Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Projisoimisesta ja itsen/ muiden käytöksestä  (Luettu 57841 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #60 : 12.06.2006 20:34:46 »

No niin

kertokaahan miksi yksi toisensa perään epäilee kovasti MINUN auttamiseni motiiveja, mutta ei esimerkiksi äiti Amman? Mutta onhan häntäkin epäilty ja koetettu myrkyttää huonolla menestyksellä.

Motiiveissani tuntuu olevan jotain kovin epäpuhdasta.

Ilkeydellä en tarkoittanut ketään palstalaista vaan muita ihmisiä joita tunnen.
« Viimeksi muokattu: 13.06.2006 10:26:07 kirjoittanut ***JupiterGirl*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
VE!
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 312


Profiili
« Vastaus #61 : 12.06.2006 21:22:48 »

No niin

kertokaahan miksi yksi toisensa perään epäilee kovasti MINUN auttamiseni motiiveja, mutta ei esimerkiksi äiti Amman? Mutta onhan häntäkin epäilty ja koetettu myrkyttää huonolla menestyksellä.

Motiiveissani tuntuu olevan jotain kovin epäpuhdasta.

Itsehän en sinua henkilökohtaisesti tunne, mutta ainakaan näiden kirjoitusten perusteella et ole vielä täysin valaistunut. Ehkä siinä on yksi ero Ammaan (tosin en kyllä tiedä hänenkään valaistumisensa astetta...) Grin

Minusta ainakin aina tuntuu siltä, että jos joku kovasti tähdentää olevansa henkinen ja auttavansa, niin hän ei yleensä sitä ole/tee, tai tekee vääristä motiiveista, kuten maallikko tuossa kirjoitti.
Jos auttamisen motiivit ovat "oikeat", ei sitä tarvitse kaikille kuuluttaa, ja sitten valittaa että toinen ei tehnyt mitä itse odotti VAIKKA OLIN HÄNTÄ NIIN AUTTANUT. Tietääkseni Amma antaa rakkauden virrata silkasta rakastamisen riemusta, ei siksi että hän saisi jotain takaisin. Hän tuskin makaa iltaisin sängyssä ja miettii että olinpas tänään taas hyvä, ja kylläpä halasin montaa ihmistä, ja sainpa taas niin ja niin monta ihmistä pelastettua.

Jos jotakuta raahaa vaikka juuri Amman luo tai energiahoitoihin, niin se lähtee aina omista kiinnostuksen kohteista. Jos toinenkin kiinnostuu niin hyvä niin, jos taas ei, niin jokin toinen polku on hänelle oikeampi. Ei toisille voi pakkosyöttää omia näkemyksiään (En minäkään sinulle  :Smiley).
tallennettu
maallikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 377



Profiili
« Vastaus #62 : 12.06.2006 21:40:02 »

Moi!

Mietin hetken miksi olen nyt tarttunut tähän keskusteluun ja että projisoinko jotain omasta pahuudestani tänne. Pahuudesta en tiedä, mutta kun kirjoitin ensimmäisen vastaukseni/kysymykseni tähän ketjuun, tein sen siksi, että olen eri mieltä kanssasi Jupitergirl. Kun kirjoitat, että olet aurinko ja että olet kitkenyt kehnot ominaisuudet itsestäsi ( ajatus oli osapuilleen näin ), niin en usko sinua. Oletko varma ettet ole kitkemisen sijaan tukehduttanut osaa itsestäsi? En nimittäin usko, että ominaisuuksia voi kitkeä kuin rikkaruohoja. Ominaisuuksistaan ja motiiveistaan voi olla joko tietoinen tai tiedostamaton. Kun kirjoitin, että olet kylmä ja itsekeskeinen ihminen niin minä todella tarkoitin sitä. Mutta kirjoitin myös, että jos olen nähnyt oikein projisoimatta itsestäni mitään sinuun, niin voisitko hyväksyä nämä ominaisuudet itseesi? Huomaa jos ja mitä se tarkoittaa.
   Projisointiin tämä koko juttu liittyy siten, että jos olet tukahduttanut osan itsestäsi niin se osa sinua mikä on tiedostamaton näkyy vain epäsuorasti eli projektion kautta. Projektio toimii käsittääkseni niin, että siinä ihminen siirtää esimerkiksi osan tunteistaan itsensä ulkopuolelle, toiseen ihmiseen. Hallitakseen tätä tunnetta, sen joka projisoi on tavalla tai toisella hallittava tätä toista ihmistä, ettei se tunne, jota ei voi/saa itsessään kokea, vain tulisi esiin. Sama pätee kai ominaisuuksiinkin, myös kylmyyteen ja itsekeskeisyyteen. Ehkä olen projisoinut ehkä en, ehkä olet tietoinen ehkä et. Mutta kaikesta huolimatta J, tätä sinulle smitten, ihmisiähän tässä vain ollaan.  
  
tallennettu

Kerralla kristityksi, sano akka kun virsikirjan söi.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #63 : 13.06.2006 09:26:01 »

Tarkoitan, että ihmiset saattaa pysyä ilkeinä ja hylätä henkisyyden vaikka heitä ohjaisi sinne. Heidän tappionsa, kait-- (mulla 2 tuttua esimerkkiä) Jotkut muuttuu kuten Nicky Cruz.. David Wilkerson.. Rob Crickett (New York, Australia)..ja ne Virpi Miettinen.. Roswitha Heikkilä.. evankelistoja. Arvelinkin että Ammasta tulis just tollainen kommentti.. hehe.. häntä ei varmaan sitten haittaa katsella niitä, jotka EI ala seurata häntä, vaan jotka jatkaa viinan juontia, huumeiden käyttämistä tms mitä olen nähnyt. Hän ei ehkä yritä pelastaa yli sen, että joku vaan tulee luo.. tai.. hmm.. tiedän, välitin liikaa, olis pitänyt antaa jonkun kuolla huumeisiin ja toisen elä kuin sika pellossa - ajatella, että yks ruumis siinä vaan menee, ikuisuudessa kaikki valaistuvat.  smitten Isäni muuten puhuu halveksivasti Ammasta asiaa tuntematta, eli taas kannattaa jättää vain puhumatta asiasta väärille henkilöille, joita ei kiinnosta. Uskon taas että JOS saa sellaisen tehtävän kuin Amma, hän onkin upeissa viboissa - mutta mikä on hänen pimeä puolensa? Onko sitä? Hän pystyy ehkä muuntamaan suoraan ihmisten käytöstä hyvään suuntaan tai ainakin pystyi muuntamaan myrkyn niin, ettei se tappanut. coolsmiley Jos guruksi ryhtyisi, olisi koko ajan ihmisten psyykkisten ongelmien kanssa tekemisissä, mitä *en* toist. halua.


Toki jos on rakkautta pelissä henk koht tasolla vielä, sitä toivoisi vähän muutakin. Mutta ei motiivini sen "likaisempi" ole. Ei rakkaiden tai läheisten tarttis olla sen ilkeämpiä kuin niiden, jotka menee parantajille hoidettaviksi ja guruja palvomaan. Ilmeisesti ihmiset vaan on niin eri tasoilla, että jos joku on kerännyt pahaa karmaa tarpeeksi monta elämää, hän/ he eivät muutu mukaviksi yhdessä yössä. Vapaan tahdon mukaan voi aina valita sen, että on päinvastainen käytökseltään.

Loppujen lopuksihan on kyse siitä, PITÄISIKÖ ihmisen olla rakastava valaistunut mestari vai tyrannimainen itsekäs diktaattori..(ominaisuuksien hyväksyminen??)

 
Anyway nyt pidän vaan hauskaa, koska olen irtisanoutunut tietystä tavasta auttaa (- ei tosiaan sopis gurun arvolle, mutta olen liian nätti nainen hukattavaksi selibaattiin - vielä ei jaksa valaistua kokonaan - tää on jotenkin vähän liian raskas aihe näin kesäkuumille)! Pian Lontoon matka.
 
PS ***Pitäisköhän vaihtaa ihan KOKONAAN toho Asterixin pinta+enkelit lifestyleen? Kun tää vakavamielisyys ja auttamisagenda on vähemmän humoristista. Rahaa, matkailua, huvittelua, miehiä, luxusta, pintaliitoa..johan tässä pari vuotta on vierähtänyt siihen suuntaan. Sit vähän energia+enkelihoitajakoulutusta ja kivailua mukavien ihmisten kanssa tms. Vähän vois kurkkia menneitä elämiä ja tulevia ja leikkiä tällä leikillä kunnolla.  angel


Jousimies (keskiviikko/Tanhua)
Vaikka itselläsi onkin suhteellisen hyvä meno päällä, niin varo tänään puuttumasta kenenkään asioihin sen paremmin hyvällä kuin pahallakaan. Tunteet ovat pinnassa ja kaikki eivät halua itseään autettavan. 

(torstai)
Sinulla on tänään voimakas sisäinen paine saada joku oma asiasi oikeille raiteille eikä nyt ole varaa miettiä muiden tilannetta tai olosuhteita. Etkä oikeastaan pystykään siihen. Joku voima sisälläsi pakottaa sinut toimimaan ja reagoimaan omien oikeuksiesi puolesta eikä sinulle jää muita vaihtoehtoja.



Värivalinnat; henkisyys, palvelu, energia+aktiivisuus, raha+rakkaus
« Viimeksi muokattu: 13.06.2006 11:19:57 kirjoittanut ***JupiterGirl*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
222
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2



Profiili
« Vastaus #64 : 13.06.2006 19:34:40 »

Heippa vaan kaikille keskustelua seuranneille!
Onnittelut, Jupiter Girl:lle, joka pistää "kynät" savuamaan... aihe on loistava, nk."ikiaikainen", mutta silti tuore!

Joku viisas psykoterapia-ihminen on päästänyt suupielestään livauttamaan seuraavan totuuden: kaikki ihmissuhteemme ovat vanhempiemme välisen suhteen kopioita. Miten kolahtaa teihin? Tähän tyttöön on kolahtanut.

Toisaalta, saahan näitä näkökulmia pyöriteltyä "tappiin"...Järkemme ja mielemme haluaa antaaa nimiä ja lokeroida kaiken. Ihan inhimillistä se on.
 
Todellista hyötyä olen itse saanut ratkaessa ongelmia ainakin kahdella seuraavalla tavalla: pelon tunnustaminen itsessä(useita neurooseja ym..kiwaa)
Hyötyä siitä on ollut juuri siten, että tunnustan olevani epätäydellinen, huono, paha ym. "pimeää puolta"
Toiseksi, olemme peilikuvia toisillemme. Toisen ominaisuudet kaikki mihin vain saatamme kiinnittää tietyllä hetkellä huomiota ovat maailmankaikkeuden tapa saada huomiosi. Eli, olisiko syytä myöntää, että olet kuitenkin iloinen ja positiivinen (ihaillessamme jotakuta) tai pirullisen inhottava, ketä menneisyyden mörköä muistuttava hahmo hän on tai asia, jota en ole sulattanut tai käsitellyt.
Mulla on Valo tasan jääkaapissa...olen niin jalat maassa oleva ihminen. Olen kuitenkin uteliaisuudesta tutustunut esim. buddhalaisuuteen, jossa parasta on "jos se ei toimi, heitä se pois"-asenne. Mistään henkisestä ei ole hyötyä jos saa aikaan vain tahroja paperilla.
Mielenkiintoinen sivusto, lisää!
Number of the priest
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #65 : 13.06.2006 21:05:25 »

Hmmmm.... tuli tuosta peilistä taas mieleen, että.... :Smiley

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/4118.jpg)
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #66 : 13.06.2006 22:47:28 »

Noin toi kuva on hauska, mutta jos sen kääntäis toisinpäin niin se olis ilmeisen traaginen...

Komedia ja tragedia viihtyvät niin hyvin yhdessä. Siksi nämä ihmissuhteet ovat sellaista puuroa...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #67 : 14.06.2006 00:31:53 »

Noin toi kuva on hauska, mutta jos sen kääntäis toisinpäin niin se olis ilmeisen traaginen...

Komedia ja tragedia viihtyvät niin hyvin yhdessä. Siksi nämä ihmissuhteet ovat sellaista puuroa...

Hmmmm... jnaa... on se kýllä aika traagista näinkin päin,
jos tuo minä kuva on kovin vääristynyt.. :Smiley

Menee taas jauhamiseksi.... :Smiley


(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/kirahvi.gif)
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #68 : 14.06.2006 00:34:21 »

Niin eli kertooko se peili lopulta yhtään mitään...  coolsmiley  Huh  tickedoff  knuppel2
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #69 : 14.06.2006 00:41:27 »

...............
Menee taas jauhamiseksi.... :Smiley[/color]

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/kirahvi.gif)

Olet ~*A*~ ihan mahottoman hauskoja kuvia löytänyt  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #70 : 14.06.2006 10:40:26 »

Onko Asterixilla tollainen peili??  coolsmiley

Siis! Kun Maailmankaikkeus ei saa huomiotani missä kohdassa se ilmeneekin ilkeytenä/negatiivisuutena*/pelottavina/tuhoisina asioina, puhallan sen* pois olemattomaksi ja kaikki on pelkkää sunshinea?  angel


Ja muistutusta Vuohen vuodesta. Tosin - luovuudelle oli aikaa ensimmäinen 6 kk.. kesällä ei tahdo.

Vuohi / Pukki /Lammas
Koiran vuosi ei ole Pukille lainkaan paras mahdollinen, sillä kova kilpailu ja tehokkuus johtavat väistämättä turhiin yhteenottoihin, joita Pukki pyrkii välttämään kaikin mahdollisin keinoin. Riidan syttyessä Pukki mieluummin luopuu taistelusta kuin asettaa itsensä tai perheensä vaaralle alttiiksi. Tästä syystä saattaa muutama oikein hyvältä näyttänyt tilaisuus karata käsistä aivan viimeisillä metreillä. Tuli Koiran vuonna Pukin itsesuojeluvaisto pitää lopulta hyvin paikkansa ja myöhemmin tulee selviämään, kuinka paljon parempi olikin antaa suosiolla periksi. Voittaja kun joutuu ihmeelliseen ahdinkoon voittonsa kanssa. Taiteen tai luovuuden alueelle suuntautuneet Pukit omaavat kuitenkin loistavat edellytykset tehokkaaseen ja tuotteliaaseen jaksoon, sillä nyt on tavallista helpompaa pysytellä omissa oloissaan ja keskittyä yksinäiseen tekemiseen. Sosiaalisena ja auttavaisena luonteena Pukki ajautuu lähes väkisin sovittelijaksi muiden keskinäisiin riitoihin ja siitä ei koskaan seuraa hyvää. Etenkin näin Tuli Koiran vuonna olisi viisainta olla asettumatta kenenkään puolelle puhumattakaan asettumisesta riidan keskelle. Raadelluksi tulemisen vaara on ilmeinen, vaikka alkutilanne vaikuttaisi ihan harmittomalta kinastelulta. Pelkkä Pukin mukaan tuleminen herättää monissa alitajuisen puolustusvietin, jota on yllättävän vaikea hallita. Liike-elämän kuviot on viisasta pitää ihan omana tietonaan, jos haluaa menestyä. Samoille apajille on tunkemassa kovia tyyppejä, jos ovea pitää liian avonaisena.


Kun liike-elämässä ja työpaikalla on pakko pitää yllä matalaa profiilia, jää Pukille enemmän aikaa ihmissuhteiden ja perhe-elämän hoitamiseen. Kotiin ja asumiseen liittyvät asiat sujuvat nyt tavallista paremmin ja kaikki uudet suunnitelmat kannattaa ottaa heti työn alle. Asunnon vaihto, remontoiminen tai vaikkapa vain huonekalujen uudelleen järjestely tuottaa Pukille mielihyvää ja antaa paljon paremmat eväät muidenkin asioiden hoitamiselle. Mikäli omat ympäristötekijät loksahtavat oikeille paikoilleen tämän vuoden kuluessa, saa Pukki loistavat lähtöasetelmat seuraavaan vuoteen.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2006 11:00:26 kirjoittanut ***JupiterGirl*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Keho
Vieras
« Vastaus #71 : 14.06.2006 12:17:57 »

Niin eli kertooko se peili lopulta yhtään mitään...  coolsmiley  Huh  tickedoff  knuppel2

Kyllä se näyttää aina sellaisen totuuden minkä on valmis vastaanottamaan, joten joskus se näyttää noinkin. Wink Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #72 : 14.06.2006 14:24:31 »

Onko Asterixilla tollainen peili??  coolsmiley



On, on... Wink Aika cool, eikö totta..? coolsmiley
On toinenkin peili..  :Smiley
Jakautunut persoona kun tarvitsee monta peiliä..
Siis kaikki persoonat yhdessä ihmisessä ja IP:ssä.. Wink


(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/CatAndMirror.jpg)
tallennettu
Lilja-82
Vieras
« Vastaus #73 : 14.06.2006 16:06:39 »

Voi kun joku kertoisi tuolle kissalle, että se on söpö juuri omana itsenään. Ei sen tarvitse olle leijona.

 smitten
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #74 : 14.06.2006 16:37:19 »

Varmaan jotenkin peilaan maailmanpolitiikkaakin.. mitenhän se Irakin tilanne saatais väännettyä minun syykseni.. hehe.. kesäaatoksin.. coolsmiley tuli vaan mieleen yksi keskustelu isukin kanssa.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9
  Tulostusversio  
 
Siirry: