Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Antisalt ja "kumppanit"?  (Luettu 5203 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« : 20.05.2012 09:03:13 »

Minulla oli vuosituhannen vaihteessa "paniikkikausi", jolloin sydän hakkasi
 hakkaamasta päästyään, janotti aivan tolkuttomasti ja laihduin muutamassa
viikossa liki 10 kiloa.

Vasta nyt olen lähes varma siitä, että tuo oli pääasiassa yhteydessä Antisalt -nimiseen,
mm. kaliumsitraattia sisältävään "luontaistuotteeseen".

Nimittäin, lääkäri totesi jälleen kerran, että minulla on melko alhainen kaliumarvo,
ja olisi syytä harkita kaliumvalmisteen käyttöä. Jostain syystä hän ei kuitenkaan
tälläkään kertaa määrännyt mitään tuollaista, joten päätin jälleen kerran
kokeilla Antisalt'ia. (Lienee myös muita vastaavia, kaliumsitraattia sisältäviä tuotteita.)

Otin muutamana päivänä vain puolikkaan tablettia, ja eikös taas alkanut sydän hakata
varsinkin yöaikaan kiusallisen voimakkaasti. Reaktio ei onneksi ollut likimainkaan
niin voimakas kuin tuolloin vuosituhannen  vaihteen tienoilla, jolloin minulla oli
iso kaljakolpakollinen vettä yöllä sängyn päässä, ja jouduin vähän väliä käymään veskissä.
En jaksa millään muistaa tarkkaan, mutta kenties tuolloin otin jopa kahta tablettia
päivässä.

Noh, ohjeen mukaan maksimiannos taitaa olla kuusi tablettia per päivä, joten
minä mitä ilmeisimmin olen sangen yliherkkä tuolle kaliumsitraatille, kun
se on tuolla tavalla tabuun pakattuna. Käsittääkseni monissa elintarvikkeissa
kalium on juuri sitraattimuodossa (esim. banaaneissa?).

Ainakin siis minulla Antisalt on aimo tehokas nesteenpoistaja! Mahtaako
muilla olla kokemuksia tuosta valmisteesta?

 Huh
« Viimeksi muokattu: 20.05.2012 09:05:45 kirjoittanut sideman » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 21.05.2012 15:13:18 »

Hmm, antisalt kuulostaa tavaralta jota tarvitsee jos käyttää suolana teollista suolaa, eli puhdasta natriumkloridia. Antisalt sisältää sitten kaiken sen, mitä on luonnonsuolassa, mutta mikä on teollisesta suolasta putsattu pois.

Eli voisi olla että nesteenpoistotarve vähenisi ja arvot korjaantuisivat, jos käyttäisit suolana ruususuolaa tai puhdistamatonta merisuolaa. Puhdas natriumkloridi on sangen luonnoton aine sellaisenaan ja kaikki viralliset suolasäikyttelyt koskevat vain sitä, eivät luonnollista meri- tai vuorisuolaa, jotka sisältävät paljon kaikkea muutakin.

Omakohtaisesti paras nesteenpoistaja on mansikka. Litra mansikoita = kolme ylimääräistä vessareissua parin tunnin sisään. Ananasta mainostetaan myös siihen tarkoitukseen, mutta meikäläisellä ei toimi yhtään niin hyvin kuin mansikat.

Mutta olennaisempaa olisi ehkä pohtia miksi nestettä ylipäätään kertyy poistettavaksi asti. Onko sitä lääkärin kanssa pohdittu? Kas kun tuntuu hassulta hoitaa oiretta pohtimatta syytä.  Shocked

Tässä fineli.fi sivuston listaus kaliumia sisältävistä ruuista. Valitsin ruokavalioksi hakuun 'gluteeniton' koska muuten listan alkupäässä on hirveä määrä teollisia ateriankorvikkeita, eli epäruokaa. Tässä listalle on sentään päässyt mm. papuja yms:
http://www.fineli.fi/topfoods.php?compid=2192&fuclass=all&specdiet=glutfree&items=100&from=top&portion=100g&lang=fi


(Ja juu, VHH-ruokailijat tuntevat jopa käsitteen 'hiilaripöhö.' Monilla ihmisillä runsashiilihydraattinen ruokavalio aiheuttaa nesteen kertymistä ja monen karppauksen alkupäivien ihmelaihtumiset ovatkin sitä, että ensimmäisinä päivinä voi lähteä nestettä kilokaupalla, kun hiilihydraattien saanti vähenee ja tahti hidastuu siitä sitten, kun päästään siihen itse rasvanpolttoon asti...)
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: