Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Esiaviollinen seksi  (Luettu 24530 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« : 06.03.2006 22:51:37 »

Hei kaikille!

Tarvitsisin nyt teidän muiden uskovien apua. Olen seurustellut jo useita vuosia poikaystäväni kanssa. Emme ole vielä olleet yhdynnässä. Joten olemme poikaystäväni uskoon tulon jälkeen alkaneet miettiä mikä on oikein ja mikä väärin. Olemme lukeneet Raamattua, mutta kuvamme oikeasta ja väärästä ovat erilaiset. Olemme aivan hakoteillä siitä mihin raja tulisi vetää, jotta se olisi molemmista oikein ja johon ei olisi Herrallakaan sanomista.
   Pyytäisinkin nyt, että te jotka olette saman tilanteen aiemmin kokeneet tai te, jotka olette Raamattua paljon lukeneet, voisitteko kertoa mitkä Raamatun kohdat ovat olleet ratkaisevia tekijöitä pidättäytymiseenne. Mitkä Raamatun kohdat selventävät missä kulkee raja ja missä lukee esiaviollisen seksin olevan väärin?
Olen selannut Uuden testamentin läpi ja Mooseksen kirjat. Uudessa testamentissa erityisesti Paavali on esiaviollistaseksiä vastaan, mutta tietojeni mukaan Jeesus ei puhunut asiasta. Toinen Mooseksen kirja 22:16 taas on mielestäni myötämielisempi:

"Jos mies viettelee neitsyen, jota ei ole kihlattu, ja makaa hänen kanssaan, hän maksakoon hänestä täyden morsiamenhinnan ja ottakoon hänet vaimokseen."

Kiitos jo etukäteen! Herran siunausta kaikille!  smitten

Jos aihe on sopimaton tänne, ilmoittakaa ja voin poistaa sen täältä.
tallennettu
sawotar
Vieras
« Vastaus #1 : 06.03.2006 23:54:32 »

*Nostaa hattua pidättäväisyydelle* smitten Itse en moiseen ole kyennyt ja en osaa tulkita raamattua, koska en sitä oikein luekkaan, koska aika moni tulkitsee raamatun sanat väärin Huh Ainoastaan voin omasta henkisestä kasvustani kertoa ja kokemuksista että parisuhteeseen kuuluu seksi ja nautinto koska seksi on kahden kauppa ja kolmannen korvapuusti knuppel2 en jaksa uskoa että jumala tuomitsisi millään tavalla, jos seksiä harrastaa ennen avioliittoa onhan seksikin rakkauden osoitus toista kohtaan ja eikös me täällä elämässä opetella sitä rakkautta smitten Tosin itse olen parisuhde uskollinen ja tiedän siinä oikean ja väärän rajan
tallennettu
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #2 : 07.03.2006 08:52:22 »

Grin

     Cheesy

           Wink

                Smiley  Eikös niitä jo ole uudempiakin sexi oppaita ?

                      2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #3 : 07.03.2006 09:00:43 »

Itse en ole ikinä oikein osannut käsittää sitä miksi pitäisi odottaa avioliittoon sillä itse tuskin koskaan tahdon naimisiin, mutta nostan hattua tuollaiselle päättäväisyydelle. On hienoa että ihmisellä on periaatteita. Muuta en oikein tähän osaa sanoa  Smiley
tallennettu
Mio
Astroholisti
*****
Viestejä: 1482


Ea Mai


Profiili
« Vastaus #4 : 07.03.2006 09:07:35 »

Rakkaus on vapautta Wink

(http://hughesgallery.net/donner/applelove.jpg)
tallennettu

The clay of reality is molded in dreams
Kotkansilmä
Astroholisti
*****
Viestejä: 1965



Profiili
« Vastaus #5 : 07.03.2006 09:09:34 »

Embarrassed

      Embarrassed

           Embarrassed

             Taitaa siellä takaraivossa kummitella ne entiset

M U N K K I -  J A   N U N N A E L Ä M Ä T   Y M .  A H D I S T U S  crazy2
                          2funny
tallennettu

Hetkiä, joita olen kanssanne,
 haluan unohtaa hetkeksi.
Daria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186



Profiili
« Vastaus #6 : 07.03.2006 10:10:57 »

Hmm... pyysit uskovaisten ja Raamatun lukeneiden kommentteja. Kyllä heitäkin täällä varmasti on, mutta tämä ei taida olla kuitenkaan ihan niin uskovaisten foorumi kuin ehkä kaipaisit (en tiedä).

Ja en ole uskovainen sanan siinä merkityksessä että en kuulu kirkkoon enkä ole koskaan lukenut Raamattua (koska se kirja hävisi kirjahyllystäni  Shocked). Minulla on kuitenkin usko, usko Jumalaan.

Minäkään en ole esiaviollisesta seksistä pidättäytynyt ja vasta 10-vuotispäivänämme menimme naimisiin  Wink. Itseäni näin "pakanana" häiritsee ajatus siitä etten tietäisi miten seksuaaliset kemiamme toimisi ennen kuin vasta avioliittoon astumisen jälkeen. Toki rakkaus on se pääasia, mutta koska minun parisuhteeseeni seksikin kuuluu olennaisena osana, minusta olisi kamala ajatus jos se suuri rakkauteni olisikin minulle täysin epäsopiva seksuaalisesti. Entä jos sukupuolisen kanssakäymisen aloittamisen jälkeen toisessa herääkin sellaiset vietit/himot tms. joita minä en pysty tyydyttämään?

Minulla ei siis ole asiasta edes ajatuksen tasolla kokemusta, se tuntuu niin kaukaiselta. Enkä edes osaa pitää sitä mitenkään tavoiteltavana tai erityisen kunnioitettavana asiana että pidättäytyy seksistä ennen avioliittoa. Kuulen mielelläni myös ajatuksia, jos ap:n etsimiä vastaajia löytyy.

 smitten
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #7 : 07.03.2006 11:56:55 »

Mukavaa, että olet kääntynyt huolinesi meidän puoleemme! Kuten todettua, tämä ei niinkään ole uskonnollinen foorumi, vaikka uskommekin Jumalaan ja Jeesukseen, sekä muihin pyhimyksiin. Hyvin harva meistä täällä kannattaa mitään uskoa, vaan menemme oman Sydämemme ja Itsemme johdatuksen mukaan elämässä eteenpäin ^___^

Tietenkin täytyy muistaa, että valinta on teidän omanne. Jos asia alkaa ahdistaa, tuntua siltä, ettei näin pitäisi olla, että meidän pitäisi olla seksuaalisessa kanssakäymisessä vaikkei papin aamenta oli vielä kuultukaan, niin sanoisin, että antakaa mennä! Nauttikaa, Seksuaalisuus on Rakkauden jälkeen minun mielestäni maailman toiseksi vahvin voima. Sitä tulee käyttää ja kohdella kunnioittavasti vaalien syvällä rakkaudella. Jos seksuaalisen kanssakäymisen aloittaminen tuntuu teidän molempien sydämessä oikealle, niin en näe syytä miksette voisi sitä tehdä. Onhan se Jumala, joka puhuu teille sydämienne kautta! Te olette itse molemmat tätä samaa Jumalaa, joten miksi kaksi Jumalan osaa eivät voisi yhdistyä hetkeksi myös fyysisesti yhdeksi isommaksi Jumalan osaksi?  smitten Älkää pelötkö rangaistusta, en usko, että sellaista on tulossa  Wink

Uskoisin, että esiaviollisen seksin kieltäminen on tapa suojella meitä liioilta karmallisilta siteiltä. Esimerkiksi Sai Baba, intialainen avataara ja pyhimys, neuvoo meitä pidättäytymään seksissä vain yhden kumppanin kanssa. Minusta meidän ei pitäisi olla niin mustavalkoisia tyyliin "Kyllä" tai "Ei" seksin suhteen vaan pikemminkin pitää seksuaalisuutta eräänlaisena kunnioitusta herättävänä ja pyhänä asiana. Se ei ole pohjimmiltaan lihallista himoa, se on sielujen yhdistymistä jälleen siksi yhdeksi olennoksi, Mieheksi ja Naiseksi, Jumalaksi.

Minun uskomukseni mukaan seksuaalinen kanssakäyminen jättää auraamme siteet tähän kumppaniin, olipa kyseessä pitkäaikainen rakastettu tai yhden illan hoito. Itse en halua sitoutua enää henkisesti ylimääräisiin ja "turhiin" ihmisiin, joten minulle ei tulisi kuuloonkaan harrastaa yhdenillan juttuja tai hypätä punkan puolelle miehen kanssa, jonka olen tuntenut vasta kaksi viikkoa! O___O Siksi seksuaalisuuden kanssa tulisi olla varovainen ja vaalia sitä.

Sanoisin kyllä teille kahdelle, että jos teistä tuntuu siltä, että seksi on ajankohtaista, jos tämä pidäyttäytyminen alkaa todenteolla häiritä teitä kahta ja tunnette, että asialle pitäisi tehdä jotain, niin älkää huoliko, tehkää se. Jos todella rakastatte toisianne sillä Universaalilla rakkaudella, jota Jeesuskin meille opettaa, en usko, että Jumala pahastuu jos jaatte sitä toisillenne myös seksuaalisesti.  Wink  Olettehan te pari ja ilmeisesti olleet yhdessä pitkäänkin. Minulle itselleni nimittäin papin aamen ei oikeastaan ole muuta kuin sana ja vihkivala vain paperille painettu virallinen asiakirja. Ehkä siksi, etten osaa pitää ketään ihmistä jotenkin pyhempänä kuin toista - kaikki me olemme sitä samaa Jumalaa, samaa Alkulähdettä, huolimatta maallisista seikoista, kuten ammatista. Antaisin vaikka rakkaan ystäväni siunata oman avioliittoni, koska uskon hänen sanansa olevan yhtä pyhää kuin papinkin - onhan heissä molemmissa se sama Jumala. Kuten teissäkin  smitten

Mutta nämä ovat vain MINUN ajatuksiani tästä asiasta  Wink
« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 11:59:18 kirjoittanut AthaMaarit » tallennettu
Daria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 186



Profiili
« Vastaus #8 : 07.03.2006 12:15:16 »

Sinäpä sen AthaMaarit sanoit, juuri näinkin minä ajattelen.  smitten
tallennettu

Aurinko Vesimies
Kuu Rapu
Merkurius Vesimies
Venus Kauris
Mars Vesimies

Valkoinen Magneettinen Maailmojen Sillanrakentaja
Ozzette
Vieras
« Vastaus #9 : 07.03.2006 12:53:17 »

Itse olen sitä mieltä, että seksi/seksuaalisuus on hieno ja hyvä asia. KUNHAN kumpikin osapuoli sitä haluaa, eikä pakota, painosta tai muuten VÄKISIN sitä harrasta (raiskaaminen yms.) Siis kaikki mahdolliset tuollaiset PERVERSIOT pois lukien... Se on meille SYNNYNNÄISTÄ ja KUULUU ihmisen perusominaisuuksiin/perustarpeisiin. Aivan kuin HENGITTÄMINEN, syöminen, juominen, nukkuminen ym. Seksi/seksuaalisuus vain mielestäni KUULUU ihmisyyteen ja on hieno asia. En ymmärrä, miksi seksi voisi olla tuomittavaa (ellei siinä VAHINGOITETA toista, kuten ylhäällä kuvasin), kun se kerran on meille sisäsyntyistä... ? Ei se ole mikään Saatanan kiusaus tai juoni ihmisiä kohtaan, päinvastoin ! Olemme KAIKKI Jumalan luomia ja JUURI Jumala on antanut meille myös seksin/seksuaalisuuden. Seksiinhän sitäpaitsi liittyy myös lasten saaminen, joka yksi maailman ihanimpia asioita ja kuuluu RAKKAUTEEN ! Lisääntymisvietti on JOKAISELLE eläimelle, joita me ihmisetkin olemme, LUONTAISTA ja meille kuuluvaa. Sitäpaitsi, eihän Jeesuskaan mistään "Pyhästä Hengestä" syntynyt, vaan ihan kuten me kaikki, yhdynnän tuloksena. Olihan hänkin "vain" IHMINEN. Seksissä, kuten yleensäkin asioissa, ei mielestäni ole mitään "oikeaa" tai "väärää" ratkaisua, vaan JOKAINEN mielestäni toimii niin kuin parhaaksi kokee. Eli kiteytettynä: mielestäni seksiä voi ja saa harrastaa, on sitten naimisissa tai ei ! Kunhan seksi tapahtuu molempien osapuolten tahdosta tai sitten on tapahtumatta molempien tahdosta. Niin ja seksi EI mielestäni PELKÄSTÄÄN siis kuulu vain lasten hankkimiseen, vaan ylipäätään on meille lahja ja iloa tuottava, kaunis asia. On kyllä tosi kunnioitettavaa tuokin, jos pystyy/haluaa kieltäytyä seksistä ennen avioliittoa ! Seksillä on kuitenkin niin suuri vetovoima ja palo meihin ihmisiin, että siitä kieltäytyminen ei varmasti ole kenellekään helppoa ! Minulle ei ainakaan. Itsekään en ole naimisissa, enkä voisi ikimaailmassa kuvitella, ettenkö silti olisi seksiä harrastanut !! Mahdoton ajatus minulle ! Niin ja sitäpaitsi, eikö uskonnon/uskovaisuuden pitäisi olla ILOINEN, TUOMITSEMATON, RAKKAUDEN asia. Ja rakkauteenkin mielestäni kuuluu myös osana seksi. Jos itse haluaisin TÄYSIN kieltäytyä seksistä, menisin nunnaluostariin... Mutta eihän SEKÄÄN mitään takaa ! Mistäpä me tiedämme, mitä niidenkin seinien sisällä tapahtuu... Papeista puhumattakaan, jotka voivat olla joskus erittäinkin perverssejä. Viittaan kohuun ja esille tulleisiin lasten hyväksikäyttö-tapauksiin...
« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 13:12:40 kirjoittanut Princess of Darkness » tallennettu
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #10 : 07.03.2006 13:32:08 »

jos seksiä harrastaa ennen avioliittoa onhan seksikin rakkauden osoitus toista kohtaan

Olen aivan samaa mieltä, tästä syystä meillä onkin ollut eroja tulkinnassa. Kiitos vastauksdestasi  Smiley!
tallennettu
enkelitär
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 106



Profiili
« Vastaus #11 : 07.03.2006 13:58:43 »

Kiitos kaikille todella paljon!!!

Olen tullut siihen tulokseen, jossa lähes jo olinkin. Annan oman poikaystäväni päättää. Jos hän haluaa vielä odottaa, odottetaan Smiley. Tuntuuhan se sitten paremmalle, kun molemmat ovat varmasti valmiit ja kun se ei tunnu poikaystävästäni väärältä.

Minulle kaikki muukin toisen kanssa tehtävä seksuaalinen kanssakäyminen on rakkauden näyttämistä. Mistä voisin muutoin erottaa oman rakkaani ja läheiset ystävät  :Smiley? Heh.

Kevensitte mieltäni huimasti.
Poikaystävänä tulee varmasti kamppailemaan näiden kysymyksien kanssa vielä pitkään. Täytyy vain tehdä hänelle selväksi, että odotan hetkeä, kun hän on varma päätöksestään.
Meillä on paljon aikaa rakastaa, tänään ja huomenna, mihinkäs tässä on kiire Smiley.
Aina voi nauttia ihan vain vieressäkin olemisestä  smitten.
tallennettu
Ikiaika
Vieras
« Vastaus #12 : 07.03.2006 17:49:12 »

Olemme aivan hakoteillä siitä mihin raja tulisi vetää, jotta se olisi molemmista oikein ja johon ei olisi Herrallakaan sanomista.

Jos kerta tiedätte olevanne "hakoteillä", etsikää ihmeessä oikea tie. Muuten Herra nauraa teille pitkään, ja hartaasti.   2funny Jos luulette papin aamenen auttavan, hakekaa se, mutta muistakaa, se ei lisää haluja eikä himoja.   2funny
Ja sitten kun teette sen, en minä ainakaan halua tulla todistamaan.  Embarrassed
« Viimeksi muokattu: 07.03.2006 18:05:20 kirjoittanut Ikiaika » tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #13 : 07.03.2006 18:57:20 »

Heheheh.... Anteeksi etukäteen, mutta en voi vastustaa kiusausta laittaa hiukan vitsiksiksiksikisis...  :Smiley Cheesy 2funny

Sorry vaan, poistin kuvan, terv. moderaattori.

Iloa, valoa ja rakkautta kaikille uskontoon tai uskomukseen katsomatta  smitten

Asterix
« Viimeksi muokattu: 08.03.2006 13:21:10 kirjoittanut Lilli » tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #14 : 07.03.2006 19:33:55 »

Kylläpäs Asterix sait minut nauramaan oikein kunnolla !! Heh, hee !!  2funny
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: