Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Reiki kursseista  (Luettu 88913 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #60 : 15.04.2011 14:12:55 »


Koin tämän vääräksi. Ihmistä, joka on maallisissa ongelmissa, tulee auttaa maallisin keinoin jaloilleen, eikä pyörittää mahtavin puhein ostamaan viimeisillä rahoillaan kirja tai hoito. Ihminen on vaikeuksien keskellä henkisesti herkimmillään, mutta se oikeuta ketään käyttämään sitä hyväksi.

Jokatapauksessa ihminen, jolla on maalliset asiat suhteellisen tasapainossa, eikä sen tarvitse kamppailla sellaasten ressien kanssa kuin esmes asunnon pitäminen ja ruoan saaminen, on otollisempaa maaperää universaaleille energioille, koska ihminen on seesteisyyden tilassa ja tarpeeksi vahva vastustaakseen häiritseviä ja epäpuhtaita enegioita.


Oletko oikeasti sitä mieltä, ettei (meille) pienituloisille kuulu energiahoidot lainkaan? Shocked Jaa että henkisyyskin on nykyään vain rikkaiden porvareiden hommaa.....
Itse olen sitä mieltä, että olen valinnut vähävaraisemman tien osittain siksi, että myös henkiselle kasvulle ja hyvinvoinnille olisi aikaa ja resursseja. Olkoonkin etten voi "nauttia" kaikkien puoskareiden "pyyteettömistä" hoidoista. Cheesy

Enkä tarkoita Alcedo sinua ;-) Toit hyvin esille sen mihin tällaisten elämäntapa-yrittäjien veloitus hurahtaa  Undecided  Itse olisin huolissani pyyttettömistä "ilmaiseksi" hoitajista niissä tapauksissa, joissa he ottavat vastaan asiakkaan Sopivaksi Katsoman pienen korvauksen.... Sehän on kaikki harmaata taloutta, joka ei taas ole kovinkaan korkeasta hengenlähteestä kotoisin. 2funny

Ei oo helppoa, ei.

En vaan sitä, että se pitäisi olla ilmaista, etenkin pienituloisille, jos se on täysin mahdottomuus, että universaalista energiaa ei voi ilmaiseksi antaa. Antamalla sitä ilmaiseksi niille, joilla vähiten on, autetaan silloin isoja massoja oman itsenkin hyväksi. Näen se vähän samoin kuin maallisen avun kehitysmaihin köyhille. Ei niiltä voi olla viemässä viimeisiäkin ropoja, kun se kuitenkin ennemmin tai myöhemmin kalahtaa universaalien lakien mukaan omaan nilkkaan.
« Viimeksi muokattu: 15.04.2011 14:14:42 kirjoittanut Unissa Kävelijä » tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #61 : 15.04.2011 14:45:17 »

Ilmaisia hoitoja on tarjolla säännöllisesti ainakin talvikaudella Helsingissä:

Kaariporttiystävät: Parittomien viikkojen tiistaisin klo 18-21. Illan aikana on aina ohjelmaa, mutta joko illan alussa tai lopussa on hoitohetki, jolloin voi hoitaa ja/tai saada hoitoja. Mikään ei maksa mitään, illan alussa kiertää vapaaehtoinen kolehtilipas, jonka sisällöllä katetaan tilavuokra ja kahvi/teetarjoilu.

Valonkantajat:
Jokaisen kuukauden viimeisenä keskiviikkona hoitoilta Rajatiedon keskuksessa Uudenmaankadulla klo 19-21. Koko ilta pelkkää hoitoa, maksu vapaaehtoinen kolehtilippaalla.

Valonkantajilla on toimintaa Helsingissä ja Lahdessa, Kaariporttiystävillä monella paikkakunnalla Helsingin lisäksi. Yhdistysten sivut löytyvät googlaamalla.

Näillä kahdella on siis toimintaa vain syyskuu-toukokuu. Sitten on sellainen taho Helsingissä kuin Nouseva Aurinko, heillä on tilaisuuksia muistaakseni joka viikko myös kesäkaudella. Siellä olen käynyt vain kerran pari, ainakin toisella kerralla muistaakseni sai ilmaista hoitoa, mutta valitettavasti tuputtavat sitten sen oheen hirveästi erilaisia kursseja. Joskaan ei liian kiihkeästi, eli ei ostopakkoa. Tila sijaitsee Pikku-Huopalahdessa, googlaamalla löytyy.

Minusta on tosi hienoa se, että työväenopistoissakin on reiki-kursseja, sillä työväenopisto on aika halpa opinahjo ja sitä kautta on yhä enemmän ihmisiä jotka voivat hoitaa ilmaiseksi omaa lähipiiriään. Tilanne alkaa olla se, että tarjolla on sekä ilmaisia että maksullisia hoitoja. Tuntuu että niitä vielä antavat osin eri ihmiset ja että monet jotka hoitavat työkseen maksusta käyvät sitten lisäksi tuonkaltaisissa tilaisuuksissa hoitamassa myös ilmaiseksi vapaa-ajallaan.

Uskon itse, että se että jotkut hoitavat täysipäiväisesti ja saavat siitä jonkun niukan elannon, ei ole pois niistä ilmaisista hoidoista. Mutta ilmaisia hoitoja joutuu etsimään; ne ovat yleensä ylläkuvatun kaltaisten yhdistysten ja yhteisöjen tilaisuuksissa tms. 

Toistan vielä mielipiteeni, että energiahoidoista voi saada korkeintaan niukan elannon, mutta jos siinä ohessa sitten kauppaa kursseja, kirjoja, tököttejä ja krääsää on mahdollista joissain tapauksissa tehdä paljon rahaa, mahdollisesti vielä niin että rahansa tuhlanneet ihmiset eivät saa mitään todella hyödyllistä vastineeksi.

Yleisesti ottaen palvelulla on hankalampi tehdä paljon rahaa kuin tavaralla, sillä yhdellä ihmisellä on vuorokaudessa vain rajoitettu määrä tunteja jolloin antaa mitään palvelua (vaikka sitä hoitoa) kun taas krääsää, kirjoja jne. voi myydä niiin paljon kuin vain on ostajia ja varastossa tavaraa.

tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Unissa Kävelijä
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 316



Profiili
« Vastaus #62 : 15.04.2011 14:54:34 »

^ Loistava homma.

Jos mahdollisuuksia hoitoihin ei edelleenkään ole niin yksinkertaisin ja tehokas universaalinen ilmainen itsehoito kaikkeen negatiivisuuden ja raskaan energian torjumiseen ja poistoon on tämä;
http://www.youtube.com/watch?v=17hEcSsv57g&feature  Wink
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #63 : 15.04.2011 15:44:34 »

^ Loistava homma.

Jos mahdollisuuksia hoitoihin ei edelleenkään ole niin yksinkertaisin ja tehokas universaalinen ilmainen itsehoito kaikkeen negatiivisuuden ja raskaan energian torjumiseen ja poistoon on tämä;
http://www.youtube.com/watch?v=17hEcSsv57g&feature  Wink



                     
             Voi jessus...kun meinas kuolla nauruun..             2funny
tallennettu
Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #64 : 15.04.2011 16:16:58 »

^ Loistava homma.

Jos mahdollisuuksia hoitoihin ei edelleenkään ole niin yksinkertaisin ja tehokas universaalinen ilmainen itsehoito kaikkeen negatiivisuuden ja raskaan energian torjumiseen ja poistoon on tämä;
http://www.youtube.com/watch?v=17hEcSsv57g&feature  Wink

 2funny 2funny 2funny 2funny
Kiitos linkistä, Unissa Kävelijä!

Mukavaa että ymmärsin viestisi väärin tuossa aiemmin.
tallennettu
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #65 : 15.04.2011 17:37:07 »

Olen miettinyt tätä ns henkistä alaa ja bisnestä (mm krääsät, erilaiset hoidot sekä länsimaalaiset että muualta maailmalta tuotuja) mitä siinä on mukana että kumpi turmelee enemmän, raha itsessään vaiko ihmiset?
Meille on annettu erilaisia hoitomuotoja jotka eivät varmasti tule koskaan sisältymään esim julkisessa sektorissa vaan menee yksityisyrittäjyyden kautta ja pahasti näyttää siltä että esim rikkailla olisi näihin enemmän varaa kun köyhät, jolla ei ole varaa sairastaa juuri ollenkaan, saatikka ostaa ihan perusvitamiineja ja särkylääkkeitä. Luontaistuotteet ovat hinnakkaita ja niin myös erilaiset hoidotkin.
Köyhille esim 40 e hoitokin on ihan liian kallista.

Tuossa olen samaa mieltä eli siinä, että jo muutenkin tämä terveydenhuolto on menossa siihen, ettei muille ole apua tarjolla edes siellä kuin niille, joilla on rahaa pilvin pimein. Mutta ei sitä tarvitsekaan koskaan tulevaisuudessa olla huolissaan etteikö apua nekin saa, jotka eivät tienaa yhtä paljon kuin toiset vaan minä olen heitä varten.  Smiley

Tuolla lähinnä sitä tarkoitan, että olen aina taistellut tasa-arvoisen elämän puolesta, koska ns. "heikoilla" olevat ihmiset eli sairaat, vanhukset, opiskelijat tai työttömät ihmiset eivät ehkä itse osaa hakea sitä apua, koska ei ole rahaa. Vaan heidät tämä korkein tietoisuutemme tuleekin ohjaamaan vain niiden luokse, jotka tukevat tätä uutta tapaa - eli energian uudelleen jakautumista siten, ettei siitä kukaan koskaan enää jää kellekään ns. "velkaa" vaan sitä riittää kaikille halukkaille "pilvin pimein".  smitten

Mutta toki tuo entinenkin tapa jää tänne siksi aikaa voimaan, kunnes jokaiselle energiahoitajalle on selvinnyt se, että mistä tulee tänne maan päällisen elämisemme tarpeeseen se raha. Ja mistä ei voi ketään toistamme veloittaa.  Wink :Smiley
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #66 : 15.04.2011 17:45:34 »

Silloin kun tällai-
nen yrittäjä alkaa tienata kunnolla niin silloin vasta aukea-
vat kunnon mahdollisuudet auttamistyöhön. Silloin hän
voi käyttää tosiaan aikaa. Ilmaistekijä lopulta vain polttaa
itsensä loppuun - se on fakta eikä siitä pääse mihinkään.  Smiley

Tuosta kyllä voi nyt lukea rivien välistä, että sillä energiatyöllä kuitenkin odotetaan sitä rikastumista, joka todellakaan ei ole hyvä asia. Vaan siitä seuraa turhautumista joka hetki, jollei kukaan niihin hoitoihin tai kursseille aikoja tilaa ja siis soita. Eli tulee energiavajetta sekä sitä ns. "kassavajetta"; joka pitää jollain muulla konstin hoidella.
Sillä kukaan sellainen ei itseään polta ilmaistyössäkään loppuun, joka on vain ja ainoastaan kanava - vaan päin vastoin, silloin saa aina ilmaiseksi itsekin siinä sivussa sitä energiaa, kuten Reikin alkeiskursseillakin se jo opetetaan. Ja tämänkin kyllä olen itsekin kantapään kautta joutunut oppimaan ja uskon, että jokaiselle se tulee mahdolliseksi siis oppia. Mutten tiedä milloin, koska itseltänikin se aikoinaan vei jokusia yrittäjän olemisen vuosia ja sentään olen saanut kaupallisen eli tavallaan yrittäjänä olemisen koulutuksen jo silloin, kun aloin nuorena opiskelemaan.  Grin
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #67 : 15.04.2011 17:56:50 »

Itse olisin huolissani pyyttettömistä "ilmaiseksi" hoitajista niissä tapauksissa, joissa he ottavat vastaan asiakkaan Sopivaksi Katsoman pienen korvauksen.... Sehän on kaikki harmaata taloutta, joka ei taas ole kovinkaan korkeasta hengenlähteestä kotoisin. 2funny

Kaikilla yrittäjillähän on mahdollisuus tehdä pimeästi rahaa, joten ei se yksin koske energiatyötä, vaikka tiedän, että sielläkin sitä on.
Mutta rehellinen ihminen on ainakin omasta mielestäni silloin, jos hän tekee ilmaiseksi työtään, koska silloinhan EI ole edes verottajalle näistä hommistaan tilivelvollinen vaan tukee vain jokaisen kanssakulkijansa oma elämän iloa, koska sitähän tämä työmme on. Tätä energiahommaahan ei nimittäin edes verottaja laske tavallaan työksi vaan se luokitellaan "Muualla luokittelemattomaksi virkistyspalveluksi". Tai ainakin näin se oman energiahoitolani, jonka tarkoitus oli pitää kurssejakin myös, luokitteli ja sen mukaan oli myös se alv sekä muukin verotus.
Mutta onneksi nyt ei tarvita sellaistakaan rekvisiitta enää tähän työhöni, koska en veloita siitä yhtikäs mitään, jos siitä sitä joskus tulevaisuudessa taas tekisin.  :Smiley
tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #68 : 17.04.2011 00:13:58 »

En tiedä mitä sieltä rivien välistä luit, mutta
asian ymmärtäminen tökkii pahasti.  :Smiley Hyvinvoi-
valla auttajalla on mahdollisuus oikeasti aut-
taa muitakin.

Kyllä myös energiahoitojen laajamittainen ilmais-
työ on harmaata taloutta jos mikä - ihan samoin
kuin jos kouluttautunut rakennustyömies jättäisi
työnsä ilmoittamatta verottajalle. Vähintäänkin
moraalisesti. Eri asia on toki pienimuotoinen hom-
ma. Verojen maksamatta jättäminen on aika itse-
kästä puuhaa (vaikkakin voidaan olla montaa miel-
tä siitä miten niitä on valtiovallan toimesta käytet-
ty).  Shocked En kyllä millään näe rehellisyyttä siinä, että
joku tarjoaa palveluksia ilmaiseksi tai alihintaan vie-
den näin asiakkaita "ohitse" ja jää vielä siinä yhtei-
sessä kassassakin kilahtamatta.  Sad
« Viimeksi muokattu: 17.04.2011 00:17:50 kirjoittanut Alcedo » tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #69 : 17.04.2011 15:16:40 »

No, ymmärtäminen on mielestäni aika henkilökohtainen tapahtuma, joten siihen ei täydy puuttua kuin selittelemällä tarkemmin, mitä aikoi sanoa.  Wink Smiley

Mutta mikä sitten on "hyvinvoiva auttaja"? Onko se sellainen, joka ei nauti työssään, koska ei saa sillä tienattua kunnolla elantoansa ja joka joutuu koko ajan pelkäämään, että joku ilmaiseksi auttava vie häneltä asiakkaita? Itse en näe tuollaista työtä kyllä kovinkaan mielekkäänä vaan lähinnä se tuntuu nyt siltä, kun kuulin sen jonkun ääneen omasta työstään sanovan, että tuollaiset ihmiset tarvitsevat todellakin tukea sekä apua niiltä, jotka sitä ilman pyyntöäkin jakavat. Ja sen takia annankin anteeksi sinulle sen, mitä olemme täällä keskustelleet, koska olet avannut silmäni näkemään totuuden siitä, mitä on olla tuskainen yrittäjä!  Undecided

Itselläni siis oli kokemusta myös tuollaisesta auttajana olemisesta jo kauan sitten, mutten jatkanut sitä kuin hetkisen, koska tämä sisäisen opettajani opetus meni todella nopeasti perille! Eli sen tuo Reiki ja Karuna yhdessä saivat aikaan, sillä ne opettavat itsellemme jokaisen sellaisen asian, joka ei tee ketään ihmistä onnelliseksi vaan vie energiaa ja voimia. Eli silloin, kun lakkaa yrittämästä jotakin sellaista, mikä ei onnistu itsestään, on alkanut parantua ja voi alkaa tekemään sellaista työtään, jonka tuoma hyvinvointi jakautuu kaikille. Ei vain ja ainoastaan itselle!  Wink Smiley

Työn tärkein motivaatio ei siis olekaan se raha vaan kaikenlainen sellainen hyvinvointi, joka tuo elämiseemme iloa ja sen olen nyt oppinut näiden parin vuoden aikana, jolloin aloitin toisenlaisen työn! Mutta se, että olen toisten antanut tehdä sen kaiken työn siitä Reikistä, on tavallaan ollut myöskin harkittua, koska nyt näen, mihinkä se olisi johtanut, jos yritykseni olisi edelleen ollut toiminnassa. Eli pelkoihin siitä, että joku toinen sen omankin leipäni syö. Vaan nyt, kun olen vapaa kaikesta, mikä mitenkään tekisi elämästäni onnetonta tai pelokasta, voin tehdä harrastuspohjalta mitä tahansa! Sillä harrastuksesta ei koskaan ketään ennenkään ole verotettu eikä tulevaisuudessakaan veroteta, joten se EI ole sitä sinun sanomaasi "harmaata taloutta", jos siitä kerran ei peri mitään tuloja. Vaan teen sitä tulevaisuudessakin omaksi ilokseni vain. Smiley

tallennettu

Alcedo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 432


Jeh!


Profiili
« Vastaus #70 : 18.04.2011 11:16:15 »

Samaa vanhaa puutaheinää löpäjät. Ja loppua ei näy,
vaikka kuinka vääntäisi rautalangasta asioita. Näinhän
on käynyt kaikille keskustelukumppaneillesi - minkä ta-
kia varmaan kukaan ei enää innostukaan kanssasi ja-
kamaan mielipiteitä. Huoh...  Tongue
tallennettu

~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #71 : 18.04.2011 11:35:36 »

Tarkoitatko siis, että se mitä sinä sanot on se ainut oikea vastaus joka asiaan. Ja mitä itse sanon on tuota löpinää, jota kukaan muu ei jaksa edes kunnellakaan? Sillä sellaiselta tuo viimeinen sinun vastauksesi silmissämme näyttää ja siksi aina itse kyllä perustelen aisaa niin kauan kuin on tarpeellista, että ei jää niitä "väärinymmärryksiä". Mutta se, että alkaisin jotenkin omista mieleni tuomista ajatuksista sen tähden vain poikkeamaan, ettei se miellytä jota kuta, mitä minä ajattelen asioista niin Pois se minusta! Sillä sehän on mielistelyä keskustelukumppania kohtaan eikä mitenkään rehellistä keskustelua!

Asiasta keskusteluun nimittäin sellainenkin juttu mielestäni kuuluu, että siinä MOLEMMAT tai useampikin kirjoittelija saa sanoa, mitä ne itse haluaa. Eikä niin, että sanovat, mitä se aloittaja odottaa tai itsensä hyväksi toivoo! Mielipiteiden kirjoakin voi hyvällä syyllä kutsua aloitukseksi siihen yhdentämiseen, koska se antaa ymmärryksiä siitä, mitenkä eri tavoin ihmiset aluksi asioita näkee ja mitenkä ne ajatukset senkin myötä pikku hiljaa muuttuvat samaan suuntaan, kun näkee totuutta jokaisesta kulmasta - ei vain yhden ihmisen näkökulma voisikaan edes olla oikein!

Mutta toki silloin, jos omien sanojen ja tarkoitusten perustelut loppuu eli ei osaakaan perustella niitä mielellään oikein, on hyvä vetäytyä taka-alalle miettimään, että mitenkä oikein tällaisiin kirjoitteluihin tulinkaan vedetyksi mukaan. Koska kaikelle aina on jokin tarkoitus ja useinhan se on juuri se, että oppii toisia arvioimaan oikein eikä aina vain tule tänne siitä erilaisuudesta syyttelemään. Sillä keskustelun tarkoitus ei ole mikään muu kuin tuoda niitä omia ajatuksiaan esiin ja ehkä verrata niitä toisen ajatuksiin, että oppii niidenkin tarkoituksen toiselle näkemään. Ja jos tällaisen ymmärtää niin voi tehdä jokaisesta keskusteluhetkisestä toisten kanssa paljon hedelmällisempää kuin sillä tavoin, että vetäytyy tai suuttuu!  Smiley

Rikkautta on olla erilaisena jonkun aikaan vaan silloin, kun tajuaa, että toisetkin ajattelevat samanlailla niin koko tämä rikkaus todellakin toisenlaiseksi muuttuu. Silloin meistä tulee kaikista samanlaisia ei enää ole edes mitään keskusteltavaa!  Grin
tallennettu

Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #72 : 18.04.2011 12:16:52 »

Kaksi asiaa kiinnitti huomioni muutamissa aiemmissa kirjoituksissa:

Ensinnäkin, miksi esitetään ainoiksi vaihtoehdoiksi hoitaa ilmaiseksi tai rikastua? Ymmärrän kyllä, että fyysisen tason harha sisältää dualismin harhan, eli musta/valkoinen, oikea/väärä jne. mutta joku raja kärjistyksiinkin, kiitos!

Järjetöntä esittää jatkumon ääripäät ainoina vaihtoehtoina. Ja vielä kerran: Palveluyrittäjän on lähes mahdotonta rikastua, koska hänellä on vain tietty tuntimäärä vuorokaudessa jolloin voi niitä palveluita  myydä. Tavaraa/tököttejä/vempeleitä/kirjoja sen sijaan voi myydä isojakin määriä.
Millään palveluammatilla, olipa se sitten kampaaja, hieroja tai energiahoitaja, on lähes mahdoton rikastua. Tyytyväinen voi olla jo, jos pääsee yli köyhyysrajan.

Eli tiivistettynä: Ilmaisen ja rikastumisen välillä on monta tuloluokkaa joista useimmilla mitään hoitopalveluja antavilla tulot taitavat olla lähellä köyhyysrajaa tai sen alle.

Toinen juttu mikä pisti silmään on väite, että hoitojen laajamittainen ilmainen tekemin olisi harmaata taloutta. Jos näin on, ovat kaikki annetut lahjat harmaata taloutta! Lahjaveron raja muuten on 4000 euroa vuodessa. Näinollen lahjavero ilmaisista hoidoista voi tulla kyseeseen vain, jos molemmat seuraavista edellytyksistä täyttyvät:
a) Hoitaja joka hoitaa nyt ilmaiseksi, tekee sitä myös työkseen laskuttaen, muutoin emme voisi tietää, mikä olisi lahjana annetun ilmaisen hoidon verotusarvo.
b) Hoitoja annetaan yhdelle ihmiselle niin monta kertaa vuodessa, että se kerrottuna kohdan a) summalla per hoitokerta tekee yli 4000 euroa vuodessa.

Väite ilmaisten hoitojen olemisesta harmaata taloutta on erittäin epätosi. Ilmaisen hoidon antaminen on lahja, tai sitä voi myös ajatella hyväntekeväisyytenä. Jos ilmainen hoito katsotaan harmaaksi taloudeksi pitää myös nämä seuraavat sellaisiksi katsoa:
a) joululahjat, syntymäpäivälahjat ja kaikki muutkin lahjat
b) kaikki ystävänpalvelut mitä teemme toisille, vaikkapa se että käy huonojalkaiselle
naapurinmummolle kaupassa
c) itse asiassa mikä tahansa toisten auttaminen ilman rahallista korvausta

Tuo olisi aika kestämätön tilanne, mutta hyödyttäisi ehkä niitä, jotka virheellisesti luulevat että samat ihmiset käyvät sekä ilmaisissa että maksullisissa hoidoissa ja että ilmaiseksi annetut hoidot ovat jotenkin pois niiltä jotka antavat hoitoja esim. yrittäjinä.
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
~Karuna~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 306



Profiili
« Vastaus #73 : 18.04.2011 13:05:22 »

Kaksi asiaa kiinnitti huomioni muutamissa aiemmissa kirjoituksissa:

Ensinnäkin, miksi esitetään ainoiksi vaihtoehdoiksi hoitaa ilmaiseksi tai rikastua? Ymmärrän kyllä, että fyysisen tason harha sisältää dualismin harhan, eli musta/valkoinen, oikea/väärä jne. mutta joku raja kärjistyksiinkin, kiitos!

Hyvä veto! Itse uskon siihen energioiden työhön eli jo Reikin peruskurssilla se opetetaan, mitenkä se energia alkaa ihmisessä omaa työtään jo silloin, kun joku kursseille ajattelee tullakaan. Ja SE Reikin energia kyllä ohjaa jokaisen oikeaan paikkaan, on sitten menossa kursseille tai hoitoon, koska aina sitä saa mitä tilaa.

Totta nimittäin on sekin, että aina on ihmisiä, jotka tykkäävät, että joku asia tai teko ei voi edes olla mitään "hyvää" tai "oikeaa", jollei se maksa paljon tai edes jotain eli arvostavat vain sitä, mitä rahalla saa. Ja sitten on sitä ilmaistyötä (minkä lahjaksi saa, se pitää lahjana jakaa ajatuksella) sekä monia versioita siinä välissä, jotta jokaiselle löytyy se oikea aloitus siihen rahalla työn tekemiseen, joka tulevaisuudessa kuitenkin tulee kaikilla muuttumaan. Eli siitä jo alkaa se aito puhdistus.  smitten
« Viimeksi muokattu: 18.04.2011 13:07:00 kirjoittanut ~Karuna~ » tallennettu

Kesäyön Usva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 80


Profiili
« Vastaus #74 : 18.04.2011 13:55:45 »



Järjetöntä esittää jatkumon ääripäät ainoina vaihtoehtoina. Ja vielä kerran: Palveluyrittäjän on lähes mahdotonta rikastua, koska hänellä on vain tietty tuntimäärä vuorokaudessa jolloin voi niitä palveluita  myydä. Tavaraa/tököttejä/vempeleitä/kirjoja sen sijaan voi myydä isojakin määriä.
Millään palveluammatilla, olipa se sitten kampaaja, hieroja tai energiahoitaja, on lähes mahdoton rikastua. Tyytyväinen voi olla jo, jos pääsee yli köyhyysrajan.


 ..................


Väite ilmaisten hoitojen olemisesta harmaata taloutta on erittäin epätosi. Ilmaisen hoidon antaminen on lahja, tai sitä voi myös ajatella hyväntekeväisyytenä. Jos ilmainen hoito katsotaan harmaaksi taloudeksi pitää myös nämä seuraavat sellaisiksi katsoa:
a) joululahjat, syntymäpäivälahjat ja kaikki muutkin lahjat
b) kaikki ystävänpalvelut mitä teemme toisille, vaikkapa se että käy huonojalkaiselle
naapurinmummolle kaupassa
c) itse asiassa mikä tahansa toisten auttaminen ilman rahallista korvausta

Tuo olisi aika kestämätön tilanne, mutta hyödyttäisi ehkä niitä, jotka virheellisesti luulevat että samat ihmiset käyvät sekä ilmaisissa että maksullisissa hoidoissa ja että ilmaiseksi annetut hoidot ovat jotenkin pois niiltä jotka antavat hoitoja esim. yrittäjinä.

Minä kun nostin tuon harmaan talouden keskusteluun, tarkoitin NIMENOMAAN niitä jotka ottavat ns. vapaaehtoisen maksun "lahjastaan". Ne jotka eivät ota mitään vastinetta hoidosta eivät tietenkään kierrä veroja. Lahjavero muuten on 3999€/kolmessa vuodessa. (se ei kyllä mielestäni liity tähän mitenkään  :Smiley)

Tavaroiden myyjillä muuten on aika paljon huonopi kate tuotteissaan kuin työpanoksella elantonsa tienaavalla. Yleensä tavarat/raaka-aineet joudutaan jostain ostamaankin ensin  Wink
Tiedän kyllä, että hoitoalan yrittäjät elävät ns. köyhyysrajalla, mutta niin on monien tuotteita myyvien pienyrittäjien laita myöskin.

Mitenkähän tää muuten liittyy ap aiheeseen? Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: