Sivuja: 1 ... 171 172 [173] 174 175 ... 272
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kerroppas unesi tänne.  (Luettu 2116932 kertaa)
0 jäsentä ja 8 vierasta katselee tätä aihetta.
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #2580 : 23.03.2012 22:08:48 »

Olin jonkun suuren marketin varastotiloissa ja minulla oli lapsi; pieni, laiha poika, joka sai yhtäkkiä jonkun kohtauksen ja kaatui maahan. Paikalle ryntäsi joku ensihoitoa osaava ammattilainen ja tiuskaisi minulle, että pojalla on epilepsia, tee jotain tai se kuolee. Olin tilanteessa ihan avuton ja olo oli aivan kauhea ja kadutti kaikki aikaisemmat välinpitämättömyydet ja sekin kun se poika oli niin kamalan laiha.  Cry Siihen se poika sitten kuoli meidän käsiin, oikein kuihtui pois ja muuttui sellaiseksi humanoidien ruumiinavausvideoiden ruumiin näköiseksi (wtf). Taas lapsiuni, taas poikalapsi, kuolema ja menetys.. Mitä ihmettä nämä oikein tarkoittaa?

Viime yönä näin taas unta mummolastani. Pohjustukseksi kerron, että olen mummolan vintistä ja muutenkin talosta ja tontista nähnyt aikoinaan useiden vuosien ajan jatkuvasti kammottavia painajaisia (veikkaan ja joistain jutuista tiedänkin että osa asioista on tapahtunut, ei välttämättä juuri minulle, vaan vuosikymmeniä aiemmin) ja niissä esiintyi säännöllisesti myös jotain poltergeisteja ja vainoamisia henkimaailman puolelta.

Kaksi "suosituinta" unta olivat 1) yritän sulkea ulko-ovea, mutta se ei mene lukkoon, vaan loksahtaa aina auki ja ulkona on jotain pahaa ja ovi on pakko saada lukkoon, 2) vintillä on salattu huone, jossa asuu jokin paha tai vintillä ylipäätänsä on jotain pahaa, jota ei saa missään nimessä suututtaa ja alakerrassa pitää olla siksi nätisti. Joskus olen myös vintillä, mutta se paha ei välttämättä ole läsnä juuri silloin. Yhdessä piharakennuksessa on myös jotain "pahaa", mutta erilaista kuin vintillä. Sen tiedän, että talossa ja piharakennuksessa on ollut kummittelua joskus aikoinaan, mutta itse en muista (halua muistaa?) sellaista todistaneeni.

En ole vieläkään löytänyt täydellistä selitystä näille unille ja liekö koskaan löydänkään. Talohan taitaa kuvata minuutta ja sen eri osia, joten voinko vetää suoraan raa'an johtopäätöksen, että vintillä oleva paha on oma kohtaamaton pimeä puoleni?

Viime yönä olin vintillä, mutta se ei ollut nyt yhtään samanlainen ja pelottava (muistelen nähneeni painajaistyyppisenkin joskus viime aikoina ja tämä ei ollut sellainen). Talo oli remontoitu hienosti ja ihailin vintillä tähtitaivasta ja yötä, kunnes huomasin vinokatossa jotain outoa. Se kuohui ja syttyi hetken päästä palamaan ja paloi puhki kuin paperi ja tuli lähti leviämään. Juoksin äkkiä alakertaan varoittamaan muita (yleensä olen näissä mummolaunissa yksin), mutta ketään ei kiinnostanut vaikka kuinka huusin ja kiljuin tulipalosta ja sammutuksesta. Muistan sen kuinka tumman viininpunaista se tuli oli ja mietin, että nyt tämä kaikki palaa ja ketään ei kiinnosta..
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #2581 : 23.03.2012 22:53:51 »

m.magia:
Tällaista löysin ja itsellenikin tuli mieleen:
Frostegren s. 69, sisäinen lapsi,
" Kun näet unta lapsesta, on kyse useimmiten omasta sisäisestä lapsestasi. Lapsen ikä unessa viittaa omaan ikääsi silloin kun sinut kahlittiin, kun  jokin tilanne sai sinut sulkemaan pois jonkin osan itsestäsi. Sen jälkeen ei tuo osa ole voinut kasvaa. Siitä lähtien pieni lapsi sinussa on itkenyt, totellut tai uhmannut. Sen tähden sinä reagoit jossakin  tilanteessa lapsen tavoin.
Tämä sisäinen lapsi tarvitsee sinun rakkauttasi. Hänen täytyy saada tietää, että hänellä on olemassa olon oikeus. Lapsuudessasi sinä ehkä tukahdutit tai kielsit jonkin vaarallisen tunteen.
Sitä ei saanut olla olemassa. Se ei saanut kasvaa eikä kypsyä. Nyt se näyttäytyy unessa lapsena. Jotta kypsyisit tunteessa ja  omaksuisit  sen persoonallisuuteesi, sinun on nähtävä ja hyväksyttävä sisäinen lapsesi.
Lapsen sukupuoli osoittaa, minkä puolen persoonallisuudestasi olet tukahduttanut.
Jos lapsi on poika, et ole saanut ilmaista jotakin vasempaan aivopuoliskoon liittyvää ominaisuuttasi.
Siksi se on sidottu. Se ei ollut vapaa kasvamaan kuin sinä muutoin."
Voisikohan nuo unet liittyä toisiinsa tai viitata samaan aiheeseen...lapsuuteen...mulla on ollut välillä samantapaisia talounia, joissa oon lapsuudenkodissani, välillä vintillä välillä kellarissa...Talo on jonkin aikaa sitten purettu, mutta unissani edelleen tongin siellä ja milloin mitäkin löydän. Varmaan käsittelen suhdettani äitiini ja äidin sukuun.

Jostain olen lukenut että tulipalounet, varsinkin jos katto tai ullakko palaa, on syytä ottaa vakavasti ja varmaan kannattaa löytää vastaus, mikä mieltä painaa. Eikös unilla ole tapana toistua kunnes asian saa ratkottua.
Ja tuo, että taloa oli kauniisti remontoitu, mutta syttyi tuleen...ulkoapäin huolettoman pinnan alla kytee ja kuohuu jotain ja lopulta roihahtaa...
Tumman viininpunainen voisi myös liittyä vereen ja sukuun -tämä assosiaatio tuli näistä omista kokemuksista.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2012 23:01:06 kirjoittanut kosmonautti » tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #2582 : 23.03.2012 23:24:06 »

^ Kiitos tuosta, järkeenkäypää asiaa sisäisestä lapsesta. Näitä poikalapsiunia on tosiaan viime aikoina ollut, ensin oli se raskausuni ja tyhjyys mahassa ja suru ja sitten jotain lapsia muuten vain maisemissa ja nyt tämä kuolema. Muutenkin kyllä seikkailen unissa paljon lapsuuden- ja nuoruuden aikaisissa asunnoissa ja ympäristöissä ja ihan tämän ikäisenä ja nykyisillä tiedoilla ja taidoilla varustettuna.

Ja saattaa hyvinkin olla, että unet liittyvät toisiinsa. Uuttahan tässä vinttiunessa oli se tulipalo ja uusi remontoitu talo, mutta jospa se uusi kuvaa uudistunutta puolta ja tuli sitten mitä kuvaakaan, en ole sen kummemmin vielä paneutunut, mutta yhden iänvanhan unientulkintavihkosen mukaan vintti+tulipalo merkitsisi äkillistä romanssia tai vanhan poismenoa ja uuden ajanjakson alkua.

Lisätään vielä, että ei ole raskaustoiveita tällä hetkellä, mutta varmaksi en mene vannomaan etteikö tuolla jossain ole joku, joka olisi halukas tänne tulemaan. Tai sellainen olo on joskus ollut, mutta liekö se liittyy taas näihin uniin ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 23.03.2012 23:44:24 kirjoittanut m.magia » tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #2583 : 23.03.2012 23:37:02 »

Ainahan nuo tietenkin riippuvat omasta tilanteesta, esim. onko raskaustoiveita ym. Mutta kuolemaunihan yleensä on tavallaan positiivinen -vanha kuolee ja uusi voi alkaa. Samoin tulipalossa tulihan tuhoaa vanhan.

Ja vielä tuosta tulipalosta; sanotaanhan että sydän roihuaa. Ja tuo punainen värikin voisi siinä tapauksessa liittyä rakkauteen. Joten mene ja tiedä onko kyse sittenkin rakkauden toiveesta.  smitten
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #2584 : 24.03.2012 18:15:47 »

Näin pitkästä aikaa lucid dream-unen ja ilmeisesti kaiken lisäksi yhdistettynä selvänäköuneen, jollaisia katselen useammin. Se alkoi tavallisena unena joistain cocktail-bileistä, jotka olivat ilmeisesti makeisfirman tilaisuus, sillä siellä jaettiin lakritsipötköjä joista totesin jollekin PR-tytölle, että onpa näillä lakuilla poliittisesti epäkorrektit nimet.

Tilaisuuden päätyttyä lompsin pitkin Stadin katuja kirkkaassa keväisessä auringonpaisteessa kunnes tajusin, että eihän Stadissa ole oikeasti näin lämmintä ja sulaa, ja kaiken lisäksi olin jossain sellaisessa kaupunginosassa jossa en yleensä käy, ja siinä vaiheessa tajusin näkeväni unta. Yritin herättää itseäni, mutta kroppa oli vielä liian lamaantuneena, jotta se olisi välittömästi onnistunut, joten kysyin itseltäni, että mitäs minä tässä unimaailmassa nyt sitten voisin tehdä? Kokeilin lentämistä, mutta eihän se pentele mun unissa onnistu, koska mun unimaailma ei muutenkaan juuri poikkea arkitodellisuudestani (paitsi silloin kerran kun mulla oli jostain syystä sininen iho, pitkät valkoiset hiukset ja osasin muuttua isoksi siniseksi madoksi, mutta se on kokonaan toinen juttu.)

Mistä päättelen että kyseessä oli myös selvänäköuni, no tavallisesti näen niissä jonnekin kahden viikon päähän, jolloin on ihan mahdollista että kävelen epätyypillisemmässä kaupunginosassa samalla kun on täysin sulaa, suht lämmintä ja aurinkoista. Eli nähdessäni tulevaisuuteen tajusin näkeväni unta! crazy2
tallennettu
Aquarius
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119


Profiili
« Vastaus #2585 : 26.03.2012 12:11:00 »

Mulla on kaksi toistuvaa unta.
Ensimmäisessä en pääse määränpäähän, vaikka kuinka yritän. Tämän unen muistan jo lapsuudesta ja kuvittelin sen liittyvän stressiin. Tai se ainakin tulee ja menee stressipiikkien mukana ja katoaa taas, kun tilanne normalisoituu.

Toinen uni on sellainen, että olemme mieheni kanssa nukkumassa kotonamme. Yön aikana joku tunkeutuu kotiimme. Uni on pelottava. Unessa kuitenkin tiedän, että tunkeutujat tulevat hakemaan jotain, mikä heillä on jonkun (epäreilun/kohtuuttoman)sopimuksen nojalla oikeus hakea.

OT: osaako joku sanoa, että onko enneunien näkemisessä jotain herkkyyskausia? Muistan teini-ikäisenä nähneeni niitä paljonkin. Siis niin, että jokin asia tapahtui ensin unessa ja sitten todellisuudessa. Nykyään näen vain harvoin, ja nekin on jotenkin symbolisempia kuin toisintoja mitä todellisuudessa tapahtuu.

Oliko jollain jotain ideoita tähän?
Uni nro2 on loppunut, mutta en ole ihan varma oivalluksesta
tallennettu

aurinko askendentti vesimies
kuu kauris
merkurius kalat
venus oinas
mars neitsyt

Keltainen Resonoiva Soturi
Aquarius
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 119


Profiili
« Vastaus #2586 : 26.03.2012 13:18:49 »

Oih, kiitos *Marie*, olitpas sinä nopea!

Voishan tuo ensimmäinen olla epäonnistumisen pelko. Tai jo sitä näen, on yleensä päällä stressi kokeesta, projektin aikataulusta yms. Ainahan noissa sitä stressiä aiheuttaa pelko epäonnistumisesta tuloksen, aikataulun, valmiiksi saamisen yms kanssa.
Avaava ajatus, kiitos siitä!  smitten

Tuo toisen unen olen yhdistänyt viimeisimpään työpaikkaani. Huoli firmasta oli kova, vastuuta annettiin, mutta kädet sidottiin. Saatoin tehdä asioita valmiiksi ja yön aikana kaikki "räjäytettiin" ja aamulla sain olla taas  uglystupid2 -fiiliksellä töissä. Samaisessa paikassa oli myös henkilö, jolla oli voimakkaita narsistisia piirteitä. Hän sai ammattiylpeyteni, itsetuntoni töihin liittyen ja yleensäkin ilon katoamaan. Kun vihdoin pääsin ko paikasta pois, painajaiset loppuivat, kun sain oman pääni selväksi ko paikan karmasta.
Epäreiluutta ja epäoikeudenmukaisuutta varmasti, mutta voisiko siinä olla jotain muutakin... No tämä on vasta tuore asia, joten valaistuminen voi tulla vasta pidemmänkin ajan päästä!

Kiitos *Marie* ajatuksistasi  smitten
tallennettu

aurinko askendentti vesimies
kuu kauris
merkurius kalat
venus oinas
mars neitsyt

Keltainen Resonoiva Soturi
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #2587 : 26.03.2012 14:37:06 »

Viime yöltä..

Kellarissa asui/oleili hirvittävä, musta, lohikäärme. Yhdes kohti kurkkasin ovesta sitä, ja löin oven takas kiinni. En muista miten se tapahtui, mutta mieheni kanssa sen "taltutimme" jotenkin. Sen jälkeen lensimme saaristomaisemassa, järven yllä, jollain kuin pienellä potkulaudalla! Grin Mies otti korkeutta koko ajan lisää, ja mua otti mahasta ja vähän jännitti ettei kai vaan pudota.. mutta olin turvallisin mielin sitten, päättelin että ei pudota, ja katsottiin maisemia.. Oli ihana vapaus-tunne.. smitten Kun otetiin korkeutta paljon, maisemaan piirtyi kuin kaksi tehtaanpiippua/tms. isoa tornia, joissa värinä punainen ja keskellä valkoista, pistin merkille että perspektiivin muuttuessa maisema muuttui.

Tuli mieleen tästä mun aikasempi lohikäärme-uni, vuos kaks sitten, jota täällä pohdittiin.
Nyt se on muuttanut kellariini? Ja siinä oli jotain "taltuttamista".. tuntuu kuin ulkopuolisten pyynnöstä..
Ja tää lohikäärme oli täysin musta, aikasempi oli mustan peittämä liila.

Ajatukset otetaan vastaan.. smitten

Toissa yönä olin heräämisen rajamailla lucid-unessa.. harmi kun en tajunnut hyödyntää taas tilaa! Mutta päälläni oli kasapäin kultaisia nappeja.. idiot2 Grin
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Indium
Vieras
« Vastaus #2588 : 26.03.2012 14:55:47 »

Ohooo piiiitkästä aikaa näin jonkinlaisen selkounen, vaikka olikin lyhyt! Olin kultani kanssa jossain, ja sitten vaan sanoin sille että hei tiätsä mitä, tää on uni, täällä me voidaan lentää. Naurettiin, otettiin toisiamme molemmista käsistä kiinni, ja hups vaan, niin lähti maa jalkojen alta. Grin Grin

Oonkin toivonut että saisin selkounet takaisin, tästä se varmaan lähtee nyt sitten Cheesy
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #2589 : 27.03.2012 11:05:29 »

Viime yönä mentiin kullan kanssa johonkin yleiseen saunaan, jonka nimi kuvaavasti oli "Pottu". Sieltä meinaan lensi seinästä perunoita meidän päälle! Grin Vähän erikoisempi yleinen sauna. Me naurettiin että kaikkee ne keksii.. Grin

Unissa on välillä niin loistavaa huumoria että.. smitten
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Indium
Vieras
« Vastaus #2590 : 27.03.2012 11:31:36 »

Toisessa unessa oli kesä ja auringonpaiste, olin vahingossa saanut puheenjohtajan tittelin jota en erityisesti ollut halunnut, ja peloissani etsin itselleni hallitusta johdettavaksi. Etsin mahdollisia hallituksen jäseniä ensin kaupasta; siellä kaikki olivat ihan yrmeitä ja tiesin kysymättäkin että eivät halua. Sitten lähdin etsimään niitä kirkkaan vihreältä, valtavalta jalkapallokentältä, jälkimmäisen reunalla joku sanoi että täällä on ainakin yksi joka varmasti lähtee mukaasi. Sielläpä hän juoksenteli vihreä-valkoisessa flanelliruutupaidassa.

Toisessa unessa pelasin hienoa tasohyppelyvideopeliä, jossa oli upean sininen tausta. Olin hetkittäin tosi hyvä siinä, sitten pitkän aikaa kuolin samaan kohtaan. Lopulta hoksasin mitä pitää tehdä, ja pääsin räiskimään päin loppuvastustajaa joka oli sekoitus mustaa hämähäkkiä ja skorpionia, ilman piikkiä.
tallennettu
Jaana.a
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57


Profiili
« Vastaus #2591 : 27.03.2012 16:17:48 »

Hyih, viimeyönä söin unessa jotain todella iljettävää, limaista ja pilalle mennyttä sushia, ja sitä oli jotenkin pakko syödä... (en ole ikinä maistanut sushia, mutta on tenyt mieli kokeilla)

Oli jotenkin niin ällö koko  möntti että vieläkin iljettää kun miettii koko unta. Mikähän ihmeen juttu se vois olla? Vai liittyisiköhän tähän viimeaikaiseen pahoinvointiin...

Tämmönen selitys löyty sushille tuolta Dream moodsista:
Sushi
To see or eat sushi in your dream indicates that you need to acknowledge your spiritual side. It is food for thought. Or it may symbolize certain raw emotions that you have yet to deal with. Alternatively, sushi means that you need to adapt a more healthier lifestyle.

Mutta ei ollut mitään pilaantuneesta sellaisesta...
« Viimeksi muokattu: 27.03.2012 16:20:25 kirjoittanut Jaana.a » tallennettu
SSMoonSS
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 258



Profiili WWW
« Vastaus #2592 : 27.03.2012 18:25:55 »

Tuosta sushista vaa sen verran et se on hyvää, jos siitä tykkää =)
tallennettu

Nouseva Skorpioni
Aurinko Vaaka
Kuu Kalat
Merkurius Skorpioni
Venus Skorpioni
Mars Rapu
m.magia
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 453



Profiili
« Vastaus #2593 : 27.03.2012 19:49:59 »

Unissa on välillä niin loistavaa huumoria että.. smitten

Joo, joskus naurattaa monta päivää.  Grin Välillä tuntuu, ettei se kaikki voi kummuta omastakaan mielikuvituksesta. Joku siellä järkkäilee yöllistä viihdykettä eli juonellisia elokuvia, joihon voi osallistua.
tallennettu

aurinko merkurius kauris - kuu mars vaaka - askendentti rapu - venus saturnus pluto skorpioni - neptunus uranus jupiter jousimies - keskitaivas vesimies
kosmonautti
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 394



Profiili
« Vastaus #2594 : 27.03.2012 21:32:11 »

Näin ehkä vuosi sitten, että olin jossain Floridan paikkeilla ja Fidel Castro tarjoili mulle ja mun seurueelle pilaantuneita keitettyjä  kananmunia. Kukaan ei uskaltanut moittia tarjoilua.  Grin
tallennettu

aurinko aspect_con askendentti kaksoset kuu kaksoset
merkurius aspect_con venus harka
mars kuunsolmu vesimies

Metallisika
Punainen Solaarinen Taivaanvaeltaja
Sivuja: 1 ... 171 172 [173] 174 175 ... 272
  Tulostusversio  
 
Siirry: