Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: 6 tyhjää huonetta?  (Luettu 10414 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Clair De Lune
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« : 31.01.2014 12:21:38 »

Hei,

ilmoittauduin tänään uutukaiseksi käyttäjäksi ja sanoin, etten varmaan paljoa kirjoittele.... Mutta nyt kun on kerrankin aikaa, täytyy tilaisuudet hyödyntää...

Olen ihan kuutamolla astrologian suhteen, enkä oikein saa tolkkua syntymäkartastani, vaikka sitä olen tutkaillut ja klikutellut noita pikkukuvauksia auki kartasta (ne ovat loistava ajatus käyttäjän kannalta, kiitos!). Pikatulkinnasta sain jotain irti mutta mitä tarkoittavat tyhjät huoneet? 1,2,3 sekä 6,7 ja 8 ovat tyhjät. Mikä on MC? Rivi tuossa alaosan taulukossa on tyhjä. Onko sillä jotain väliä?

Muutenkaan en kokonaisuutena osaa tuota lukea, mikä vaikuttaa mihinkin toistensa suhteen, ummikko kun kerran olen. Kertokaa, mikäli saatte tästä jotain irti Smiley

tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #1 : 31.01.2014 14:14:09 »

Hei,
Muutenkaan en kokonaisuutena osaa tuota lukea, mikä vaikuttaa mihinkin toistensa suhteen, ummikko kun kerran olen. Kertokaa, mikäli saatte tästä jotain irti Smiley


Ainakin Pluto ja Venus Ilmakolmiossa: oletko kenties aikamoinen flirttailija?   :Smiley

(edit) http://en.wikipedia.org/wiki/Medium_Coeli

Suom. wiki:

Näiden lisäksi ns. kulmahuoneita ovat keskitaivas (10 huoneen kärki) ja vastapäätä Taivaan syvyys, (4 huoneen kärki), ja yhdessä nousevan ja laskevan merkin kanssa ne muodostavat huonejärjestelmän perustan. Jokaisen huoneen katsotaan vastaavan jotakin elämänaluetta.[4]
« Viimeksi muokattu: 31.01.2014 14:57:16 kirjoittanut sideman » tallennettu
Clair De Lune
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #2 : 31.01.2014 14:25:49 »

Kääk!... valehtelisin, jos väittäisin että en minä   angel Nuorempana taisi silmät räpsyä enempikin...  Saattaa se silmä räpsähtää joskus vieläkin, mutta sille tasolle se sitten jää Cheesy Perhe rauhoittaa kummasti.
tallennettu
Clair De Lune
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.2014 15:50:51 »

Tack, vaikka en vieläkään älyä, mitä tuo taulukko tuossa alhaalla tarkoittaa, kun MC sarake on tyhjä  idiot2

Jonkin verran googletin mutta tavaraa astrologiasta löytyy niin paljon, että pitää varmaan joku loma odottaa ja aloittaa tutustuminen alkeista eikä suoraan koettaa saada tolkkua ymmärtämättä alkeita, varsinkin kun sana "koulukunta" näyttää toistuvan siellä sun täälllä.  Pitäiskö tilata jokin tulkinta jostain?

Iskeekö sieltä mitään muuta silmille kuin vanha puuma Grin
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #4 : 31.01.2014 16:20:04 »

Tack, vaikka en vieläkään älyä, mitä tuo taulukko tuossa alhaalla tarkoittaa, kun MC sarake on tyhjä  idiot2

Ei tule muuta mieleen kuin että ohjelma ei noteeraa planeettain sun muiden aspekteja MC:n kaa.
Foorumin "ammattilaiset" korjatkoot jos olen väärässä...

 Huh
tallennettu
Clair De Lune
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #5 : 01.02.2014 12:16:10 »

Cheesy Nyt ei ihan kolahtanut kokonaisuudessaan mutta kiitos kuitenkin!

Toki olisi kivaa, jos koti olisi tip top mutta enempi olen Hulda Huoleton, siivoan kun kerkeän, ei ole ykkösprioriteetti. Eläimiä & lapsia ja mieskään ei ole kovin siisti, joten joskus siivotaan uutterasti, jos on tulossa vieraita, jotka paheksuvat epäjärjestystä. Tavaramäärää koetan tietoisesti vähentää, jonkin verran ahdistaa liika roina, jota tuppaa kertymään. Haaveilen siivoojasta Cheesy

Kauneutta arvostan kyllä kovasti, sitä löytyy joka puolelta! Sisustusfriikkiys on kyllä kaukana eikä kodille omistautuminenkaan kuulosta tutulta, reissattu on rankasti työn puolesta, ihan omasta halusta. Toki kotona on mukavaa ja unelmaelämässäni (ei siis vielä) teen luovaa työtä kotona silloin kun siltä tuntuu, pyörin päivät metsässä koirien ja lasten kanssa - ja maailman kolkkia käydään ihmettelemässä usein, koko porukalla.

Tarkkuutta on kyllä työpuolella, perfektinistia olen itsestäni nitistänyt useamman vuoden, voiton puolella ollaan - paitsi jos opettelen jotain uutta, silloin tuppaa karkaamaan mopo käsistä. Muilta en vaadi ylisuorituksiaa, itseltäni vain. Suorittaminen  ja ennen kaikkea toisten pillin mukaan suorittaminen on alkanut väsyttämään - taukoa olen ottanut pariin otteeseen erilaisten vapaiden muodossa.

Tuohon sisäiseen turvallisuuteen en osaa ottaa kantaa, on siinä varmaan jotain perää mutta oksat ei tipu ihan helpolla. Toisaalta saatan tehdä äkkinäisiä liikkuja, jotka sekoittaa normipakkaa reippaastikin, elämässä pitää olla vipinää, en jaksa yhtä ja samaa tasaista jauhantaa vuosikausia. Isojakin rytinöitä on ollut lapsuudesta saakka mutta aina on jotenkin onnellisesti onnistunut luovimaan paremmille vesille, asioilla on tapana järjestyä. Toisaalta nykytilanteessa (oravanpyörä) ei riitä uskallusta hypätä tyhjänpäälle karensseineen kaikkineen kun on tuota velkaa ja muitakin suita ruokittavana.

Se menee kyllä nappiin, että töitä on  tullut tehtyä (liikaaaaa) päästäkseni tähän missä nyt olen, enkä ole syntynyt kultalusikka suussa, ihan itse on kaikki pitänyt tehdä. Keskeltä korpea pohjoisemmasta Suomesta kotoisin, sieltä se rakkaus luontoon ja tilan kaipuu ympärille varmaan kumpuaa Smiley

« Viimeksi muokattu: 01.02.2014 17:03:01 kirjoittanut Clair De Lune » tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #6 : 01.02.2014 12:28:39 »

Pluto 4. huoneessa ja vielä vaa'assa...IC neitsyt


Täytyy tunnustaa, että en juuri koskaan kiinnitä huomiota huoneisiin, koska
ne tuntuvat minusta vähän väkinäisiltä ja arbitraarisilta.

Esim. Placidus ja Koch  antanevat usein näillä leveysasteilla aika hassun näköisiä
karttoja, mitä tulee huoneiden keskinäisiin kokosuhteisiin?!

Toisin sanoen, mottoni astrologiassa on vähän kuin Tamin lätkässä: Keep it simple, bro!

 :Smiley
« Viimeksi muokattu: 01.02.2014 12:47:22 kirjoittanut sideman » tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #7 : 01.02.2014 16:07:10 »

Minusta on muuten outoa, että taulukko ei näytä MC:lle osuvia planeettakulmia, koska näin silmämääräisesti katsottuna siellä on ainakin Marsin yhtymä ja Neptunuksen neliö MC:lle. Venuskin näyttäisi olevan neliössä MC:hen.  Väittäisin, että ohjelmassa on nyt joku häiriö.
« Viimeksi muokattu: 01.02.2014 16:09:55 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Clair De Lune
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


Profiili
« Vastaus #8 : 01.02.2014 17:03:57 »

Tuota MC:tä ihmettelin itsekin, vaikken mitään mistään ymmärrä  Grin
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #9 : 05.02.2014 09:43:09 »

Minusta on muuten outoa, että taulukko ei näytä MC:lle osuvia planeettakulmia, koska näin silmämääräisesti katsottuna siellä on ainakin Marsin yhtymä ja Neptunuksen neliö MC:lle. Venuskin näyttäisi olevan neliössä MC:hen.  Väittäisin, että ohjelmassa on nyt joku häiriö.

Yksikään kartta, minkä minä olen tehnyt astro.fi:ssä ei näytä mitään kulmia MC:lle.  Se sarake on aina tyhjä.
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8223


Profiili
« Vastaus #10 : 05.02.2014 11:31:46 »


Täytyy tunnustaa, että en juuri koskaan kiinnitä huomiota huoneisiin, koska
ne tuntuvat minusta vähän väkinäisiltä ja arbitraarisilta.

Esim. Placidus ja Koch  antanevat usein näillä leveysasteilla aika hassun näköisiä
karttoja, mitä tulee huoneiden keskinäisiin kokosuhteisiin?!

Toisin sanoen, mottoni astrologiassa on vähän kuin Tamin lätkässä: Keep it simple, bro!



Olet kyllä oikeassa... nyt kun miettii muita menetelmiä miten kartta näyttää..
ja siihen mikä suurin piirtein osuu kohdille. ja varsinkin jos ei ole planeettoja?
Mitenkäs siihen mihin kärki osoittaa? kyllä mä kiinnitän sen verran huomiota huoneisiin ns. pääpiirteisesti, että mihin osa-alueeseen kolahtaa mikäkin... jos kerta joka huone merkitsee ja kertoo eri osa-alueista.... mutta sekin on jokaisen tulkinnanomainen asia, mutta siinä olet oikeassa, mihin itse takkusin, että miten mikäkin näyttää huoneet...on hassun näköisiä huoneita..itsekun en juurikaan ymmärränoista asteluvuista mitään....
 niin siinä meni mulla metsään, ja näköjään tosi metsään...

mutta jos jättäisi täysin huoneet pois, niin eikö kartan lukeminen jäisi aika puolitiehen?
myönnän kyllä 100% että olen ihan alottelija näissä Cheesy


 :Smiley


Esim. Markku Manninen käyttää merkkihuonejärjestelmää. Silloin sinun (ja minun ja Hentun Liisan) ei tarvitse
tietää edes nousuastetta, vaan pelkkä nousumerkki riittää hänen kirjasensa (Astrologia: Horoskoopin tulkinnan
perusteita) huonetulkintojen soveltamiseen:

http://www.flickr.com/photos/66867356@N02/12318089534/

 coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 05.02.2014 11:37:23 kirjoittanut sideman » tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1333



Profiili
« Vastaus #11 : 06.02.2014 14:06:28 »

Minulle nousee sinusta -Clair De Lune-  mieleen:

Ole onnellinen, ettet karttasi perusteella arvioiden sähellä vähän joka saralla, vaan osaamisesi keskittyvät enemmän noihin miehitettyihin (=joissa planeettoja) huoneisiin. On helpompi osata vähemmästä paljon kuin kaikesta vähän. Silloin on myös helpompi sopeutua ryhmiin, joissa eri alojen osaajia ja harrastajia mukana. Mahdollisempaa vaihtaa kuulumisia ja saada tarvittaessa apua, kun ei tarvetta päteä semmoisessa, mikä itselle uppo-outoa.

Siihenhän tämä yhteiskuntakin perustuu, että jokaisella pari kolme vahvaa osaamisen aluetta ja toisilla eri aloilla. Näin jokainen on tarpeellinen yhteisön osana eikä varpailletallomista niin kovin tapahdu, kun ei tarvi isotella ja tunkea itseään toisten alueelle, eikä varsinkaan toitottaa ainoata 'oikeaa' totuutta.

Tervetuloa sivustolle.

Hups! Unohtui sanoa, ettei monellakaan kartan planeetat, asteroidit, pikkuplaneetat tee kovin kummoisia kulmia. MC (=10. huone = työura etc.)-sarakkeen tyhjyys sinun kartallasi on sitä, ettei tämän sivuston karttapiirto-asetuksilla tule kovin tarkkoja kulmien astelukuja MC.n ja muitten kulmien tai  noitten planeettojen välille. Ei siis ole aspekteja =kulma-astelukuja, joista tulkita.

Koitapa tehdä kartta vaikka www.astro.com-sivuston ohjelmalla. Sinne voit ruksailla kulmamääritelmiä ja tarkkuuksia, jotka itse hyväksyt.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2014 14:12:22 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: