epäaitoon, ei tarpeeksi puhtaaseen, ei tarpeeksi kauniiseen paikkaan.. Aivan kuin olisin nähnyt joskus kauan sitten paljon kauniimman ja aidomman paikan.
Uskoisin tämän johtuvan sieluni rakenteesta ja siitä että kaipaan jo Kaiken Lähteelle.
Olen myös perehtynyt paremmin kummisetäni, Kalevi Riikosen,kirjallisuuteen ja sisäistänyt hänen opeistaan aika paljon Smiley
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #19 : 14.11.2012 15:54:34 »

Väite siitä että Gaia tukee ihmiskuntaa,  perustuu kanavoituun tietoon, mm. Crimson Circle kanavat ja Kryon. Uuteen tietoon, tietoon joka on annettu 1987 harmonisen konvergenssin jälkeen.

Hmmm - kanavoitu tieto voi olla väärässä. Kanavointiin uskominen on uskontoa siinä kuin Raamattuun uskominenkin. Yksi sanoo, että Raamattu sanoo näin, ja toinen väittää, että kanavointi sanoo näin. Eipä ole faktaa tarjota kummallakaan. Joten väitteen Gaian tuesta voi liittää samaan sarjaan, kuin Noan Arkki.

Gaia aivan varmasti rakastaa ihmiskuntaa ja hoivaa sitä viimeiseen asti. Ihmisten valinnoista riippuu paljonko väkeä pitää karsia. Gaian näkövinkkelistä katsottuna monen ihmisen poistuminen tältä planeetalta, tai ihmiskunnan tuhoutuminen kokonaan, ei ole mitenkään kurja juttu. Gaia tietää, että elämä jatkuu fyysisen kehon ulkopuolella ja ihmisillä on mahdollisuus jatkaa oppiläksyjään samankaltaisessa ympäristössä.

Minua surettaa enemmän Gaian tuhoutuminen. Eläimet, puut, kukat, vedet ja koko luonto ovat NIIN kauniita ja ihmeellisiä. Niillä on oikeus olla olemassa ihmisten uhasta huolimatta.  smitten
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #20 : 14.11.2012 15:57:54 »


Itselläni on myös tunne(arvostan luontoa suuresti) että jos menen luontoon, menen johonkin epäaitoon, ei tarpeeksi puhtaaseen, ei tarpeeksi kauniiseen paikkaan.. Aivan kuin olisin nähnyt joskus kauan sitten paljon kauniimman ja aidomman paikan.
Uskoisin tämän johtuvan sieluni rakenteesta ja siitä että kaipaan jo Kaiken Lähteelle.


 smitten smitten smitten
Mitäpä tuohon lisäämään.
 smitten smitten smitten
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5933



Profiili
« Vastaus #21 : 14.11.2012 15:58:15 »

Tuon kanssa kannattaa minusta olla Bloodstone aika varovainen. Se on hyvä tiedostaa, ja kuulostaa ihanalta Smiley Mutta oikeesti ollaan TÄÄLLÄ ja NYT ja täällä on pysyttävä. Tiedotaminen on hyvä, mutta olemme kuitenkin tässä ja nyt emmekä missään muualla.
Esim. minusta metsä on täydellinen, koska otan sen sellaisena. Se voisi olla sitä sinullekin, muttei ole, koska...niin. On parempi pysyä siinä ja sen kanssa mitä tällä hetkellä tässä konkreettisesti onkin.

Minulla on ollut myös ajatuksia tuosta labyrintista olemisesta viime aikoina aika lailla. Tiedän, että on ulospääsy, mutta en vain vielä ole löytänyt tietä sinne...jatkan törmäilyä Cheesy
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #22 : 14.11.2012 16:00:02 »

Sama juttu.  Embarrassed   Minua surettaa enemmän Gaian tuhoutuminen. Eläimet, puut, kukat, vedet ja koko luonto ovat NIIN kauniita ja ihmeellisiä. Niillä on oikeus olla olemassa ihmisten uhasta huolimatta.   smitten smitten smitten
Mut uskotaan et ne säilyy. Kiss angel smitten smitten
Raamattua on varmasti käännelty  ja väännelty monta kertaa, ja luulisin et kirjan ydinsanoma on RakkausRakkaus. smitten smitten
« Viimeksi muokattu: 14.11.2012 16:14:46 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 14.11.2012 16:28:41 »

Hmmm - kanavoitu tieto voi olla väärässä. Kanavointiin uskominen on uskontoa siinä kuin Raamattuun uskominenkin. Yksi sanoo, että Raamattu sanoo näin, ja toinen väittää, että kanavointi sanoo näin. Eipä ole faktaa tarjota kummallakaan. Joten väitteen Gaian tuesta voi liittää samaan sarjaan, kuin Noan Arkki.

Muistathan käydä sanomassa tuon jokaiseen kanavoinneista kertovaan ketjuun?  Grin Cheesy

Noh, en sentään tuota oikeasti tarkoita. Mutta joo, tottakai kanava - se ihminen - voi vaikuttaa kanavoinnin sisältöön. Sitä varten on onneksi tunnistusmerkkejä, omaa ihmisminäänsä 'kanavoivat'  erottuvat kanavoinnin sisällön perusteella. Toinen tekijä, joka on itselleni tärkeä, on useampi kanava samalle asialle: Kun useampi kanavoija sanoo samaa asiaa (ja aika monet sitä tällä hetkellä tekevät, esim ainakin 4 Crimson Circleä kanavoivaa ihmistä + Lee Carrol joka kanavoi Kryonia) lisää se sanoman luotettavuutta.

Yksi asia, jota kanavoivat tällä hetkellä monet kanavat on: Älkää  uskoko tuhon, maailmanlopun ja katastrofien ennustelijoita, joita on nyt paljon liikkeellä.  Cheesy

Tiedonvälityksen nopeus ja laajuus sumentaa ymmärrystämme. Esimerkki: Suomen väkivaltaisin vuosikymmen kautta aikojen (eniten väkivallantekoja väkilukuun suhteutettuna) oli 1920-luku. Pieniä hyppäyksiä lukuunottamatta tilastollinen käyrä on ollut laskeva. Mutta koska huonot uutiset myyvät paremmin kuin hyvät, ovat huonot uutiset yliedustettuna ja sen vuoksi asiasta voi syntyä väärä käsitys.

Lajeja on muuten sekä hävinnyt että syntynyt jo ennen ihmistä. Osa eläin- ja kasvilajeista toki kärsii tällä hetkellä ihmisen tekosista, mutta osa niistä olisi nyt lämpötilan nousun vuoksi (joka olisi joka tapauksessa tapahtunut  nyt  vaikka ihmistä ei olisi edes olemassa - ihminen on vain aikaistanut sitä jokusella vuosikymmenellä) katoamassa vaikka ihmistä ei olisi ollenkaan olemassa. Esimerkiksi jättiläispanda: Se on vain niin huonosti yhtään mihinkään sopeutunut eläin, että häviää aivan ihmisestä riippumatta. Naaraspanda on hedelmällinen 20 minuuttia vuodessa. Eli jos ei juuri kriittisen H-hetken aikana urospandaa ole näkyvissä, niin se sitten sen vuoden lisääntymisestä. Lisäksi ne eivät kykene kunnolla hyödyntämään ravinnoksi edes niitä muutamia kasveja joita suostuvat syömään.

Perspektiiviä minä vain peräänkuulutan: Kyllä, ihmiset kuluttavat liikaa aivan turhaa tavaraa, lisääntyvät liikaa ja tuhoavat luontoa. Silti, ilman ihmistäkin lämpötilat olisivat nyt joka tapauksessa nousussa ja eläinlajeja syntyy ja katoilee jatkuvasti sekä ihmisen läsnäollessa, että ilman ihmistä. On syytä olla tarkkana omien kulutustottumusten yms. kanssa, mutta paniikkiin ei ole aihetta. Sitä minä vain tässä yritän monisanaiseen tapaani kertoa.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #24 : 14.11.2012 16:41:37 »

Hmmm - kanavoitu tieto voi olla väärässä. Kanavointiin uskominen on uskontoa siinä kuin Raamattuun uskominenkin. Yksi sanoo, että Raamattu sanoo näin, ja toinen väittää, että kanavointi sanoo näin. Eipä ole faktaa tarjota kummallakaan. Joten väitteen Gaian tuesta voi liittää samaan sarjaan, kuin Noan Arkki.

Muistathan käydä sanomassa tuon jokaiseen kanavoinneista kertovaan ketjuun?  Grin Cheesy


Tarvittaessa kyllä  Wink

Mun pointti on se, että toisella uskolla ei voi lyödä toista uskoa päähän. Vaikka sitä on valitettavan paljon tehty, kuten uskonsodatkin kertoo.

Uskon Raamattuun niiltä osin, kuin sydämeni sen oikeaksi tulkitsee. Jotain siellä on muuteltu ihmisten toimesta.
Uskon kanavointeihin niiltä osin, kuin sydämeni sen oikeaksi tulkitsee. Jotkut kanavoinnit ovat pelkkää tuubaa. Lee Carrolin kirja Matkalla Kotiin on yksi rakkaimmista kirjoistani.

Keskustelussa en koskaan vetoa kanavointiin todistaakseni olevani oikeassa.
Keskustelussa en koskaan vetoa Raamattuun todistaakseni olevani oikeassa.

Maaplaneetalla todellakin kuolee lajeja sukupuuttoon ja uusia lajeja kehittyy (vai kehittyykö? Nyt tuli tietoaukko  idiot2)
Yllä oleva kirjoitukseni koski isompaa kokonaisuutta.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #25 : 14.11.2012 16:50:28 »


Noh, en sentään tuota oikeasti tarkoita. Mutta joo, tottakai kanava - se ihminen - voi vaikuttaa kanavoinnin sisältöön. Sitä varten on onneksi tunnistusmerkkejä, omaa ihmisminäänsä 'kanavoivat'  erottuvat kanavoinnin sisällön perusteella. Toinen tekijä, joka on itselleni tärkeä, on useampi kanava samalle asialle: Kun useampi kanavoija sanoo samaa asiaa (ja aika monet sitä tällä hetkellä tekevät, esim ainakin 4 Crimson Circleä kanavoivaa ihmistä + Lee Carrol joka kanavoi Kryonia) lisää se sanoman luotettavuutta.
.
.
.
Tiedonvälityksen nopeus ja laajuus sumentaa ymmärrystämme.

Tähän palaan vielä.
Viittauksesi tiedonvälityksen nopeuteen syö pohjaa tuolta useamman kanavan samanmielisyyden teorialta. Äkkiäkö joku ajatus leviää internetissä ja "kanavat" alkavat toistaa sitä?  Jos kirjoitan höpöjä nettiin (kuten nytkin teen  crazy2) ja joku innostuu kopioimaan minua, lisääkö se höpöni luotettavuutta?
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #26 : 14.11.2012 16:54:20 »

Minä kerron lähteet kysyttäessä, joskus muulloinkin. Mutta millaista keskustelua täällä olisi, jos aina kun sanon jotakin kieltäytyisin ehdottomasti kertomasta mistä tietoni on peräisin, jos se on peräisin mistään tieteellisesti todistamattomasta jutusta, kuten ihmisten kirjoitukset, kanavoinnnit, raamattu tms.?

Minä kerroin, että minulle ei kannata siteerata raamattua, koska minulle siteerattiin raamattua suorana vastauksena viestiini. Kunhan mainitsin, että itselleni epärelevantin kirjan siteeraamisella ei ole minuun vaikutusta koska se on minulle... epärelevantti. Tämä epärelevanttius minulle ei sitten kerro mistään muusta, kuin siitä että sillä ei ole minuun vaikutusta. Jollekulle muulle iso kirja voi olla tosi tärkeä ja vaikuttava juttu.

En ollenkaan edes ajattele moista minään 'uskolla päähän lyömisenä', moinen meininki kun on minulle sen verran vierasta ettei tule spontaanisti mieleen.  Eikä tullut edes mieleen, että olisin täällä, sinun sanojasi lainatakseni 'todistamassa että olen oikeassa.'
Minä olen nimittäin täällä keskustelemassa, en kilpailemassa.  

Minulle on ihan se  ja sama mitä ihmiset minun kirjoituksistani tai mielipiteistäni ajattelevat, joten sillä ei ole väliä voinko 'todistaa jotain oikeaksi,' silloin kun kyse on kovan tieteen ulkopuolisista asioista, eli näistä henkimaailman jutuista.

Pidinpähän vain hyvänä asiana sitä, että tässäkin ketjussa näkyisi myös positiivista ääntä ja ajatusta, ei ainoastaan 'voi kauheaa kun kaikki menee pieleen ja tuhoutuu' -ajatuksia. Noin ihan kontrastin vuoksi.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #27 : 14.11.2012 16:56:04 »

Tähän palaan vielä.
Viittauksesi tiedonvälityksen nopeuteen syö pohjaa tuolta useamman kanavan samanmielisyyden teorialta. Äkkiäkö joku ajatus leviää internetissä ja "kanavat" alkavat toistaa sitä?  Jos kirjoitan höpöjä nettiin (kuten nytkin teen  crazy2) ja joku innostuu kopioimaan minua, lisääkö se höpöni luotettavuutta?

Niin, yllä oleva ajatus perustuu siihen, että kukaan ei oikeasti kanavoi, vaan kaikki jotka väittävät kanavoinvansa, ovat kuitenkin oman ihmismielensä ja muiden ihmisten nettikirjoitusten vietävissä. Kyseessä on siis nimenomaan uskonasia, eli jos sinä et usko ja minä uskon, niin ei kannata todeta muuta, kuin että olen samaa mieltä siitä että olemme tästä eri mieltä.  Smiley
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Yep
Vieras
« Vastaus #28 : 14.11.2012 17:01:26 »

Tähän palaan vielä.
Viittauksesi tiedonvälityksen nopeuteen syö pohjaa tuolta useamman kanavan samanmielisyyden teorialta. Äkkiäkö joku ajatus leviää internetissä ja "kanavat" alkavat toistaa sitä?  Jos kirjoitan höpöjä nettiin (kuten nytkin teen  crazy2) ja joku innostuu kopioimaan minua, lisääkö se höpöni luotettavuutta?

Niin, yllä oleva ajatus perustuu siihen, että kukaan ei oikeasti kanavoi, vaan kaikki jotka väittävät kanavoinvansa, ovat kuitenkin oman ihmismielensä ja muiden ihmisten nettikirjoitusten vietävissä. Kyseessä on siis nimenomaan uskonasia, eli jos sinä et usko ja minä uskon, niin ei kannata todeta muuta, kuin että olen samaa mieltä siitä että olemme tästä eri mieltä.  Smiley

Ei perustu.
Vaan siihen, että neljä samanmielistä kanavaa ei vielä todista asian aitoutta. Olin juuri kirjoittanut, että uskon kanavointiin, jos sydämeni sen oikeaksi tuntee. Huoh.
tallennettu
Yep
Vieras
« Vastaus #29 : 14.11.2012 17:06:18 »


Pidinpähän vain hyvänä asiana sitä, että tässäkin ketjussa näkyisi myös positiivista ääntä ja ajatusta, ei ainoastaan 'voi kauheaa kun kaikki menee pieleen ja tuhoutuu' -ajatuksia. Noin ihan kontrastin vuoksi.

Minä olen koko ajan pitänyt tätä ketjua positiivisena.

Se, että ihmisiä mahdollisesti poistuu planeetalta ei ole mielestäni negatiivinen juttu. Kuoleehan ihmisiä muutenkin päivittäin.
Universumista on löydetty maan kaltaisia planeettoja. Vaikka suren Gaian puolesta, tiedän, että planeettojakin syntyy ja kuolee. Tuolla jossain on varmasti vielä ihanempia paikkoja.
tallennettu
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: