Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Apua aineenvaihduntaongelmaan?  (Luettu 12518 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« : 16.08.2006 11:47:26 »

Kysäistäänpä apua täältä, kun olen alkanut luottaa enemmän näihin luonnon konsteihin kehon hoidossa ja täällähän on koolla monta alan asiantuntijaa.  smitten

Menin fysioterapeutille "valittamaan" kipeytyvistä lonkista. Lenkkeillessä kipeytyvät niin, että juokseminen on pakko lopettaa 20min päästä ja sitten kävelykin jo tekee kipeää.  Sad Aikansa tutkittuaan, käänneltyään ja väänneltyään terapeutti totesi, että kyse taitaa olla aineenvaihduntaongelmasta. Liikkumisessa ei niin suuria virheasentoja ole, että se voisi kipua aiheuttaa.

Olen jo pitkään ajatellut varata ajan vyöhyketerapeutille ja nyt se on siis tosiaankin tehtävä.  Smiley Itsehoitona joskus jalkapohjia ja korvia painelen (kävin aikoinaan vyöhyketerapiaa kotikäyttöön -kurssin), mutta eihän se ole sama kuin asiantuntijan suorittamana. Otetaan mieluusti vastaan suosituksia hyvistä terapeuteista pk-seudulla.   Wink Kaverini suositteli yhtä, mutta hänellä on vastaanottoajat kovin tiukilla.

Harrastan liikuntaa, syön terveellisesti, juon vettä ja vatsakin toimii, joten perusasiat ovat kunnossa. Joskus tunnen keskivartalossa sellaisen tunteen kuin siinä olisi todellakin jokin aineenvaihduntahäiriö. Kumma ahdistus, iho on kosketusherkkä ja tuntuu, että kaikki vaatteet painaa. Se menee yleensä päivässä parissa ohi. Voisi siis viitata samaan ongelmaan.

Mitä muita kotikonsteja voisi olla aineenvaihdunnan vilkastuttamiseksi?
tallennettu

aurinko neitsyt 11.h
 pluto aspect_con askendentti vaaka 12.h
 kuu  aspect_con mars kaksoset 9.h
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #1 : 16.08.2006 13:01:42 »

Chili ja vihreä tee nopeuttavat sitä, ja maitotuotteet hidastavat.
Se vyöhyketerapeutti ainakin saa sen liikkeelle, mutta ei ehkä pysyvästi, esim homeopatia antaa pysyviä tuloksia.

Sitten, jos sula on vaikka kuumuutta liikaa niin tuo chili lisää sitä, jos on kylmyyttä vihreä tee lisää sitä, siinä pitäisi tietää mistä se johtuu se häiriö?
Tykkäätkö sä syödä kylmiä ruokia ja juoda kylmiä juomia?
Itse voi myös katsoa kielestä onko sulla kuumuutta esim läsnä kehossa, joku chili pahentaa sen, jos sulla on sitä.
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #2 : 16.08.2006 13:31:19 »


Hei "Tiikerililja"

Laitan tähän pari aineenvaihdunta linkkiä


http://www.fitness.fi/testit/laskurit/perusainevaihd/

http://www.kuntoplus.fi/Crosslink.jsp?d=205&a=300

Palaan asiaan illemmalla

Klassiselta Homeopaatilta
saat hyviä vinkkejä ja hoitoa


http://www.homeopaatit.org/


 smitten  Elämänilo   smitten

tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 16.08.2006 13:41:31 »

Kun vielä harrastin aktiivisesti juoksemista,
niin yhdessä välissä sain lonkkani kipeiksi
ja ne olivat kipeät sekä kävellessä, että nukkuessa.

Siihen auttoi lisä magnesium.
Otan sitä edelleen yliannostuksena.
Se myös vilkastuttaa myös aineenvaihduntaa.

Käytän ksylitolitonta, koska mahani menee täysin sekaisin muuten.

Hikoillessa menettää juuri magnesiumia.
Kannattaa ottaa iltaisin,
koska magnesium mielestäni unettaa jonkin verran.

Kokeilepa sitä. Smiley

Tuossa on jotain tietoa Magnesiumista.

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/magnesium.html


Pieni ote samasta tekstistä;

Miten magnesium vaikuttaa?
Magnesium lisää yleistä vastustuskykyä ja suojaa ihmistä monilta aineenvaihdunnan häiriöiltä, sairauksilta, rappeutumiselta ja vanhenemiseen liittyviltä muutoksilta. Erityisesti magnesium rauhoittaa hermoja, ehkäisee ja hoitaa stressiä, suojaa sydäntä rytmihäiriöiltä, sepelvaltimotaudilta ja infarktilta. Magnesium ehkäisee myös syöpää, erityisesti rintasyöpää. Magnesium parantaa urheilijoiden ja kuntoilijoiden suorituskykyä ja kestävyyttä (44-47, 49-51). Magnesiumin imeytyminen vaatii B- ja D-vitamiineja; magnesiumin ja B-vitamiinien yhdistelmä on ollut avuksi myös autismin hoidossa (30-40).

Soluissa
Solut tarvitsevat magnesiumia jakaantumiseen ja entsyymien tuottamiseen. Ne huolehtivat hiilihydraattien, valkuaisaineiden ja rasvojen aineenvaihdunnasta.
Liian niukka magnesiumin saanti vähentää solukalvojen läpäisevyyttä, jolloin soluista vuotaa ulos kaliumia ja magnesiumia; samalla soluihin virtaa sisään liikaa natriumia ja kalsiumia.
Natriumin sisäänvirtaus johtaa noidankehään, jossa solukalvojen läpäisevyys entisestään lisääntyy ja solun toiminta kärsii ja solu vahingoittuu ja kuolee. Magnesium on luonnollinen ja tehokas kalsiumestäjä.
Lihas- ja sydänsoluissa magnesium osallistuu ATP-molekyylien eli energian tuottamiseen.


tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #4 : 16.08.2006 13:50:08 »

Minä kävin ayurvedisen hoitajan vastaanotolla. Pulssia mittaamalla ja parilla kysymyksellä sekä keskustelulla analysoitiin tyyppini ja tehtiin tasapainottava ruokavalio.

Parin viikon ruokavaliohoidon jälkeen liiallinen turvotus alkoi laskea ja aineenvaihdunta normalisoitua. Mullakin muuten oli lonkkavaivoja, jolle länkkärilääketiede ei osannut tehdä mitään, nyt se on hellitämässä. (Yksi aineenvaihduntaa kiihdyttävä aine on muuten sitruuna. Puhdistaa muutenkin elimistöä)

Ayurvedisessä hoidossa käytettään joskus lisälääkkeitä, hintaviakin, mutta ainakin omalla käynnilläni korostetiin, että ne eivät tod. ole välttämättömiä, että jo oman tyypin ruokavaliolla saadaan muutos aikaan. Ja jos tahtoo lisäksi ottaa mukaan oman tyyppinsä päivärytmin, niin vielä parempi.

Minulle tuo sopi paremmin kuin hyvin. Vaati tosin uuden ruokavalion opettelemisen, mutta se oli muutenkin edessä....

tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #5 : 16.08.2006 14:27:18 »

Ihanaa, tänne on tullut jo näin monta vastausta!  Smiley

Vastaanpa siis tähän väliin pariin asiaan. Olen jättänyt maitotuotteet lähes kokonaan pois ruokavaliosta, koska ilmeisesti aiheuttavat minulle ihottumaa ja olokin on mukavampi ilman niitä. Otan siis joka ilta kalkkitabletteja ja samaan oheen magnesiumia (kuulemma kalkki imeytyy parhaiten illalla nautittuna). Magnesiumia olen ottanut suonenvetoon, jota joskus ilmenee. Pitäisiköhän ottaa yliannostusta ja katsoa, mitä tapahtuu.
Asterix: Paljonko suosittelet oman kokemuksen perusteella yliannostukseksi?

Uusihurmuri: Juon vihreää teetä päivittäin, mutta en tiedä onko noissa laadulla isoja eroja? Juon niitä maustettuja vihreitä, kun ne maistuu paremmalle. (Kahvia menee pari mukia päivässä.) Tykkään enemmän nimenomaan kaikista lämpimistä ruuista ja juomista. Miten tuosta kielestä katsotaan kuumuutta?  Huh

Sitruuna...hmm...  Tongue Käytin joskus vähän aikaa lääkärin suosituksesta OxyColon jauhetta, jonka päälle pitää vetää jotain hapanta. Otin puolen sitruunan mehun. Hui kamala sitä makua!!  Shocked Viinietikka ei ole kyllä yhtään sen parempaa. Missä muodossa se sitruuna ei olisi ihan niin hapan? Oletko Ladybird saanut jotain hyviä vinkkejä esim. siihen? Ayurvedinen ruokavalio lienee aika spesiaali? Olen kyllä huomannut, että ainakin masu tykkää enemmän "alkukantaisemmasta" ravinnosta.

Homeopatia. Tosiaan! Eipä tullut mieleenkään!  Smiley Kiitoksia linkeistä Elämänilo! Lukaisen, kun ehdin.

Palataan ja kiitoksia kaikille jo nyt hyvistä vinkeistä!  smitten
tallennettu

aurinko neitsyt 11.h
 pluto aspect_con askendentti vaaka 12.h
 kuu  aspect_con mars kaksoset 9.h
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #6 : 16.08.2006 15:17:34 »

Vihreä tee tasapainottaa sekä kuumuutta että kylmyyttä kehossa.
tallennettu
uusihurmuri
Vieras
« Vastaus #7 : 16.08.2006 15:22:36 »

Vihreä tee tasapainottaa sekä kuumuutta että kylmyyttä kehossa.

Onko se noin, kun mä kävin kiinalaisella lääkärillä ja se sanoi etten saisi juoda paljoa vihreää teetä, koska se viilentää? Eli mä voisin juoda sitä taas?

Niin sen kuumuuden näkee siitä vaikka, jos kieli on sellainen punainen.
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #8 : 16.08.2006 15:40:51 »

Vihreä tee tasapainottaa sekä kuumuutta että kylmyyttä kehossa.

Onko se noin, kun mä kävin kiinalaisella lääkärillä ja se sanoi etten saisi juoda paljoa vihreää teetä, koska se viilentää? Eli mä voisin juoda sitä taas?

Niin sen kuumuuden näkee siitä vaikka, jos kieli on sellainen punainen.

Toki noudatat oman lääkärisi ohjeita. 



tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #9 : 16.08.2006 15:43:27 »

Magnesiumia olen ottanut suonenvetoon, jota joskus ilmenee. Pitäisiköhän ottaa yliannostusta ja katsoa, mitä tapahtuu.
Asterix: Paljonko suosittelet oman kokemuksen perusteella yliannostukseksi?


Kun kivut olivat pahimmillaan, niin lääkärini suositteli ottamaan
2-3 tablettia kerrallaan pari kertaa päivässä.
Yksi tabletti on usein miten 350 mg.
Varaudu, että vatsa toimii erittäin hyvin,
siis ilman sitä ksylitoliakin, jota joihinkin magnesium tabletteihin
on lykätty makeutusaineeksi.

Nykyisin otan 2 iltaisin.

Siitä yliannoksesta ei kuulema ole muuta haittaa todettu,
kuin vilkastunut vatsan toiminta. Smiley
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #10 : 16.08.2006 16:38:21 »

Minä maustan ruoan sitruunalla, veden sekaan ja pieninä paloina salaattiin. Näin happamuutta ei juurikaan edes huomaa. Olen muuten kuullut sitruunan tuhoavan ruoasta myös karsinogeenejä (=syöpää aiheuttavia aineita), sen vuoksi jotkut laittavat sitruunaviipaleen esim. pihvin päälle tai pusertavat ruokaan muutamia tippoja. Mut nyt meni ihan aiheen viereen.   Lips Sealed

Ei tuo ayurvedinen ruokavalio niin spesiaali ole (ainakaan minulla). Normaalikaupoista löydän kaiken tarvitsemani.  Mulla on tällä hetkellä kapphaa tasapainottava ruokavalio, johon kuuluu paljon vihreää, papuja, siemeniä. Maitotuotteita niin vähän kuin mahdollista (kuulemma maitotuotteet jämähtävät niveliin ja aiheuttavat limakalvoturvotusta). Ei vehnää, ohraa, valkoista sokeria. Ihan yksinkertainen juttu, tosin vaatihaan sen alkuun muistilistoja.

Minullakin juuri ruoan ”alkukantaisuus” on se juttu. Jännää…
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Tiikerililja
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #11 : 16.08.2006 22:53:25 »

Minä maustan ruoan sitruunalla, veden sekaan ja pieninä paloina salaattiin.

Niin, eihän sitä koko sitruunaa tartte kerralla syödä, pienempikin määrä tehoaa.  Grin Kipaisenpa kauppaan ja pusertelen juomaveden sekaan.

Kieleni ei erityisen punaiselle näytä, minun mielestäni. Mutta varmaan joku terapeutti osaisi huomattavasti paremmin katsoa mitä se kertoo. Varasin muuten viikon päähän ajan vyöhyketerapeutille. Odotan jännityksellä.  Smiley
Tietääkseni hän on myös homeopaatti, joten todennäköisesti tulee puhetta siitäkin.

Magnesiumit on melkein loppu, joten nekin ostoslistalle, jotta pääsen kokeilemaan kuuria.

Noissa ruokavaliojutuissa on ikävä puoli se, kun menee kylään, työpaikkaruokalaan tms., niin ei toivoakaan, että löytää kovinkaan paljon "syötäväksi kelpaavaa". Jo tuo maitotuotteiden välttäminen tuottaa tuskaa ja siksi olenkin siinä joustanut. Syön kylässä maitoon leivottua pullaa tms., jos tarjotaan. Kunhan sitten kotona ja itse kokkaillessani vältän niitä. Ja pöperöni onkin tosiaan joskus aika veikeitä, kun noita alkukantaisvaikutteisia aterioita teen. Hih!  Grin
tallennettu

aurinko neitsyt 11.h
 pluto aspect_con askendentti vaaka 12.h
 kuu  aspect_con mars kaksoset 9.h
selkälokki
Vieras
« Vastaus #12 : 17.08.2006 05:27:08 »

Luin juuri lomalla ollessani Alfred Vogelin: Luonto paras lääkitsijä-kirjaa, ja siinä oli huonon aineenvaihdunnan hoitoon kehoitettu käyttämään Vogelin Kelpasan-puristeita.
Se on jonkinlainen merilevävalmiste.
Mutta siinä oli myös joitain varoituksia asiasta, etten ihan kylmiltään suosittele niitä napsimaan, kannattaa ehkä lukea itse siitä kirjasta.
Muistaakseni se liittyi siihen, että tuo merilevä valmiste sisältää jodia, jota ei missään tapauksessa tietenkään saa saada liikaa. Ehkä juuri homeopaatti voisi auttaa asiassa.
Kilpirauhasellakin kai on iso osuus aineenvaihdunnan toimimisessa..Kilpirauhasen vajaatoiminnassa on myös koko keho laiskassa kunnossa. Onko sinulta tutkittu kilpirauhasen toiminta?
Vai oliko siulla niin merkittäviä ongelmia vielä, että onko ennemmin kyse jonkinlaisesta epätasapaino-tilasta?

Tässä linkissä jotain tuosta Kelpasanista:

http://www.terveydenhoitouutiset.fi/thu0300/5.htm
« Viimeksi muokattu: 17.08.2006 05:38:20 kirjoittanut selkälokki » tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #13 : 17.08.2006 11:21:55 »

Levästä tuli mieleeni chlorella...  Tongue

http://www.tohtori.fi/?page=5184117&id=4179885

...Chlorellan sisältämä klorofylli stimuloi kasvua, aineenvaihduntaa ja hengitystä. Se edistää punasolujen muodostumista sekä ravinteiden absorptiota ja hyväksikäyttöä. Se normalisoi aineenvaihduntaa ja edistää suolen toimintaa. Klorofylli (+ vitamiinit ja hivenaineet) vaikuttaa myös immuunivasteeseen vahvistavasti. Kasvutekijä edistää soluvaurioiden korjautumista ja haavojen paranemista (myös vatsa- ja pohjukaissuolihaavat). Chlorellan soluseinä absorboi myrkkyjä ja raskasmetalleja ruoansulatuskanavassa ja poistaa ne elimistöstä...
tallennettu
Totsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 291


Profiili
« Vastaus #14 : 17.08.2006 18:23:19 »

Tiikerililja: totta: työpaikka- tai muissa laitosruokaloissa on vähän vaikea syödä täysin oman tyyppinsä mukaan, mutta mie en jaksa olla niin kauheen tarkka noissakaan asioissa. Aina jotenkin voi jutut tasapainottaa.

Pikkasen nauratti kun kuvittelin sinut mussuttamassa puolikasta sitruunaa sellaisenaan ja mutisemassa jotain siihen malliin, että kaikkea siellä foorumilla käsketäänkin tekemään. Sitten joku tulee ja koputtaa olalle sanoen, että mitä jos pursottaisit sen sitruunan mehun tähän veden sekaan.   Grin (Sori, mulla on vaan tänään tämmönen naurupäivä. Mitä ikinä luenkaan kieroutunut huumorini alkaa töihin  Cheesy)
tallennettu

Kultaisin kulmin Päivätär hiipivi vuorien taa,
Vaan utusilmin Uinuva Yötär jo sijahan saa... -Bögh
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: