Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 21
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mitä söit eilen, mitä tänään?  (Luettu 152723 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
härkä-69
Vieras
« Vastaus #60 : 16.11.2006 08:32:24 »

  vatsan toiminnan kannaltahan pitäisi syödä jotain vähintään neljän tunnin välein. Ei tarvi siis mitään pihviä vetää, kunhan jotakin. Silloin vatsan toiminta pysyy käynnissä ilman ylirasitusta, eikä se saa shokkia isosta ateriasta illalla.

Siitä kiinalaisesta ruokaopista piti vielä sanomani, että kylmä ruoka ei oikeastaan ole koskaan hyväksi.

Tuo on kyllä varmasti totta! Meillä on ollut tapana nauttia (ei lapsilla) vain kaksi ateriaa päivässä, aamiainen (+lounas) ja päivällinen (+iltapala). Joskus yritän saada lounaan aikaiseksi erikseen juuri keittojen muodossa, joskus syödään pelkkää ruisleipää. Nälän tunteen puuttuminen hämää joskus, miten vähällä sitä oikeasti tulisi toimeen?  Huh
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #61 : 16.11.2006 09:04:01 »


Asterix, oletko varma että syöt tarpeeksi? Vaikka onhan meidän jokaisen kehot erilaisia ja vaativat eritavalla ravintoa. Ehkä et kaipaa enempää. Mietin vain sillä olen sinua pikkaisen pienempi ja tuntuu että syön itse paljon enemmän. Itselläni on nykyään kova työ säilyttää painoa vaikka nuorempana taas tavoittelin laihuutta. Nykyään jos yksikin ateria jää väliin niin tuntuu että paino tippuu. Tosin itse syön itseni usein liian täyteen ja syöpöttelen lohduttaakseni mieltäni...
Enkä tarkoita pahalla udella, jokainen syö niinkuin parhaaksi näkee Smiley
Terveisin huolestunut Artemis-Täti  Grin


Heh..! Cheesy

Hyvä Artemis-Täti,

Viime aikoina ei ole ollut vain kovin nälkä.
Syön sen mukaan, miltä itsestäni tuntuu vatsan pohjalla.
Joskus syön enemmän, joskus vähemmän.

Syön paljon aasialaista ruokaa. Yleensä
kerran päivässä illalla ja se on aika täyttävää kamaa,
vaikkakin varsin kevyttä. Smiley
Ihmisillä on täällä tapana ottaa kevyemmin aamusta
ja syödä täyttävästi illalla, koska ruokailu väsyttää
ja vie vedon pois työstä. Smiley

Tällä tyylillä useinkaan aamuisin ja päivisin ei ole oikeastaan
nälkä kuin vasta illalla. Smiley

Voin todella hyvin. Hiukseni ovat parissa kk paksuuntuneet
ja kasvaneet roimasti ja iho näyttää terveelle ja tasaiselle
Itävallassa tällä ruokailulla kuin tuhdimalla Suomessa ja Belgiassa.
Olen myös päässyt eroon kroonisen tummista silmänalusista.
En myöskään ole niin väsynyt täällä. idiot2

Asiaan voi toki vaikuttaa muutkin tekijät, mutta uskoisin
ruokavaliolla olevan merkittävä rooli.


Hyvä  Smiley

Huomasin että syöt aasialaista ruokaa paljon. Sehän on tunnetusti terveellistä, pitäisi itsekin syödä enemmän vihanneksia ja kalaa. Ja yrittää syödä vähemmän sokeriherkkuja. Lounaan jälkeen on usein väsy olo kun syön liikaa. Pitäisi syödä työpäivän aikana kevyemmin jotta jaksaisi vielä tehdä tehokkaasti töitäkin  Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #62 : 16.11.2006 11:01:05 »

En tiedä kuuluuko aiheeseen mutta kysynpä kuitenkin kun Asterix mainitsi tuon hiusten tuuheutumisen. Onko kellään kokemusta siitä että mikä saisi hiukset kiiltämään ja voimaan paremmin? Nautin kalaöljyä joka päivä kapselista ja yritän muutenkin käyttää hyviä rasvoja.
Kalsiumiakin syön jos sillä lienee vaikutusta.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #63 : 16.11.2006 12:09:38 »

Olen seuraillut tätä keskustelua ja syys miksi nyt kirjoitan on se, kun tahdon kiittää teitä!
KIITOS!
Itse pitkään epäilleenä, josko syön liian vähän ja yksipuolisesti ja paikkaanpa vitamiineilla ajatuksella. Ok, nyt myönnän, syön just noin  buck2
Täytyy alkaa syömään edes yks ateria päivässä ja aamupalaks muutakin kuin kahve ja vitamiineja... Oma selitykseni on "ei ole aikaa", eli pystyn hyvin oleen syömättä pitkiä aikoja, minulle ei siis tule kaameaa nälän tunnetta jos saan juotavaa (vettä)  Huh ja kun on touhu päällä sinne ja tänne, on "helppo" nipistää lisäaikaa kun jättää syömättä  :Smiley
silti en ole ruippa  coolsmiley itseasiassa kiloja on ennen lapsia tilastoon verraten melkein 20kg  Cheesy ja namuja en syö!
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #64 : 16.11.2006 12:19:54 »

Olen seuraillut tätä keskustelua ja syys miksi nyt kirjoitan on se, kun tahdon kiittää teitä!
KIITOS!
Itse pitkään epäilleenä, josko syön liian vähän ja yksipuolisesti ja paikkaanpa vitamiineilla ajatuksella. Ok, nyt myönnän, syön just noin  buck2
Täytyy alkaa syömään edes yks ateria päivässä ja aamupalaks muutakin kuin kahve ja vitamiineja... Oma selitykseni on "ei ole aikaa", eli pystyn hyvin oleen syömättä pitkiä aikoja, minulle ei siis tule kaameaa nälän tunnetta jos saan juotavaa (vettä)  Huh ja kun on touhu päällä sinne ja tänne, on "helppo" nipistää lisäaikaa kun jättää syömättä  :Smiley
silti en ole ruippa  coolsmiley itseasiassa kiloja on ennen lapsia tilastoon verraten melkein 20kg  Cheesy ja namuja en syö!

Nyt Jaspis syömään  tickedoff  Smiley
Järjestät aikaa ruokailuun. Ihminen stressaa nykypäivänä muutenkin liikaa joten ainakin ruokahetket pitäisi pyhittää niin että saisi syödä rauhassa. Tosin Itsekin olen hotkija kun mukamas on aina niin kiire.. Pikkuaterioita säännöllisesti on hyvä. Muuten saat vatsahaavan. Itse elin epäsäännöllisesti, hotkin ison yhden aterian päivässä ja kiire määräsi tahdin, sain vatsahaavan  Embarrassed
Taas pääsin täteilemään   Grin Olen kuin mummoni aikoinaan, "naisen täytyy syödä hyvin"  tickedoff  Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #65 : 16.11.2006 14:19:30 »

Olen seuraillut tätä keskustelua ja syys miksi nyt kirjoitan on se, kun tahdon kiittää teitä!
KIITOS!
Itse pitkään epäilleenä, josko syön liian vähän ja yksipuolisesti ja paikkaanpa vitamiineilla ajatuksella. Ok, nyt myönnän, syön just noin  buck2
Täytyy alkaa syömään edes yks ateria päivässä ja aamupalaks muutakin kuin kahve ja vitamiineja... Oma selitykseni on "ei ole aikaa", eli pystyn hyvin oleen syömättä pitkiä aikoja, minulle ei siis tule kaameaa nälän tunnetta jos saan juotavaa (vettä)  Huh ja kun on touhu päällä sinne ja tänne, on "helppo" nipistää lisäaikaa kun jättää syömättä  :Smiley
silti en ole ruippa  coolsmiley itseasiassa kiloja on ennen lapsia tilastoon verraten melkein 20kg  Cheesy ja namuja en syö!


Ole hyvä vain. Smiley

Ihminen elää ilman ruokaa vaikka kuinka kauan,
mutta ilman nestettä ei kovinkaan kauan.

Olen miettinyt miten löytää tasapaino oman syomisen kanssa
suhteessa muiden asennoitumiseen minun syömiseeni. Smiley

Arvostelijoita löytyy heti, jos ei mätä naamaansa namuja ja hampurilaisia.
Jopa henkisistä piireistä, joka on varsin ironista. Grin

Minun syömisestäni jotkin ihmiset tekevät aina numeron
ja kysymys ei ole siitä, mitä syön, vaan siitä,
että olen aina ollut pienikokoinen,
enkä kertakaikkiaan voi
ahtaa itseeni samoja määriä ruokaa kuin esim. tyyppi,
joka on lähes kaksimetrinen ja yli sata kiloinen järkäle.

Numero tehdään, jos syön terveellisesti -> "relaa nyt sinäkin"
Myöskin, jos syön kakkupalan -> "Etkö sinä pelkää lihovasi?"
ja jos syön paljon jonain kertana -> "Kiesus, että sinä syöt paljon! Söit enemmän kuin miehesi!"
(mieheni on yli 190 cm ja yli 100 kg jätti)

Jos kieltäydyn ruasta, olen jo täynnä tms. -> " aah..! sinä olet näitä, jotka eivät syö klo 18 jälkeen mitään"

Oikeastaan joka suupalasta, jonka syön tai en syö on ongelma jollekin toiselle ihmiselle,
joten siksi aloitin tämän topicin ja peilaan hommaa. Wink


tallennettu
Lari
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 489



Profiili
« Vastaus #66 : 16.11.2006 14:35:04 »

Minä voisin syödä vähän enemmänkin, muttakun en viitsi  Grin

Nyt tulee rumaa tekstiä, joka tulee ottaa huumorilla. "Olen läpi paska"  2funny. Nimittäin painonnosto on yllättävän hankala operaatio. Samanverran mitä laittaa suuhun tulee painovoiman mukana pois. Ongelma se on sekin  Angry

Kehoni on lähinnä kestävyysmatkan juoksia tyyliä. Ei ole paljoa mitään ja se liikkuu ja liikkuu  coolsmiley
tallennettu

Being the one is just like being in love. No one can tell you you’re in love. You just know it. Through and through. Balls to bones.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #67 : 16.11.2006 14:37:25 »

Asterix, en tarkoittanut arvostella syömisiäsi, kunhan utelin  Smiley Toivottavasti et käsittänyt sitä ilkeilynä. Samoin Jaspis, en pahalla yritä, kunhan huolehdin  Grin
Itsekin olen pieni mutta minä olen ahtaja  :Smiley Syön kuin hevonen mutta aineenvaihdunta on nopea. Toki jokaisen keho vaatii ravintoa eritavalla. Inhoan tuputtajia mutta taidan olla itsekin sellainen  Grin
Anteeksi!
Tärkeää on syödä niin että pysyy hyvinvoivana ja terveenä ja että on kaikinpuolin hyvä olla  Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #68 : 16.11.2006 15:02:21 »

Asterix, en tarkoittanut arvostella syömisiäsi, kunhan utelin  Smiley Toivottavasti et käsittänyt sitä ilkeilynä. Samoin Jaspis, en pahalla yritä, kunhan huolehdin  Grin

Cheesy Ei hätiä mitiä! Puhuin yleisellä käytännöntasolla,
kun ihmiset reali elämässä katselevat,
mitä minulla on ja ei ole lautasellani. Grin

Siksi tämän topicin aloitin, koska kiinnostaa mitä
ihmiset yleensä syövät ja peilaan, kuinka outo oikein olen. Grin
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #69 : 16.11.2006 15:14:38 »

Hyvä homma  Smiley
Jokainenhan meistä outo on jonkun erityyppisen ihmisen silmissä  Grin
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #70 : 16.11.2006 15:56:48 »

Artemis- no hätä  smitten

Olen havahtunut tuohon syömättömyyteeni osittain tän ketjun avulla ja siksi tuon aikaisemmman laitoin  Wink ja vaikka hyvin voinkin fyysisesti, juuri tuon työni kuluttavuuden kanalta olisi hyvä syödä ruokaakin  Cheesy Kyllähän se kroppa kait kestää aikansa heikolla ravinnollakin, mutta mitäs sitten? Hulluahan toisaalta on kun asuu ruuan keskellä ja siitä ei ole kysy, etteikö saisi syödä, vaan kun muka ei ehdi  uglystupid2
Taustana pistän ma. menyyni;
aamupala -tuoremehua ja mivi vital plus- vitamiiniliuosta
aamupäiväkahve n.2dl sokerilla
lounas - 4riisikakkua ja lasi vettä,sparttosin rautatabletti
pari mandariinia iltapäiväst
illalla 6h tanssitreenit ja sinne mukaan juomaa, jossa on hiilihydraatteja, proteiineja ja suoloja. Ja vettä 3L  Cheesy
iltapala saunan jälkeen tilkka salmiakkilikööriä ja magnesiumia veden kera
Tällä vk.lla olenkin sitten syönyt ruuan päivällä riisikakkujen lisäksi, mutta oikeastaan vaan siksi kun "ehkä" pitäs  :Smiley Himmee tyty  2funny
« Viimeksi muokattu: 16.11.2006 16:16:29 kirjoittanut Jaspis » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #71 : 16.11.2006 16:43:58 »

Aika vähäiseltä kuulostaa Jaspiksen maanantain menu.. Mitäs jos lisäisit jotain kevyttä pientä vaikkapa ennen noita pitkiä tanssitreenejä. Keho jaksaa paremmin hytkyä  Smiley
Vitamiineja ainakin saat noista tabuista ja hedelmistä.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #72 : 16.11.2006 20:15:46 »

Eilen illalla punaviini lasillinen, vettä
ja pieniä tapasia, joissa aurinkokuivattuja tomaatteja,
valkosipuleita, porkkanasiivuja maustetussa oliiviöljyssä,
juustoa, italialaista kinkkua ja pepperonia.

Tänään:
2 dl cafe latte
100% omenamehua, johon lisätty B-vitamins
helokki -ja omega3 tabuja
Kananmunalla, lohella, salaatilla ja majonesilla täytetty croisant
5 dl cafe latte
pieni mansikka sorbetti
Kivennäisvettä 1 litra

Mieheni varmasti haluaa illalliselle vielä,
todenäköisesti johonkin aasialaiseen jälleen. Smiley



tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #73 : 16.11.2006 20:22:32 »

Tänään:

Jugurttia 2 dl ja kuppi kahvia
Kaksi kuppia vihreää teetä ja kaksi voileipää
Kalaa, riisiä ja vihanneksia
Kaksi voileipää
Kit kat suklaapatukka


Syön varmaankin vielä leipää ja salaattia.
Pms vaivaa kun pitää saada makeaa joka päivä.. Olo on turvonnut  Tongue
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #74 : 16.11.2006 20:24:32 »

Heh, Asterixille punaviini taitaa olla se mitä suklaa minulle  Grin
Miten voi suklaa olla niin suussasulavan hyvää..
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 21
  Tulostusversio  
 
Siirry: